Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
Wpisy archiwalne w miesiącu

Wrzesień, 2011

Dystans całkowity:600.01 km (w terenie 19.80 km; 3.30%)
Czas w ruchu:33:13
Średnia prędkość:18.06 km/h
Maksymalna prędkość:40.80 km/h
Suma podjazdów:334 m
Liczba aktywności:26
Średnio na aktywność:23.08 km i 1h 16m
Więcej statystyk
  • DST 9.86km
  • Czas 00:41
  • VAVG 14.43km/h
  • VMAX 31.70km/h
  • Temperatura 21.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (254)

Piątek, 30 września 2011 · dodano: 01.10.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Waryńskiego - pl. Konstytucji - Marszałkowska

Złapałem gumę - typowy snake, ale nie w poprzek dętki, lecz wzdłuż. Tak wzdłuż, bo zrobił się zapewne w momencie, gdy w al. Niepodległości zahaczyłem o sterczącą studzienkę. Ale nim powietrze zeszło, to ja już byłem na pierwszej części Pola Mokotowskiego. Dałem rady się doczołgać do Ronda Jazdy Polskiej, choć jazda na obręczy w tylnym kole nie jest zbyt miła, a i opony oraz dętki szkoda. Zmieniać nie chciałem ponieważ te kilkaset metrów od domu szkoda mi było czasu.
W sumie to ZDM powinien mi teraz kupić nową dętkę. Tylko jak im udowodnić, żeto ich wina, skoro powietrze schodziło na tyle powoli, że nim się zorientowałem co się stało to przejechałem jeszcze spory kawałek.




  • DST 12.42km
  • Czas 00:43
  • VAVG 17.33km/h
  • VMAX 31.00km/h
  • Temperatura 19.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (253)

Czwartek, 29 września 2011 · dodano: 01.10.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Uniwersytecka - Mochnackiego - Filtrowa - Asnyka - Niemcewicza - Tarczyńska - Daleka - Grójecka - Raszyńska - Koszykowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Był sobie spęd pod hasłem Partnerstwa Wschodniego. Czwartkowe popołudnie i wieczór to czas przyjazdu kolejnych delegacji. Powrót wynikał z próby ominięcia jednej z kolumn wiozących jakiegoś VIPa na Grzybowską. Samochody stały sobie na Bitwy Warszawskiej 1920, Kopińskiej, Grójeckiej, Filtrowej... Ja zamiast stać wolałem jechać. I myślę, że lepiej na tym wyszedłem. Jak zakręcałem z Tarczyńskiej w Daleką przemknęła kolumna z delikwentem.




  • DST 46.68km
  • Teren 1.00km
  • Czas 02:17
  • VAVG 20.44km/h
  • VMAX 35.30km/h
  • Temperatura 21.0°C
  • Podjazdy 27m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Urzędowo do Wawra

Środa, 28 września 2011 · dodano: 01.10.2011 | Komentarze 2

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - pl. Politechniki - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - al. Armii Ludowej - Aleje Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Beethovena - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Trasa Siekierkowska - Płowiecka - Korkowa - Potockich - Akwarelowa - Storczykowa - Skrzyneckiego - Kościuszkowców - Kajki - V Poprzeczna - Rzeźbiarska - VIII Poprzeczna - Kajki - Pożaryskiego - UD Wawer - Żagańska - Pożaryskiego - Świebodzińska - Patriotów - Lipkowska - Warsztatowa - Planetowa - Sobierajska - Orłowskiego - Osterwy - Wilgi - Izerska - Izbicka - Panny Wodnej - Zasadowa - Borowiecka - Trakt Lubelski - Odrębna - Wał Miedzeszyński - Zawilców -- Zawilców - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Beethovena - Sobieskiego - Belwederska - Aleje Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna


Musiałem zawieźć pismo do urzędu dzielnicy w Wawrze, stąd też taka trasa w środku tygodnia. Rano było mgliście, ale potem się zdecydowanie poprawiło.
Urząd mieści się na terenie dawnej fabryki Szpotańskiego, a po wojnie zakłady te znane były jako ZWAR.
Międzylesie nosiło kiedyś niezbyt dumną nazwę Kaczego Dołu. W 1932 roku nazwa została zmieniona na obecną. Ale jak się przyjrzeć zabudowie i zagospodarowaniu ulicy Żegańskiej, to Kaczy Dół pokutuje do dzisiaj. Jako przykład Żegańska 13, która mogłaby być niezłym przykładem szeregowej drewnianej zabudowy przyulicznej. Coś, czego już w Warszawie niemal nie sposób zobaczyć.

Golden lady w Kaczym Dole © oelka

I jeszcze zbliżenie na "złotą damę":

Golden Lady z bliska © oelka

A potem dotarłem do Radości, ale tym razem szosowo, nie przez las. Nie ten rower i nie te koła, aby zgłębiać mazowieckie piaski.
I zarejestrowałem sobie ulicę Lipkowską a szczególnie budynek numer dziesięć.

Radosna Lipkowska © oelka

Na Lipkowską jeszcze powrócę, bo jest tam jeszcze kilka ciekawych dla mnie budynków.




  • DST 12.67km
  • Czas 00:45
  • VAVG 16.89km/h
  • VMAX 32.00km/h
  • Temperatura 24.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (252)

Wtorek, 27 września 2011 · dodano: 30.09.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Klonowa - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Ciekawy dialog miałem okazję usłyszeć jak wracałem, podczas oczekiwania na zielone światło przez Nowowiejską przy Waryńskiego.

Jechał facet i obok babka na miejskim rowerze, ale za to w kasku. Dojechali Waryńskiego po chodniku do Nowowiejskiej od strony placu Konstytucji.
Facet coś tłumaczył, że jak będą rozmawiać i jechać obok siebie to może być niebezpiecznie, bo można kogoś potrącić, albo wpaść na siebie.
Na co babka odpowiada:
- E, mnie to nic nie będzie bo ja mam kask, ale z panem to może być gorzej. A w ogóle to Paulina jestem.

Nie słyszałem dalszej rozmowy, bo zapaliło się zielone i pojechałem w swoją stronę. Ale podobała mi się głęboka wiara owej Pauliny w niemal magiczne możliwości kasku.

Wróciłem do domu i rozpadał się deszcz. Zdążyłem na czas.




  • DST 17.07km
  • Czas 01:03
  • VAVG 16.26km/h
  • VMAX 35.80km/h
  • Temperatura 24.0°C
  • Podjazdy 11m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (251)

Poniedziałek, 26 września 2011 · dodano: 30.09.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - pl. Politechniki - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Skorochód-Majewskiego - Grójecka - Bitwy Warszawskiej 1920r. - al. Prymasa Tysiąclecia - Kasprzaka - Krzyżanowskiego - Płocka - Skierniewicka - Wolska - R1 - Wolska - Chłodna - Żelazna - pl. Starynkiewicza - Nowogrodzka - Lindleya - Koszykowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Wracałem Chłodną. Podróż po nierównym bruku kolarką to raczej przyjemność bardzo wątpliwa.
Wola chwali się zakończonym remontem ulicy Chłodnej. Ale wyremontowali tylko fragment przed Żelazną, a dalej jest tak jak było, czyli fatalnie.
Chłodna była kiedyś główną ulicą Woli, z wielkomiejskimi kamienicami z dużym ruchem ulicznym. Po zbudowaniu Trasy WZ znalazła się na uboczu, jako tzw. "dziki zachód" z resztkami i ruinami kamienic. Do czego zresztą walnie przyczynili się powojenni przedsiębiorcy rozbiórkowi i BOS podpisujący im automatycznie zgody na rozbiórki.
A tymczasem wyremontowany fragment wygląda wieczorem tak:

Wieczór na Chłodnej © oelka




  • DST 32.95km
  • Teren 1.00km
  • Czas 01:40
  • VAVG 19.77km/h
  • VMAX 34.20km/h
  • Temperatura 20.0°C
  • Podjazdy 27m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Jesienny Miedzeszyn

Niedziela, 25 września 2011 · dodano: 30.09.2011 | Komentarze 0

Piękna - Poznańska - Hoża - Książęca - Ludna - Czerniakowska - Górnośląska - Solec - Most Łazienkowski - Wał Miedzeszyński - Fieldorfa - Bora-Komorowskiego - Kosmatki - Wał Miedzeszyński - Cyklamenów - Heliotropów -- Heliotropów - Cyklamenów - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Idzikowskiego - Sobieskiego - Belwederska - Bagatela - Marszałkowska - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Wyjechałem dość późno, ale rano ten kierunek był zablokowany przez biegaczy zajmujących część Południowego Śródmieścia, Dolny Mokotów, okolice Ujazdowa i Wilanów.
Pierwszy wyjazd do Miedzeszyna w trakcie kalendarzowej jesieni. Pogoda natomiast odrabia zaległości za okres lata. Ale widok i zapach dymu palonych liści nie pozwala zapomnieć o porze roku.

Jesień w Miedzeszynie © oelka




  • DST 34.33km
  • Teren 2.00km
  • Czas 01:48
  • VAVG 19.07km/h
  • VMAX 36.20km/h
  • Temperatura 18.0°C
  • Podjazdy 14m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Komu śrubkę komu...

Sobota, 24 września 2011 · dodano: 30.09.2011 | Komentarze 4

Piękna - Koszykowa - Noakowskiego - Nowowiejska - Krzywickiego - Filtrowa - pl. Narutowicza - Słupecka - Sękocińska - Szczęśliwicka - Kopińska - Aleje Jerozolimskie - Popularna - Czereśniowa - Łopuszańska - Kleszczowa - Dojazdowa - Ryżowa - Prystora - Sławoja-Składkowskiego - Hassa - Tomcia Palucha - Kolorowa - Kompanii Kordian - Regulska - [Michałowice] - Regulska - Aleje Jerozolimskie -- Aleje Jerozolimskie - Regulska - [Warszawa] - Kompanii Kordian - Pużaka - Sławka - Bohaterów Warszawy - Tomcia Palucha - Dzieci Warszawy - Ryżowa - Dojazdowa - Płomyka - Cietrzewia - Wilczycka - Popularna - Chrobrego - Śląska - Sławy - Popularna - Aleje Jerozolimskie - Kopińska - Szczęśliwicka - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna



O tym jak mi odpadło siodełko pisałem kilka dni temu. A dziś udałem się w miejsce, gdzie śrubę M8 zakręcaną na imbus można nabyć drogą kupna.
Na poniższym zdjęciu u góry resztka zniszczonej śruby z mojej sztycy, a poniżej to co można nabyć w rzeczonym miejscu. Dodam, że średnio za sztukę wyszło 33 grosze. A jeden ze sklepów rowerowych sugerował mi zakup całej sztycy...
A w rzeczonym miejscu mogłem kupować te śruby M8 na kilogramy, niezależnie od długości, tyle ich tam było. Podejrzewam, że problem sklepów z branży to marża. No bo ile można zarobić na śrubie M8? - Dziesięć groszy? No może pięćdziesiąt. Firma jest zlokalizowana po amerykańsku, czyli można tam dojechać, ale dojść ciężko, bo na tym odcinku Alej brakuje chodnika. Rower nieco ułatwia tę kwestię, choć Aleje są fatalne do takiej podróży.

Śruby © oelka

A teraz pora na przyjemniejsze tematy.
Aby dotrzeć do interesującego mnie sklepu potrzebowałem przebyć między innymi Włochy i Ursus. A właściwie nie tyle Ursus, kiedyś znany jako Czechowice, ale Skorosze i Czechowice, aby dotrzeć do Reguł.
Ulica Kompanii Kordian to Czechowice. A pod numerem 26 stoi dobrze utrzymany budynek o typowej architekturze dla przedmieść Warszawy i okolic. Podobny kiedyś znalazłem przy Wale Miedzeszyńskim.

Dom typowy © oelka

Zanim wjedzie się na teren zajęty przez Stare Włochy, trzeba przebyć okolice Fortu V "Włochy"

Fort Włochy © oelka

A potem już Stare Włochy. I kilka budynków pamiętających czasy, gdy Włochy były samodzielną gminą a potem miastem. Najpierw ulica Konewki i numer 9:

Konewki 9 © oelka

A potem leżący tuż obok malowniczy narożnik ulic Konewki i Cietrzewia:

Na rogu Cietrzewia i Konewki © oelka

U wylotu Cietrzewia stoją przy Wilczyckiej dwie jednakowe kamienice z lat 30. Jedna widoczna częściowo po prawej stronie zdjęcia została opakowana w styropian, a jej bliźniaczka pod numerem 8 jest jeszcze cały czas przykładem ceglanych Włoch.

Wilczycka 8 © oelka

Na koniec jeszcze współczesność, czyli Kościół Salezjanów przy Popularnej.

Kościół Matki Bożej Saletyńskiej w Starych Włochach © oelka

A teraz jeszcze część kolejowa.

Przez Włochy przemknął się po cichu Acatus jako IR z Łodzi do Warszawy:

Acatus we Włochach © oelka

Dość intrygujące jest zapewne ustawienie kasy i poczekalni koło stacji we Włochach, która nijak nie pasuje do obecnego układu ulic. Do lat 60. We Włochach nie było tunelu. Istniał przejazd w poziomie, a przy skrzyżowaniu Popularnej i Chrobrego kończyły bieg pociągi Elektrycznych Kolei Dojazdowych, które posiadały własną linię do Włoch w latach 1932 - 1971. Linia odgałęziała się od linii do Grodziska i wzdłuż Popularnej dochodziła do Włoch. Najpóźniej w okresie okupacji EKD zyskało pętlę do zawracania, taką jak w tramwajach miejskie. Pętlę zlikwidowano podczas budowy tunelu na początku lat 60. Wówczas pociągi już teraz WKD kończyły bieg przed skrzyżowaniem. Ta sytuacja skończyła się w 1971 roku, wraz z budową przedłużenia Alej Jerozolimskich do Pruszkowa.

Dawna kasa EKD we Włochach. © oelka

Tor EKD był poprowadzony wzdłuż ulicy Popularnej. Dziś w tym miejscu można znaleźć drogę dla rowerów.

DDR na dawnym szlaku EKD © oelka




  • DST 19.89km
  • Teren 3.00km
  • Czas 00:42
  • VAVG 28.41km/h
  • VMAX 32.10km/h
  • Temperatura 17.0°C
  • Podjazdy 11m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (250)

Piątek, 23 września 2011 · dodano: 26.09.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - pl. Politechniki - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Siemieńskiego - Skorochód-Majewskiego - Korotyńskiego - Sierpińskiego - Racłąwicka - Sąchocka - Drygały - Żwirki i Wigury - Etiudy Rewolucyjnej - Malawskiego - Maklakiewicza - Miączyńska - Spartańska - Woronicza - Wołoska - Rzymowskiego - Orzycka - Modzelewskiego - Domaniewska - Puławska - Naruszewicza - Tyniecka - Goszczyńskiego - Krasickiego - Kazimierzowska - Narbutta - Wiśniowa - Batorego - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - pl. Unii Lubelskiej - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Kiedyś już pokazywałem te okolice opisując relikty ulic Mołdawskiej i Jasielskiej. Dziś znów powrót w te okolice.
Przy Żwirki i Wigury, w pobliżu wiaduktu kolejowego zachował się niczym ostatni mohikanin, schowany wśród drzew dom pod numerem 25.

Dom wśród drzew © oelka

A powód odwiedzenia okolic linii radomskiej jest zupełnie inny.
W prasie ukazały się informacje o likwidacji przejścia nad torami przy Mołdawskiej.
Pomiędzy Aleją Krakowską a Żwirki i Wigury kładki były dwie. Jedna znajduje się na zakończeniu Sąchockiej.
LInia radomska (1) © oelka

A druga była na końcu Mołdawskiej:
Linia radomska (3) © oelka

Aby przejść przez wiadukt na Żwirki i Wigury trzeba nieźle nadłożyć drogi. Ale sprawa jest już rozdmuchana, więc tu jest szansa na kładkę. Natomiast podejrzewam, że dzikie przejście pomiędzy ulicami Woronicza i 1 Sierpnia istniejące od wielu lat będzie jeszcze długo funkcjonować w ten sposób. Tu nie ma przychodni lub kościoła, więc nie ma komu się upomnieć o kładkę.
Linia radomska (4) © oelka

Niedaleko od tego miejsca jest konstrukcja z rurami, podobna jak ta przy Mołdawskiej, ale problem z jej wykorzystaniem też zapewne byłby podobny.
Linia radomska (5) © oelka

Zauważyłem, że trafiłem po 18.00, czyli w dobrej porze na zdjęcia kolejowe. Nie zdążyłem zrobić zdjęcia Veltawy jadącej z Moskwy do Pragi, ale już Traxxa z piętrowymi Bombardierami dałem radę złapać.
Linia radomska (2) © oelka




  • DST 12.62km
  • Czas 00:42
  • VAVG 18.03km/h
  • VMAX 31.20km/h
  • Temperatura 17.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (249)

Czwartek, 22 września 2011 · dodano: 26.09.2011 | Komentarze 2

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - pl. Politechniki - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - pl. Unii Lubelskiej - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Dziś dzień bez samochodu.
Typowy Polak takie święta obchodzi na przekór. W dniu bez papierosa musi zapalić, a w dniu bez samochodu pojechać samochodem, bo przecież nie po to kupował obiekt swojej dumy, aby teraz pospolitować się w tramwaju, gdzie według niego śmierdzi, albo spocić się na rowerze w drodze do pracy. Tak więc korki były takie jak zawsze (na przykład rok temu), a nawet większe bo swoją masę krytyczną urządzili taksówkarze snując się kupami po mieście jako zlot gwiaździsty do centrum. Chcieli w ten sposób wymusić podwyżkę taryfy na władzach Warszawy. Twierdzili, że to będzie dobry dzień na taką imprezę, gdyż w tym dniu większość osób odstawi swoje samochody i skorzysta z transportu publicznego... To albo żart, albo objaw wyjątkowej naiwności.

A jeśli już mowa o transporcie publicznym, to w poprzedni weekend podczas Dni Transportu Publicznego, SKM zaprezentowała swojego Elfa świeżo sprowadzonego od producenta - PESY Bydgoszcz. Zespół trakcyjny zestawiony jest z sześciu wagonów.

DTP - Elf na Warszawie Zachodniej (1) © oelka


W wagonach skrajnych przewidziano miejsca na rowery. Po jednym przy każdej parze drzwi wejściowych.

DTP Elf na Warszawie Zachodniej (2) © oelka

Niestety szkoda, że na zewnątrz nie ma wyraźnych oznaczeń gdzie są miejsca dla rowerów. Co oznacza, że mniej zorientowany pasażer z rowerem będzie wsiadał gdzie popadnie.
Pytanie też na ile użyteczne są takie opuszczane haki w konfiguracji z rozkładanym krzesełkiem? Podejrzewam, że jeśli ktoś usiądzie na rozkładanym miejscu, to na widok roweru nie będzie się podrywał i zwalniał miejsce, aby powiesić rower. Inna sprawa, że w przejazdach po mieście wieszanie roweru na jeden dwa czy trzy przystanki średnio się opłaca.
Pociągi te mają obsługiwać połączenia ze stacji pod lotniskiem na Okęciu w stronę centrum a dalej Sulejówka lub Legionowa.




  • DST 23.54km
  • Czas 01:15
  • VAVG 18.83km/h
  • VMAX 31.20km/h
  • Temperatura 17.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (248)

Środa, 21 września 2011 · dodano: 25.09.2011 | Komentarze 0

Wilcza - Emilii Plater - Noakowskiego - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Etiudy Rewolucyjnej - Malawskiego - Maklakiewicza - Miączyńska - Spartańska - Woronicza - Wołoska - Rzymowskiego - Orzycka - Modzelewskiego - Domaniewska - Puławska - Naruszewicza - Tyniecka - Goszczyńskiego - Krasickiego - Kazimierzowska - Narbutta - Wiśniowa - Batorego - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - pl. Unii Lubelskiej - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Zbliża się jesień. Na działkach to czas sprzątania i porządków. Czasem coś trzeba zrobić ze starymi liśćmi drzew owocowych. Stara szkoła mówi, żeby je spalić. W ten sposób niszczy się również potencjalne źródło rozprzestrzeniania chorób roślin i drzew w postaci wirusów, a szczególnie grzybów. I stąd zapewne wzięła się "zapora" dymna na Żwirki i Wigury, koło ogródków działkowych pomiędzy ulicami ks. Trojdena i Rostafińskich.

Jesień na Ochocie © oelka