Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
Wpisy archiwalne w kategorii

Rowerkiem po Warszawie

Dystans całkowity:14800.84 km (w terenie 352.44 km; 2.38%)
Czas w ruchu:784:34
Średnia prędkość:18.77 km/h
Maksymalna prędkość:45.40 km/h
Suma podjazdów:11284 m
Liczba aktywności:503
Średnio na aktywność:29.43 km i 1h 33m
Więcej statystyk
  • DST 35.47km
  • Teren 1.50km
  • Czas 01:51
  • VAVG 19.17km/h
  • VMAX 32.40km/h
  • Temperatura 4.0°C
  • Podjazdy 27m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Do Miedzeszyna przez gwiazdę Ujazdowa

Niedziela, 20 listopada 2011 · dodano: 26.11.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - Śniadeckich - pl. Politechniki - Polna - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - Belwederska - Sobieskiego - Beethovena - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Ligustrowa - Bronowska - Masłowiecka - Jeziorowa - Panoramy - Kuligowska - Heliotropów - Skalnicowa - Cyklamenów - Heliotropów -- Heliotropów - Cyklamenów - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Idzikowskiego - Sobieskiego - Belwederska - Al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna



Zanim Stanisław August Poniatowski jako król Polski zaczął inwestować w Łazienki, miał inny obiekt, który miał być jego rezydencją: Zamek Ujazdowski.
W 1780 roku powstał projekt stworzenia układu placów gwiaździstych, którego głównym elementem miała być oś widokowa Zamku Ujazdowskiego znana obecnie jako Oś Stanisławowska. Jednym z elementów tego układu stała się obecna ulica Śniadeckich. Ulice place związane z Osią Stanisławowską pierwotnie obsadzono topolami włoskimi. Przy ulicach dominowały sady i ogrody. W drugiej połowie XIX wieku ten romantyczny klimat zaczął znikać. Drzewa były dość kruche a ogrody zaczęły ustępować miejsca zabudowie. W tym czasie ulica Śniadeckich występowała pod nazwą Kaliksta. W końcu XIX wieku przy Polnej powstał tor wyścigów konnych. Wówczas przyszła ulica Śniadeckich stała się dojazdem od centrum w stronę toru co widać na planie Warszawy z 1916 roku. W 1896 roku pojawił się tu tramwaj konny. Linia oznaczona kolorami zielonym z białym łączyła obecny plac Politechniki z placem Muranowskim, znajdującym się mniej więcej tam, gdzie dziś ulica Stawki krzyżuje się z ulicami Lewartowskiego i Andersa. Po 1908 roku na ulicę Kaliksta wjechały tramwaje elektryczne. Jednak nie stało się to natychmiast, a dopiero w 1919 roku, gdy pojawiła się tam "17". W okresie okupacji zastąpiła ją linia "18". A po 1 sierpnia 1944 roku na Śniadeckich nie wjechał już żaden tramwaj. Po wojnie linii nie odbudowano. Po pierwszej wojnie światowej ulica zmieniła patrona na braci Śniadeckich.
W 1950 roku rozpoczęła się budowa Marszałkowskiej Dzielnicy Mieszkaniowej i jej centralnego punktu w postaci placu Konstytucji. Ulica Śniadeckich została wówczas skrócona, co widać na planie z 1970 roku:

Obecnie zaczyna się w prześwicie jednego z bloków MDMu. Jej dawny początek znajduje się niemal na samym środku placu Konstytucji. W latach 80. poprowadzono przez nią objazd budowy stacji metra Politechnika. Zasadniczo miał służyć samochodom osobowym, a autobusy miały budowę omijać jadąc Waryńskiego i Nowowiejską do Polnej, ale w praktyce niektórzy kierowcy MZK skracali sobie drogę przez Śniadeckich.
Autobusy pojawiały się i wcześniej na Śniadeckich. W 1950 roku linia 111 w jej ówczesnym przebiegu omijała tędy remont torowiska na Nowowiejskiej. A od 1963 roku, aż do pierwszej połowy lat 70. kursowała tędy w stronę Okęcia linia 114.
Kilka lat temu wzięto się za remont mocno zniszczonej nawierzchni. Po zerwaniu asfaltu pojawił się bruk z torami tramwajowymi. Dopiero w trakcie prac zdecydowano się na pozostawienie reliktów dawnego torowiska. W efekcie ocalał tylko jeden tor, a część oryginalnego bruku zastąpiono imitacją w postaci kostki kamiennej o niewygładzonej powierzchni.
Dziś ulica prezentuje się tak:

Na Śniadeckich © oelka

Na zdjęciu widać też ślad pożaru w jednym z mieszkań. Niestety starsza wiekiem właścicielka nie przeżyła tego zdarzenia.

W miejscu Supersamu buduje się biurowiec. Ogrodzenie tej budowy koliduje z DDR na Waryńskiego pomiędzy ulicami Boya i Puławską:

Tu był Supersam a jest budowa © oelka

Szkoda, że wykonawca nie oznakował odpowiednio swojego płotu. Na kostce domalowano farbą coś, co chyba w zamierzeniu ma być poszerzeniem i przesunięciem DDR w stronę jezdni. Dodatkowo znajduje się tam też brama z budowy, można więc spodziewać się ruchu lub blokowania DDR przez pojazdy budowy.




  • DST 29.25km
  • Czas 01:42
  • VAVG 17.21km/h
  • VMAX 34.00km/h
  • Temperatura 5.0°C
  • Podjazdy 27m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (288)

Sobota, 19 listopada 2011 · dodano: 24.11.2011 | Komentarze 5

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Skarżyńskiego - Opaczewska - Grójecka - Bitwy Warszawskiej 1920 - al. Prymasa Tysiąclecia - Bema - Prądzyńskiego - al. Prymasa Tysiąclecia - Literacka - Broniewskiego - al. Wojska Polskiego - Śmiała - Zajączka - Mickiewicza - Bonifraterska - Międzyparkowa - Słomińskiego - Wenedów - Wybrzeże Gdańskie - Wybrzeże Kościuszkowskie - Wioślarska - Solec - Wilanowska - Czerniakowska - Śniegockiej - Koźmińska - Jezierskiego - Rozbrat - Myśliwiecka - Górnośląska - Wiejska - Matejki - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna



Sobota była dla mnie również dniem pracy. Ale powrót odbył się w wersji wydłużonej.

Niemcy szykując się do wojen pod koniec XIX wieku starali się również zapewnić sobie szybki transport w pobliżu frontu. Transport drogowy w tym czasie opierał się na mało efektywnym transporcie konnym, a pojazdy z własnym napędem były dopiero w fazie pierwszych bardzo niezdarnych prototypów. Pozostawała bardzo efektywna kolej, szczególnie wąskotorowa. Budowa linii z wykorzystaniem przęseł patentowych, co przypomina składanie torowiska dla modeli kolejowych pozwalała na szybki montaż i demontaż toru. A po tym torze pociągi miały być prowadzone przez wybrany typ parowozu jakim był Brigaden Lokomotiven für Heeresfeldbahn w skrócie Brigadelok a jeszcze krócej HF.
Jeden egzemplarz tego typu w 1992 roku wylądował przed budynkiem Technikum Kolejowego przy zbiegu Szczęśliwickiej i Bitwy Warszawskiej 1920.

HFka przy dawnym technikum kolejowym © oelka

Parowóz wyprodukowano w 1917 roku w zakładach Aktiengesellschaft für Lokomotivbau Hohenzollern w Düsseldorfie z numerem fabrycznym 3738. W ramach Heeresfeldbahn, Eisenbahn Ersatzpark Hanau, otrzymał numer 1609, a Zarząd Kolei Leśnych w Hajnówce po przejęciu go w 1945 roku nadał mu oznaczenia Tx 1123. Dokładniejszy życiorys można znaleźć na stronie z opisami polskich parowozów. Wiele z tych lokomotyw, które pozostały w Polsce pracowało w cukrowniach przy transporcie buraków. I tak było w cukrowni w Leśmierzu, skąd pochodzi to historyczne już zdjęcie innej HFki.
Z koleją były również związane zakłady Lilpop, Rau & Loewenstein (LRL). Wiele wagonów pasażerskich (np tzw. polskie hechty, lub szczupaki) zbudowanych w okresie międzywojennym posiadało na tabliczce znamionowej litery LRL. Podobnie było z wagonami silnikowymi pierwszych zespołów trakcyjnych serii 91/92 000, po 1959 roku oznaczonych jako EW51. Firma powstała w 1866 roku zmieniała kilka razy swoje adresy. Zaczynała na Świętojerskiej, potem przeniosła się na Powiśle, aby ostatecznie znaleźć się na Woli przy Bema 65. Po 1945 roku nie wznowiła już produkcji, a z całej fabryki ocalały tylko budynki frontowe od strony Bema.

Na Bema, gdzie czas się niemal zatrzymał © oelka

Przy Szczęśliwickiej buduje się DDR, ale jedynie na odcinku od Bitwy Warszawskiej 1920 do Opaczewskiej. A bliżej ronda Zesłańców czeka taka niespodzianka:

Wieczny remont © oelka

Te prace trwają już chyba z miesiąc i końca nie widać.




  • DST 10.94km
  • Czas 00:35
  • VAVG 18.75km/h
  • VMAX 31.20km/h
  • Temperatura 4.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (287)

Piątek, 18 listopada 2011 · dodano: 20.11.2011 | Komentarze 1

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - Lwowska - Piękna - Marszałkowska

Tym razem powrót był po 23.00. Pusto, spokojnie, dobrze się wraca o takiej porze.
Jesień na Marszałkowskiej wygląda tak:

Jesienna Marszałkowska © oelka

Rok temu zrobiłem serię jesiennych zdjęć wykonanych wieczorem, po zmroku. Można tam znaleźć również podobne do tego powyżej. A różnicą jest pogoda.




  • DST 12.89km
  • Czas 00:48
  • VAVG 16.11km/h
  • VMAX 27.70km/h
  • Temperatura 5.0°C
  • Podjazdy 11m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (283)

Poniedziałek, 14 listopada 2011 · dodano: 20.11.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - Flory - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Poznańska - Hoża - Marszałkowska

W niedzielę była mgła z mżawką, a dziś również mgła, ale wieczorem. Szczególnie na Polu Mokotowskim i w al. Niepodległości:

Mglisto na Polu Mokotowskim © oelka




  • DST 5.89km
  • Czas 00:24
  • VAVG 14.72km/h
  • VMAX 29.50km/h
  • Temperatura 3.0°C
  • Podjazdy 9m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Mój Tour de Bydgostia - epilog

Niedziela, 13 listopada 2011 · dodano: 20.11.2011 | Komentarze 1

Szwederowo - Ugory - Orla - Stroma - Kordeckiego - Królowej Jadwigi - Fredry - Warszawska - Zygmunta Augusta - Bydgoszcz Główna - /TLK52102/ - Warszawa Centralna - Emilii Plater - Koszykowa - Piękna.

Wszystko dobre, co się dobrze kończy.
Tym razem miałem pełen luksus podróży: rower w swoim przedziale, ja w sąsiednim z widokiem na Treka. Jakoś w dzień pociąg jedzie szybciej. A może to kwestia lepszych niż w nocy widoków za oknem?
Warszawa przywitała mnie korkiem taksówek na Emilii Plater i mżawką. To i tak lepiej niż w sierpniu podczas powrotu z Beskidów, gdyż wówczas była ulewa.

A tymczasem rozprawię się z infrastrukturą rowerową Bydgoszczy.

Rower może więcej © oelka

Na zdjęciu coś co inżynierowi ruchu, ZDMowi i innym warszawskim zarządcom dróg nie może się absolutnie pomieścić w głowie. Ulica z dopuszczonym ruchem rowerów pod prąd bez wyznaczania kontrpasa. Zgroza tak straszna, że normalnie warszawscy specjaliści dostają drgawek na samą myśl. I tylko w grodzie nad Brdą jakoś z tego tytułu o masie trupów nic nie słychać. I tak jest na większości ulic Starego Miasta. A sygnalizacja przy przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerów po naciśnięciu przycisku działa natychmiast, a nie po przeminięciu iluś tam faz świateł, gdy już wszyscy piesi zwątpią w poprawny stan techniczny przycisku i zaliczą przejście na czerwonym. A rowerzysta też już kombinuje, czy aby nie skorzystać z przejazdu podczas czerwonego światła.
A może, jeśli przyjąć spiskową teorię, w Warszawie jest to furtka dla policji i straszników, gdy potrzebują sobie nabić statystyki do premii?
W Bydgoszczy można też postawić jeden sygnalizator dla pieszych i rowerzystów, co jest zresztą dopuszczone przez rozporządzenie o sygnałach i znakach drogowych. W Warszawie nie. Koniecznie muszą być dwa, bo warszawscy organizatorzy ruchu żyją w jakimś innym matrixie.
A poza tym w Bydgoszczy to co wszędzie, czyli kostkowe DDR urywające się w dziwnych miejscach. Asfaltowych DDR na swojej drodze nie napotkałem.




  • DST 28.56km
  • Czas 01:34
  • VAVG 18.23km/h
  • VMAX 35.30km/h
  • Temperatura 7.0°C
  • Podjazdy 29m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (281)

Wtorek, 8 listopada 2011 · dodano: 10.11.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - Flory - Bagatela - Al. Ujazdowskie - pl. Trzech Krzyży - Nowy Świat - Krakowskie Przedmieście - Miodowa - Senatorska - Nowy Przejazd - al. Solidarności - Most Śląsko-Dąbrowski - al. Solidarności - Warszawa Wileńska - Targowa - Zamojskiego - Zieleniecka - al ks. Poniatowskiego - Wybrzeże Szczecińskie - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Kościuszkowskie - Wioślarska - Solec - Wilanowska - Czerniakowska - Śniegockiej - Koźmińska - Rozbrat - Myśliwiecka - Agrykola - Al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Koszykowa - Chałubińskiego - Hoża - Marszałkowska



Dzisiaj trafiła się po południu sprawa do załatwienia koło Dworca Wileńskiego. Pojechałem sobie przez Trasę WZ korzystając, że most Śląsko-Dąbrowski nie jest dostępny dla samochodów prywatnych, a jest dla jednośladów.
Bliżej Wisły Straż Miejska upolowała kolejnych czterech funkcjonalnych analfabetów, którzy nie rozumieją znaków drogowych, lub nie chcą ich zrozumieć. A to kosztuje i słusznie. Odcinek od Jagiellońskiej do przystanków koło Wileńskiego jest zupełnie pozbawiony oświetlenia ulicznego. A na dokładkę trzeba patrzeć pod koła na przebieg szyn tramwajowych, aby się wąskimi oponami nie wpasować w rowek szyny.

Cerkiew na Pradze © oelka

Nad Wisłą była mgła co najlepiej widać na budowie stacji metra Powiśle:

Metro we mgle © oelka

I na Moście Średnicowym, gdzie podświetlono folię, a mówiąc wprost szmatę.

Most Średnicowy we mgle © oelka

A ciąg dalszy będzie, jak wrócę z Bydgoszczy. Gdzie za chwilę wyruszam, oczywiście z rowerem.




  • DST 12.25km
  • Czas 00:45
  • VAVG 16.33km/h
  • VMAX 28.40km/h
  • Temperatura 7.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (280)

Poniedziałek, 7 listopada 2011 · dodano: 10.11.2011 | Komentarze 1

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - Flory - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

I jeszcze dwa jesienne widoki:
Żwirki i Wigury od ulicy ks. Trojdena w stronę Banacha. Po prawej stronie zdjęcia widać ogrodzenie ogródków działkowych. To jeden z tych ogrodów, który znalazł się w środku miasta i jak na razie jeszcze jest. Po lewej zaś teren Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, czyli kiedyś Akademii Medycznej.

Jesień na Żwirki i Wigury © oelka

I jeszcze widok do tyłu, czyli na park okalający Cmentarz Żołnierzy Armii Radzieckiej. Trzeba przyznać, że zieleń została zaprojektowana bardzo ciekawie.
Co widać po doborze gatunków drzew.

Jesień na Ochocie © oelka

Wieczorem jak wracałem nie było może silnej mgły, ale jezdnie w wielu miejscach były wilgotne. A sygnał, że może być ślisko, jeśli temperatura spadnie jeszcze trochę w dół.




  • DST 45.03km
  • Teren 1.00km
  • Czas 02:21
  • VAVG 19.16km/h
  • VMAX 31.20km/h
  • Temperatura 9.0°C
  • Podjazdy 27m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem, Miedzeszynem i pracą (279)

Niedziela, 6 listopada 2011 · dodano: 10.11.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - al. Armii Ludowej - Al. Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Beethovena - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Skalnicowa - Cyklamenów - Heliotropów - działka - Heliotropów - Cyklamenów - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Witosa - Idzikowskiego - Sobieskiego - Sikorskiego - al. Wilanowska - Bukowińska - Puławska - Naruszewicza - Tyniecka - Malczewskiego - Joliot-Curie - Pułku Baszta - Bytnara "Rudego" - Miączyńska - Spartańska - Olimpijska - Płatowcowa - Racławicka - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

W samym środku dolnego Mokotowa pomiędzy Sobieskiego, Witosa, Beethovena był kiedyś teren gdzie jeszcze kilkanaście lat temu były pola uprawne. Obecnie zarosły krzakami. A od strony Sobieskiego płynie tamtędy potok.

Strumień na Sielcach © oelka

Nieco dalej skrzyżowanie ulic Beethovena i Bobrowieckiej pomyślano przyszłościowo i Bobrowiecka kończy się ślepo za skrzyżowaniem. Może kiedyś doczeka się przedłużenia w rejon, gdzie kiedyś planowano aby ten teren stał się zgrupowaniem ambasad. Na razie po drugiej stronie Beethovena od lat urzędują Koreańczycy z kraju gdzie zamiast śniadania rozważa się idee dżucze, sformuowaną przez Wiecznego Prezydenta i Wielkiego Wodza.

Tu kiedyś będzie miasto © oelka


A na koniec jeszcze kapliczka znajdująca się na terenie posesji przy Wale Miedzeszyńskim 448A.

Prywatna kapliczka © oelka




  • DST 12.72km
  • Czas 00:45
  • VAVG 16.96km/h
  • VMAX 29.80km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (275)

Wtorek, 1 listopada 2011 · dodano: 05.11.2011 | Komentarze 2

Piękna - Koszykowa - Noakowskiego - pl. Politechniki - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - pl. Unii Lubelskiej - Bagatela - Al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Dzień rodzinnych wizyt na cmentarzach. Cmentarz na Bródnie bardziej przypomina park Łazienkowski w niedzielę, niż miejsce gdzie leżą bliscy. Snujące się rodzinne stadła, plotki o rodzinie. Komuś dzwoni telefon, bo ktoś z rodziny się zaplątał w innej części cmentarza i szuka bliskich, ale głównie tych żyjących. Do tego dochodzi odpustowy handel już przy samej bramie. A zmarli? Zmarli zostają przywaleni baterią zniczy i stosem kwiatów, ale to często jest często mniej ważne niż kolejny krewny, z którym obecni przy grobie witają się na misia i karpika.
Nie ma to nic wspólnego z telewizyjnymi obrazkami zniczy i głosem komentatora opowiadającym zza kamery o jakiegoś rodzaju zadumie, pamięci o zmarłych. Na to nie ma miejsca i czasu. Przynajmniej nie na warszawskich cmentarzach.
Kiedyś poza cmentarzami można było znaleźć mogiły wędrowców, czy żołnierzy poległych w czasie wojen. Z czasem zapomniane znikały. Dziś nikogo się przy drogach nie chowa. Wojen nie ma ale ludzie giną. Giną głównie w wypadkach komunikacyjnych. Bliscy czy znajomi w miejscu wypadku zaczynają urządzać coś na kształt pomnika ofiary. I coś takiego można znaleźć w samym środku Warszawy, w Alejach Ujazdowskich przy wylocie Agrykoli. Ktoś z chyba codziennie stawia tam znicz. W zasadzie, ile razy przejeżdżam znicz się pali. Nie wiem jakiego wypadku jest to pamiątka, ale trzeba przyznać osoba która go zapala jest wytrwała.

Znicz w Alejach Ujazdowskich © oelka




  • DST 11.22km
  • Czas 00:34
  • VAVG 19.80km/h
  • VMAX 31.70km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (274)

Poniedziałek, 31 października 2011 · dodano: 05.11.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Koszykowa - Chałubińskiego - Hoża - Marszałkowska


Wieczorem, robiło się mglisto, szczególnie tam, gdzie jest więcej zieleni i mniej zabudowy. A tak jest na Polu Mokotowskim i w al. Niepodległości.

Mgliste Śródmieście © oelka

A gdy wracałem na placu Narutowicza przejeżdżałem koło przystanku linii C63 kursującej po trasie:
PL. NARUTOWICZA - Grójecka - Towarowa - Okopowa - Powązkowska - POWĄZKI-CM. WOJSKOWY.
Obok w roli kasy oraz informacji stał Ikarus 260.73A - 6323. Wyprodukowany w 1993 roku, z zakładu T7 - Woronicza.

Kasa na placu Narutowicza © oelka

Ciekawe jak będą wyglądały takie przewoźne kasy po wycofaniu wszystkich Ikarusów.