Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
  • DST 21.71km
  • Czas 01:07
  • VAVG 19.44km/h
  • VMAX 36.20km/h
  • Temperatura 10.0°C
  • Podjazdy 9m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (159)... z dłuższym powrotem

Poniedziałek, 2 maja 2011 · dodano: 03.05.2011 | Komentarze 1

Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Rostafińskich - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Trzech Budrysów - Dickensa - Drawska - Śmigłowca - Aleje Jerozolimskie - al. Prymasa Tysiąclecia - Bema - Armatnia - Ordona - Elekcyjna - Górczewska - Płocka - Żytnia - Żelazna - Grzybowska - pl. Grzybowski - Twarda - Emilii Plater - Koszykowa - Piękna



Pusto. Niby dzień roboczy, ale tych pracujących było wyjątkowo mało. Ruch jak w sobotę, albo nawet i niedzielę. Co widać po średniej w pierwszą stronę: AVS 21,00km/h. Jak na kryterium uliczne to nieźle.
Po południu zrobiło się bardzo rześko. Rano było zdecydowanie cieplej.



W ramach czegoś dla siebie dłuższy powrót, a po drodze kolejna dawna pętla autobusowa (wczoraj było to Międzylesie) a dziś Trzech Budrysów na Ochocie, gdzie od 12.04.1964 do 22.04.1979 swój kraniec posiadała linia 150. Kraniec ten został uwidoczniony na planie Warszawy z 1965 roku. Swoją drogą, jakoś obecnie nie wyobrażam sobie autobusu na tej ulicy.
A przed wojną w tym miejscu znajdowała się zajezdnia tramwajowa przy Opaczewskiej. Oddana do użytku została w 1930 roku, jednak później hala była stopniowo wydłużana w kierunku ulicy Włodarzewskiej, wysadzona w 1944 roku. Niestety nie odbudowano jej, po zmianie rozstawu szyn tramwajowych z 1525mm na normalny 1435mm, w latach 1945-50. Z zajezdni przy Opaczewskiej tramwaje zniknęły w maju 1948 roku. A dziesięć lat później w tym miejscu stała już szkoła podstawowa i budynki mieszkalne.


Z tunelu w Alei Prymasa Tysiąclecia przejechałem sobie na Armatnią i pomiędzy domami kolejarzy pamiętającymi czasy Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej, po kocich łbach przejechałem na brukowaną ale już kostką brukową ulicę Ordona. Tu utrwaliłem sobie nieużywany przejazd do hurtowni, który powoli znika w krzakach, trawie i ziemi.
Na Ordona też kiedyś była pętla autobusowa. W latach 1968 - 1982 zaglądała tu linia 149.


Trasa niby nie najlepsza jak na pojazd z oponami 700C-25, ale z drugiej strony nasi przodkowie jakoś sobie na wąskich oponach na bruku i kocich łbach radzili. A po czym odbywały się pierwsze wyścigi takie jak Tour de France, czy Giro d'Italia w początkach XX wieku, jak nie po takich nawierzchniach?





Komentarze
BoaPoweR-removed
| 07:23 wtorek, 3 maja 2011 | linkuj Dawno nie natrafiłem na bikestats na tak długi i bogaty w informacje opis ze zdjęciami w porównaniu do małej ilości przejechanych kilometrów. Podziwiam, mi by się nie chciało na tak krótkiej trasie aparatu wyciągać :)
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa oznas
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]