• Sprzęt Trek 800 Sport

Leśna Radość

Niedziela, 4 września 2011 · dodano: 05.09.2011 | Komentarze 2

Piękna - Koszykowa - Noakowskiego - pl. Zbawiciela - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Szucha - pl. Unii Lubelskiej - Bagatela - Belwederska - Sobieskiego - Beethovena - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Skalnicowa - Kuligowska - Cyklamenów - Heliotropów -- Zawilców - Wał Miedzeszyński - Śnieguliczki - Borowiecka - Zasadowa - Malwowa - Mozaikowa - Kruszwicka - Halki - Ślimaka - Zasobna - Panny Wodnej - Izbicka - Kąkolowa - Żeglarska - Aleksandrowska - Młodzieży - Przełęczy - Bodo - Śląskiej - Izbicka - Kwitnącej Akacji - Janosika - Wolęcińska - Trakt Napoleoński - Pożaryskiego - Żegańska - Zwoleńska - Mrówcza - Lucerny - Antenowa - Wierchów - Solidna - Widoczna - Hermanowska - Edisona - Minerska - Nowowiśniowa - Płowiecka - Ostrobramska - Trasa Siekierkowska - Kosmatki - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Beethovena - Sobieskiego - Belwederska - Bagatela - Marszałkowska - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Ładna niedzielna pogoda zachęcała do wyjścia z domu. I znów straciłem szprychę w tylnym kole. Poprzednio było to podczas wyjazdu w Beskidy. Oczywiście jak zawsze było to na asfalcie, ale tym razem miałem ten luksus posiadania po drodze miejsca, gdzie mogę podokręcać na spokojnie pozostałe szprychy. Zresztą tym razem koło się bardzo nie wyboczyło i dało się kilka kilometrów przejechać bez regulacji. A wszytko dlatego, że dopompowałem opony.
Między Skalnicową i Cyklamenów przejechałem sobie ulicę Kuligowską. A właściwie to przebiłem się przez krzaki, trawę, osty, pokrzywy i komary, bo ulica na tym odcinku jest ledwie przedeptaną ścieżką.

Kiedyś tak zwana linia otwocka, czyli miejscowości leżące wzdłuż linii Kolei Nadwiślańskiej pomiędzy Wawrem a Otwockiem znane były ze specyficznej drewnianej architektury nazywanej czasem przekornie "Świdermajer". Dziś przykładów tego stylu pozostało już bardzo mało. Szkoda, że ludzie kupujący działki wolą stawiać nijakie klocki z pustaków, natomiast brak jest odważnych do rekonstrukcji starych drewnianych budynków, które po odbudowie mogą być niemniej szykowne niż współczesne projekty, często nieudolnie nawiązujące do architektury dworkowej. Budynek przy Wolęcińskiej 66, to typowy przykład agonii.

Studium upadku © oelka

Przejazd przez las. Jeszcze przez las. W miarę jak kolejne działki zyskują nowych właścicieli przybywa nowych właścicieli. Za kilka lat w tym tempie las pozostanie tylko tam, gdzie jest bezpośrednio teren Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. A nie będę zaskoczony, jeśli i na tereny MPK będą zakusy. Na razie las się grodzi, bo niemal każdy kto kupi działkę musi ją ogrodzić, nawet jeśli przez najbliższe dziesięć lat domu w tym miejscu nie postawi. W ten sposób są w lesie drogi i ścieżki donikąd, bo nagle na drodze wyrasta płot z siatki i z tabliczką firmy ochroniarskiej mającej chronić to miejsce.
Las w Zbójnej Górze © oelka

Miejsce na zdjęciu leżące blisko cmentarza przy Izbickiej jeszcze przez jakiś czas pozostanie lasem. Tam nikt domów nie stawia, ponieważ jest to miejsce przeznaczone pod budowę autostrady...