Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
  • DST 13.49km
  • Czas 00:48
  • VAVG 16.86km/h
  • VMAX 31.50km/h
  • Temperatura 25.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (348)

Czwartek, 24 maja 2012 · dodano: 28.05.2012 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Śniadeckich - pl. Politechniki - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Rostafińskich - Boboli - Rakowiecka - Kazimierzowska - Narbutta - Wiśniowa - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - Bagatela - Al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna



Pogranicze obecnego Śródmieścia i Mokotowa przez wiele lat było terenem hazardu i wojska. Przy Polnej funkcjonował bowiem tor wyścigów konnych (1841 - 1939), a dalej już przy Puławskiej znajdowały się koszary wojska carskiego.
Obecnie po wyścigach konnych jedynym chyba śladem jest położenie tylnej oficyny szpitala psychiatrycznego przy Nowowiejskiej. Dawne koszary do dzisiaj są w rekach wojska, a część tego terenu zajmuje Ministerstwo Spraw Wewnętrznych.

Gdzie Boy wita Waryńskiego © oelka

Gdy budowano MDM pojawił się pomysł zbudowania ulicy odciążającej węższy początkowy odcinek Marszałkowskiej. Projektanci MDMu w ten sposób chcieli pozostawić wąski odcinek Marszałkowskiej i układ gwiaździsty placów Ujazdowa, a jednocześnie zapewnić dobre połączenie Śródmieścia z Mokotowem. I tak rozpoczęto budowę ulicy Waryńskiego. W latach 1952-54 gotowy był odcinek końcowy pomiędzy Nowowiejską i Waryńskiego. W 1967 roku rozebrano budynki przy Jaworzyńskiej 10, 13 i 15, a Waryńskiego została wydłużona do Puławskiej. Ruch poprowadzono w ten sposób, że samochody jadące na Mokotów jechały Waryńskiego, a w stronę centrum Puławską i Marszałkowską. Następny etap budowy tej ulicy został przeprowadzony przy okazji budowy Trasy Łazienkowskiej w 1973. Zbudowano wówczas rondo (Rondo Jazdy Polskiej) nad trasą i fragment jezdni w stronę Mokotowa. Jezdnia zbudowana w 1967 roku stała się na ponad dwadzieścia lat parkingiem, koło Domu studenckiego Riviera. Na planach Warszawy można obserwować te zmiany. Po kolei: rok 1958, 1970 i 1993.



Kolejny etap budowy ulicy Waryńskiego przeprowadzono w latach 1990 - 1995 przy okazji budowy stacji metra Politechnika, poszerzając odcinek od Ronda Jazdy Polskiej do Nowowiejskiej. A ostatecznie zakończono budowę ulicy w 2002 roku przebudowując jej wylot na Puławską.
Z tyłu tuż za zdjęciem znajduje się skrzyżowanie Waryńskiego, Boya i Batorego. Kiedyś planowano przebudowę Batorego i połączenie jej bezpośrednio z niedaleko położoną ulicą Goworka, Spacerową, a w przeciwną stronę z Banacha. Obecnie ze względu na konieczność przeprowadzenia takiego ciągu przez Pole Mokotowskie szanse na taki ciąg komunikacyjny są znikome. A budowa tunelu jak na razie zbyt kosztowna.





Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy. Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa wstaw
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]