Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
Wpisy archiwalne w miesiącu

Maj, 2011

Dystans całkowity:772.33 km (w terenie 42.50 km; 5.50%)
Czas w ruchu:40:50
Średnia prędkość:18.91 km/h
Maksymalna prędkość:40.40 km/h
Suma podjazdów:344 m
Liczba aktywności:29
Średnio na aktywność:26.63 km i 1h 24m
Więcej statystyk
  • DST 22.09km
  • Czas 01:18
  • VAVG 16.99km/h
  • VMAX 37.00km/h
  • Temperatura 20.0°C
  • Podjazdy 8m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (164), i... stowarzyszeniem

Poniedziałek, 9 maja 2011 · dodano: 09.05.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Siemieńskiego - Grójecka - Bitwy Warszawskiej 1920r. - al. Prymasa Tysiąclecia - Górczewska - Płocka - Żytnia - Młynarska - R1 "Wola" - Wolska - Chłodna - Wronia - Łucka - Żelazna - Pereca - Waliców - Grzybowska - Królewska - Kredytowa - Jasna - Zgoda - Bracka - Krucza - Wspólna - Emilii Plater - Wilcza - Koszykowa - Chałubińskiego - Hoża - Marszałkowska



Fakt, że rzadko się mi zdarza jeździć po mieście między 16, a 17.00. Ale trzeba przyznać, że liczba osób jaką dziś widziałem korzystających z rowerów była pokaźna. Szczególnie ciasno było na skrzyżowaniach takich jak Rondo Zesłańców Syberyjskich, Prymasa Tysiąclecia z Kasprzaka, oraz z Wolską.



A teraz będzie przewrotnie.
To miejsce na zdjęciu wyglądające na całkiem nieźle zadbane podwórko, lub uliczkę osiedlową jest bardzo mocno związane z transportem szynowym...

Zjazd do Zakładu "Wola" © oelka

...bo jest to teren należący Tramwajów Warszawskich. Budynki po prawej stronie to budynek biurowy i socjalny, oraz hala zajezdni tramwajowej "Wola", po lewej ogrodzenie oddzielające zajezdnię od terenu szpitala zakaźnego. Miejsce gdzie stoją samochody widać jest ze skrzyżowania Wolskiej z Młynarską, oraz z drugiej strony od Siedmiogrodzkiej.
Być może przy okazji dziesiątych Dni Transportu Publicznego we wrześniu będzie okazja do odwiedzin tego bardzo ciekawego miejsca jakim jest "tramwajowe gospodarstwo" na Woli.




  • DST 46.12km
  • Teren 5.00km
  • Czas 02:16
  • VAVG 20.35km/h
  • VMAX 38.40km/h
  • Temperatura 15.0°C
  • Podjazdy 23m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Z Miedzeszyna przez Radość

Niedziela, 8 maja 2011 · dodano: 09.05.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - al. Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Idzikowskiego - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Cyklamenów - Heliotropów -- Trakt Lubelski - Borowiecka - Zasadowa - Panny Wodnej - Izbicka - Żwanowiecka - Strzegomska - Orzechowskiego - Izbicka - Burzliwa - Wilgi - Trakt Napoleoński - Pożaryskiego - Żagańska - Zwoleńska - Mrówcza - Lucerny - Kadetów - Poprawna - Stoczniowców - Bora-Komorowskiego - Fieldorfa - Wał Miedzeszyński - /ścieżka-dekacyjno-przyrodnicza/ - Wybrzeże Szczecińskie - Most Świętokrzyski - Lipowa - Dobra - Solec - al. 3 Maja - Park Rydza-Smigłego - Hoene-Wrońskiego - Agrykola - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna

Dzień z ładna pogodą. Szczególnie wieczorem gdy nie było wiatru.
Krzyż na skrzyżowaniu Zasadowej i Panny Wodnej. W okolicy jest ich zresztą kilka.

Na rozdrożu © oelka

I dwie pętle autobusowe w Radości.
Po pierwszej z nich trudno znaleźć choćby ślad.
Linia 161 pojawiła się w Radości 3 listopada 1965 roku. Połączyła cmentarz przy Izbickiej z rejonem skrzyżowania Panny Wodnej i Zasadowej, jak to widać na planie Warszawy z 1970 roku.

1970-42.jpg
Latem 1971 roku linia 161 pojechała dalej w rejon ulicy Przewodowej.
Obecnie 161 obsługiwana jest autobusami Autosan Solina z Mobilisu. Ich pojemność w zupełności wystarcza na potrzeby tej linii. Poniżej Autosan H7-20.07.01 Solina City A360 w pobliżu dawnej pętli 161 na Panny Wodnej.

Solina najdjeżdża © oelka

Na wspomnianym planie Warszawy z 1970 roku widać też, że w Radości swój kraniec posiada też linia C-bis. Jednak nie było to na Patriotów, lecz sto metrów w prawo, przy Panny Wodnej:

Dawna pętla w Radości © oelka

C-bis dotarła do Radości 22 listopada 1965. Kończyła tam do 1 października 1982, kiedy to zlikwidowano tę linię.

Jadąc ścieżką rowerową przez Park Rydza-Śmigłego (ex Park Kutury i Wypoczynku na Powiślu) w kierunku Agrykoli przy wylocie ulicy Hoene-Wrońskiego na Górnośląską można natrafić na pojemnik do zbierania zużytych ubrań.

Skrzynia na drodze © oelka




  • DST 14.45km
  • Czas 00:54
  • VAVG 16.06km/h
  • VMAX 30.70km/h
  • Temperatura 15.0°C
  • Podjazdy 4m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (163). Jeździec w... deszczu

Sobota, 7 maja 2011 · dodano: 08.05.2011 | Komentarze 4

Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - pl. Zbawiciela - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Marszałkowska - Oleandrów - Polna - Boya - Batorego - Wiśniowa - Rakowiecka - Kazimierzowska - Dąbrowskiego - Wołoska - Racławicka - Maratońska - Gimnastyczna - Miłobędzka - Racławicka - Jasielska - Korotyńskiego - Mołdawska - Pruszkowska - Pawińskiego -- WUM - Banacha - Pole Mokotowskie - al. Armii Ludowej - Podoskich - Polna - Lwowska - Piękna


Powrót po 21.00 i przy mocno padającym deszczu... Na szczęście nie była to ulewa, więc moje przeciwdeszczowe ubranko poradziło sobie w sposób zadowalający.


A tymczasem na Nowowiejskiej powoli buduje się betonowe podtorze.

Rozkopana Nowowiejska © oelka

A opisywany już blisko miesiąc temu Ringstand 58c zwany "Tobrukiem" jeszcze znajduje się na placu Zbawiciela.

"Tobruk" na placu Zbawiciela © oelka



A teraz powrócę do wałkowanego w ostatnim czasie tematu dawnych pętli autobusowych.

Na początek Mokotów i pętla na Dąbrowskiego przy Łowickiej. Było to tzw. "kryterium uliczne" (Dąbrowskiego - Łowicka - Madalińskiego - al. Niepodległości) działające od 4.08.1954. W tym czasie korzystała z niego linia 125. A od 23.07.1974 również 182. Pętla została zlikwidowana 16.10.1977.
Autobusy miały postój w zatoczce, która na zdjęciu kryje się za drzewami i krzakami po lewej stronie.

Tu była pętla - Dąbrowskiego © oelka

A teraz pora na Ochotę, a dokładniej Rakowiec. Część bloków tego osiedla powstała już w latach 30. XX wieku. Dalsza nowsza część to druga połowa lat 60. Ciekawostką są dość spore zmiany w układzie drogowym dokonane podczas budowy nowych bloków, co widać dobrze na planie Warszawy z 1958 roku.

1958-45.jpg
Pętla "Wiślicka" znajdowała się przy skrzyżowaniu Pruszkowskiej i Wiślickiej.
Tu była pętla - Wiślicka © oelka

Z pętli korzystały linie 114bis od 25 marca 1949, wraz początkiem 1953 roku przemianowana na 128. Od 18.04.1971 dołączyła linia 172. Pętla przestała być użytkowana 1 grudnia 1973 roku. A autobusy przeniosły się na Korotyńskiego wykonując po drodze kryterium przez Pruszkowską, Pawińskiego, Korotyńskiego i Mołdawską. Do tej pętli dotrzemy w przyszłości.




  • DST 13.57km
  • Czas 00:48
  • VAVG 16.96km/h
  • VMAX 32.60km/h
  • Temperatura 10.0°C
  • Podjazdy 4m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (162)... i załatwianiem spraw różnych.

Piątek, 6 maja 2011 · dodano: 06.05.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Banacha - Pasteura - Wawelska - Pługa - Mochnackiego - Asnyka - Niemcewicza - Grójecka - Tarczyńska - Niemcewicza - Asnyka - Filtrowa - Krzywickiego - Koszykowa - pl. Konstytucji - Koszykowa - Mokotowska - Koszykowa - Piękna

Koszykowa x4 to chyba rekord w moich wpisach :-)

Na Grójeckiej przed Urzędem... przepraszam ratuszem dzielnicy Ochota, wystawiono plansze dotyczące historii, a dokładnie powstania w 1831r. Szkoda, że na pierwszej planszy poświęconej fortyfikacjom jest błąd i zdjęcie na samym dole jednej z rogatek jerozolimskich zbudowanych w 1818 roku na obecnym placu Zawiszy podpisano jako obrona szańca na Woli przez generała Sowińskiego. Błąd wynikający chyba z użycia klawiszy Ctr C i Ctr V, ponieważ identyczny jest sąsiedni podpis.

Wystawa na Grójeckiej © oelka

Rogatki na placu Zawiszy rozebrano w czasie okupacji w latach 40. Do dziś przetrwały siostrzane rogatki na placu Unii Lubelskiej, oraz na Zamoyskiego, przy Lubelskiej.




  • DST 13.39km
  • Czas 00:43
  • VAVG 18.68km/h
  • VMAX 32.80km/h
  • Temperatura 8.0°C
  • Podjazdy 4m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (161).

Czwartek, 5 maja 2011 · dodano: 05.05.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Koszykowa - Noakowskiego - Lwowska - Piękna

Powrót częściowo w deszczu. Oczywiście padać zaczyna dokładnie w momencie wyjścia do domu, ale niezbyt mocno. Kończy nim dotarłem do domu.
Wczoraj spotkałem się z pytaniem, gdzie się wybrałem, że mam opaleniznę na twarzy. A ja się nie musiałem nigdzie daleko wybierać. Wystarczyła jazda na rowerze pod słońce przy dość silnym czołowym wietrze.
Może warto by było zbudować solarium w tunelu areodynamicznym? Chyba zacznę szukać sponsora, czy też partnera do takiej inwestycji ;-)




  • DST 13.46km
  • Czas 00:43
  • VAVG 18.78km/h
  • VMAX 32.00km/h
  • Temperatura 7.0°C
  • Podjazdy 4m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (160).

Środa, 4 maja 2011 · dodano: 04.05.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Koszykowa - Noakowskiego - Lwowska - Piękna

Powrót po 20.00. Niewielki ruch i niemal bez zatrzymania wpasowałem się najwyraźniej w jakąś zieloną falę (cztery z siedmiu skrzyżowań wzięte z marszu).




  • DST 36.35km
  • Teren 1.50km
  • Czas 01:48
  • VAVG 20.19km/h
  • VMAX 35.10km/h
  • Temperatura 9.0°C
  • Podjazdy 23m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Przedśnieżny Zerzeń i Miedzeszyn

Wtorek, 3 maja 2011 · dodano: 03.05.2011 | Komentarze 1

Piękna - Koszykowa - Piękna - al. Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Idzikowskiego - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Jeziorowa - Przygodna - Trakt Lubelski - Skalnicowa - Cyklamenów - Heliotropów -- Heliotropów - Cyklamenów - Wał Miedzeszyński - Trasa Siekierkowska - Witosa - Beethovena - Sobieskiego - Belwederska - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna


Chłodny dzień, pogodowo pasujący na marzec. Koło 14.30 zaczął kropić, a potem padać deszcz, czyli zgodnie z przewidywaniami wszystkich możliwych prognoz. Co w moim przypadku oznaczało umiarkowanie mokry powrót.

Mało kto zagląda na ścieżkę z kostki dokoła południowej części fosy fortu Augustówka. Droga prowadzi w kółko i wraca się niemal do punktu wyjścia, stąd też nikły ruch zapewne. Projekty dróg rowerowych wzdłuż Trasy Siekierkowskiej są dziełem kogoś, kto rower traktuje wyłącznie jako weekendową rozrywkę, a nie środek transportu. Niemniej miejsce jest ciekawe:



Skoro mamy święto narodowe, to wywiesza się flagi, a na statkach banderę. Zastanawiam się wobec tego, czy mieszkańcy posesji numer 60 z racji nazwy ulicy (Jeziorowa!) gdzieś popłyną, skoro przy bramie (czy to jest rufa?) wywiesili aż dwie bandery typowe dla morskich jednostek pływających:



Dobrze, że na ulicy Jeziorowej zlikwidowano specyficzne garby z wtopionych w asfalt krawężników. Trzeba przyznać, że były niezbyt widoczne i potrafiły zapewnić rozrywkę mocno rozgrzewającą pulsometr i ciśnieniomierz.
Dojeżdżam do Zerzenia. Parafia Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny erygowana została w 1406 roku. Obecny kościół ukończono w 1888 roku. Jak na razie wieża góruje nad okolicznymi łąkami:



Zapewne w nieodległej przyszłości zamiast łąk pojawią się kolejne szeregi domków jednorodzinnych stawianych nie wzdłuż ulic, ale w poprzek do ich biegu, co jest niestety specyfiką warszawskich przedmieść.
W dniu 22.07.1959 roku (tzw. "święto Wedla"), uruchomiono linię 147 z Alei Zielenieckiej do Zerzenia. w 1969 roku wyasfaltowano ulicę Zwoleńską i 147 miał od 20.04.1969 towarzystwo w postaci linii 156, jadącej do Zbójnej Góry przez Międzylesie, o którym pisałem przedwczoraj. Taka sytuacja trwała do 29.07.1979, gdy obie linie połączono jako 147 zapewniając dojazd bez przesiadek z Dworca Wschodniego do Zbójnej Góry. Od tego czasu pętla w Zerzeniu nie była już użytkowana. Dziś coraz trudniej odnaleźć jej ślad, pomiędzy ogrodzeniami, na tyłach kościoła:

Nawierzchnia Traktu Lubelskiego jest w stanie katastrofalnym. Dziury i łaty w asfalcie dają wątpliwą przyjemność z jazdy. Od kilku lat planowana jest generalna przebudowa ulicy. Ale kiedy to będzie trudno dziś powiedzieć.




  • DST 21.71km
  • Czas 01:07
  • VAVG 19.44km/h
  • VMAX 36.20km/h
  • Temperatura 10.0°C
  • Podjazdy 9m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (159)... z dłuższym powrotem

Poniedziałek, 2 maja 2011 · dodano: 03.05.2011 | Komentarze 1

Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Rostafińskich - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Trzech Budrysów - Dickensa - Drawska - Śmigłowca - Aleje Jerozolimskie - al. Prymasa Tysiąclecia - Bema - Armatnia - Ordona - Elekcyjna - Górczewska - Płocka - Żytnia - Żelazna - Grzybowska - pl. Grzybowski - Twarda - Emilii Plater - Koszykowa - Piękna



Pusto. Niby dzień roboczy, ale tych pracujących było wyjątkowo mało. Ruch jak w sobotę, albo nawet i niedzielę. Co widać po średniej w pierwszą stronę: AVS 21,00km/h. Jak na kryterium uliczne to nieźle.
Po południu zrobiło się bardzo rześko. Rano było zdecydowanie cieplej.



W ramach czegoś dla siebie dłuższy powrót, a po drodze kolejna dawna pętla autobusowa (wczoraj było to Międzylesie) a dziś Trzech Budrysów na Ochocie, gdzie od 12.04.1964 do 22.04.1979 swój kraniec posiadała linia 150. Kraniec ten został uwidoczniony na planie Warszawy z 1965 roku. Swoją drogą, jakoś obecnie nie wyobrażam sobie autobusu na tej ulicy.
A przed wojną w tym miejscu znajdowała się zajezdnia tramwajowa przy Opaczewskiej. Oddana do użytku została w 1930 roku, jednak później hala była stopniowo wydłużana w kierunku ulicy Włodarzewskiej, wysadzona w 1944 roku. Niestety nie odbudowano jej, po zmianie rozstawu szyn tramwajowych z 1525mm na normalny 1435mm, w latach 1945-50. Z zajezdni przy Opaczewskiej tramwaje zniknęły w maju 1948 roku. A dziesięć lat później w tym miejscu stała już szkoła podstawowa i budynki mieszkalne.


Z tunelu w Alei Prymasa Tysiąclecia przejechałem sobie na Armatnią i pomiędzy domami kolejarzy pamiętającymi czasy Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej, po kocich łbach przejechałem na brukowaną ale już kostką brukową ulicę Ordona. Tu utrwaliłem sobie nieużywany przejazd do hurtowni, który powoli znika w krzakach, trawie i ziemi.
Na Ordona też kiedyś była pętla autobusowa. W latach 1968 - 1982 zaglądała tu linia 149.


Trasa niby nie najlepsza jak na pojazd z oponami 700C-25, ale z drugiej strony nasi przodkowie jakoś sobie na wąskich oponach na bruku i kocich łbach radzili. A po czym odbywały się pierwsze wyścigi takie jak Tour de France, czy Giro d'Italia w początkach XX wieku, jak nie po takich nawierzchniach?




  • DST 66.32km
  • Teren 12.50km
  • Czas 03:46
  • VAVG 17.61km/h
  • VMAX 36.70km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • Podjazdy 23m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Przez Skrzypki, Józefów i Międzylesie

Niedziela, 1 maja 2011 · dodano: 02.05.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - al. Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Beethovena - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Cyklamenów - Heliotropów -- Zawilców - Wał Miedzeszyński - Sitowie - Ogórkowa - Bysławawska - || [Józefów] - Nowowiejska -Owsiana - Graniczna - Piaskowa - Kopernika - 3 Maja - || - Włókiennicza - Młoda - Walcownicza - Petunii - Techniczna - Zagórzańska - MPK - Daków - Przedwiośnie - al. Dzieci Polskich - Bursztynowa - Żegańska - Zwoleńska - Mrówcza - Lucerny - Antenowa - Wierchów - Błękitna - Rubinowa - Widoczna - Hermanowska - Sępia - Naddnieprzańska - Tytoniowa - Kresowa - Makowska - Szaserów - Chłopickiego - Zamieniecka - Łukowska - Zagójska - Majdańska - Grenadierów - Spalinowa - Turbinowa - Kinowa - al. Stanów Zjednoczonych - Kanał Wystawowy - Zwycięzców - Wał Miedzeszyński - /ścieżka przyrodniczo-edukacyjna/ - Wybrzeże Szczecińskie - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Kościuszkowskie - Lipowa - Dobra - Solec - Wilanowska - Czerniakowska - Śniegockiej - Rozbrat - Myśliwiecka - Górnośląska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna


A szerszy opis będzie, jak się wyjaśnią problemy ze wstawianiem zdjęć.
Ponieważ problemy się nie wyjaśniły jeszcze, to skorzystam ze swojego konta w innym miejscu, gdzie jest trochę moich zdjęć, aby jednak coś się dało zobaczyć. A tymczasem różni osobnicy się budzą ze snu zimowego. Skoro ludzie są coraz wyżsi, to i ślimaki mogą sobie podrosnąć:


Dla równowagi w Alei Stanów Zjednoczonych na odcinku między Kanałem Wystawowym i Ulicą Międzynarodową znaki informują o możliwości napotkania kaczki z małymi na jezdni. Kaczki upodobały sobie trawnik między jezdniami. I fakt, że takiemu psu, kotu, czy innemu drapieżnikowi dostać tam będzie się trudno.


A skoro padła już nazwa Kanału Wystawowego, to może warto wspomnieć dwa pozostałe kanały rozprowadzające wodę z Kanału Wawerskiego.
Jadąc Wałem Miedzeszyńskim po drodze przejeżdża się nad kanałami odwadniającymi niższą część Wawra: Nowa Ulga (bezpośrednio przy Trasie Siekierkowskiej) i Nowe Ujście - przechodzący pod Wałem Miedzeszyńskim między skrzyżowaniem z Bronowską a Osiedlem Las. Ten kanał nie wpada zresztą bezpośrednio do Wisły, tylko do jeziora o wdzięcznej nazwie "Wieloryb".


Na ulicę Zawilców nie dotarł Miejski System Informacji. Wszystkie trzy tablice z nazwą ulicy są starego wzoru, a tablice z numerami budynków, również nie są zgodne z MSI. Tablica systemu MSI znajduje się przy wylocie tej ulicy na Wał Miedzeszyński.


I docieramy do Skrzypek. Ulica Sitowie, to droga wyłożona płytami prowadząca do piaskarni. Po skręcie w lewo ląduje się na drodze prowadzącej brzegiem skarpy. Może nie dwudziestokilku metrowej jak to jest na lewym brzegu Wisły w Śródmieściu, czy na Mokotowie, ale te kilka metrów też już robi różnicę i przed skrzyżowaniem z ulicą Cyklamenów Wał Miedzeszyński jest wałem tylko z nazwy. Tu zresztą też, podobnie jak w dole Wisły w rejonie Śródmieścia wycięto sporo krzaków i ze skarpy widać pomiędzy drzewami rzekę.


A patrząc w drugą stronę można zobaczyć suche łąki górnego tarasu:


Po drodze do ulicy Ogórkowej mijałem malowniczą, choć dawno nie przycinaną wierzbę. Jak widać płoty z faszyny kiedyś popularne na Łużycu dawno wyszły z użycia.:


Ulica Ogórkowa kończy się na nadwiślańskim odcinku Bysławskiej i wielkiej posesji pod numerem 2, otoczonej litym murem. Dalej wjeżdża się w ulicę Nowowiejską, ale to już w Józefowie. Zdjęcie kościoła Matki Bożej Częstochowskiej już kiedyś prezentowałem. Tym razem jednak widok z oddali z ulicy Kopernika:


A teraz też będzie mokro, choć już w zupełnie innym miejscu. Z Jożefowa przez Falenicę i Aleksandrów ląduję w Mazowieckim Parku Krajobrazowym, na czerwonym szlaku w stronę Międzylesia. Szlak najpierw przechodzi koło takiego dość sympatycznie wyglądającego bagniska:



Ale potem gdy połączy się z niebieskim rowerowym jest takie miejsce, gdzie kałuża niemal nigdy nie wysycha. Gorzej, że ostatnio się dość mocno rozlała i nie sposób ją ominąć po zupełnie suchym gruncie:



Po przebyciu kałuży i wdrapaniu się na piaszczystą wydmę dociera się do miejsca, gdzie przez cale lata była sobie piaszczysta niecka. Od ubiegłego roku jest to staw z wodą. Gdzieś z półtora metra. Rok temu gdy zobaczyłem ten widok miałem problemy z pozbieraniem szczęki, przez moment zastanawiałem się gdzie wylądowałem:


A na koniec coś na temat transportu publicznego w Międzylesiu.

Do 30.05.1969 linie 115 i F (obecnie 125) dojeżdżały do Anina, do ówczesnego kina "Wrzos". A od tego dnia jako pętla pojawiła się Bursztynowa. Co widać na planie Warszawy z 1970 roku. Śladem po istnieniu pętli jest zapewne ścięta działka narożna...


A od 17.08.1977 autobusy 115 i F zaczęły docierać do pętli Międzylesie CZD. I tak jest do dziś.

A na koniec jeszcze linia otwocka, w okolicy ulicy Makowskiej z jednostką typu 14We (2120 000-6) z SKMu jadącą do Otwocka.