• Sprzęt Trek 800 Sport

Komu w drogę temu...

Czwartek, 10 listopada 2011 · dodano: 13.11.2011 | Komentarze 2

...rower i bilet na pociąg.

Marszałkowska - Aleje Jerozolimskie - Warszawa Centralna - /TLK25102/ - Bydgoszcz Główna - Dworcowa - Królowej Jadwigi - Marszałka - Focha - Kruszwicka - Grudziądzka - Podgórna - Ugory - Szwederowo

Wyjazd ustawiłem na wczesne popołudnie, aby nie załapać się na te pociągi, którymi część mieszkańców Warszawy podąża do korzeni.
Pociąg prowadzi wagon z miejscem na rowery. Jest to klasyczny wagon klasy 2, typu 111A, z klasycznymi łamanymi drzwiami wejściowymi, z jednym przedziałem przystosowanym do przewożenia rowerów, poprzez demontaż wyposażenia i części ściany dzielącej od korytarza. Kolejny przedział jest dostosowany dla rowerzystów, poprzez wstawienie okna pozwalającego na obserwację swojego jednośladu. Jak koszt transportu roweru za dziewięć złotych polskich to nie za dużo. Wagon jedzie do Bydgoszczy jako pierwszy za lokomotywą, przedziałem rowerowym do przodu. A kolejny przedział rezerwuje dla siebie drużyna konduktorska. Pytanie jak ma w takim razie wyglądać opieka podróżnego nad rowerem? Chyba się o to zapytam PKP IC.

| 16:17 poniedziałek, 14 listopada 2011 | linkuj Regulamin przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez Spółkę „PKP Intercity” (RPO-IC) nic nie wspomina o trwałym mocowaniu roweru. Wobec czego takie wymagania nie mają podstawy prawnej. A jeśli konduktor lub kierownik pociągu uważa inaczej, to niech pokaże konkretny przepis. Ja w każdym razie nie spotkałem się z taką sytuacją. Bywało natomiast że przedział był zapakowany rowerami niemal po sufit.
Hipek
| 09:52 poniedziałek, 14 listopada 2011 | linkuj Jako koszt przewozu roweru... pod warunkiem, że jadą tylko trzy rowery, bo tylko tyle haków akurat w tych wagonach jest. A postawić na dole - nie wolno, musi być trwale przymocowany.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa nicop