Między domem i pracą (414)

Czwartek, 15 listopada 2012 · dodano: 27.11.2012 | Komentarze 5

Wilcza - Emilii Plater - Noakowskiego - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Szucha - al. Armii Ludowej - Sempołowskiej - al Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Poznańska - Hoża - Marszałkowska - Nowogrodzka - Poznańska - Żurawia - Marszałkowska

Od września prowadzony był remont kładek nad Trasą Łazienkowską. Oznaczało to też zamknięcie drogi dla rowerów. Co ciekawe i rzadko w Warszawie spotykane tym razem wyznaczono objazd i nawet ustawiono tablice informujące o jego przebiegu.
Remont już się zakończył.

DDR po remoncie © oelka

O tym jakie są efekty tego remontu napiszę, gdy przejadę się tą drogą dla rowerów w dzień.
Dzisiaj nie będzie nic o historii Warszawy.
Tym razem coś ze świata nauki. Zdjęcie z przed miesiąca. Popatrzmy się na układ gałęzi...

Zbliża się pełnia księżyca © oelka

Matematyk być może zobaczy w tym fraktale.
Matematyczny opis fraktali, zbiór Julii i zbiór Mandelbrota, pozostawię matematykom. Natomiast warto zwrócić uwagę, że fraktale są przykładem popierającym tezę, iż nienazwane odkrycie nie istnieje.
Badaniami nad fraktalami zajmowali się zajmowali się różni uczeni. Wymienić można takie nazwiska jak: Giuseppe Peano, Georg Cantor, Paul Lévy, Donald Knuth, a także nasz rodak Wacław Sierpiński. Bardzo dużo wniosły też badania Abrahama Bezikowicza. Badania nad fraktalami prowadzono już w latach 20. XX wieku. Jednak żaden z wymienionych naukowców nie jest uważany za odkrywcę fraktali. Żaden z nich bowiem nie nazwał konkretnie obiektu swoich badań. Uczynił to dopiero w latach 70. francuski naukowiec urodzony w Warszawie - Benoît Mandelbrot opisując i nazywając fraktale.
A teraz coś zupełnie na odwrót. Jednym z tegorocznych laureatów nagrody Nobla w dziedzinie medycyny lub fizjologii jest poddany królowej angielskiej - Sir John Gurdon. Już na początku swojej kariery udało się mu przeprowadzić doświadczenie polegające na zamianie jądra komórkowego w komórce jajowej żaby jądrem z komórki somatycznej z żabiego jelita. W efekcie na świat przyszła zdrowa i normalnie funkcjonująca kijanka. Gurdon jest uważany za twórcę klonowania. Jednak ten termin nie był jego pomysłem. O tym, że doświadczenie Gurdona jest klonowaniem napisał i stworzył ten termin inny naukowiec brytyjski - John Burdon Sanderson Haldane opisując prace przeprowadzone przez Gurdona. Jednak sławę w tym przypadku zdobył Gurdon. Natomiast Haldane znany jest z badań genetyki populacyjnej.
Doświadczenie Gurdona było początkiem drogi do przyjścia na świat najsławniejszej owcy świata, jaką jest Dolly w laboratorium Iana Wilmuta i Keitha Campbella.

| 19:54 środa, 28 listopada 2012 | linkuj lukasz78 - Nie da się nikogo tak sklonować, aby był identyczny z oryginałem. Fizycznie nawet będzie podobny, ale pod względem kulturowym i innych nabytych cech już nie, bo czasy są już inne. I co ważne, kopia jak na razie będzie małym dzieckiem przechodzącym normalny rozwój od noworodka do osoby dojrzałej. Nie da się "wyprodukować" od razu dorosłego. tak więc klon polityka przydatny mógłby być za lat kilkadziesiąt.

alistar Gałęzie i liście mają swoje odpowiedniki wśród fraktali. Choćby Paproć Barnsleya, czy inny przypominający rośliny fraktal.

benasek Matematyk może sobie pracować na kanapie czy nawet w wannie, o ile nie siedzi nad lekturą. To jedna z tych profesji, gdzie człowiek w pracy jest zawsze o każdej porze dnia. Nigdy bowiem nie wiadomo, kiedy do głowy przyjdzie "ten" pomysł rozwiązujący absorbujący naukowca problem.

yurek55 Tablice stały przy Marszałkowskiej i koło przystanku na wlocie w aleję Szucha, kierując na drugą stronę al. Armii Ludowej. Ja, jadąc do Al. Ujazdowskich jechałem tak jak samochód przez plac Na Rozdrożu do skrętu w Agrykolę.
yurek55
| 08:19 środa, 28 listopada 2012 | linkuj Nie zauważyłem nigdy tablicy z objazdem tego remontu DDR i dlatego wbrew wszelkim regułom przenosiłem rower przez barierkę na placyku z fontanną prosto do Alei Wyzwolenia i Pl. Zbawiciela
benasek
| 18:21 wtorek, 27 listopada 2012 | linkuj Przypomniało mi sie takie zdjęcie, bodajże właśnie Sierpinskiego. Leży sobie ten nasz matematyk, rozłożony cały na kanapie, a pod fotką napis: "Matematyk przy pracy..."
alistar
| 09:42 wtorek, 27 listopada 2012 | linkuj Gałęzie faktycznie wyglądają fraktalnie :)
lukasz78
| 08:37 wtorek, 27 listopada 2012 | linkuj Ja bym naszych posłów sklonował - jak ktoś wysadzi sejm, to przydadzą się kopie zapasowe :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa rzete