Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
Wpisy archiwalne w miesiącu

Marzec, 2011

Dystans całkowity:156.87 km (w terenie 17.50 km; 11.16%)
Czas w ruchu:07:51
Średnia prędkość:19.98 km/h
Maksymalna prędkość:39.50 km/h
Suma podjazdów:56 m
Liczba aktywności:3
Średnio na aktywność:52.29 km i 2h 37m
Więcej statystyk
  • DST 63.09km
  • Teren 13.00km
  • Czas 03:13
  • VAVG 19.61km/h
  • VMAX 35.40km/h
  • Temperatura 10.0°C
  • Podjazdy 23m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

W górę Wisły

Niedziela, 20 marca 2011 · dodano: 20.03.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - al. Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Idzikowskiego - Witosa - Becka - Wał Zawadowski - Włóki - Prętowa - Sagi - ||- Kępa Okrzewska - Okrzeszyn - Obórki - Ciszyca - Gassy - Gassy/Wisła/ - Piaski - Cieciszew - [Słomczyn] - Wiślana - Baczyńskiego - [Parcela-Obory - Obory] - Literatów - [Konstancin-Jeziorna] - Mickiewicza - Wilanowska - Warszawska - Piaseczyńska - Kolejowa - Wąska - Saneczkowa - Muchomora - || - Muchomora - Nowoursynowska - Opieńki - Przekorna - Drewny - Przyczółkowa - al. Wilanowska - Sobieskiego - Belwederska - al. Ujazdowskie - pl. Trzech Krzyży - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna

Ostatni wyjazd tej zimy. Jazda w terenie, szczególnie nad Wisłą oznacza rozmiękłe drogi i mlaszczące błoto, którego całkiem sporą ilość przywiozłem ze sobą do domu.
Wał Zawadowski na wysokości 504 kilometra Wisły:

Kilometr 504, przed przyjściem wiosny © oelka


W Gassach dojazd do miejsca, gdzie można zbudować most pontonowy został poważnie uszkodzony w dwóch miejscach przez wysoką wodę na Wiśle w ubiegłym roku.
Tu była wielka woda (1) © oelka

Tu była wielka woda (3) © oelka

Leża też resztki pozostawionych przez Wisłę drzew:
Tu była wielka woda (2) © oelka

Powrót przez Słomczyn, koło zabytkowego, barokowego kościoła św. Zygmunta z początków XVIII wieku:
Kóściół w Słomczynie © oelka

W Słomczynie © oelka

W centrum Konstancina trwa budowa nowego mostu na Jeziorce. Dla pieszych i rowerzystów (tak podano w informacjach prasowych) zbudowano obok tymczasową przeprawę. Szkoda, że dojazdu do mostu dla rowerzystów nie uwzględnia oznakowanie okolicznych dróg, w postaci zakazów ruchu.
Budowa mostu w Konstancinie © oelka


A wkrótce pojawi się nowy pojazd, który urodził się w wyniku awarii mojego Raleigha.




  • DST 64.05km
  • Teren 4.50km
  • Czas 03:04
  • VAVG 20.89km/h
  • VMAX 39.50km/h
  • Temperatura 15.0°C
  • Podjazdy 23m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Miedzeszyn przez Otwock

Niedziela, 13 marca 2011 · dodano: 13.03.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - al. Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Idzikowskiego - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Cyklamenów - Heliotropów -- Trakt Lubelski - Borowiecka - Zasadowa - Tawułkowa - Bysławska - Poezji - Jachowicza - Olecka - Włokiennicza - ||[Józefów] 3 Maja - Jarosławska - Piłsudskiego - |[Otwock] Kołlątaja - MIckiewicza - Turystyczna - |[Józefów] Wawerska - 3 Maja - || - Włokiennicza - Prasowa - Mozaikowa - Mrówcza - Lucerny - Antenowa - Wierchów - Błękitna - Rubinowa - Widoczna - Hermanowska - Sępia - Naddnieprzańska - Tytoniowa - Kresowa - Makowska - Szaserów - Chłopickiego - Zamieniecka - Łukowska - Zagójska - Majdańska - Grenadierów - Międzyborska - Stanisława Augusta - Kinowa - al. Stanów Zjednoczonych - Kanał Wystawowy - Zwycięzców - Wał Miedzeszyński - Wybrzeże Szczecińskie - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Kościuszkowskie - Lipowa - Dobra - Solec - al. 3 Maja - Kruczkowskiego - Park Rydza-Smigłego - Hoene-Wrońskiego - Agrykola - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - Aleja Wyzwolenia - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna

Ładny już w sumie wiosenny dzień. Nadchodzącą wiosnę widać już na krzewach:

Wiosna nadciąga © oelka

Ulica 3 Maja w Józefowie przeszła kilka lat temu remont i zbudowano zestaw bodaj kilkudziesięciu koszmarków udających drogę pieszo-rowerową, kończącą się przed każdym kolejnym skrzyżowaniem. A za skrzyżowaniem zaczyna się kolejny taki twór. Ktoś, kto to zatwierdził powinien mieć zapewnioną miejscówkę w najgorętszym kotle ze smołą w piekle. Nie widziałem nikgo na rowerze, kto dziś próbowałby jechać tym koszmarem. Zresztą po co, skoro obok jest mało ruchliwa asfaltowa jezdnia...
Chodniczek pieszo rowerowy © oelka

Trochę architektury z ulicy 3 Maja.
Na początek nieco modernizmu:
Józefów modernistyczny © oelka

I architektura bardziej historyczna po sąsiedzku:
Józefów dworkowo © oelka

Otwock, ulica Mickiewicza. Po jednej stronie ulicy modernistyczny budynek mieszczący przychodnię:
Modernistyczny Otwock © oelka

A po drugiej, przykład zanikającego budownictwa drewnianego:
Drewniany Otwock © oelka

A na koniec widok na rzekę Świder z mostu, którym kiedyś kursowała kolej wąskotorowa Jabłonna - Karczew:
Spływ Świdrem © oelka

Da się jechać, to się da i płynąć w kajaku.
Trzeba przyznać, że dziś sporo osób wyjechało na swoich jednośladach. Pozdrawiam tych, którzy na jakimś odcinku mojej trasy byli moimi sparingpartnerami :-)




  • DST 29.73km
  • Czas 01:34
  • VAVG 18.98km/h
  • VMAX 35.90km/h
  • Temperatura 12.0°C
  • Podjazdy 10m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (137) i... Włochami

Sobota, 12 marca 2011 · dodano: 12.03.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Noakowskiego - Nowowiejska - Krzywickiego - Filtrowa - pl. Narutowicza - Słupecka - Sękocińska - Szczęśliwicka - Kopińska - Aleje Jerozolimskie - al. Bohaterów Września - Opaczewska - Aleje Jerozolimskie - Popularna - Mikołajska - Gryczana - Szczęsna - Płużańska - Techników - Sympatyczna - Potrzebna - Odolany - Potrzebna - Globusowa - Rejonowa - Wałowicka - Sympatyczna - Techników - Płużańska - Owalna - Techników - Płużańska - Mikołajska - Starowiejska - Czereśniowa - Popularna - Naukowa - Popularna - Aleje Jerozolimskie - Śmigłowca - Drawska - Dickensa - Pawińskiego -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Rostafińskich - Biały Kamień - Żaryna - Rakowiecka - Puławska - pl. Unii Lubelskiej - Marszałkowska - pl. Zbawiciela - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna



Wyszło połączenie przyjemnego z pożytecznym. Korzystając z braku zieleni powstało dziś trochę obrazków, które latem nie mają szans na urzeczywistnienie.
Zanim, to jednak na początek droga do stacji kolejowej, czyli ulica Kopińska. Do 1988 roku, czyli otwarcia ciągu od Wawelskiej przez Grzymały-Sokołowskiego do Alej Jerozolimskich był to jeden z dojazdów do stacji Warszawa Zachodnia. Kursowały tędy autobusy: najpierw bardzo krótko w 1961 roku linia 114, a potem w latach 1961-1988 linia 154.
Widok w kierunku ulicy Szczęśliwickiej:

Droga do stacji kolejowej (1) © oelka

Widok w kierunku Alej i Warszawy Zachodniej.

Droga do stacji kolejowej (2) © oelka

Włochy cały czas są jeszcze królestwem przedwojennych kamienic, które nie doczekały się otynkowania. Najpierw budynek przy ulicy Drukarzy 26, narożnik z Gryczaną:

Ceglane Włochy (1) © oelka

I kolejne miejsce, gdzie czas się niemal zatrzymał. Narożnik ulic Techników i Płużańskiej:

Ceglane Włochy (2) © oelka

A teraz kolej na kolej.
Ulica Potrzebna jest dojazdem do wagonowni Szczęśliwice obsługującej cześć pociągów pasażerskich kończących bieg na Warszawie Zachodniej.
Przed wjazdem do WGW Szczęśliwice znajduje się rondo z pomnikiem zestawu kołowego, rodem z wagonu.

WGW Szczęśliwice (1) © oelka

Kiedyś po prawej tuż za bramą stał wagon konstrukcji niemieckiej tzw. Donnerbuchsen, w którym znajdowała się izba pamięci WGW Szczęśliwice.
Dziś pozostał tylko murek oddzielający miejsce po wagonie od bramy wjazdowej:

WGW Szczęśliwice (2) © oelka

Na końcu ulicy znajduje się krótki peron z wiatą. Kiedyś był to przystanek pociągu służbowego jadącego z Warszawy Głównej na Odolany pod nastawnię koło tunelu ulicy Dźwigowej. Pociąg nazywany był przez kolejarzy "Klasą Odolańską". W ubiegłym roku podczas remontu tuneli dla pieszych we Włochach i w Ursusie, tu był punkt przesiadkowy z zastępczej linii autobusowej do pociągu SKM.

Przystanek Klasy Odolańskiej © oelka

Tu jeszcze widok ulicy Potrzebnej, dla której czas się zatrzymał gdzieś w latach 70.:

Świat trylinki © oelka

A na koniec przez niezazielenione krzaki można zobaczyć część budynków wagonowni Odolany, obsługującej wagony towarowe. ta część jest obecnie we władaniu znanej firmy budowlanej.

Wagonownia Odolany © oelka



Na Placu Unii Lubelskiej w związku z robotami torowymi do 1.04.2011, występują utrudnienia w przejeździe z ulicy Boya w kierunku Bagateli i na odwrót. Warto o tym pamiętać.