Info
Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2015, Kwiecień2 - 5
- 2015, Marzec8 - 7
- 2015, Luty3 - 7
- 2015, Styczeń4 - 4
- 2014, Grudzień6 - 17
- 2014, Listopad10 - 37
- 2014, Październik13 - 25
- 2014, Wrzesień17 - 34
- 2014, Sierpień9 - 26
- 2014, Lipiec16 - 45
- 2014, Czerwiec13 - 43
- 2014, Maj12 - 37
- 2014, Kwiecień12 - 29
- 2014, Marzec9 - 23
- 2014, Luty8 - 12
- 2014, Styczeń6 - 6
- 2013, Grudzień8 - 40
- 2013, Listopad9 - 20
- 2013, Październik11 - 25
- 2013, Wrzesień17 - 51
- 2013, Sierpień12 - 31
- 2013, Lipiec10 - 25
- 2013, Czerwiec11 - 36
- 2013, Maj13 - 61
- 2013, Kwiecień11 - 31
- 2013, Marzec7 - 46
- 2013, Luty5 - 22
- 2013, Styczeń4 - 32
- 2012, Grudzień5 - 26
- 2012, Listopad11 - 58
- 2012, Październik12 - 32
- 2012, Wrzesień15 - 44
- 2012, Sierpień25 - 62
- 2012, Lipiec28 - 56
- 2012, Czerwiec25 - 26
- 2012, Maj25 - 55
- 2012, Kwiecień14 - 27
- 2012, Marzec12 - 38
- 2012, Luty5 - 32
- 2012, Styczeń6 - 36
- 2011, Grudzień25 - 37
- 2011, Listopad29 - 30
- 2011, Październik26 - 12
- 2011, Wrzesień26 - 11
- 2011, Sierpień24 - 24
- 2011, Lipiec22 - 20
- 2011, Czerwiec24 - 17
- 2011, Maj29 - 28
- 2011, Kwiecień25 - 23
- 2011, Marzec3 - 0
- 2011, Luty4 - 5
- 2011, Styczeń4 - 2
- 2010, Listopad10 - 0
- 2010, Październik27 - 3
- 2010, Wrzesień23 - 3
- 2010, Sierpień17 - 0
- 2010, Lipiec28 - 4
- 2010, Czerwiec26 - 0
- 2010, Maj23 - 2
- 2010, Kwiecień24 - 0
- 2010, Marzec9 - 1
- 2010, Luty1 - 0
- 2010, Styczeń1 - 0
- DST 31.74km
- Czas 01:48
- VAVG 17.63km/h
- VMAX 32.20km/h
- Temperatura 18.0°C
- Podjazdy 29m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Lotnisko Bielany
Czwartek, 31 maja 2012 · dodano: 07.06.2012 | Komentarze 4
Marszałkowska - Aleje Jerozolimskie - Emilii Plater - pl. Grzybowski - Grzybowska - Ogrodowa - Żelazna - Nowolipie - al. Jana Pawła II - Broniewskiego -- Izabelli - Broniewskiego - Rudnickiego - Kochanowskiego - Reymonta - Wolumen - Wergiliusza - Kasprowicza - Przy Agorze - Marymoncka - Podleśna - Wybrzeże Gdyńskie - Wybrzeże Gdańskie - Bulwar Grzymały-Siedleckiego - Wybrzeże Kościuszkowskie - Wioślarska - Wilanowska - Czerniakowska - Śniegockiej - Koźmińska - Jezierskiego - Rozbrat - Myśliwiecka - Agrykola - Aleje Ujazdowskie - Al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - Al. Wyzwolenia - Plac Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna
Załatwianie pewnej sprawy na Broniewskiego było też dobrym powodem do zajrzenia w inne miejsca Żoliborza i Bielan. Mniej przyjemne było stopniowe psucie się pogody z przelotną mżawką a na Podleśnej nawet całkiem gęstym, chwilowym deszczem, co trochę zmodyfikowało moje plany, ale i tak dotarłem w miejsce może mało widowiskowe, ale z ciekawą historią.
Ulica Marymoncka. Po lewej stronie zdjęcia Las Bielański, tory tramwajowe, dalej w prawo ulica z latarniami założonymi nie na normalnych słupach a na żerdziach betonowych stosowanych w enenergetyce i na koniec stare ogrodzenie z siatki rozpiętej na betonowych słupach.
Kiedyś mniej więcej w miejscu jezdni prowadzącej w stronę centrum Warszawy, czyli blisko ogrodzenia leżał tor kolejowy linii Warszawa Gdańska - Młociny, o której pisałem już w marcu docierając na Młociny.
Ogrodzenie z siatki to chyba ostatni ślad po lotniczym epizodzie w historii Bielan. Pod koniec lat 30. w tym rejonie uruchomiono lotnisko sportowe. Pole wzlotów znajdowało się na obszarze pomiędzy ulicami Wrzeciono i Kasprowicza, przez środek pola wzlotów przechodzi obecnie ulica Przy Agorze. W czasie wojny lotnisko wykorzystywali Niemcy dla swoich samolotów wojskowych. Posiadało bocznicę kolejową, wyprowadzoną z linii na Młociny. Co można zobaczyć na ortofotomapie (o ile akurat działa, bo bywa z tym różnie).
Po wojnie lotnisko zlikwidowano gdzieś koło 1960 roku. Zapewne wpływ na to miało bliskie sąsiedztwo rozbudowanego mocno lotniska na Bemowie. Jednak część terenu pozostała we władaniu wojska. Przeczytać o tym można na blogu poświęconemu osiedlu przy ulicy Wrzeciono. Są tam również opublikowane wspomnienia żołnierza ze stacjonującej przy Marymonckiej jednostki Wojsk Nadwiślańskich podległych MSW - 103 Pułk Lotniczy (JW 1159) opisujące różne przygody żołnierzy. Poza nielegalnymi wycieczkami do sklepów, piciem różnych oryginalnych drinków mieli też trochę nazwijmy to "uciechy" z niektórymi chętnymi białogłowami w tzw. "małpim gaju" koło istniejącego do dzisiaj transformatora.
Wracałem też przez pętlę tramwajową na Bielanach, obecnie figurującą pod nazwą Twardowska. Pętla na Bielanach była końcem trasy tramwajowej w latach 1933 - 1953, gdy zbudowano jej przedłużenie na Młociny, o czym pisałem w marcu.
Kiedyś mniej więcej w miejscu jezdni prowadzącej w stronę centrum Warszawy, czyli blisko ogrodzenia leżał tor kolejowy linii Warszawa Gdańska - Młociny, o której pisałem już w marcu docierając na Młociny.
Ogrodzenie z siatki to chyba ostatni ślad po lotniczym epizodzie w historii Bielan. Pod koniec lat 30. w tym rejonie uruchomiono lotnisko sportowe. Pole wzlotów znajdowało się na obszarze pomiędzy ulicami Wrzeciono i Kasprowicza, przez środek pola wzlotów przechodzi obecnie ulica Przy Agorze. W czasie wojny lotnisko wykorzystywali Niemcy dla swoich samolotów wojskowych. Posiadało bocznicę kolejową, wyprowadzoną z linii na Młociny. Co można zobaczyć na ortofotomapie (o ile akurat działa, bo bywa z tym różnie).
Po wojnie lotnisko zlikwidowano gdzieś koło 1960 roku. Zapewne wpływ na to miało bliskie sąsiedztwo rozbudowanego mocno lotniska na Bemowie. Jednak część terenu pozostała we władaniu wojska. Przeczytać o tym można na blogu poświęconemu osiedlu przy ulicy Wrzeciono. Są tam również opublikowane wspomnienia żołnierza ze stacjonującej przy Marymonckiej jednostki Wojsk Nadwiślańskich podległych MSW - 103 Pułk Lotniczy (JW 1159) opisujące różne przygody żołnierzy. Poza nielegalnymi wycieczkami do sklepów, piciem różnych oryginalnych drinków mieli też trochę nazwijmy to "uciechy" z niektórymi chętnymi białogłowami w tzw. "małpim gaju" koło istniejącego do dzisiaj transformatora.
Wracałem też przez pętlę tramwajową na Bielanach, obecnie figurującą pod nazwą Twardowska. Pętla na Bielanach była końcem trasy tramwajowej w latach 1933 - 1953, gdy zbudowano jej przedłużenie na Młociny, o czym pisałem w marcu.
4 listopada 1933 roku dotarła tu linia 15A z Dworskiej, zapewniając dojazd do Centralnego Instytutu Wychowania Fizycznego, znanego obecnie pod nazwą Akademii Wychowania Fizycznego. Po wojnie kończyły tu swoją jazdę między innymi linie 5, 6 i 15. Obecnie Tramwaje Warszawskie prowadzą tu dość powoli remont torów.