Info

Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.

Moje rowery
Wykres roczny

Archiwum bloga
- 2015, Kwiecień2 - 5
- 2015, Marzec8 - 7
- 2015, Luty3 - 7
- 2015, Styczeń4 - 4
- 2014, Grudzień6 - 17
- 2014, Listopad10 - 37
- 2014, Październik13 - 25
- 2014, Wrzesień17 - 34
- 2014, Sierpień9 - 26
- 2014, Lipiec16 - 45
- 2014, Czerwiec13 - 43
- 2014, Maj12 - 37
- 2014, Kwiecień12 - 29
- 2014, Marzec9 - 23
- 2014, Luty8 - 12
- 2014, Styczeń6 - 6
- 2013, Grudzień8 - 40
- 2013, Listopad9 - 20
- 2013, Październik11 - 25
- 2013, Wrzesień17 - 51
- 2013, Sierpień12 - 31
- 2013, Lipiec10 - 25
- 2013, Czerwiec11 - 36
- 2013, Maj13 - 61
- 2013, Kwiecień11 - 31
- 2013, Marzec7 - 46
- 2013, Luty5 - 22
- 2013, Styczeń4 - 32
- 2012, Grudzień5 - 26
- 2012, Listopad11 - 58
- 2012, Październik12 - 32
- 2012, Wrzesień15 - 44
- 2012, Sierpień25 - 62
- 2012, Lipiec28 - 56
- 2012, Czerwiec25 - 26
- 2012, Maj25 - 55
- 2012, Kwiecień14 - 27
- 2012, Marzec12 - 38
- 2012, Luty5 - 32
- 2012, Styczeń6 - 36
- 2011, Grudzień25 - 37
- 2011, Listopad29 - 30
- 2011, Październik26 - 12
- 2011, Wrzesień26 - 11
- 2011, Sierpień24 - 24
- 2011, Lipiec22 - 20
- 2011, Czerwiec24 - 17
- 2011, Maj29 - 28
- 2011, Kwiecień25 - 23
- 2011, Marzec3 - 0
- 2011, Luty4 - 5
- 2011, Styczeń4 - 2
- 2010, Listopad10 - 0
- 2010, Październik27 - 3
- 2010, Wrzesień23 - 3
- 2010, Sierpień17 - 0
- 2010, Lipiec28 - 4
- 2010, Czerwiec26 - 0
- 2010, Maj23 - 2
- 2010, Kwiecień24 - 0
- 2010, Marzec9 - 1
- 2010, Luty1 - 0
- 2010, Styczeń1 - 0
Rowerkiem po Warszawie
Dystans całkowity: | 14800.84 km (w terenie 352.44 km; 2.38%) |
Czas w ruchu: | 784:34 |
Średnia prędkość: | 18.77 km/h |
Maksymalna prędkość: | 45.40 km/h |
Suma podjazdów: | 11284 m |
Liczba aktywności: | 503 |
Średnio na aktywność: | 29.43 km i 1h 33m |
Więcej statystyk |
- DST 11.80km
- Czas 00:36
- VAVG 19.67km/h
- VMAX 33.20km/h
- Temperatura 18.0°C
- Podjazdy 7m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (343)
Piątek, 18 maja 2012 · dodano: 20.05.2012 | Komentarze 2
Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - pl. Politechniki - Polna - Waryńskiego - al. Armii Ludowej - Al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Koszykowa - pl. Konstytucji - Marszałkowska
Na Marszałkowskiej przy okazji zamknięcia skrzyżowania ze Świętokrzyską, Tramwaje Warszawskie remontują tory tramwajowe. Poprzedni generalny remont był przeprowadzony blisko 20 lat temu. Na razie na odcinku od Placu Zbawiciela do Koszykowej. Później stopniowo dalej aż do Królewskiej.
W związku z tym szykowano się do przesunięcia jezdni łączącej ulicę Waryńskiego z Marszałkowską, koło hotelu MDM.Uwaga roboty na krawężniku!
© oelka
- DST 12.35km
- Czas 00:45
- VAVG 16.47km/h
- VMAX 30.00km/h
- Temperatura 12.0°C
- Podjazdy 7m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (342)
Czwartek, 17 maja 2012 · dodano: 20.05.2012 | Komentarze 0

Aleje Ujazdowskie nocą© oelka
Ciekawostką jest, że Urząd Rady Ministrów krótko, bo przez mniej więcej rok czasu (1952-53) urzędował na Wspólnej 62 w specjalnie dla niego wzniesionym gmachu Prezydium Rządu według projektu Marka Leykama. Budynek te z zewnątrz przypomina włoski pałac renesansowy kupców florenckich np. Palazzo Strozzi. Wnętrze budynku zawiera wielkie koliste atrium. Nie wiem czy da się je obecnie zobaczyć, ale wrażenie robi imponujące. Tymczasem również nocne zdjęcie, chociaż dzisiaj tam nie przejeżdżałem.

- DST 14.86km
- Czas 00:51
- VAVG 17.48km/h
- VMAX 33.80km/h
- Temperatura 21.0°C
- Podjazdy 7m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (339)
Poniedziałek, 14 maja 2012 · dodano: 18.05.2012 | Komentarze 0
Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Polna - Waryńskiego - al. Armii Ludowej - Al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Rostafińskich - Biały Kamień - Żaryna - Rakowiecka - Bruna - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - Flory - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Poznańska - Hoża - Krucza - Wilcza - Marszałkowska
Wieczorem gdy wracałem zauważyłem dziurę w asfalcie na Bagateli przy Alejach Ujazdowskich. Niestety na zdjęcie było już dobrych warunków, ale znajdę taki dzień, kiedy się mi uda uwiecznić tą pamiątkę po przedwojennej Warszawie, którą można zobaczyć w dziurze.
Do tej sprawy powrócę, jak już będę miał odpowiedni obraz zdjęty z tego miejsca.
Inna ciekawostka to wyjątkowa ostatnio aktywność tzw. "gazowni" w wymianie zaworów, co objawia się wykopanymi dziurami w różnych miejscach Śródmieścia i Ochoty. Czyżby na Euro?
- DST 13.07km
- Czas 00:48
- VAVG 16.34km/h
- VMAX 31.30km/h
- Temperatura 27.0°C
- Podjazdy 7m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (338)
Piątek, 11 maja 2012 · dodano: 14.05.2012 | Komentarze 4

Kładka nad Wawelską© oelka
Życie nie zna próżni i już po moim przejeździe w weekend ktoś kładkę otworzył o czym można przeczytać w prasie. Ciekawe, że po tym zdarzeniu urzędnicy nabrali wigoru i jak najszybciej ją ponownie zamykają. Ciekawe na jak długo?

Hybrydowy szarak© oelka
Podobno w ten sposób można zaoszczędzić ilość zużywanego przez autobus oleju napędowego. Co przekłada się również na mniejsze zanieczyszczenie środowiska spalinami.
A dlaczego autobus jest szary? Zdaje się, że miał być szary metalik, który jest podobno ulubionym kolorem wiceprezydenta Warszawy Jacka Wojciechowicza, odpowiedzialnego za transport publiczny. To już druga próba malowania w tym kolorze. Pierwszą próbą było malowanie jednego z wagonów wyprodukowanych przez PESę, ale wyglądało fatalnie i po powszechnej krytyce zostało wycofane. To zdaje się też nie przyniosło oczekiwanego rezultatu.
- DST 25.26km
- Czas 01:27
- VAVG 17.42km/h
- VMAX 34.70km/h
- Temperatura 28.0°C
- Podjazdy 34m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (337), i... załatwianiem spraw róznych
Czwartek, 10 maja 2012 · dodano: 11.05.2012 | Komentarze 2
Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Plac Politechniki - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - Al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Siemieńskiego - Majewskiego-Skorochód - Korotyńskiego - Sierpińskiego - Racławicka - Sąchocka - Radarowa - Hynka - Astronautów - Żwirki i Wigury - 17 Stycznia - Cybernetyki - Rzymowskiego - Orzycka - Modzelewskiego - al. Lotników - Bacha -- Bacha - Batuty - al. KEN - al. Wilanowska - Sikorskiego - Sobieskiego - Belwederska - Aleje Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - Aleja Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna
Na Ochocie przy ulicy Sierpińskiego stoi sobie taki drewniany obiekt:Drewniany kiosk
© oelka
Obecnie nie wygląda na czynny, ale jeszcze nie tak dawno prowadzono tu wyszynk pewnego napoju z zawartością alkoholu. Sądząc po wyglądzie to obiekt jest wiekowo porównywalny z osiedlem, a więc pochodzi z lat 60./70. A może jest starszy? Podobnych drewnianych sklepików, czy barów można się dopatrzyć na zdjęciach z lat 50. i 60.
Tymczasem jedziemy dalej, w okolice lotniska na Okęciu. Jest tam pomiędzy ulicami Hynka i 17 Stycznia osiedle. Bloki powstały gdzieś na przełomie lat 60. i 70. Ale nie wszystkie.Lotniczy blok
© oelka
Budynek przy ulicy Drzewieckiego 3 powstał przed wojną według projektu Wacława Wekera najprawdopobniej w latach 1932-34, jako blok podoficerski FKW. Nosił wówczas adres 17 Stycznia 44. Pod koniec wojny został mocno zniszczony. Po wojnie doczekał się odbudowy ze zmianami w stosunku do wyglądu sprzed wojny.
Jego przedwojenne zdjęcie zostało zaprezentowane i opisane na Facebooku przez Warszawski Modernizm 1905 - 1939. Również na forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE. Stroroom WERTTREW'a Mozna znaleźć wojenne zdjęcia tego budynku.
Przy 17 Stycznia powstały trzy budynki. Wszystkie zostały zniszczone przed wycofaniem się Niemców z Warszawy. Odbudowany został tylko ten jeden.
- DST 31.35km
- Czas 01:47
- VAVG 17.58km/h
- VMAX 34.80km/h
- Temperatura 22.0°C
- Podjazdy 29m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (335), i... załatwianiem spraw róznych
Poniedziałek, 7 maja 2012 · dodano: 10.05.2012 | Komentarze 7
Zanim przejdę do sedna tematu warto spojrzeć na ciekawy budynek jaki powstał niedawno pomiędzy ulicami Poli Gojawiczyńskiej, Braci Załuskich i Tołwińskiego.

Zielony dom© oelka
Gdy patrzę na elewację mam skojarzenia ze sztuką orientalną. Ciekawe czy taki był zamysł projektanta?
A może elewacja kolorem i wzorem ma nawiązywać do przeciwnej strony ulicy Braci Załuskich, gdzie zieleni nie brakuje, gdyż jest to miejsce gdzie pozostały ślady dawnej fortyfikacji z czasów carskich znanej jako Dzieło flankujące pośrednie Buraków.

Dzieło flankujące pośrednie Buraków (1)© oelka

Pomiędzy ulicami Słowackiego a obecną Broniewskiego na czerwono zaznaczono właśnie interesujący nas obiekt. Po pierwszej wojnie światowej stopniowo znikał. Najpierw w pobliżu powstała cegielnia miejska, która z czasem znalazła się w rękach Tramwajów Miejskich z przeznaczeniem na zajezdnię autobusową. Dzisiaj jest to Zakład Naprawy Autobusów przy Włościańskiej należący do MZA. Mniej więcej śladem obecnej ulicy Braci Załuskich poprowadzono w 1929 roku linię kolejową od Warszawy Gdańskiej do Młocin i dalej jako bocznicę do składów amunicyjnych w Puszczy Kampinoskiej. Oczywiście inwestycje te odbyły się kosztem opisywanego Dzieła. Najwięcej zniszczeń przyniosła budowa osiedla na przełomie lat 60. i 70. wówczas zniwelowano cześć wałów, usypano nowe w nowych miejscach a także zbudowano stawy z wodą w innym miejscu niż oryginalna fosa związana z wałami.

Dzieło flankujące pośrednie Buraków (2)© oelka

Dołek Słodowiecki© oelka
- DST 12.74km
- Czas 00:45
- VAVG 16.99km/h
- VMAX 30.60km/h
- Temperatura 20.0°C
- Podjazdy 7m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (334)
Piątek, 4 maja 2012 · dodano: 05.05.2012 | Komentarze 4
Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Plac Politechniki - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - Bagatela - Aleje Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - Aleja Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna
Pierwszym "kolorowym" fragmentem drogi dla rowerów w Warszawie jest odcinek DDR z przejazdem przez al. Niepodległości. Przejazd przez obie jezdnie i fragment na chodniku po prawej stronie alei został pokryty czerwoną masą bitumiczną, którą zafundował Warszawie Berlin w ramach kontaktów bratnich miast. Jeśli się nie mylę to akcja budowy tej DDR odbyła się przy okazji jubileuszu stołeczności Warszawy w 1996 roku.Miedzynarodowa DDR przy Batorego
© oelka
Herby obu miast mimo już dość znacznego uszkodzenia nawierzchni cały czas jeszcze widać.
Widoczny w tle przejazd i przejście dla pieszych mają źle skorelowane zielone światło z zieloną strzałką w prawo dla kierowców jadących Batorego od strony Waryńskiego i Wiśniowej. W efekcie samochód rusza w tym samym momencie kiedy ruszają piesi i rowerzyści. Biorąc pod uwagę, że część kierowców - drogowych dyletantów traktuje zieloną strzałkę jak bezwarunkowe zielone światło może w końcu dojść do poważnego wypadku. Przykład takiego drogowego dyletanta opisałem w ostatni poniedziałek.
- DST 45.61km
- Teren 3.00km
- Czas 02:22
- VAVG 19.27km/h
- VMAX 34.70km/h
- Temperatura 30.0°C
- Podjazdy 39m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (333), i... załatwianiem spraw różnych
Środa, 2 maja 2012 · dodano: 04.05.2012 | Komentarze 1
Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - Pl. Politechniki - Polna - Waryńskiego - al. Armii Ludowej - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Drawska - al. Bohaterów Września - Bitwy Warszawskiej 1920 - Aleje Jerozolimskie - al. Prymasa Tysiąclecia - al. Obrońców Grodna - al. Armii Krajowej - Izabelli -- Izabelli - al. Armii Krajowej - Żelazowska - Włościańska - Braci Załuskich - Tołwińskiego - Park Żołnierzy Żywiciela - Krechowiecka - pl. Lelewela - Żółkowskich - Bohomolca - Promyka - Gwiaździsta - Wybrzeże Gdyńskie - Wybrzeże Gdańskie - Wybrzeże Kościuszkowskie - Wioślarska - Solec - Czerniakowska - Bartycka - Zwierzyniecka - Czerniakowska - Witosa - Sikorskiego - al. Wilanowska - al. KEN - Bacha -- Bacha - Batuty - al. KEN - al. Wilanowska - Sikorskiego - Witosa - Idzikowskiego - Sobieskiego - Belwederska - Al. Ujazdowskie - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - Pl. Zbawiciela - Nowowiejska - Pl. Politechniki - Lwowska - Piękna
Zeszło się mi tak od popołudniowego startu, że gdy wróciłem do domu zaczęła się już godzina duchów i kolejny dzień.
Maj to miesiąc nabożeństw majowych w kościołach. Na Stołecznej
© oelka
Ta figura Matki Boskiej Łaskawej nie znajduje się w środku parku lub ogrodu. Stoi przy ulicy ks. Popiełuszki, która do początku lat 90. występowała pod nazwą Stołeczna. Trzeba przyznać, że figura jest bardzo zadbana.
Natomiast nazwa ulicy - Stołeczna była nazwą jeszcze przedwojenną, związaną z walkami w Powstaniu Warszawskim i lubianą na Żoliborzu, przez co zmiana skończyła się potężną awanturą.
- DST 47.49km
- Teren 4.00km
- Czas 02:22
- VAVG 20.07km/h
- VMAX 33.20km/h
- Temperatura 30.0°C
- Podjazdy 29m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
1 Maj? - Kino 1 Maj
Wtorek, 1 maja 2012 · dodano: 02.05.2012 | Komentarze 2
Może nie do końca zgodnie z zasadami naszego języka, 1 Maj był również nazwą kina. W Warszawie, przy Podskarbińskiej 4.
Ja jednak wolę wspominać ten obiekt jako kino. Byłem tu kiedyś z Ojcem chyba na "W pustynii i w puszczy" - reżyserii Władysława Ślesickiego z 1973 roku. Pamiętam, że kino wyróżniało się wejściem od strony ekranu, podczas gdy w większości kin wejście znajdowało się od strony projektorów.
Najpierw ulica Naddnieprzańska 1A:

Z góralskim gankiem przy Naddnieprzańskiej© oelka
- DST 11.58km
- Czas 00:36
- VAVG 19.30km/h
- VMAX 32.80km/h
- Temperatura 30.0°C
- Podjazdy 7m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (332)
Poniedziałek, 30 kwietnia 2012 · dodano: 02.05.2012 | Komentarze 0
Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Polna - Waryńskiego - al. Armii Ludowej - Al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna
Jednym z miejsc które ostatnio pokonuję dość często jest Plac Narutowicza.Plac Narutowicza
© oelka
Plac został wytyczony w 1923 roku, mając być częścią większego założenia na czele z ulicą Uniwersytecką, łączącą poprzez nową dzielnicę na Polu Mokotowskim Ochotę z Mokotowem. W tym też czasie rozpoczęto budowę kompleksu domów akademickich.
Na zdjęciu widać Kościół Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny będący siedzibą parafii św Jakuba. Konkurs na projekt kościoła wygrał w 1908 roku Oskar Sosnowski. W 1911 roku rozpoczęto budowę kościoła. W 1914 roku prace przerwano. Wznowiono w 1927 kładąc dachy nad nawami kościoła. Prace wykończeniowe ciągnęły się długo i nie skończono ich przed wybuchem wojny.
Skoro na zdjęciu jest skład wagonów z rodziny 105N w najnowszej wersji malowania Tramwajów Warszawskich, to widać, że plac jest też węzłem komunikacyjnym.
Tramwaje na Grójecką do Opaczewskiej dotarły 1 października 1921 roku (linia 7). Dwa lata później przy okazji wytyczenia placu Narutowicza i połączeniu z nim ulicy Filtrowej zbudowano trasę tramwajową od skrzyżowania al. Niepodległości i Nowowiejskiej do Grójeckiej. Nową trasą przez ulice Nowowiejską, Suchą (ob. Krzywickiego) i Filtrową pojechała począwszy od 15 listopada 1923 roku linia 17.
W 1961 roku, przy okazji modernizacji i przebudowy Grójeckiej przebudowano również plac Narutowicza oraz pętlę tramwajową do stanu obecnego. Co można zobaczyć na schemacie pętli tramwajowych autorstwa Leszka Pohorylesa - nr. 2a i 2b. Nieznacznej zmiany w układzie torowym pętli dokonano w 1995 roku dobudowując dodatkowy wjazd z pętli w ulicę Filtrową. W ten sposób na pętli znajdują obecnie dwa tory z możliwością wjazdu w ulicę Filtrową, oraz tor przelotowy od strony Okęcia z wjazdem w Filtrową.
Udało się mi zerwać w singlu linkę do tylnego hamulca:Urwało się...
© oelka
Pomógł mi w tym delikwent w napompowanym SUWie, który uważa, że zielona strzałka pozwala mu na wymuszanie pierwszeństwa gdy ma ochotę skręcić z Batorego w al. Niepodległości. Zatrzymać się dałem rady i nawet udało się mi zwymyślać tego zwieńczonego krawatem osobnika. Mam jednak wrażenie, że do niego niewiele docierało. Od dawna już jestem zdania, że wszyscy przyszli kierowcy powinni być poddawani badaniom psychologicznym.