Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
  • DST 15.49km
  • Czas 01:06
  • VAVG 14.08km/h
  • VMAX 31.10km/h
  • Temperatura 0.0°C
  • Podjazdy 23m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Pożegnanie WGB

Niedziela, 2 stycznia 2011 · dodano: 02.01.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - Wilcza - Koszykowa - Chałubińskiego - Hoża - Krucza - Szpitalna - pl. Powstańców Warszawy - Mazowiecka - Królewska - Krakowskie Przedmieście - Miodowa - pl. Krasińskich - Bonifraterska - Międzyparkowa - Słomińskiego - WGB - Park Sportowy im. Kusocińskiego - Międzyparkowa - Słomińskiego - Wybrzeże Gdańskie - Grodzka - Nowy Zjazd - Dobra - Solec - pl. Wóycickiej - Solec - Wilanowska - Czerniakowska - Śniegockiej - Rozbrat - Myśliwiecka - Górnośląska - Piękna - Koszykowa - Marszałkowska


Powodem do wyjazdu stała się potrzeba wykonania zdjęć przeznaczonego do zburzenia budynku nastawni stacji Warszawa Gdańska - WGB.
Padał z przerwami śnieg, było ślisko. Ale jakoś nie było lodu, którego po roztopach i falach mrozu można było się spodziewać. Drogi dla rowerów nie odgarnięte. Pas dla rowerów na Międzyparkowej tylko częściowo doczekał się odgarnięcia.

Ślady © oelka

Nie zdecydowałem się zjechać... Było zbyt ślisko, pod spodem był twardy zlodowaciały śnieg. To tylko ślady sprowadzenia roweru.

A poniżej zdjęcie tytułowej nastawni WGB, widzianej od strony ulicy Krajewskiego.
Warszawa Gdańska WGB © oelka

Nastawnia wygląda tak, jak nastawnie budowane przez Niemców w ramach programu "Otto" - rozbudowy infrastruktury kolejowej na potrzeby ataku na ZSRR. W ramach tego samego planu budowano również wieże wodne - takie jak na przykład w Pruszkowie. Nastawnia pod koniec swojego funkcjonowania wyposażona była w scentralizowane urządzenia do sterowania ruchem oparte na przekaźnikach. Niemniej pierwotnie były to urządzenia mechaniczne. Resztki pędni zachowały się przy wiadukcie nad dawnym przebiegiem ulicy Szymanowskiej.





Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy. Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa degoo
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]