Info
Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2015, Kwiecień2 - 5
- 2015, Marzec8 - 7
- 2015, Luty3 - 7
- 2015, Styczeń4 - 4
- 2014, Grudzień6 - 17
- 2014, Listopad10 - 37
- 2014, Październik13 - 25
- 2014, Wrzesień17 - 34
- 2014, Sierpień9 - 26
- 2014, Lipiec16 - 45
- 2014, Czerwiec13 - 43
- 2014, Maj12 - 37
- 2014, Kwiecień12 - 29
- 2014, Marzec9 - 23
- 2014, Luty8 - 12
- 2014, Styczeń6 - 6
- 2013, Grudzień8 - 40
- 2013, Listopad9 - 20
- 2013, Październik11 - 25
- 2013, Wrzesień17 - 51
- 2013, Sierpień12 - 31
- 2013, Lipiec10 - 25
- 2013, Czerwiec11 - 36
- 2013, Maj13 - 61
- 2013, Kwiecień11 - 31
- 2013, Marzec7 - 46
- 2013, Luty5 - 22
- 2013, Styczeń4 - 32
- 2012, Grudzień5 - 26
- 2012, Listopad11 - 58
- 2012, Październik12 - 32
- 2012, Wrzesień15 - 44
- 2012, Sierpień25 - 62
- 2012, Lipiec28 - 56
- 2012, Czerwiec25 - 26
- 2012, Maj25 - 55
- 2012, Kwiecień14 - 27
- 2012, Marzec12 - 38
- 2012, Luty5 - 32
- 2012, Styczeń6 - 36
- 2011, Grudzień25 - 37
- 2011, Listopad29 - 30
- 2011, Październik26 - 12
- 2011, Wrzesień26 - 11
- 2011, Sierpień24 - 24
- 2011, Lipiec22 - 20
- 2011, Czerwiec24 - 17
- 2011, Maj29 - 28
- 2011, Kwiecień25 - 23
- 2011, Marzec3 - 0
- 2011, Luty4 - 5
- 2011, Styczeń4 - 2
- 2010, Listopad10 - 0
- 2010, Październik27 - 3
- 2010, Wrzesień23 - 3
- 2010, Sierpień17 - 0
- 2010, Lipiec28 - 4
- 2010, Czerwiec26 - 0
- 2010, Maj23 - 2
- 2010, Kwiecień24 - 0
- 2010, Marzec9 - 1
- 2010, Luty1 - 0
- 2010, Styczeń1 - 0
Maj, 2011
Dystans całkowity: | 772.33 km (w terenie 42.50 km; 5.50%) |
Czas w ruchu: | 40:50 |
Średnia prędkość: | 18.91 km/h |
Maksymalna prędkość: | 40.40 km/h |
Suma podjazdów: | 344 m |
Liczba aktywności: | 29 |
Średnio na aktywność: | 26.63 km i 1h 24m |
Więcej statystyk |
- DST 41.01km
- Teren 1.50km
- Czas 01:54
- VAVG 21.58km/h
- VMAX 34.40km/h
- Temperatura 30.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Z "Tobrukiem" do Miedzeszyna
Sobota, 21 maja 2011 · dodano: 21.05.2011 | Komentarze 0
Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Aleje Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Idzikowskiego - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Skalnicowa - Cyklamenów - Heliotropów -- Trakt Lubelski - Odrębna - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Sikorskiego - al. Wilanowska - Bukowińska - Puławska - Naruszewicza - Kazimierzowska - Narbutta - Wiśniowa - Batorego - Boya - pl. Unii Lubelskiej - Marszałkowska - pl. Zbawiciela - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna
Ja oczywiście tytułowego "Tobruka" ze sobą nie wiozłem, bo jest nieco zbyt duży i ciężki jak na moje możliwości. Dla Tramwajów Warszawskich również, skoro TW wycofały się z wydobycia i transportu betonowego bunkra. Ringstand 58c ma zostać na swoim miejscu pod torowiskiem tramwajowym. Grunt, że nikt nie zamierza go rozwalać.
Dużo wskazuje na to, że identyczny bunkier znajduje się pod kwietnikiem na wyspie placu Zbawiciela. Można wypatrzeć obydwa na zdjęciu lotniczym z 1945 roku. A poza tym jest jeszcze kilka innych, identycznych, w Warszawie do odkopania.
A tymczasem nasz bohater aktualnie prezentuje się tak:"Tobruk" czyli Ringstand 58c na placu Zbawiciela
© oelka
Podobnych obiektów jest w Warszawie jeszcze z kilkanaście. Pojawił się pomysł, żeby spróbować wyeksponować jeden z warszawskich "Tobruków" w miejscu gdzie został zbudowany. Jednak pomysłodawcy jak na razie mają problem, aby przebić się z tym gdzieś dalej do mediów, potencjalnych sponsorów. A może ktoś z czytelników ma coś do zaproponowania w tej kwestii?
Od poniedziałku zmienia się organizacja ruchu w rejonie placu Politechniki. Warto o tym pamiętać, aby się nie być zaskoczonym w poniedziałek rano.
- DST 31.56km
- Czas 01:47
- VAVG 17.70km/h
- VMAX 35.30km/h
- Temperatura 30.0°C
- Podjazdy 9m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (172).
Piątek, 20 maja 2011 · dodano: 21.05.2011 | Komentarze 0
DDR i Bardzo Ważna Ulica© oelka
Maszyna losująca wybrała jako punkt docelowy wiadukt na ulicy Poleczki. Wybierałem się tam już od dawna, bo lubię mieć coś w rodzaju znajomości szlaku (niczym maszynista na kolei), jest to zresztą dobre połączenie Ursynowa z Włochami i Ochotą. A drugi powód to również ze względu na widoki z wiaduktu na stację kolejową Okęcie. I tu się nie zawiodłem:
Stacja Okęcie© oelka
A lotnisko przy okazji też się może załapać. Na przykład w części Cargo.
Wiadukt na Okęcie© oelka
Przy Puławskiej zachowały się jeszcze słupy, które postawiono na początku lat 80. Do nich były przymocowane wysięgniki do sieci trakcyjnej kursujących tędy od 1983 do 1995 roku trolejbusów w ich drugim warszawskim wcieleniu (linie 51 i 651), ale trolejbusy to temat na inną okazję.
Puławska tu kiedyś jeździły trolejbusy© oelka
Ślady dawnych Szop© oelka
- DST 12.90km
- Czas 00:39
- VAVG 19.85km/h
- VMAX 37.70km/h
- Temperatura 25.0°C
- Podjazdy 4m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (171).
Czwartek, 19 maja 2011 · dodano: 20.05.2011 | Komentarze 0
Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - Lwowska - Piękna
Powrót klasyczną trasą, przez cały czas rozkopany plac Politechniki, choć tablice informujące o tych pracach twierdzą coś zupełnie innego...
- DST 43.40km
- Czas 02:13
- VAVG 19.58km/h
- VMAX 40.40km/h
- Temperatura 26.0°C
- Podjazdy 27m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (170) i...załatwianiem spraw różnych.
Środa, 18 maja 2011 · dodano: 19.05.2011 | Komentarze 5
(trasa 12,76km, średnia 18,23km/h, maksymalna 36,50km/h)
(trasa 30,64km, średnia 20,202km/h, maksymalna 40,40km/h)
Na miejscu okazało się, że mój przejazd ze Śródmieścia wyszedł szybciej, a na pewno sprawniej niż autobusem 169 od Dworca Wileńskiego. Jak się umówiłem na 19.00, to dotarłem dwie minuty wcześniej, z niezłą średnią i prędkością maksymalną.
Okolice Cmentarza na Bródnie to okolice, które nie cieszyły się najlepszą sławą. Dzisiaj oczywiście jest już nieco inaczej. Niemniej pierwszym obiektem który wita nas tuż za rondem dowcipnie nazywanym "żabą" u zbiegu ulic 11 Listopada, Odrowąża i św. Wincentego jest stary drewniany budynek przy ulicy Biruty. Kiedyś stał w głębi dziś po przebudowie ulicy św. Wincentego znalazł się niemal na środku jezdni.
Ostatni Mohikanin, czyli drewniak przy ulicy Biruty© oelka
Posterunek odgałęźny Targówek© oelka
Stare Bródno - Łąkocińska© oelka
Stare Bródno - Krzywińska© oelka
Współczesne Bródno to między innymi ulica Kondratowicza, tu widziana na skrzyżowaniu z Chodecka, obok Szpitala Bródnowskiego.
Na Bródnie© oelka
Powrócę też do tematu zlikwidowanych pętli. Dzisiaj jednak zajmuje mnie pętla tramwajowa na Odrowąża przy Cmentarzu Bródnowskim. Jej układ można znaleźć na schemacie naszkicowanym przed laty przez p. Leszka Pohorylesa pod numerem 22. Dziś w tym miejscu jest druga jezdnia ulicy Odrowąża:
Odrowąża - dawna pętla tramwajowa© oelka
W latach 1967-71 po likwidacji torowiska na św. Wincentego, do bramy cmentarza, pętla na Odrowąża była pętlą linii 2 i 34.
W 1924 roku, gdy kończono budowę linii tramwajowej na Odrowąża i Wysockiego, przez kilka miesięcy do czasu zakończenia montażu sieci trakcyjnej obsługę pasażerów zapewniały autobusy Benz Gaggenau dostosowane do jazdy po torze tramwajowym. Co było znacznie dogodniejszym rozwiązaniem niż ich użytkowanie na ulicach o bardzo kiepskiej nawierzchni.
Miałem też przyjemność zaliczyć dzisiaj podjazd i na most Gdański, o który walczyła sliwka.
Podjazd na Most Gdański© oelka
- DST 20.05km
- Czas 01:09
- VAVG 17.43km/h
- VMAX 33.30km/h
- Temperatura 15.0°C
- Podjazdy 4m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (169)
Poniedziałek, 16 maja 2011 · dodano: 17.05.2011 | Komentarze 0
Po pierwsze cała ulica stanowiła jeden ciąg. Dziś Odcinek od Puławskiej od Wołoskiej nie ma bezpośredniego połączenia z Odcinkiem od Wołoskiej do Żwirki i Wigury. I na tym odcinku podobnie jak na opisywanej niedawno, bo 13 maja 2011 roku Księcia Trojdena można podejrzewać, że jezdnia była poprowadzona w miejscu obecnego chodnika po stronie północnej:
Zielono na Racławickiej© oelka
Racławicka przy Płatowcowej© oelka
Racławicka koło Miłobędzkiej© oelka
Tak to miejsce widać z ulicy Płatowcowej.
Płatowcowa i Racławicka© oelka
Widok w kierunku Miłobędzkiej© oelka
- DST 48.58km
- Teren 1.50km
- Czas 02:38
- VAVG 18.45km/h
- VMAX 35.70km/h
- Temperatura 20.0°C
- Podjazdy 46m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Dwa w jednym dniu, czyli parada, Miedzeszyn i coś z nocy Muzeów
Sobota, 14 maja 2011 · dodano: 15.05.2011 | Komentarze 3
1. 12,15km
2. 36,43km
Parada autobusów cz.1© oelka
Potem Jelcze 043, MEX272 (tzw. "ogórki") z przyczepami PO-01:
Parada autobusów cz. 2© oelka
parada autobusów cz. 3© oelka
Parada autobusów cz. 4.© oelka
A na koniec podstawa miejskiego transportu w latach 80. i 90. Ikarusy 260 i 280:
Parada autobusów cz. 5© oelka
Powrót był już po zachodzie słońca, bo po 21.00. A że była to noc muzeów to zajrzałem sobie na plac Narutowicza, gdzie można było cofnąć się w czasie o dobre kilkadziesiąt lat na widok wagonów tramwajowych C-257 z 1925 roku, A-43 z 1907, i nieco schowanego z tyłu K-445 (tzw. "Berlinka") z 1940 roku:
Niemal tak jak kiedyś© oelka
Majowy bez© oelka
- DST 18.35km
- Czas 01:03
- VAVG 17.48km/h
- VMAX 30.60km/h
- Temperatura 15.0°C
- Podjazdy 4m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (168)
Piątek, 13 maja 2011 · dodano: 14.05.2011 | Komentarze 0
Obecnie łączy Żwirki i Wigury z Pawińskiego. Do czasu budowy osiedli Rakowiec i Szosa Krakowska zaczynała się od Sanockiej a kończyła przy Grójeckiej, tuż obok skrzyżowania Grójeckiej z Dickensa. Wzdłuż chodnika są dwa dość szeroko rozstawione szpalery drzew. Tak jak tu, przed skrzyżowaniem z Pawińskiego:
Na księcia Trojdena© oelka
Tu była ulica© oelka
Tu al. Armii Ludowej przy Mokotowskiej.
Geniusz parkowania© oelka
- DST 20.36km
- Czas 01:07
- VAVG 18.23km/h
- VMAX 34.60km/h
- Temperatura 28.0°C
- Podjazdy 4m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (167)
Czwartek, 12 maja 2011 · dodano: 13.05.2011 | Komentarze 0
A budowa metra pod ulicą Prostą powoli się rozkręca:
Prosta budowa© oelka
- DST 12.94km
- Czas 00:41
- VAVG 18.94km/h
- VMAX 31.70km/h
- Temperatura 28.0°C
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (166).
Środa, 11 maja 2011 · dodano: 11.05.2011 | Komentarze 0
Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna
Od poniedziałku otwarty jest przejazd Nowowiejską na wprost przez skrzyżowanie z al. Niepodległości. Natomiast zabawne są tablice informujące o zmianach w okresie między 13.04 z 9.05 w rejonie placu Politechniki. Sam plac jest ciągle rozkopany i zapewne potrwa to jeszcze z miesiąc.
Dziś bez wydłużania, bo pora powrotu nie była zbyt wczesna. Za to widzę, że rower staje się coraz popularniejszy w tym mieście. Mam przynajmniej troje sąsiadów na mojej klatce schodowej, korzystających stale z tego środka transportu.
- DST 20.84km
- Czas 01:11
- VAVG 17.61km/h
- VMAX 33.40km/h
- Temperatura 28.0°C
- Podjazdy 4m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (165)
Wtorek, 10 maja 2011 · dodano: 11.05.2011 | Komentarze 4
A teraz powrócę do tematu przewodniego z ostatniego czasu, czyli historycznych już krańców linii autobusowych.
Nie dalej, jak w sobotę pisałem o pętli przy Wiślickiej zlokalizowanej w osiedlu Rakowiec, przy przedwojennej kolonii WSM. Jednak osiedla w tej części Ochoty są sporo młodsze.
W latach 1957 - 1967 powstało osiedle Szosa Krakowska, obejmujące teren Ochoty pomiędzy ulicami Bitwy Warszawskiej 1920 (ex Wery Kostrzewy), Szczęśliwicką, Dickensa, Urbanistów, Korotyńskiego, Skorochód-Majewskiego i terenem dawnego "Zieleniaka" czyli obecnym bazarem i halami przy Banacha. Drugie osiedle budowane mniej więcej w tym samym czasie to wspomniany już Rakowiec ograniczony ulicami księcia Trojdena, Skorochód-Majewskiego, Korotyńskiego, Żwirki i Wigury. Ulica rozgraniczająca oba osiedla to Skorochód-Majewskiego:
Wąsko na Skorochód-Majewskiego© oelka
Innym miejscem, takim, gdzie się z kolei czas zatrzymał jest ulica Mołdawska i Jasielska, ale nie na terenie osiedli Rakowiec, czy Noworacławicka, ale bliżej linii kolejowej z Warszawy do Radomia.
Ulica Mołdawska jakiej nie znamy© oelka
A tuż obok na wspomnianej już linii numer 8: Warszawa Zachodnia - Kraków Główny Osobowy, znajduje się przystanek osobowy Warszawa Żwirki i Wigury:
Warszawa Żwirki i Wigury© oelka