• Sprzęt Trek 800 Sport

Słoneczny jesienny Miedzeszyn po raz kolejny

Niedziela, 16 października 2011 · dodano: 19.10.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Noakowskiego - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - al. Armii Ludowej - Aleje Ujazdowskie - Agrykola - Myśliwiecka - Rozbrat - Śniegockiej - Czerniakowska - Wilanowska - Wioślarska - Wybrzeże Kościuszkowskie - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Szczecińskie - /ścieżka przyrodniczo-edukacyjna/ - Wał Miedzeszyński - Zwyciezców - Międzynarodowa - Bulwar Stanisława Augusta - Terespolska - Stanisławowska - Dwernickiego - Szaserów - Chłopickiego - Makowska - Podolska - Szaserów - Makowska - Kresowa - Murmańska - Ostrobramska - Trasa Siekierkowska - Kosmatki - Sęczkowa - Wojsławicka - Wał Miedzeszyński - Cyklamenów - Heliotropów -- Heliotropów - Cyklamenów - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Idzikowskiego - Sobieskiego - Belwederska - Al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Początkowo myślałem, aby przejechać przez Mazowiecki Park Krajobrazowy, ale pora wyjazdu nieco zmodyfikowała te plany.
Zjechałem Więc nad Wisłę na ścieżkę edukacyjno-przyrodniczą. Gdzie pierwszy raz zajrzałem wiosną. Dziś sporo większość, którzy tam się pojawili to rowerzyści potem biegacze, a na końcu typowi spacerowicze.

Nadwiślańskie knieje © oelka

Natura 2000 nad Wisła © oelka

Potem przemknąłem sobie do Międzynarodowej, która za Waszyngtona rozdziela dawne podmokłe łąki (od lat 70. uporządkowany teren zielony) od Parku Paderewskiego. Przy jeziorku Kamionkowskim od lat jest tu wąska kładka.
Kładka na Międzynarodowej © oelka

Dalej wjechałem w lokalną uliczkę Grochowa o dość szumnej nazwie Bulwar Stanisława Augusta.

Na Kamionku © oelka

Można zobaczyć tu zaplecze zakładów Perun, które od ponad 100 lat zajmują się produkcją gazów technicznych i wyposażenia niezbędnego w spawalnictwie.

Zakłady Perun © oelka

A potem dotarłem na Chłopickiego, do wrót królestwa kolei. Za torami znajduje się wagonownia Grochów i lokomotywownia Olszynka Grochowska, należące do PKP IC, oraz lokomotywownia Grochów należąca obecnie do Kolei Mazowieckich. A tuż za torami znajduje się Instytut Kolejnictwa, kiedyś występujący pod nazwą Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa (CNTK).
Na początek skład Kolei Mazowieckich wyjeżdżający z lokomotywowni w stronę Warszawy Wschodniej.

Wyjazd na Wschodnią © oelka

I pociąg SKM jadący z Otwocka.

SKM jedzie z Otwocka © oelka

Wracałem już po ciemku. Tydzień temu było zdjęcie z Mostu Siekierkowskiego w górę Wisły. A dziś w dół, czyli w stronę Centrum Warszawy.

Warszawa nocą © oelka

A na koniec jeszcze wjazd na DDR na ulicy Noakowskiego. Drugi weekend z rzędu widzę, że jest zastawiany przez samochody. W dni robocze ten problem nie występuje.

Samochody na rowery © oelka

Po kolejnym takim weekendzie chyba trzeba będzie zaproponować Straży Miejskiej, aby zrobiła sobie dobrze i wzięła się za tych, którzy łamią zakaz parkowania.