Info
Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2015, Kwiecień2 - 5
- 2015, Marzec8 - 7
- 2015, Luty3 - 7
- 2015, Styczeń4 - 4
- 2014, Grudzień6 - 17
- 2014, Listopad10 - 37
- 2014, Październik13 - 25
- 2014, Wrzesień17 - 34
- 2014, Sierpień9 - 26
- 2014, Lipiec16 - 45
- 2014, Czerwiec13 - 43
- 2014, Maj12 - 37
- 2014, Kwiecień12 - 29
- 2014, Marzec9 - 23
- 2014, Luty8 - 12
- 2014, Styczeń6 - 6
- 2013, Grudzień8 - 40
- 2013, Listopad9 - 20
- 2013, Październik11 - 25
- 2013, Wrzesień17 - 51
- 2013, Sierpień12 - 31
- 2013, Lipiec10 - 25
- 2013, Czerwiec11 - 36
- 2013, Maj13 - 61
- 2013, Kwiecień11 - 31
- 2013, Marzec7 - 46
- 2013, Luty5 - 22
- 2013, Styczeń4 - 32
- 2012, Grudzień5 - 26
- 2012, Listopad11 - 58
- 2012, Październik12 - 32
- 2012, Wrzesień15 - 44
- 2012, Sierpień25 - 62
- 2012, Lipiec28 - 56
- 2012, Czerwiec25 - 26
- 2012, Maj25 - 55
- 2012, Kwiecień14 - 27
- 2012, Marzec12 - 38
- 2012, Luty5 - 32
- 2012, Styczeń6 - 36
- 2011, Grudzień25 - 37
- 2011, Listopad29 - 30
- 2011, Październik26 - 12
- 2011, Wrzesień26 - 11
- 2011, Sierpień24 - 24
- 2011, Lipiec22 - 20
- 2011, Czerwiec24 - 17
- 2011, Maj29 - 28
- 2011, Kwiecień25 - 23
- 2011, Marzec3 - 0
- 2011, Luty4 - 5
- 2011, Styczeń4 - 2
- 2010, Listopad10 - 0
- 2010, Październik27 - 3
- 2010, Wrzesień23 - 3
- 2010, Sierpień17 - 0
- 2010, Lipiec28 - 4
- 2010, Czerwiec26 - 0
- 2010, Maj23 - 2
- 2010, Kwiecień24 - 0
- 2010, Marzec9 - 1
- 2010, Luty1 - 0
- 2010, Styczeń1 - 0
- DST 26.83km
- Czas 01:28
- VAVG 18.29km/h
- VMAX 32.10km/h
- Temperatura 28.0°C
- Podjazdy 15m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Przez Żoliborz, Powązki i Mirów
Sobota, 30 czerwca 2012 · dodano: 05.07.2012 | Komentarze 0
Wilcza - Koszykowa - Lindleya - Żelazna - Nowolipie - al. Jana Pawła II - Broniewskiego - Izabelli -- Izabelli - Pionierska - Opalińska - Sybilli - Jasnodworska - Elbląska - Krasińskiego - Broniewskiego - al. Wojska Polskiego - Kozietulskiego - Felińskiego - Krasińskiego - Felińskiego - Zajączka - Mickiewicza - Słomińskiego - al. Jana Pawła II - Słomińskiego - Dzika - Karmelicka - Dzielna - al. Jana Pawła II - Nowolipie - Żelazna - Ogrodowa -- Ogrodowa - Wronia - Prosta - Wronia - Pańska - Miedziana - Twarda - Żelazna - pl. Starynkiewicza - Nowogrodzka - Lindleya - Koszykowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - PięknaKapliczka na Broniewskiego
© oelka
Kapliczka otoczona ścianą zieleni. A tymczasem jest to narożnik ulic Broniewskiego i al. Armii Krajowej. Dwie ważne ulice z dużym ruchem ulicznym, tuż obok kapliczki jest zlokalizowany przystanek autobusowy.
Za to już mniej ruchliwym miejscem jest początkowy odcinek ulicy Elbląskiej. Tu nie ma wielkiego ruchu teren od dawien dawna pełnił funkcje magazynowe. Na pobliskich terenach dawnych koszar, dzisiaj zajętych przez klub jeździecki znajduje się dawny magazyn zboża dla armii carskiej. Funkcje magazynowe i przemysłowe spełniał aż do czasów współczesnych. Z pewnością pomagało w tym sąsiedztwo stacji Warszawa Gdańska, przez co okolice były oplecione bocznicami. Magazyny przy Elbląskiej
© oelka
Ten zestaw powojennych magazynów również posiadał swoją bocznicę. Dziś jej śladem jest pas trawy tuż za ogrodzeniem. Można sobie tylko wyobrazić rządek krytych wagonów różnej konstrukcji, z których pracowicie wynoszono ładunek do magazynów.
Przejeżdżając koło wspomnianej już stacji Warszawa Gdańska miałem okazję zobaczyć najnowszy nabytek SKM Warszawa zespół trakcyjny 35We-002 wyprodukowany w nowosądeckim Newagu.Nowy nabytek SKM-u
© oelka
A potem dotarłem na Mirów. Obecnie znaczna część tego obszaru znajduje się w administracyjnych granicach Woli, jednak historycznie jest to zachodnia część Śródmieścia.
Na tym terenie znajduje się gmach sądów przy Lesznie (obecnie aleja Solidarności 127) zbudowany w latach 1934-38 według projektu Bohdana Pniewskiego.
Budynek zajmuje dużą działkę pomiędzy aleją Solidarności i Ogrodową. Ja jednak spojrzałem na niego z jeszcze innej strony.Ślady wojny w sądzie
© oelka
Jeśli spojrzeć na boczny dziedziniec gmachu sądów od strony terenu osiedlowego na zapleczu socrealistycznych bloków Mirowa pomiędzy al. Solidarności, al. Jana Pawła II i Ogrodową można zobaczyć do dzisiaj jeszcze ślady wojny na elewacjach gmachu sądowego. To obecnie już coraz rzadszy widok.
Częścią Mirowa jest też ulica Wronia. Kiedyś była to długa ulica prowadząca do Srebrnej aż po Żytnią. Budowa wielkiej drukarni Domu Słowa Polskiego na miejscu placu Kazimierza Wielkiego, oraz Trasa W-Z i przebita z Woli do Śródmieścia ulica Prosta podzieliła tę ulicę, na cztery odcinki. Końcowy odcinek obecnie istnieje pod nazwą Skweru ks. kard. Stefana Wyszyńskiego. Pozostałe zachowały swoja nazwę. Zabudowa Wroniej to część tzw. "dzikiego zachodu" cieszącego się złą sławą pogranicza Śródmieścia i Woli. Opisywanego przeze mnie w lutym. Mocno zniszczona podczas wojny dogorywała jeszcze do lat 60. i 70. Jej resztki ustępują teraz miejsca nowym budynkom stawianym przez firmy developerskie. Czy taki los spotka opuszczone budynki przy Wroniej 50 i 52? Znikająca Wronia
© oelka