Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
Wpisy archiwalne w miesiącu

Październik, 2011

Dystans całkowity:509.16 km (w terenie 8.00 km; 1.57%)
Czas w ruchu:27:03
Średnia prędkość:18.82 km/h
Maksymalna prędkość:36.20 km/h
Suma podjazdów:332 m
Liczba aktywności:26
Średnio na aktywność:19.58 km i 1h 02m
Więcej statystyk
  • DST 49.51km
  • Czas 02:23
  • VAVG 20.77km/h
  • VMAX 36.00km/h
  • Temperatura 9.0°C
  • Podjazdy 37m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Wilczy Dół w Kabatach

Sobota, 8 października 2011 · dodano: 09.10.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - Aleje Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Sikorskiego - Dolina Służewiecka - Fosa - Nowoursynowska - Ciszewskiego - Rosoła - Belgradzka -al. KEN - Wąwozowa - Mielczarskiego -- Wilczy Dół - Mielczarskiego - Na Przyzbie - Pod Lupą - Ekologiczna - Polnej Róży - Wilczy Dół - al. KEN - Wąwozowa - Iwanowa-Szajnowicza - Zaruby - Kabacka - Nowoursynowska - Rzekotki - Podgrzybków - Gąsek - Przekorna - Drewny - Przyczółkowa - Klimczaka - al. Rzeczypospolitej - al. Wilanowska - Sikorskiego - Pory -Sikorskiego - Sobieskiego - Beethovena - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Wybrzeże Szczecińskie - Wybrzeże Kościuszkowskie - Wioślarska - Wilanowska - Czerniakowska - Śniegockiej - Koźmińska - Jezierskiego - Rozbrat - Myśliwiecka - Agrykola - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Tytułowy Wilczy Dół to ulica na samym końcu (albo początku) Kabat. W odróżnieniu od Krakowa, gdzie jest ulica Poniedziałkowy Dół, ale to już w blogu CheEvary było obiektem dyskusji. Składa się z dwóch części brakuje środkowego fragmentu tej ulicy. A wygląda ona tak:

Wilczy Dół na Kabatach © oelka

Po prawej stronie zdjęcia widać obok linii energetycznej 110kV, widać wał ziemny i ekran akustyczny za którym mieści się stacja techniczno-postojowa Metra Warszawskiego. Również zaadresowana do naszej ulicy.
A tak naprawdę zdołować się można jak się zobaczy ten wytwór DDRo-podobny:
Węzykiem, wężykiem © oelka

To co tak pięknie się wije między krzakami i drzewami to jest DDR. Jest to całkiem niedaleko od Wilczego Dołu za halą targową i łączy ulice Wąwozową i Iwanowa-Szajnowicza. Zastawiam się czy projektant tego wężykującego tworu kiedykolwiek siedział na rowerze. A może był pod wpływem jednej ze specyficznych substancji substancji mających poprawiać nastrój? I może przez to ręka mu drżała, lub miał problemy z utrzymaniem myszy w autocadzie? Dość że wyszło coś, co praktycznie nie posiada odcinka prostego tylko same łuki.


Budowa metra © oelka

Skoro już było o metrze, to kolejny dół związany z metrem jest nad Wisłą, gdzie buduje się stacja drugiej linii metra, a wkrótce zacznie się przekopywanie tunelu pod Wisłą.
A w tle widać Most Średnicowy oblepiony siatką sol... a może prościej szmatą. Słowo szmata bardzo uraziło dyrektora projektu ds. Euro 2012 w PKP PLK. Ale nie ma się co oszukiwać, wygląda to fatalnie. Rzekomo chodzi o zasłonięcie zardzewiałej konstrukcji. Malunek na owej siatce wygląda jak wymalowany na tekturze. Ale może ważniejsze jest to, że z boku umieszczono logo pewnego zagranicznego browaru, oraz koncernu od napojów gazowanych. Moim zdaniem most nawet niepomalowany wygląda lepiej niż ta szmata z rysunkiem konstrukcji mostu.

A na koniec jeszcze jesienny obrazek znad Wisły. Las na terenie zalewowym Wisły koło Mostu Siekierkowskiego.
Jesienna zieleń © oelka

Pogoda była niemal jak w marcu: chłodno, deszczowo i słonecznie zarazem. I jeszcze dość silny wiatr. A ja dzięki temu przywiozłem do domu chyba z kilogram mokrego piachu i na rowerze i na sobie.




  • DST 12.74km
  • Czas 00:45
  • VAVG 16.99km/h
  • VMAX 32.90km/h
  • Temperatura 15.0°C
  • Podjazdy 9m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (258)

Piątek, 7 października 2011 · dodano: 08.10.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - Flory - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Niedawno złapałem gumę. A dziś zdjęcia z miejsca, gdzie mogło do tego dojść. Jest to odcinek al. Niepodległości pomiędzy kładką a ulicą Batorego. (O źle ustawionych światłach na tym skrzyżowaniu również już wspominałem).

DDR w Alei Niepodległości © oelka

Najprawdopodobniej winowajcą jest studzienka leżąca na pierwszym planie oraz zapadająca się kostka przy tej studzience. W każdym snake na dętce na to wskazuje.
Dalej w kierunku Batorego są jeszcze dwie studzienki, z czego pierwsza duża i z dość wrednie ułożonymi otworami.
DDR w al. Niepodległości (2) © oelka

A z kolei w przeciwnym kierunku przy Urzędzie Patentowym i kładce jest studzienka telefoniczna, którą już kiedyś pokazywałem, ale może warto jeszcze raz.
Dziurawa DDR © oelka

W sumie to cały ten wytwór DDRo-podobny wymaga zbudowania od nowa, po dobrych kilku latach użytkowania jego stan jest jak widać zły, do tego dochodzą miejsca omijąjące latarnie, które widać na zdjęciach i nie jest to skrót obiektywu w aparacie.
A na koniec ciekawostka warta zapamiętania.
Na forum Masy Krytycznej pojawiła się informacja o liście koordynatorów rowerowych Urzędu Miasta w poszczególnych dzielnicach.
Myślę, że warto ją przejrzeć i może zapewnić zajęcie tym osobom.
A teraz odnośniki do tego ciekawego dokumentu:
- Pismo z BDiK
- pierwsza część listy (Bemowo, Białołęka, Bielany, Mokotów, Ochota, Praga Południe, Praga Północ)
- druga część listy (Rembertów, Śródmieście, Targówek, Ursus, Ursynów, Wawer)
- trzecia część listy (Wesoła, Wilanów, Włochy, Wola, Żoliborz)
Warto jeszcze przeczytać zakres obowiązków każdej z tych osób, ponieważ w zależności od dzielnicy każda osoba ma nieco inny zakres obowiązków. Do tego są to osoby dla których bycie pełnomocnikiem jest dodatkową częścią ich obowiązków.




  • DST 12.57km
  • Czas 00:39
  • VAVG 19.34km/h
  • VMAX 31.90km/h
  • Temperatura 19.0°C
  • Podjazdy 9m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (257) i... załatwianiem spraw różnych

Czwartek, 6 października 2011 · dodano: 06.10.2011 | Komentarze 2

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Koszykowa - Chałubińskiego - Hoża - Marszałkowska

Gdy to piszę pada sobie deszcz. Mam nadzieję, że do rana przestanie, bo nie chce się mi jutro zmoknąć. A dziś był jeszcze ładny słoneczny dzień i całkiem ciepły wieczór. Mam nadzieję, że to nie koniec ładnej pogody w tym roku. Po niezbyt ciekawym lecie, może jesień będzie możliwa.
A tymczasem wracałem wieczorem bardzo sprawnie, bo ze średnią ponad 20km/h. Ale to wynika z szybszej trasy a dziś również z zachodniego wiatru, który wiał przez większa część powrotnej drogi w plecy.




  • DST 15.81km
  • Czas 01:00
  • VAVG 15.81km/h
  • VMAX 30.40km/h
  • Temperatura 18.0°C
  • Podjazdy 9m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (256) i... załatwianiem spraw różnych

Środa, 5 października 2011 · dodano: 05.10.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - Metro Centrum - Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna -- pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Klonowa - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Powrót wieczorem, w świetle księżyca. Tu parking WUM, od strony ulicy księcia Trojdena.

Księżyc nad Rakowcem © oelka

Ale bez bocialarki ciężko by było wracać. Źle oświetlona DDR na Polu Mokotowskim ginie gdzieś między liśćmi, które spadły z drzew. Bez znajomości szlaku po ciemku można tu wylądować w trawie. Do tego na pierwszej części Pola Mokotowskiego w pobliżu RPZ Batory i z drugiej strony klubu Park po ciemku przycinano drzewa. Miejsce prac zabezpieczone jak to bywa w takiej sytuacji taśmą, która nie jest odblaskowa, a więc trudno ją zauważyć.
A na Waryńskiego przy budowie czegoś w miejscu Supersamu też prowadzono jakieś prace na tamtejszym DDR i zabezpieczenie było praktycznie żadne.




  • DST 10.54km
  • Czas 00:39
  • VAVG 16.22km/h
  • VMAX 32.50km/h
  • Temperatura 21.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (255)

Wtorek, 4 października 2011 · dodano: 04.10.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Banacha - Pasteura - Korzeniowskiego - Mochnackiego - Filtrowa - Asnyka - Niemcewicza - Grójecka -- Daleka - Tarczyńska - Niemcewicza - Asnyka - Filtrowa - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Grójecka 17. To adres kojarzący się bądź z urzędem dzielnicy - Ochoty, bądź z kasami kolejowymi na drugim końcu tego gmachu. Większą część pomieszczeń zajmują od początku istnienia gmachu kolejarze. Kiedyś tuż pod budynkiem mieli również kolej. Od 1927 do 1963 roku EKD pokonywała ulice Nowogrodzką, Tarczyńską, następnie jeden z najostrzejszych zakrętów na trasie i dalej Niemcewicza do Szczęśliwickiej i Drawskiej. Na skrzyżowaniu Grójeckiej i Niemcewicza tory EKD (a później WKD) krzyżowały się z torami tramwajowymi. A poniżej to samo miejsce blisko 50 lat później, widziane z drugiej strony i po zachodzie słońca spod budynku przy Grójeckiej 17.

Październikowy wieczór na Grójeckiej © oelka
Skrzyżowanie Grójeckiej i Niemcewicza wykorzystano do próby przejazdu wagonem 13N po linii WKD. W tym celu jeden z wagonów tego typu przestawiono na skrzyżowaniu torów na tor WKD. Na linii do Grodziska tabor tramwajowy pojawiał się już wcześniej. Wagony K, doczepy ze Szczecina pochodzące z Norwegii czy dość tajemnicza doczepa tramwajowa po naprawie w Stoczni Północnej z powodzeniem obsługiwały np. linię do Włoch po II wojnie światowej. Niestety próba z wagonem 13N zakończyła się wykolejeniem. Jednym z powodów był zły stan torów na trasie WKD. Tabor WKD posiadał też nieco inny profil kół niż tramwaje. W każdym razie późniejszy projekt jednostek 101N/Na był już zdecydowanie bardziej zbliżony do taboru kolejowego niż tramwajowego.




  • DST 43.68km
  • Teren 1.00km
  • Czas 02:07
  • VAVG 20.64km/h
  • VMAX 36.20km/h
  • Temperatura 23.0°C
  • Podjazdy 27m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Do Miedzeszyna przez targi rowerowe

Sobota, 1 października 2011 · dodano: 03.10.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - pl. Politechniki - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - al. Armii Ludowej - Aleje Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Beethovena - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Trasa Siekierkowska - Płowiecka - Korkowa - Stepowa - Centrum Targowe - Stepowa - Korkowa - Sępia - Hermanowska - Widoczna - Rubinowa - Błękitna - Ciesielska - Antenowa - Mielecka - Paczkowska - Pomiechowska - Piechurów - Mrówcza - Izbicka - Panny Wodnej - Zasadowa - Borowiecka - Trakt Lubelski - Odrębna - Wał Miedzeszyński - Zawilców -- Heliotropów - Cyklamenów - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Idzikowskiego - Sobieskiego - Belwederska - Aleje Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

W sieci i prasie reklamowała się impreza pod nazwą Targi Rowery 2012.
W poprzednich latach, w Warszawie, na tego typu imprezy wstęp był płatny i organizatorzy nie przewidywali miejsc do zaparkowania rowerów. Trzeba przyznać, że było to bardzo ciekawe podejście. Tym razem wstęp był darmowy, ale za cenę podania organizatorowi w celach marketingowych danych osobowych. Przecież wiadomo, że nic nie jest za darmo na tym świecie.
Organizator chwalił się też stojakami na rowery i "szatnią rowerową".
Wobec czego stwierdziłem, że może warto zobaczyć tę imprezę. Dotarłem w sobotę jednak dość późno, niedługo przed zamknięciem imprezy.

Chyba najciekawszymi eksponatami były zabytkowe rowery wyprodukowane w Radomiu.

Rowery z Radomia © oelka

Tak swoją drogą, to egzemplarze od drugiego do piątego mają bardzo ciekawe wyposażenie, które mogło by się czasem przydać w przypomnieniu o miejscu w szeregu kierowcom wymuszającym pierwszeństwo, lub pieszym włażącym na DDR. Choć moim zdaniem wystarczyłaby amunicja z kolorową farbą, bo daleki jestem od stosowanie amunicji bojowej. Coś jak w zmodyfikowanym Shermanie dowodzonym przez sierżanta Świrusa (Sergeant "Oddball") w Złocie dal zuchwałych (Kelly's Heroes).
Poza zabytkowymi rowerami można było zobaczyć również i te bardzo współczesne, które są dostępne w katalogach producentów. Duże stoiska mieli importerzy znanych marek. Może nie będę wymieniał wystawców, skoro jest dostępna cała lista.
Dominowały gotowe rowery. Z mniej znanych marek można wymienić Herculesa. Części było stosunkowo mniej, a szkoda. Nie mam większych chęci na kupowanie kolejnych rowerów. Zresztą gdzie bym je trzymał, skoro jeszcze sporo mogę zrobić przy modernizacji tych co mam.
A jak wyglądały stojaki przed wejściem?
Były dwie tzw. wyrwikółki:
Stojaki (1) © oelka

Oraz jeden normalny stojak:
Stojaki rowerowe (2) © oelka

Wybrałem ten drugi. Bo skoro mam już wstawić rower w coś co nie jest solidnie przymocowane do ziemi, to wolę wybrać obiekt trudniejszy do ruszenia z miejsca.
Miałem jeszcze krótką pogawędkę z gościem, któremu spodobał się mój łańcuch zapewniający bezpieczeństwo mojego pojazdu. Okazało się, że ów pan stracił w efekcie kradzieży dwa rowery.
Nie widziałem niestety owej zapowiadanej przez organizatora szatni rowerowej, więc nie jestem w stanie określić, co się za tym kryło.