Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
Wpisy archiwalne w miesiącu

Kwiecień, 2011

Dystans całkowity:470.62 km (w terenie 22.60 km; 4.80%)
Czas w ruchu:26:15
Średnia prędkość:17.93 km/h
Maksymalna prędkość:39.50 km/h
Suma podjazdów:137 m
Liczba aktywności:25
Średnio na aktywność:18.82 km i 1h 03m
Więcej statystyk
  • DST 14.70km
  • Czas 00:46
  • VAVG 19.17km/h
  • VMAX 34.60km/h
  • Temperatura 18.0°C
  • Podjazdy 4m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (149)

Poniedziałek, 18 kwietnia 2011 · dodano: 18.04.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Boya - Bagatela - Al. Ujazdowskie - pl. Trzech Krzyży - Mokotowska - Wilcza - Marszałkowska

Taka ładna pogoda, a ja mam pilną pracę do wykonania... Do tego już się dawno temu przyzwyczaiłem, więc nie marudzę. Tylko robię swoje.
Na Żwirki i Wigury zrobiłem zdjęcie Ikarusa 280.58 nr. ta. 5163 (ex 5181). Rok produkcji 1991, a przypisany jest do zakładu T6 Redutowa. Jeszcze trochę a Ikarusy będą wspominane tak, jak teraz wspomina się Chaussony, czy Jelcze MEX, lub Jelcze MPA, jako pojazdy "kultowe".
A zdjęcie ze skrzyżowania Żwirki i Wigury jest już historyczne na swój sposób. Po prawej stronie rosła sobie lipa, której cień i gałęzie są widoczne. Dziś została wycięta. Fakt, że może to i poprawi widoczność na skrzyżowaniu, ale drzewa szkoda.

Przejazd techniczny matuzalema © oelka

A tymczasem Aleje Ujazdowskie powoli się zielenią. Na ogrodzeniu Ogordu Botanicznego można obejrzeć zdjęcia autorstwa znanej portrecistki zajmującej się fotografią Annie Leibovitz, ale na razie jakoś nie mam okazji przyjrzeć się im dokładniej. Bo na to potrzeba jednak trochę wolnego czasu.
Południe w Ujazdowie © oelka


Fakt, że wracałem dzisiaj stosunkowo wcześnie, ale muszę przyznać, że liczba osób na rowerach napotkanych w rejonie Pola Mokotowskiego była jak na kwiecień naprawdę duża.




  • DST 28.06km
  • Teren 11.00km
  • Czas 01:39
  • VAVG 17.01km/h
  • VMAX 38.00km/h
  • Temperatura 16.0°C
  • Podjazdy 27m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między Portem Praskim i Siekierkami

Sobota, 16 kwietnia 2011 · dodano: 17.04.2011 | Komentarze 2

Piękna - Koszykowa - Piękna - Górnośląska - Myśliwiecka - Hoene-Wrońskiego - Park Kultury - Kruczkowskiego - Oboźna - Browarna - Lipowa - Wybrzeże Kościuszkowskie - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Szczecińskie - /brzeg Wisły/ - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Wał Zawadowski - Rodzynkowa - Bartycka - Gościniec - Siekierkowska - Bluszczańska - Wojskowej Służby Kobiet - Pułku AK "Brda" - Aleja Polski Walczącej - Nehru - Gagarina - Czerska - Podchorążych - Suligowskiego - Czerniakowska - 29 Listopada - Myśliwiecka - Górnośląska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna


Niezbyt ciepły, ale za to słoneczny dzień. W sam raz na wycieczkę i zdjęcia.
No to jedziemy wzdłuż Wisły.
W ubiegłym roku w efekcie przejścia kilku wysokich fal na Wiśle przez Warszawę, zaczęto porządkować teren zalewowy po stronie praskiej. Kiedyś plaże dziś las łęgowy, chroniony w ramach programu "Natura 2000", jako siedlisko wielu gatunków ptaków. W związku z tym okazało się, że wycinka wszystkich drzew nie wchodzi w grę. Zdecydowano się ostatecznie wyciąć niskie krzaki, oraz te drzewa, które nie są częścią typowego łęgu na terenach zalewowych, a także zbudować ścieżkę dla rowerzystów i pieszych. Ścieżka ma nawierzchnię z piasku i drobnego żwiru, a zamiast krawężników zastosowano faszynę.
Ścieżka zaczyna się od Kanału łączącego z Wisłą Port Praski, a kończy się przy przejściu podziemnym pod Wałem Miedzeszyńskim u wylotu Zakopiańskiej.
Okolice Portu Praskiego © oelka

Ścieżka nawiślańska © oelka

Natura 2000 w Warszawie © oelka

Pod przęsłem Mostu Poniatowskiego zachowały się resztki przedwojennej konstrukcji. Jednak aktualnie znajdują się pod wodą.

Most pod mostem © oelka

Widok na młodszy drzewostan, na południe od Mostu Poniatowskiego:

Ścieżka nad Wisłą © oelka


Trasa Łazienkowska © oelka

Nad Wisła © oelka

A na mokotowskim brzegu Wisły, na końcówce Wału Zawadowskiego przy wylocie ulicy Rodzynkowej znaleźć tablicę upamiętniającą desant żołnierzy I Armii WP.

Pamiątka desantu na Siekierkach © oelka

A to już koniec Wału Zawadowskiego. Dalej jest teren ujęcia wody dla Wodociągu Centralnego.

Koniec Wału Zawadowskiego © oelka

Niby do Centrum blisko, ale jechać trzeba na około.




  • DST 15.80km
  • Czas 00:53
  • VAVG 17.89km/h
  • VMAX 35.20km/h
  • Temperatura 10.0°C
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (148)

Piątek, 15 kwietnia 2011 · dodano: 15.04.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Rostafińskich - Biały Kamień - Żaryna - Rakowiecka - Bruna - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - Bagatela - Al. Ujazdowskie - pl. Trzech Krzyży - Mokotowska - Wilcza - Marszałkowska

Dzisiaj ulice południowego Śródmieścia były miejscem, gdzie samochody mogły sobie postać. Mnie to nawet było na rękę, bo łatwiej się coś takiego omija. I tak stały sobie na Pięknej, Lwowskiej, Poznańskiej, Koszykowej. Coś dla zwolenników totalnego anarchizmu: Masa krytyczna samochodziarzy nie organizowana przez nikogo.

Zanim zrobi się zielono jest okazja udokumentować te miejsca, gdzie drzewa zasłaniają elewacje budynków. Ot choćby na Chocimskiej:

Przedwiośnie na Chocimskiej © oelka

Na Polu Mokotowskim zieleń jest jeszcze bardzo nieśmiała, ale trochę spostrzegawczości i można zobaczyć gdzie już się rozwijają młode liście.
Wiosna poszukiwana © oelka

Dzień był sympatyczny, ale jednak dość rześki. Według ICM-u ma być cieplej.




  • DST 13.38km
  • Czas 00:41
  • VAVG 19.58km/h
  • VMAX 37.10km/h
  • Temperatura 10.0°C
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (147) i... wielką przebudową

Czwartek, 14 kwietnia 2011 · dodano: 14.04.2011 | Komentarze 2

Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Koszykowa - Noakowskiego - Lwowska - Piękna

Trasa w pierwszą stronę wynika z omijania zamkniętego od wczorajszego wieczora placu Politechniki. Od rana w południowym Śródmieściu panują korki w których stoją kierowcy z potłuczonymi szczękami, bo oto nie da się przejechać Polną, Śniadeckich. A z Nowowiejskiej i Noakowskiego, można tylko wjechać w Lwowską. Jadąc na rowerze mogłem spokojnie wyminąć stada zaambarasowanych kierowców i dość okrężną, ale za to szybką (średnia ponad 19km/h), jak na warunki śródmiejskie trasą dotrzeć na Ochotę. Powrót wieczorem, to już inna klasa wynikająca z mniejszego ruchu samochodów o tej porze dnia.

Kiedyś jeden z kabaretów śpiewał "Obywatelu, zrób sobie dobrze sam...". I obywatele tak właśnie sobie robią. Skoro na Żwirki i Wigury chodnik nie nadaje się do poruszania się po nim w żaden sposób większość zaczęła oswajać trawnik. A ta większość to piesi - szczególnie rodzice z wózkami i dziećmi w środku, biegacze, rowerzyści - skoro przy ruchliwej i stosunkowo wąskiej jezdni nie ma DDR...

Obywatelu, zrób sobie dobrze sam... © oelka




  • DST 17.41km
  • Czas 01:03
  • VAVG 16.58km/h
  • VMAX 35.10km/h
  • Temperatura 7.0°C
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (146) i... "Tobrukiem"

Środa, 13 kwietnia 2011 · dodano: 13.04.2011 | Komentarze 6

Piękna - Poznańska - Wilcza - Emilii Plater - Noakowskiego - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Mauzoleum Żołnierzy Radzieckich - Racławicka - Płatowcowa - Miłobędzka - Gimnastyczna - Wołoska - św. Andrzeja Boboli - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Boya - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Marszałkowska - pl. Konstytucji - Koszykowa - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Piękna

Deszcz się zawziął dzisiaj i postanowił padać dokładnie wówczas gdy jechałem. Tak rano, jak też po południu.
Do spadku po ostatnich wichurach można dopisać trzy drzewa przy alei idącej za cmentarzem żołnierzy z Armii Czerwonej, od skrzyżowania Żwirki i Wigury z Racławicką:

Upadłe drzewa © oelka


A teraz zajmiemy się tytułowym Tobrukiem.

Nie, nie pojechałem do tego miasta, zresztą obecnie nie byłby to chyba najszczęśliwszy pomysł na wycieczkę, wszak to miasto w Libii. A w naszym przypadku Tobruk to Ringstand 58c (Ringstand Bauform 58c, Tobruk, Regelbau 58c). Można jeszcze spojrzeć na plany tego lekkiego schronu bojowego konstrukcji niemieckiej. W Warszawie poajwiły się w różnych miejscach podczas tworzenia Festung Warschau.
Taki obiekt został odkopany na placu Zbawiciela. Znajdował się pod łukiem z Marszałkowskiej od strony placu Konstytucji w kierunku Ochoty. Na zdjęciach lotniczych z 1945 roku widać go wbudowanego w chodnik. W 1967 roku podczas przebudowy Marszałkowskiej znalazł się pod torem tramwajowym. Przez wiele lat przejeżdżały nad nim linie 15, 15bis, 2, później również 31, 36, a ostatnio 35.
Tu widoczny przed płotem odgradzającym chodnik:

Tobruk w Warszawie (3) © oelka

Widok "od tyłu" z przeciwnej strony, przez płot:

Tobruk w Warszawie (2) © oelka

A tu widok na miejsce dla strzelca:

Tobruk w Warszawie (1) © oelka

Jak na razie to na tym odkryciu zdecydowanie ucierpiały tulipany, które przegrały z miłośnikami militariów.




  • DST 9.49km
  • Czas 00:35
  • VAVG 16.27km/h
  • VMAX 33.60km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • Podjazdy 5m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (145)

Wtorek, 12 kwietnia 2011 · dodano: 12.04.2011 | Komentarze 2

Piękna - Poznańska - Wilcza - Emilii Plater - Noakowskiego - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- WUM - Banacha - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - al. Armii Ludowej - Podoskich - Polna - Lwowska - Piękna - MDM

Dzień ładny, a wieczór kiedy już mogłem wrócić to zrobił się deszczowy. Ale miasto podczas deszczu też może wyglądać ciekawie:

Deszczowy wieczór © oelka


Na wczorajszy korek na Lwowskiej wpływ miał nie tylko remont w al. Niepodległości, ale również zamknięcie skrzyżowania Poznańskiej i Hożej. Z informacji prasowych wynika, że w jednym z mieszkań znaleziono skład amunicji i nietrzeźwego właściciela tej kolekcji.




  • DST 10.56km
  • Czas 00:38
  • VAVG 16.67km/h
  • VMAX 31.80km/h
  • Temperatura 9.0°C
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (144), czyli kto przejechał Lwowską.

Poniedziałek, 11 kwietnia 2011 · dodano: 11.04.2011 | Komentarze 0

Piękna - Poznańska - Wilcza - Emilii Plater - Noakowskiego - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - al. Armii Ludowej - Podoskich - Polna - Lwowska - Piękna

Powrót w padającym deszczu. I była to okazja na przetestowanie spodni, mających mnie chronić przed zamoczeniem nóg i mojej codziennej odzieży. Efekt nie najgorszy, choć z siodełka woda jednak się przebiła pod spód. I spodnie były lekko wilgotne a nie mokre, z kapiąca z nich wodą. A to już różnica.

Aktualnie trwa remont torów tramwajowych na Nowowiejskiej i w al. Niepodległości i Chałubińskiego. Część kierowców przekombinowała i ugrzęzła w korku na Lwowskiej i Poznańskiej, chcąc szybciej ominąć remont. Nawet nie zdają sobie sprawy nieszczęśnicy, jak dużą dawkę satysfakcji mi zafundowali. Wyminąłem chyba ze sto kilkadziesiąt samochodów (a może samostojów?). Kiedy ci z końca dojeżdżali do Koszykowej ja już dawno byłem w domu...




  • DST 26.65km
  • Czas 01:50
  • VAVG 14.54km/h
  • VMAX 33.40km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • Podjazdy 23m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Kolej na fotokolej, czyli na spotkanie i prezentację...

Niedziela, 10 kwietnia 2011 · dodano: 11.04.2011 | Komentarze 2

Piękna - Koszykowa - Piękna - Górnośląska - Myśliwiecka - Rozbrat - Śniegockiej - Czerniakowska - Wilanowska - Wioślarska - Wybrzeże Kościuszkowskie - Most Świętokrzyski - Sokola - Zamoyskiego - Lubelska - Warszawa Wschodnia - Lubelska - al. Emila Wedla - Międzynarodowa - Stanisława Augusta - Waszyngtona - al. Zieleniecka - Targowa - Zamoyskiego - Sokola - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Kościuszkowskie - Jaracza - Solec - al. 3 Maja - Park Rydza-Śmigłego - Hoene-Wrońskiego - Agrykola - al. Armii Ludowej - Marszałkowska - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Chałubińskiego - Hoża - Marszałkowska



Dziś była prezentacja mojego nowego rumaka znajomemu, który to bardzo chciał go obejrzeć i dosiąść. Pojazd się spodobał, co połechtało dumę konstruktora. Podobno też jest bardzo stabilny i bardzo łatwo się nim manewruje, nie jest nadsterowny. Dużo pochwał zebrał pomysł zastosowania kierownicy do jazdy na czas, jako najlepszej do jazdy po mieście. Może już wystarczy tego samochwalstwa.



Po drodze na spotkanie była okazja poszerzyć zbiory moich zdjęć kolejowych. Pierwsze dla złapania kadru to TLK83108 z EU07-309:

TLK83108 na Moście Średnicowym © oelka

A na drugim obiekt pożądania fotograficznego, czyli "Kasia" a dokładnie 163 046-6 Czeskich Drach, prowadząca pociąg TLK19109 z Warszawy Wschodniej do Łodzi Fabrycznej:

Kasia na Moście Średnicowym © oelka

Czeskie lokomotywy docierają do Warszawy Wschodniej, a równocześnie polskie do stacji Praha hlavní nádraží, po blisko 40 latach przerwy.

A teraz coś nie coś o objazdach budowy metra nad Wisła. Objazd niby jest wytyczony, ale sposób jego wytyczenia jest typowy dla urzędników ZDMu i pokrewnych instytucji: dziury, krawężniki, masa znaków drogowych poustawiania bez ładu i składu. Jak to wygląda można zobaczyć tu.




  • DST 11.57km
  • Czas 00:39
  • VAVG 17.80km/h
  • VMAX 38.30km/h
  • Temperatura 13.0°C
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (143)... na nowym singlu

Sobota, 9 kwietnia 2011 · dodano: 09.04.2011 | Komentarze 0

Wilcza - Emilii Plater - Noakowskiego - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Koszykowa - Piękna


Czasem w sobotę też potrzeba zajrzeć do pracy. Ale jeśli praca wiąże się z zainteresowaniami, to nie jest to problem. Była to krótka wizyta po południu, kiedy już pogoda się nieco poprawiła i nie straszył deszcz.
Wczoraj pokazałem zdjęcie topoli, która przegrała walkę z wiatrem. Dziś jeszcze raz w innym ujęciu. Drzewo zostało już częściowo pocięte i usunięte:

Przewróciło się i już nie leży © oelka

Wspominałem już, że na Polu Mokotowskim przebudowywane są alejki. Niestety wykonawcy owego remontu uszkodzili drogę dla rowerów. Kostka nie wytrzymała nacisku kół:

Droga dla... robotników? © oelka

W sumie nadaje się już tylko do remontu, lub generalnej przebudowy. Warto by zresztą było nieco zmienić jej przebieg i połączyć z DDR zbudowaną wzdłuż ulic św. Andrzeja Boboli i Wołoskiej. Ale to może być trudne dla różnych instytucji miejskich.



A na koniec weteran szos, czyli motorowy wózek inwalidzki produkowany kiedyś w NRD - Simson DUO, czyli w dawnej Niemieckiej Republice Demokratycznej, zaobserwowany koło Żwirki i Wigury, oraz Cmentarza Żołnierzy Armii Czerwonej. Ten ciekawy pojazd został zaprojektowany pod kątem osób z niepełnosprawnością ruchową. W latach 60. firma Louis Krause z Lipska produkowała trójkołowy pojazd Picolo-DUO. Zapewne ówczesne upaństwowienie małych firm jakie na początku lat 70. XX wieku przeprowadziły władze NRD spowodowały, że od 1972 roku produkcję przejęła firma FAB Brandis. Pojazd był wówczas produkowany jako DUO-4. A od 1973 roku jako DUO-4/1. W 1981 produkcję przejęła znana z produkcji ciężarówek firma VEB Robur-Werke w Zittau. Po zjednoczeniu pojazd znów zaczęła wytwarzać firma FAB Brandis, która tę produkcję zakończyła w 1991 roku.

Sierota po NRD © oelka

I pora na lekko spóźnioną premierę:

Nowy singel © oelka

Od tygodnia dojazdy do pracy zapewnia mi singel zbudowany aby, zastąpić Raleigha po awarii ramy. Na razie nie ma nazwy i nie mam pomysłu na jakieś sensowne imię dla tego pojazdu. Ale może ktoś ma jakiś ciekawy pomysł? Jak będzie kilka i któryś się mi spodoba, to może zostanie przyjęty i wykorzystany. Nagród innych niż satysfakcja nie obiecuje.

A rama Raleigha jeśli będzie to możliwe ze względów technicznych trafi do zlutowania. Może zrobię wówczas z niego klasyczny rower szosowy?




  • DST 10.53km
  • Czas 00:37
  • VAVG 17.08km/h
  • VMAX 33.50km/h
  • Temperatura 10.0°C
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (142)

Piątek, 8 kwietnia 2011 · dodano: 08.04.2011 | Komentarze 1

Piękna - Poznańska - Wilcza - Emilii Plater - Noakowskiego - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - al. Armii Ludowej - Podoskich - Polna - Lwowska - Piękna

Pogoda jaka jest widać i odczuć można na własnej skórze. Dwa poprzednie dni wracałem po deszczu. Dziś niebyt silny deszcz się pojawił na pod koniec powrotu przez Pole Mokotowskie a skończył przed skrętem z Lwowskiej w Piękna. Jak na razie mam szczęście nie zmoknąć zbyt mocno. Wiało oczywiście, ale powrót był z wiatrem, więc chociaż tyle miłego.

Rano na Polu Mokotowskim sprzątano topolę, która nie dała sobie rady z wiatrem:

Przewróciło się niech leży... © oelka

Drzewo rosło sobie na drugiej części Pola Mokotowskiego niedaleko od skrzyżowania Batorego i al. Niepodległości.

W tamtym rejonie remontowane są ścieżki dla pieszych, w efekcie czego samochody wożące robotników i materiały budowlane dość już mocno uszkodziły prowadzącą przez Pole Mokotowskie drogę dla rowerów.