Info
Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2015, Kwiecień2 - 5
- 2015, Marzec8 - 7
- 2015, Luty3 - 7
- 2015, Styczeń4 - 4
- 2014, Grudzień6 - 17
- 2014, Listopad10 - 37
- 2014, Październik13 - 25
- 2014, Wrzesień17 - 34
- 2014, Sierpień9 - 26
- 2014, Lipiec16 - 45
- 2014, Czerwiec13 - 43
- 2014, Maj12 - 37
- 2014, Kwiecień12 - 29
- 2014, Marzec9 - 23
- 2014, Luty8 - 12
- 2014, Styczeń6 - 6
- 2013, Grudzień8 - 40
- 2013, Listopad9 - 20
- 2013, Październik11 - 25
- 2013, Wrzesień17 - 51
- 2013, Sierpień12 - 31
- 2013, Lipiec10 - 25
- 2013, Czerwiec11 - 36
- 2013, Maj13 - 61
- 2013, Kwiecień11 - 31
- 2013, Marzec7 - 46
- 2013, Luty5 - 22
- 2013, Styczeń4 - 32
- 2012, Grudzień5 - 26
- 2012, Listopad11 - 58
- 2012, Październik12 - 32
- 2012, Wrzesień15 - 44
- 2012, Sierpień25 - 62
- 2012, Lipiec28 - 56
- 2012, Czerwiec25 - 26
- 2012, Maj25 - 55
- 2012, Kwiecień14 - 27
- 2012, Marzec12 - 38
- 2012, Luty5 - 32
- 2012, Styczeń6 - 36
- 2011, Grudzień25 - 37
- 2011, Listopad29 - 30
- 2011, Październik26 - 12
- 2011, Wrzesień26 - 11
- 2011, Sierpień24 - 24
- 2011, Lipiec22 - 20
- 2011, Czerwiec24 - 17
- 2011, Maj29 - 28
- 2011, Kwiecień25 - 23
- 2011, Marzec3 - 0
- 2011, Luty4 - 5
- 2011, Styczeń4 - 2
- 2010, Listopad10 - 0
- 2010, Październik27 - 3
- 2010, Wrzesień23 - 3
- 2010, Sierpień17 - 0
- 2010, Lipiec28 - 4
- 2010, Czerwiec26 - 0
- 2010, Maj23 - 2
- 2010, Kwiecień24 - 0
- 2010, Marzec9 - 1
- 2010, Luty1 - 0
- 2010, Styczeń1 - 0
- DST 44.34km
- Teren 1.50km
- Czas 02:21
- VAVG 18.87km/h
- VMAX 36.00km/h
- Temperatura 17.0°C
- Podjazdy 27m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (187) i... Miedzeszynem.
Czwartek, 9 czerwca 2011 · dodano: 10.06.2011 | Komentarze 0
Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Marszałkowska - Oleandrów - Polna - pl. Unii Lubelskiej - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Cmentarz Żołnierzy Radzieckich - Kulskiego - Madalińskiego - Kazimierzowska - Wiktorska - Drużynowa - Racławicka - Bałuckiego - Olkuska - Puławska - Giżyckiego - Piaseczyńska -
Jaworowska - Bandoski - Piaseczyńska - Braci Pillatich - Piwarskiego - Kostrzewskiego - Sobieskiego - Idzikowskiego - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Cyklamenów - Heliotropów -- Zawilców - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Beethovena - Sobieskiego - Belwederska - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna
Po upalnych dniach zrobiło się pochmurnie a wieczorem nawet było coś w rodzaju bardzo drobnej mżawki. Kierowcy takiej wilgoci nie zauważają w efekcie czego nie zdają sobie sprawy, że jezdnia jest śliska. I w ten sposób trzech kierujących potłukło na Moście Siekierkowskim swoje pojazdy mechaniczne.
W samym niemal sercu dolnego Mokotowa znajduje się teren, gdzie czas płynie inaczej. Zielono, niska przedmiejska zabudowa, całkiem cicho bez hałasu typowego dla Puławskiej, czy Sobieskiego. To dwie uliczki odchodzące od Piaseczyńskiej: Jaworowska i Bandoski.
Wieś w środku Mokotowa© oelka
Zresztą Piaseczyńska na tym odcinku bardziej niż zwykłej ulicy robi wrażenie alejki oddzielającej duży obszar ogródków działkowych od parku ciągnącego się od terenów klubu Warszawianka po Królikarnie. Stawy znajdujące się u podnóża Królikarni zasilane były z miejscowego źródła. A woda dalej kanałem wzdłuż ulic Piaseczyńskiej i Nabielaka, dociera do Łazienek i zasila też tamtejsze stawy, aby dalej przez Kanał Piaseczyński dopłynąć do Portu Czerniakowskiego. Obecnie kanał ten częściowo jest niestety poprowadzony w postaci zakopanej pod ziemią rury. A szkoda.
Ale jest też miejska cześć Piaseczyńskiej. Mniej więcej od Konduktorskiej po Dolną i dalej aż do Belwederskiej, choć tu jest obecnie osiedlowym dojazdem do kilku posesji. Przez jakiś czas Piaseczyńska widniała na tablicach autobusów, jako pętla, co widać również na planie Warszawy. Było to kryterium uliczne: Dolna - Konduktorska - Piaseczyńska - Dolna. Przystanek był ulokowany za skrzyżowaniem z ulicą Braci Pillatich. Na zdjęciu poniżej jest to w miejscu gdzie widać stojący w poprzek samochód za znakiem z ograniczeniem prędkości.
Ale jest też miejska cześć Piaseczyńskiej. Mniej więcej od Konduktorskiej po Dolną i dalej aż do Belwederskiej, choć tu jest obecnie osiedlowym dojazdem do kilku posesji. Przez jakiś czas Piaseczyńska widniała na tablicach autobusów, jako pętla, co widać również na planie Warszawy. Było to kryterium uliczne: Dolna - Konduktorska - Piaseczyńska - Dolna. Przystanek był ulokowany za skrzyżowaniem z ulicą Braci Pillatich. Na zdjęciu poniżej jest to w miejscu gdzie widać stojący w poprzek samochód za znakiem z ograniczeniem prędkości.
Ulica Piaseczyńska© oelka
Docierały tam linie 130, która zawitała na Piaseczyńską 31.12.1967, 122 od 28.04.1968 i 422 od 1.10.1975. 130 rozstało się z Piaseczyńską w 1979 roku, 422 w 1989 a 122 w listopadzie 1990 i to był koniec tej pętli. I w ten sposób po przerwie powróciłem do tematu zlikwidowanych pętli autobusowych.
Warto jeszcze zwrócić uwagę na zgrupowane w jednym miejscu ze względu na patronów ulice Braci Ksawerego i Henryka Pillatich, Franciszka Kostrzewskiego, Jana Feliksa Piwarskiego i najbardziej znanego z tej grupy Aleksandra Gierymskiego. Wszyscy ci panowie zajmowali się bądź malarstwem, bądź grafiką. Jako malarz najbardziej znany jest Gierymski, który dla mnie zawsze będzie się kojarzył z obrazem "Piaskarze", przedstawiającym brzeg Wisły w okolicach obecnego Wybrzeża Kościuszkowskiego bulwaru Grzymały-Siedleckiego, wylotu ulic Karowej, Bednarskiej i obecnego Nowego Zjazdu, który z przedwojennym, wiaduktem prowadzącym do Mostu Kierbedzia widocznym na obrazie wspólną ma tylko nazwę, ponieważ obecny przebieg tej ulicy jest tożsamy z dawną ulicą Źródłową i fragmentem Dobrej. Ale to już inna wycieczka i inna opowieść, niż dzisiejsza.
Warto jeszcze zwrócić uwagę na zgrupowane w jednym miejscu ze względu na patronów ulice Braci Ksawerego i Henryka Pillatich, Franciszka Kostrzewskiego, Jana Feliksa Piwarskiego i najbardziej znanego z tej grupy Aleksandra Gierymskiego. Wszyscy ci panowie zajmowali się bądź malarstwem, bądź grafiką. Jako malarz najbardziej znany jest Gierymski, który dla mnie zawsze będzie się kojarzył z obrazem "Piaskarze", przedstawiającym brzeg Wisły w okolicach obecnego Wybrzeża Kościuszkowskiego bulwaru Grzymały-Siedleckiego, wylotu ulic Karowej, Bednarskiej i obecnego Nowego Zjazdu, który z przedwojennym, wiaduktem prowadzącym do Mostu Kierbedzia widocznym na obrazie wspólną ma tylko nazwę, ponieważ obecny przebieg tej ulicy jest tożsamy z dawną ulicą Źródłową i fragmentem Dobrej. Ale to już inna wycieczka i inna opowieść, niż dzisiejsza.