Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
  • DST 33.16km
  • Teren 0.30km
  • Czas 01:36
  • VAVG 20.72km/h
  • VMAX 38.90km/h
  • Temperatura 13.3°C
  • Podjazdy 33m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Na kolei rower może więcej

Wtorek, 15 października 2013 · dodano: 26.11.2013 | Komentarze 8

Marszałkowska - Pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Pl. Zbawiciela - al. Wyzwolenia - Sempołowskiej - al. Armii Ludowej - Al. Ujazdowskie - Agrykola - Szwoleżerów - 29 Listopada - Czerniakowska - Suligowskiego - Podchorążych - Czerska - Krasnołęcka - Iwicka - Chełmska - Bobrowiecka - Beethovena - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Cyklamenów - Heliotropów -- Heliotropów - Cyklamenów - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Beethovena - Bobrowiecka - Czerska - Podchorążych - Suligowskiego - Czerniakowska - 29 Listopada - Szwoleżerów - Agrykola - Al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna




Brodnica. Rower i kolej © oelka

Dzisiaj będzie rzecz nie związana z moją bieżącą trasą, ale za to ważna dla dla osób jeżdżących na rowerze i w jakiś sposób mających styk z koleją.
Dlatego też tytułowe zdjęcie pochodzi z mojego archiwum. Jest to zdjęcie z imprezy "Wokół Doliny Drwęcy" zorganizowanej przez Stowarzyszenie Sympatyków Komunikacji Szynowej 17.04.2010.

16 sierpnia umieściłem tu wpis pod tytułem Problemy z rowerem na terenie kolejowym. Opisałem tam jakie problemy występują na terenie kolejowym z wprowadzeniem roweru.
Przypomnę może dotychczasowe zapisy Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 listopada 2004 r. w sprawie przepisów porządkowych obowiązujących na obszarze kolejowym, w pociągach i innych pojazdach kolejowych
Dz.U. 2004 nr 264 poz. 2637 z 15.12.2004

A w nim jest:
§ 2. Na obszarze kolejowym zabrania się ponadto:
3) przechodzenia i przejeżdżania przez tory w miejscach do tego niewyznaczonych;
6) pozostawiania na przejazdach, przejściach i torach zwierząt, pojazdów lub innych rzeczy;
8) wprowadzania na perony, do holów, poczekalni, tunelów i przejść między peronami oraz w pobliżu torów nieprzeznaczonych do przewozu koleją rowerów, motorowerów, motocykli lub innych pojazdów, z wyjątkiem wózków inwalidzkich i dziecięcych;
9) jazdy rowerami, motorowerami, motocyklami lub innymi pojazdami oraz poruszania się na wrotkach i rolkach po peronach, w holach, poczekalniach dworcowych, w tunelach, w przejściach między peronami oraz w pobliżu torów, w odległości mniejszej niż 3 metry od skrajnej szyny;

Tymczasem przepisy znowelizowano.
Znowelizowano na naszą korzyść:

Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 października 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie przepisów porządkowych obowiązujących na obszarze kolejowym, w pociągach i innych pojazdach kolejowych.

Dz.U. 2013 poz. 1319 z 15.11.2013

Na podstawie art. 59 ust. 8 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1. W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 listopada 2004 r. w sprawie przepisów porządkowych obowiązujących na obszarze kolejowym, w pociągach i innych pojazdach kolejowych (Dz. U. Nr 264, poz. 2637) w § 2 pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) wprowadzania na perony, do holów, poczekalni, tunelów i przejść między peronami oraz w pobliżu torów nieprzeznaczonych do przewozu koleją motorowerów, motocykli lub innych pojazdów, z wyjątkiem rowerów, wózków inwalidzkich i dziecięcych;”.

§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej: S. Nowak

Oznacza to, że można np. z rowerem wejść na peron gdy się oczekuje na kogoś przyjeżdżającego do nas w odwiedziny. Dotychczasowe przepisy na to nie pozwalały. Można z rowerem przejść (bo punkt 9 rozporządzenia pozostał bez zmian) przez przejście pod peronami.
Niewątpliwie jest to duży postęp.
Zmienione przepisy będą obowiązywać od 29 listopada tego roku.

Moim zdaniem można by też dopuścić w określonych sytuacjach przejazd rowerem np. przez tunele pod peronami. W tym celu należałoby w punkcie 9 rozporządzenia wprowadzić odesłanie do regulaminu stacji, aby tam można było wpisać zgodę na przejazd rowerem pod dużą stacją przez mniej używany tunel dla pieszych, albo kładkę nad torami.
Myślę, że do tej kwestii będzie można powrócić w przyszłości. Na razie można się cieszyć obecną istotną zmianą, która jak na polskie warunki została dość szybko wprowadzona.



Jeszcze coś z ogłoszeń "parafialnych":

Znajome stowarzyszenie urządziło konkurs fotograficzny. Termin był początkowo do końca października, ale został przedłużony do końca listopada.
Jest więc jeszcze kilka dni na zrobienie zdjęć, można wyciągnąć coś z archiwum. Zawsze można spróbować.



Zapraszamy wszystkich miłośników kolei i nie tylko, do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym!

„Kolej w obiektywie – 2013″

Do wygrania cenne nagrody – tablety, aparaty fotograficzne i inne!

Tak więc róbcie zdjęcia i nadsyłajcie na adres kolejfoto2013@gmail.com w formacie .jpg i rozmiarze dłuższego boku zdjęcia nie mniejszym niż 2400 pixeli lub w formie odbitek w rozmiarze nie mniejszym niż 13×18 cm na adres Organizatora.

W ramach konkursu prace oceniane będą w następujących kategoriach konkursowych:

1. Kolej współczesna

2. Kolej historyczna

3. Ludzie, przyroda i kolej

4. Impresje kolejowe

Termin nadsyłania prac: 30 listopada 2013.



A na koniec jeszcze tego bardzo kolejowego tym razem wpisu, moje zdjęcie z wyprawy rowerowej do Puszczy Białowieskiej we wrześniu 2009 roku. Przystanek Orzeszkowo (był jednym z ostatnich miejsc w Polsce sprzedającym bilety kartonikowe) i SA133 jadący z Siedlec do Hajnówki.

W drodze na wschód © oelka





Komentarze
teich
| 17:01 wtorek, 3 grudnia 2013 | linkuj Jak mam być szczery nigdy nie byłem na pokładzie "bohuna", ich widok znam jedynie z dworca w Poznaniu, z którego wyjeżdżały w składach regionalnych do Krzyża, Gniezna czy gdzie tam jeszcze. Ja mam nadzieję,że jednak bohuny nie zostaną skasowane, jeszcze z 10 lat temu wydawało się,że powoli pożegnamy lokomotywy M62/ST44, a tym czasem odstawione przez laty w krzaki wracają na modernizacje napędów, sterowników,aparatury.
VSV83
| 07:07 piątek, 29 listopada 2013 | linkuj To dobrze,że pamiętasz.Fajne są takie przejazdy specjalne.
Do dziś nie mogę podarować sobie tego,że za późno dowiedziałem się o tym:
http://rail.phototrans.eu/14,65851,0,FabLok_6D_.html
a konsekwencji nawet nie widziałem ich u siebie.
Szkoda bo na taką szansę trzeba będzie najprawdopodobniej poczekać kilkanaście dobrych lat...
Poza tym w styczniu będzie chyba( jak co roku) "orkiestrobus" Owsiaka z Białegostoku do Waliły Stacja ale ja byłem tam w tym roku rowerem,więc się nie wybieram...
Pzdr.
oelka
| 21:24 czwartek, 28 listopada 2013 | linkuj kosma100 - Można powiedzieć, że miałaś szczęście. Bo jeden wąsato-brzuchaty służbista z SOK, mógł sprowadzić człowieka na ziemię wystawiając zgodny z ówczesnym prawem mandat.
Inna sprawa, że sama kolej czasem zapomina o swoich przepisach i instrukcjach, skoro wewnątrz dworca w Jeleniej Górze, w hali kasowej zamontowano kilka lat temu... stojak dla rowerów.
oelka
| 21:23 czwartek, 28 listopada 2013 | linkuj VSV83 - Pamiętam o Twojej prośbie. Z tym, że w tej chwili jest listopad i nikt imprez nie robi. Krótki dzień, kiepska pogoda. Najbardziej imprezowy okres to wiosna, szczególnie kwiecień, gdy jeszcze nie ma bujnej roślinności.
W tej chwili tylko SMK z Krakowa organizuje przejazd sylwestrowy do Zakopanego, ale jest to innego rodzaju impreza nastawiona na ściągnięcie ludzi nie koniecznie interesujących się koleją.
Dokoła Drwęcy jechała SM42-583. Toruń w 2010 roku nie miał bodaj żadnej SP42 czynnej, zresztą chodziło też o to, aby była to lokomotywa w klasycznym zielonym malowaniu. Podobnie udało się też z Bipą. Dzisiaj znalezienie czynnej SM42 w zielonym malowaniu jest poważnym problemem.
Co ciekawe SM42-583, obecnie jest już w malowaniu PR-ów. Ma też swoją wierną kopię w wielkości H0 (1:87) wyprodukowaną przez PIKO na zamówienie importera SK-Modelu.

Temat przywrócenia ruchu do Białowieży co jakiś powraca. Czy to się uda nie wiem. Na razie na trasie z Hajnówki do Białowieży busiarze mają się jak najlepiej.

teich - Bipy znikają, ale mają już swoje lata. Natomiast w tej chwili tnie się znacznie młodsze piętrowe Bdhpunm, które mają koło 20 lat i są stosunkowo nowym i nowoczesnym taborem wagonowym.
Koniec Bip zaczął się wraz z upadkiem ZNTK Pruszków. Był to jedyny ZNTK naprawiający te wagony. Naprawy przejęła Bydgoszcz, ale zdecydowanie im to nie szło. Nie mieli tej wiedzy i doświadczenia co Pruszków.
SN61 padły z prozaicznego powodu, jakim byłą wielka awaryjność. Nie pomogła nawet wymiana silnika na ten z zakładów Nowotki (Wola).
Co do wagonów piętrowych ciekawy jestem efektów powtarzanego przetargu KM-ów na wagony piętrowe i lokomotywy, oraz przetargu IC na zespoły piętrowe na linię Warszawa - Łódź.
VSV83
| 14:26 środa, 27 listopada 2013 | linkuj No tak,próbowałem powiększać fotki by zobaczyć numer,a nie zwróciłem uwagi na opis zdjęć.
Teraz wszystko jest jasne...
kosma100
| 07:43 środa, 27 listopada 2013 | linkuj Szok! Ale byłam niedoinformowana :-)
To, że nie można jeździć po peronie to wiedziałam ale, że był zakaz:
"wprowadzania na perony, do holów, poczekalni, tunelów i przejść między peronami oraz w pobliżu torów nieprzeznaczonych do przewozu koleją rowerów, motorowerów, motocykli lub innych pojazdów, z wyjątkiem wózków inwalidzkich i dziecięcych" to jestem w szoku.
Jak bym zliczyła ile razy wprowadzałam rower, to... :-)
Pozdrawiam!
teich
| 07:35 środa, 27 listopada 2013 | linkuj Szkoda ,że poczciwe Bipy znikają ze szlaków PKP, mam do nich olbrzymi sentyment a podróżowanie na górnym pokładzie było zawsze atrakcją. Podobny sentyment mam do SN61. Coś się na naszych oczach kończy - coś nowego zaczyna- huzary i piętrusy z Bombardiera.
VSV83
| 06:38 środa, 27 listopada 2013 | linkuj O,Krzysztofie,gdybyś wiedział o organizowanych takich przejazdach okolicznościowych,jak na pierwszym zdjęciu to proszę o cynk(na zdjęciach nie widać wyraźnie numeru ale to chyba SP42).

Poza tym czytałem w Kurierze Kolejowym,że w strategii rozwoju podlaskiego jest przewidziana rewitalizacja linii kolejowej 52 z Lewek do Hajnówki,może i Białowieża się załapie...

No a co do roweru na kolei to w końcu ktoś poszedł po rozum do głowy,jednak są jeszcze w naszym prawie setki absurdalnych przepisów...
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa kpodc
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]