Info
Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2015, Kwiecień2 - 5
- 2015, Marzec8 - 7
- 2015, Luty3 - 7
- 2015, Styczeń4 - 4
- 2014, Grudzień6 - 17
- 2014, Listopad10 - 37
- 2014, Październik13 - 25
- 2014, Wrzesień17 - 34
- 2014, Sierpień9 - 26
- 2014, Lipiec16 - 45
- 2014, Czerwiec13 - 43
- 2014, Maj12 - 37
- 2014, Kwiecień12 - 29
- 2014, Marzec9 - 23
- 2014, Luty8 - 12
- 2014, Styczeń6 - 6
- 2013, Grudzień8 - 40
- 2013, Listopad9 - 20
- 2013, Październik11 - 25
- 2013, Wrzesień17 - 51
- 2013, Sierpień12 - 31
- 2013, Lipiec10 - 25
- 2013, Czerwiec11 - 36
- 2013, Maj13 - 61
- 2013, Kwiecień11 - 31
- 2013, Marzec7 - 46
- 2013, Luty5 - 22
- 2013, Styczeń4 - 32
- 2012, Grudzień5 - 26
- 2012, Listopad11 - 58
- 2012, Październik12 - 32
- 2012, Wrzesień15 - 44
- 2012, Sierpień25 - 62
- 2012, Lipiec28 - 56
- 2012, Czerwiec25 - 26
- 2012, Maj25 - 55
- 2012, Kwiecień14 - 27
- 2012, Marzec12 - 38
- 2012, Luty5 - 32
- 2012, Styczeń6 - 36
- 2011, Grudzień25 - 37
- 2011, Listopad29 - 30
- 2011, Październik26 - 12
- 2011, Wrzesień26 - 11
- 2011, Sierpień24 - 24
- 2011, Lipiec22 - 20
- 2011, Czerwiec24 - 17
- 2011, Maj29 - 28
- 2011, Kwiecień25 - 23
- 2011, Marzec3 - 0
- 2011, Luty4 - 5
- 2011, Styczeń4 - 2
- 2010, Listopad10 - 0
- 2010, Październik27 - 3
- 2010, Wrzesień23 - 3
- 2010, Sierpień17 - 0
- 2010, Lipiec28 - 4
- 2010, Czerwiec26 - 0
- 2010, Maj23 - 2
- 2010, Kwiecień24 - 0
- 2010, Marzec9 - 1
- 2010, Luty1 - 0
- 2010, Styczeń1 - 0
- DST 20.05km
- Czas 01:09
- VAVG 17.43km/h
- VMAX 33.30km/h
- Temperatura 15.0°C
- Podjazdy 4m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (169)
Poniedziałek, 16 maja 2011 · dodano: 17.05.2011 | Komentarze 0
Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Marszałkowska - Oleandrów - Polna - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Cmentarz Żołnierzy Radzieckich -
Racławicka - Płatowcowa - Miłobędzka - Gimnastyczna - Turystyczna - Gimnastyczna - Wołoska - Paszkowskiego - Madalińskiego - Sandomierska - Rakowiecka - Puławska - Bagatela - Aleje Ujazdowskie - pl. Trzech Krzyży - Mokotowska - Wilcza - Marszałkowska
Wracałem ulicą Racławicką. Obecnie jest to ulica dwujezdniowa. Jeszcze kilka lat temu posiadała jedną, wąską jezdnię, jednak jeśli spojrzymy się na
ortofotomapę z 1945 roku, to okaże się, że kiedyś jezdnia miała znacznie ciekawszy przebieg.
Po pierwsze cała ulica stanowiła jeden ciąg. Dziś Odcinek od Puławskiej od Wołoskiej nie ma bezpośredniego połączenia z Odcinkiem od Wołoskiej do Żwirki i Wigury. I na tym odcinku podobnie jak na opisywanej niedawno, bo 13 maja 2011 roku Księcia Trojdena można podejrzewać, że jezdnia była poprowadzona w miejscu obecnego chodnika po stronie północnej:
Po pierwsze cała ulica stanowiła jeden ciąg. Dziś Odcinek od Puławskiej od Wołoskiej nie ma bezpośredniego połączenia z Odcinkiem od Wołoskiej do Żwirki i Wigury. I na tym odcinku podobnie jak na opisywanej niedawno, bo 13 maja 2011 roku Księcia Trojdena można podejrzewać, że jezdnia była poprowadzona w miejscu obecnego chodnika po stronie północnej:
Zielono na Racławickiej© oelka
Tak było do skrzyżowania z Płatowcową. Tam był trójkątny placyk.
Racławicka przy Płatowcowej© oelka
Ulica przechodziła po przekątnej na drugą stronę obecnej jezdni w miejsce południowego chodnika i drogi dla rowerów i w ten sposób docierała do Żwirki i Wigury.
Racławicka koło Miłobędzkiej© oelka
Wspomniany placyk między Płatowcową, a obecną Miłobędzką jest obecnie przystankiem, a był kiedyś pętlą. Co można zobaczyć na planie Warszawy z 1958 roku, opublikowanym na Trasbusie:
Tak to miejsce widać z ulicy Płatowcowej.
Płatowcowa i Racławicka© oelka
Widok w kierunku Miłobędzkiej© oelka
Już 28.12.1946 dotarła tam linia autobusowa R (o ile samochód ciężarowy można nazwać autobusem), z placu Zbawiciela, która w 1949 roku zmieniła oznaczenie na 111. Linia ta docierała tam do 1954 roku. Po dwóch latach przerwy miejsce to stało się znów krańcem, ale tym razem dla linii 134, która kończyła tam trasę od 12.02.1956 do 25.10.1958 roku. I na tym historia pętli się kończy. Ja zaś mogę dalej jechać do domu.