Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
  • DST 25.39km
  • Czas 01:32
  • VAVG 16.56km/h
  • VMAX 30.10km/h
  • Temperatura 9.0°C
  • Podjazdy 9m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (323)

Poniedziałek, 26 marca 2012 · dodano: 09.04.2012 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Śniadeckich - Plac Politechniki - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - Al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Siemieńskiego - Majewskiego-Skorochód - Korotyńskiego - Sierpińskiego - Racławicka - Sąchocka - Radarowa - 17 Stycznia - Al. Krakowska - Krakowiaków - Al. Krakowska - 17 Stycznia - Cybernetyki - Rzymowskiego - Wołoska - Konstruktorska - Racjonalizacji - Maklakiewicza - Miączyńska - Miłobędzka - Gimnastyczna- Wołoska - Boboli - Pole Mokotowskie - Al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - Bagatela - Aleje Ujazdowskie - Al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - Al. Wyzwolenia - Plac Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna




Linia radomska obecnie © oelka

Wracając nieco na około przyszło mi przebyć mostek nad torami linii Warszawa - Radom. Linia ta dość skutecznie odcina Okęcie od Ochoty pozostawiając trzy przejazdy na wiaduktach. Były jeszcze trzy kładki dla pieszych, ale obecnie ostała się tylko jedna. Dwie pozostałe były zlokalizowane: pomiędzy Drawską a Instalatorów, oraz zlikwidowana w ubiegłym roku kładka na moście z rurami ciepłowniczymi na osi Mołdawskiej. Pisałem o tym we wrześniu ubiegłego roku. Jednak przejazd do Radomia nie zawsze odbywał się tym wykopem. Linia kolejowa do Radomia została uruchomiona w 1934 roku. Jednak jej ówczesny przebieg był inny. Od obecnego przystanku i posterunku Aleje Jerozolimskie linia wykorzystywała zbudowaną pod koniec lat 20. bocznicę na nowe lotnisko na Okęciu. Tak więc jadąc pociągiem do Radomia przecinało się w poziomie Aleję Krakowską przy skrzyżowaniu z ulicą 17 Stycznia. Gdzie było również skrzyżowanie w poziomie z jednotorową linią tramwajową kończącą się koło zakładów lotniczych na Okęciu. Jej przebieg można zobaczyć na planie z 1947 roku.

Tu była linia do Radomia © oelka

Dalej była mijanka wzdłuż 17 Stycznia, która kończyła się za Radarową. Ulica przechodziła na drugą stronę toru, który lekkim łukiem skręcał na południe. W pobliżu obecnego skrzyżowania ulic 17 Stycznia i Żwirki i Wigury zlokalizowany był przystanek Lotnisko, dalej linia szlakiem istniejącej bocznicy Petrolotu włączała się w obecny przebieg linii do Radomia.
Jednak przejazd tak poprowadzoną linią był dość kłopotliwy. Już przed wojną planowano obecny przebieg linii, częściowo jako południową linię obwodową mającą łaczyć Warszawę Zachodnią wzdłuż obecnej ulicy Woronicza przez tereny Gocławia do posterunku Podskarbińska za stacją Warszawa Wschodnia. Pomysł ten nie został zrealizowany. Wykop obecnego przebiegu linii radomskiej zaczął powstawać już przed wojną. Jednak jeszcze po wojnie pociągi jeździły starą trasą. Z analizy rozkładów jazdy wynika, że ruch na nową linię przeniesiono pod koniec 1952 roku.
Poniżej porównanie tabeli stacji z Sieciowego Rozkładu Jazdy z 1951 i 1962 roku:
 


Z dostępnych map wynika, że jeszcze przez jakiś czas oba przebiegi linii funkcjonowały jednocześnie. Potem linię przy 17 Stycznia rozebrano pozostawiając od strony Warszawy Zachodniej bocznicę do CPN-u przy Łopuszańskiej, a z drugiej dojazd do lotniska i zakładów PZL Okęcie od strony stacji Okęcie.





Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy. Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa czase
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]