Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
  • DST 10.54km
  • Czas 00:39
  • VAVG 16.22km/h
  • VMAX 32.50km/h
  • Temperatura 21.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (255)

Wtorek, 4 października 2011 · dodano: 04.10.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Banacha - Pasteura - Korzeniowskiego - Mochnackiego - Filtrowa - Asnyka - Niemcewicza - Grójecka -- Daleka - Tarczyńska - Niemcewicza - Asnyka - Filtrowa - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Grójecka 17. To adres kojarzący się bądź z urzędem dzielnicy - Ochoty, bądź z kasami kolejowymi na drugim końcu tego gmachu. Większą część pomieszczeń zajmują od początku istnienia gmachu kolejarze. Kiedyś tuż pod budynkiem mieli również kolej. Od 1927 do 1963 roku EKD pokonywała ulice Nowogrodzką, Tarczyńską, następnie jeden z najostrzejszych zakrętów na trasie i dalej Niemcewicza do Szczęśliwickiej i Drawskiej. Na skrzyżowaniu Grójeckiej i Niemcewicza tory EKD (a później WKD) krzyżowały się z torami tramwajowymi. A poniżej to samo miejsce blisko 50 lat później, widziane z drugiej strony i po zachodzie słońca spod budynku przy Grójeckiej 17.

Październikowy wieczór na Grójeckiej © oelka
Skrzyżowanie Grójeckiej i Niemcewicza wykorzystano do próby przejazdu wagonem 13N po linii WKD. W tym celu jeden z wagonów tego typu przestawiono na skrzyżowaniu torów na tor WKD. Na linii do Grodziska tabor tramwajowy pojawiał się już wcześniej. Wagony K, doczepy ze Szczecina pochodzące z Norwegii czy dość tajemnicza doczepa tramwajowa po naprawie w Stoczni Północnej z powodzeniem obsługiwały np. linię do Włoch po II wojnie światowej. Niestety próba z wagonem 13N zakończyła się wykolejeniem. Jednym z powodów był zły stan torów na trasie WKD. Tabor WKD posiadał też nieco inny profil kół niż tramwaje. W każdym razie późniejszy projekt jednostek 101N/Na był już zdecydowanie bardziej zbliżony do taboru kolejowego niż tramwajowego.





Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy. Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa epatr
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]