Info
Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2015, Kwiecień2 - 5
- 2015, Marzec8 - 7
- 2015, Luty3 - 7
- 2015, Styczeń4 - 4
- 2014, Grudzień6 - 17
- 2014, Listopad10 - 37
- 2014, Październik13 - 25
- 2014, Wrzesień17 - 34
- 2014, Sierpień9 - 26
- 2014, Lipiec16 - 45
- 2014, Czerwiec13 - 43
- 2014, Maj12 - 37
- 2014, Kwiecień12 - 29
- 2014, Marzec9 - 23
- 2014, Luty8 - 12
- 2014, Styczeń6 - 6
- 2013, Grudzień8 - 40
- 2013, Listopad9 - 20
- 2013, Październik11 - 25
- 2013, Wrzesień17 - 51
- 2013, Sierpień12 - 31
- 2013, Lipiec10 - 25
- 2013, Czerwiec11 - 36
- 2013, Maj13 - 61
- 2013, Kwiecień11 - 31
- 2013, Marzec7 - 46
- 2013, Luty5 - 22
- 2013, Styczeń4 - 32
- 2012, Grudzień5 - 26
- 2012, Listopad11 - 58
- 2012, Październik12 - 32
- 2012, Wrzesień15 - 44
- 2012, Sierpień25 - 62
- 2012, Lipiec28 - 56
- 2012, Czerwiec25 - 26
- 2012, Maj25 - 55
- 2012, Kwiecień14 - 27
- 2012, Marzec12 - 38
- 2012, Luty5 - 32
- 2012, Styczeń6 - 36
- 2011, Grudzień25 - 37
- 2011, Listopad29 - 30
- 2011, Październik26 - 12
- 2011, Wrzesień26 - 11
- 2011, Sierpień24 - 24
- 2011, Lipiec22 - 20
- 2011, Czerwiec24 - 17
- 2011, Maj29 - 28
- 2011, Kwiecień25 - 23
- 2011, Marzec3 - 0
- 2011, Luty4 - 5
- 2011, Styczeń4 - 2
- 2010, Listopad10 - 0
- 2010, Październik27 - 3
- 2010, Wrzesień23 - 3
- 2010, Sierpień17 - 0
- 2010, Lipiec28 - 4
- 2010, Czerwiec26 - 0
- 2010, Maj23 - 2
- 2010, Kwiecień24 - 0
- 2010, Marzec9 - 1
- 2010, Luty1 - 0
- 2010, Styczeń1 - 0
- DST 42.38km
- Teren 3.00km
- Czas 01:57
- VAVG 21.73km/h
- VMAX 34.00km/h
- Temperatura 18.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Do Miedzeszyna przez Muranów
Sobota, 28 maja 2011 · dodano: 29.05.2011 | Komentarze 0
Piękna - Koszykowa - Lindleya - Żelazna - Nowolipie - al. Jana Pawła II - Stawki - Muranowska - Konwiktorska - Sanguszki - Wybrzeże Gdańskie - Wybrzeże Kościuszkowskie - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Szczecińskie - /ścieżka edukacyjno-przyrodniczna - Wał Miedzeszyński - Skalnicowa - Cyklamenów - Heliotropów -- Heliotropów - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Idzikowskiego - Puławska - Naruszewicza - Krasickiego - Kazimierzowska - Narbutta - Wiśniowa - Batorego - pl. Unii Lubelskiej - Marszałkowska - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna
Wybór trasy był celowy, aby nie trzeba było czekać gdzieś aż konwój z Drogocennym Gościem się przemieści. I to się udało znakomicie.
Na placu Starynkiewicza można było dziś zobaczyć tramwaje. Na tej pętli jest to rzadki widok. Używana jest od wielu lat wyłącznie w sytuacjach awaryjnych. Dziś w związku z zamknięciem czasowym ruchu w Alejach kończyła tam swoją trasę dziewiątka. Na zdjęciu wagon 120N-3106.Dziewiątką pojechac w Aleje...
© oelka
I jest to chyba dobra okazja, aby napisać kilka słów o tej pętli.
Tramwaje elektryczne w Alejach Jerozolimskich od Marszałkowskiej do Rogatek Jerozolimskich dotarł już 24.08.1908 roku i była to linia 8. Jednak w tym czasie na placu Starynkiewicza pętli jeszcze nie było. W spisach linii pętla ta pojawia się 1.08.1937 roku. I kończą tu linie 24 i W. Po wojnie 15.09.1945 roku zawitała tu linia 8. Potem zamiast niej zaczęła tu zaglądać linia 9 i znacznie krócej 10, trwało to do 22.08.1947, kiedy to zamknięto ten odcinek Alej Jerozolimskich i przekuto tory z rozstawu szerokiego 1525mm, na normalny 1435. Natomiast pętla jeszcze przez rok była szerokotorowa i do 4 maja 1948 docierała tu Żelazną szerokotorowa linia 21. Powróciła w sierpniu 1948 już jako normalnotorowa, na przebudowaną pętlę. W 1949 roku zaczęła kończyć tu 12. W marcu 1950 roku na pętle zawitała linia dodatkowo 8 potem również 24 bis, a miesiąc wcześniej nocne 7, 12, 20 i 24 kreślone. W 1957 roku na dwa lata zawitała tu linia 33, następnie zastąpiona przez 33 bis, który kończył tu swoje kursy do 1963 roku. W tym czasie, w latach 1960-62 zaglądała tu też linia 35, w swoim pierwszym wcieleniu. Po wycofaniu linii 33 bis 7 stycznia 1963, pętla zaczęła być używana już wyłącznie okazjonalnie. W latach 1938 - 1968 z pętli można było wyjechać również w ulicę Żelazną. W latach 1985-89 podczas remontu Mostu Poniatowskiego i tunelu średnicowego była wyłączona z użytkowania, wraz z linią w Alejach Jerozolimskich.
Kiedyś już willa przy Wale Miedzeszyńskim 376A pojawiła się tu, wraz z opisem. Teraz straszy na niej reklama firmy zajmującej się robotami ziemnymi i rozbiórkowymi, a przed ruiną zwieziono gruz...Wał Miedzeszyński 376A
© oelka