Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
  • DST 10.62km
  • Czas 00:36
  • VAVG 17.70km/h
  • VMAX 31.30km/h
  • Temperatura 24.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (378)

Piątek, 13 lipca 2012 · dodano: 17.07.2012 | Komentarze 2

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Trojdena - Żwirki i Wigury - Łęczycka - bł Ładysława - Solariego - Fitrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna



Kolejny powrót wieczorem, kolejna panorama ulicy.
Muszę się przyznać, że lubię zdjęcia robione wieczorem lub nocą. Mają swój specyficzny klimat. Tak jak swój specyficzny klimat mają pochodzące z okresu międzywojennego osiedla na Ochocie.

Na Solariego © oelka

Ulica Solariego to część Kolonii Lubeckiego. Budynki pochodzą z okresu międzywojennego.
Widoczny na zdjęciu po lewej stronie blok częściowo zasłonięty drzewem, to dom oficerski Funduszu Kwaterunku Wojskowego zbudowany według projektu Stanisława Fiszera, przed 1937 rokiem. Ten jest pod adresem Solariego 5, natomiast drugi stoi frontem do równoległej ulicy Rudawskiej, pod numerem 4. Po prawej zaś widać fragment skrzydła bocznego klasycyzującego Gmachu Urzędu Województwa Warszawskiego z 1938 roku. Jest to duży przedwojennego biurowiec zbudowany na planie litery "H" nawiązując w ten sposób do magnackich siedzib z epoki baroku. Zajmowany jest obecnie przez Najwyższą Izbę Kontroli. Zaś w głębi widoczne jest ogrodzenie terenu Filtrów i za nim gmach filtrów pośpiesznych z lat 1933-34. Powstał on według projektu Antoniego Jawornickiego oraz inż. Wendrowskiego. Gmach został rozbudowany o dwa przęsła elewacji od strony wschodniej w latach 1948-49, zachowując wygląd przedwojennej elewacji.
Gdyby nie współczesne samochody można by się poczuć jak w Warszawie z okresu międzywojennego...





Komentarze
oelka
| 20:41 czwartek, 19 lipca 2012 | linkuj Tu i tak jest jeszcze porządnie. Są miejsca gdzie trzeba się z drabiną ustawiać, aby zrobić zdjęcie.
benasek
| 16:33 środa, 18 lipca 2012 | linkuj No właśnie, ile to razy te samochody psuły mi zdjęcia...
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa nages
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]