Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
  • DST 29.73km
  • Czas 01:34
  • VAVG 18.98km/h
  • VMAX 35.90km/h
  • Temperatura 12.0°C
  • Podjazdy 10m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (137) i... Włochami

Sobota, 12 marca 2011 · dodano: 12.03.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Noakowskiego - Nowowiejska - Krzywickiego - Filtrowa - pl. Narutowicza - Słupecka - Sękocińska - Szczęśliwicka - Kopińska - Aleje Jerozolimskie - al. Bohaterów Września - Opaczewska - Aleje Jerozolimskie - Popularna - Mikołajska - Gryczana - Szczęsna - Płużańska - Techników - Sympatyczna - Potrzebna - Odolany - Potrzebna - Globusowa - Rejonowa - Wałowicka - Sympatyczna - Techników - Płużańska - Owalna - Techników - Płużańska - Mikołajska - Starowiejska - Czereśniowa - Popularna - Naukowa - Popularna - Aleje Jerozolimskie - Śmigłowca - Drawska - Dickensa - Pawińskiego -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Rostafińskich - Biały Kamień - Żaryna - Rakowiecka - Puławska - pl. Unii Lubelskiej - Marszałkowska - pl. Zbawiciela - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna



Wyszło połączenie przyjemnego z pożytecznym. Korzystając z braku zieleni powstało dziś trochę obrazków, które latem nie mają szans na urzeczywistnienie.
Zanim, to jednak na początek droga do stacji kolejowej, czyli ulica Kopińska. Do 1988 roku, czyli otwarcia ciągu od Wawelskiej przez Grzymały-Sokołowskiego do Alej Jerozolimskich był to jeden z dojazdów do stacji Warszawa Zachodnia. Kursowały tędy autobusy: najpierw bardzo krótko w 1961 roku linia 114, a potem w latach 1961-1988 linia 154.
Widok w kierunku ulicy Szczęśliwickiej:

Droga do stacji kolejowej (1) © oelka

Widok w kierunku Alej i Warszawy Zachodniej.

Droga do stacji kolejowej (2) © oelka

Włochy cały czas są jeszcze królestwem przedwojennych kamienic, które nie doczekały się otynkowania. Najpierw budynek przy ulicy Drukarzy 26, narożnik z Gryczaną:

Ceglane Włochy (1) © oelka

I kolejne miejsce, gdzie czas się niemal zatrzymał. Narożnik ulic Techników i Płużańskiej:

Ceglane Włochy (2) © oelka

A teraz kolej na kolej.
Ulica Potrzebna jest dojazdem do wagonowni Szczęśliwice obsługującej cześć pociągów pasażerskich kończących bieg na Warszawie Zachodniej.
Przed wjazdem do WGW Szczęśliwice znajduje się rondo z pomnikiem zestawu kołowego, rodem z wagonu.

WGW Szczęśliwice (1) © oelka

Kiedyś po prawej tuż za bramą stał wagon konstrukcji niemieckiej tzw. Donnerbuchsen, w którym znajdowała się izba pamięci WGW Szczęśliwice.
Dziś pozostał tylko murek oddzielający miejsce po wagonie od bramy wjazdowej:

WGW Szczęśliwice (2) © oelka

Na końcu ulicy znajduje się krótki peron z wiatą. Kiedyś był to przystanek pociągu służbowego jadącego z Warszawy Głównej na Odolany pod nastawnię koło tunelu ulicy Dźwigowej. Pociąg nazywany był przez kolejarzy "Klasą Odolańską". W ubiegłym roku podczas remontu tuneli dla pieszych we Włochach i w Ursusie, tu był punkt przesiadkowy z zastępczej linii autobusowej do pociągu SKM.

Przystanek Klasy Odolańskiej © oelka

Tu jeszcze widok ulicy Potrzebnej, dla której czas się zatrzymał gdzieś w latach 70.:

Świat trylinki © oelka

A na koniec przez niezazielenione krzaki można zobaczyć część budynków wagonowni Odolany, obsługującej wagony towarowe. ta część jest obecnie we władaniu znanej firmy budowlanej.

Wagonownia Odolany © oelka



Na Placu Unii Lubelskiej w związku z robotami torowymi do 1.04.2011, występują utrudnienia w przejeździe z ulicy Boya w kierunku Bagateli i na odwrót. Warto o tym pamiętać.





Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy. Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa assal
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]