Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
  • DST 18.35km
  • Czas 01:03
  • VAVG 17.48km/h
  • VMAX 30.60km/h
  • Temperatura 15.0°C
  • Podjazdy 4m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (168)

Piątek, 13 maja 2011 · dodano: 14.05.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Marszałkowska - Oleandrów - Polna - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Cmentarz Żołnierzy Radzieckich - Racławicka - Płatowcowa - Miłobędzka - Gimnastyczna - Turystyczna - Gimanstyczna - Wołoska - Paszkowskiego - Madalińskiego - Sandomierska - Rakowiecka - Puławska - Bagatela - Aleje Ujazdowskie - pl. Trzech Krzyży - Mokotowska - Wilcza - Marszałkowska



Księcia Trojdena
Ulica ta dość często z oczywistych powodów przewija się w moich trasach.
Obecnie łączy Żwirki i Wigury z Pawińskiego. Do czasu budowy osiedli Rakowiec i Szosa Krakowska zaczynała się od Sanockiej a kończyła przy Grójeckiej, tuż obok skrzyżowania Grójeckiej z Dickensa. Wzdłuż chodnika są dwa dość szeroko rozstawione szpalery drzew. Tak jak tu, przed skrzyżowaniem z Pawińskiego:

Na księcia Trojdena © oelka

Co więcej ciągną się dalej za Pawińskiego w stronę Grójeckiej. Co widać przy Siemieńskiego:

Tu była ulica © oelka
Na planie Warszawy z 1958 roku, mimo jego niedokładności można zaobserwować przebieg ulicy jaki istniał do czasu zbudowania osiedla:

1958-45.jpg
Spójrzmy jeszcze na dość chimerycznie działającą ortofotomapę Warszawy. W części historycznej opartej o zdjęcia lotnicze z 1945 roku widać, że jezdnia od Sanockiej, aż do mniej więcej obecnej ulicy Skorochód Majewskiego posiadała szpalery drzew po obu stronach. Można to zestawić, z warstwą współczesną i wygląda na to, że kiedyś jezdnia była poprowadzona dzisiejszym chodnikiem. W latach 60, gdy budowano osiedla nową jezdnię zbudowano obok za drzewami a w miejscu starej powstał chodnik dla pieszych. Nie jest to jedyny taki przypadek w Warszawie.


A na koniec coś w rodzaju "wielki brat patrzy". A jak będzie częściej to czasem może jeszcze zadzwonić do straży miejskiej (tel 986).
Tu al. Armii Ludowej przy Mokotowskiej.

Geniusz parkowania © oelka





Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy. Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa iadls
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]