Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
Wpisy archiwalne w miesiącu

Czerwiec, 2012

Dystans całkowity:547.80 km (w terenie 21.50 km; 3.92%)
Czas w ruchu:29:28
Średnia prędkość:18.59 km/h
Maksymalna prędkość:35.70 km/h
Suma podjazdów:339 m
Liczba aktywności:25
Średnio na aktywność:21.91 km i 1h 10m
Więcej statystyk
  • DST 11.35km
  • Czas 00:34
  • VAVG 20.03km/h
  • VMAX 32.60km/h
  • Temperatura 22.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (353)

Środa, 6 czerwca 2012 · dodano: 10.06.2012 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Najpierw rzeczy przyjemne, przynajmniej dla autora:



Dzisiaj, czyli 6 czerwca moja 60 lat od czasu, jak moi przodkowie wprowadzili się do jednego z mieszkań w bloku 1B na MDM-ie.
Te kraty pojawiły się nieco później, gdy po interwencjach mieszkańców wspartych przez znanego, chociaż obecnie nieco zapomnianego dziennikarza Expresu Wieczornego Stefana Wiecheckiego "Wiecha" powiększono okna. Wcześniej okna miały coś koło pół metra wysokości, a powyżej znajdował się zdobiony wolutami gzyms. Woluty od strony podwórza zdemontowano i nieco powiększono. Przy okazji zamontowano kraty, aby nikt nie wypadł. "Wiech" w jednym ze swoich felietonów gdzie opisywał przygody Teofila Piecyka, Walerego Wątróbki, Genii Wątróbkowej czy szwagra Piekutoszczaka, napisał wówczas o "okienkach strzelniczych" na MDM-ie.

A teraz coś zupełnie innego władze naszego miasta z okazji wiadomej imprezy wydały broszurę dla rowerzystów. Jej opis można znaleźć na stronach "Zielonego Mazowsza", ale myślę, że ja też mogę jej poświęcić trochę mojego miejsca na serwerze. Szczególnie ciekawy jest plan dróg rowerowych...



Jak coś się robi to warto zrobić to dokładnie i bez błędów. Mam bowiem wrażenie, że ktoś kto to rysował albo nie zna miasta, albo zrobił ten schemat byle jak.
Nie rowerowo dość dziwnie brzmi "Pałac Ujazdowski" podczas gdy wszędzie i zupełnie oficjalnie nazywany jest zamkiem.
A rowerowo? Tu już autor broszury popłynął na całego. Uważam, że tam gdzie są schody, czy brak przejazdu dla rowerów przez jezdnie nie powinno się zaznaczać ciągu DDR bo go najzwyczajniej nie ma. A takich miejsc nie brakuje.
Nie zauważono schodów na wejściu na Most Łazienkowski, podobnie jak i całej kładki nad Czerniakowską przy wylocie Zaruskiego. Nie wiadomo dlaczego autorzy wysyłają w al. Wyzwolenia rowerzystów do... przejścia podziemnego, mimo, że jest możliwość przejechania tego odcinka bez zsiadania z roweru (al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - DDR w al. Armii Ludowej lub przez "ślimak" dokoła fontanny). Zaznaczono ciągłość DDR na przejściach dla pieszych przy Rondzie Jazdy Polskiej, na skrzyżowaniu Anielewicza z Andersa, al. Solidarności ze Szwedzką. DDR w al. Jana Pawła II rzekomo przecina al. Solidarności. Zaznaczono, że ulicami jednokierunkowymi Emilii Plater (do Alej Jerozolimskich) i Noakowskiego można się poruszać w dwóch kierunkach. Nie wiem jak autor broszury wyobraża sobie płynny zjazd na warunkach ogólnych na Słomińskiego, aby trafić na dolny poziom Mostu Gdańskiego. Moim zdaniem wymaga to, albo jazdy po chodniku i trawnikach, albo zatoczenia pętli przez ulice Szymanowską, Zakroczymską i Wenedów.To samo dotyczy zjazdu na DDR na Starzyńskiego, jadąc od strony 11 Listopada. Ciekawe, że zapomniano o kawałku DDR przy Słomińskiego pod wiaduktem na Mickiewicza.

W terenie pewne sprawy wyglądają lepiej niż na schemacie i np. na Saską Kępę w czasie ograniczeń w ruchu jednoślady, czyli między innymi rowery wjeżdżają bez ograniczeń.




  • DST 13.05km
  • Czas 00:43
  • VAVG 18.21km/h
  • VMAX 35.70km/h
  • Temperatura 21.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (352)

Wtorek, 5 czerwca 2012 · dodano: 10.06.2012 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Śniadeckich - pl. Politechniki - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - WUM -- WUM - Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie al. Niepodległości - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - Flory - Bagatela - Al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Plac pomiędzy ulicami Puławską, Boya i Waryńskiego.

Tu był... Supersam © oelka


Po lewej stronie zdjęcia nie było kiedyś ulicy Waryńskiego. Pojawiła się w tym miejscu w 1967 roku, o czym pisałem kilka dni temu. Teren budowy częściowo był zajęty przez stację i warsztaty Kolei Grójeckiej, która odjeżdżała z tego miejsca do Góry Kalwarii od 1900 roku, Grójca i Jasieńca od 1914 i wreszcie do Nowego Miasta nad Pilica od 1924 roku. Jednak w 1935 roku miasto zmusiło zarząd kolei do likwidacji linii na części ulicy Puławskiej. Odtąd pociągi miały swoją stację przy wylocie ulicy Odyńca na Puławską. A od 1937 roku przy Bukowińskiej i Ikara. Rok później ostatecznie skrócono linię do stacji Szopy, nazwanej w 1943 roku Warszawą Południe.
Rozprawiliśmy się z koleją wąskotorową. Na terenie opuszczonym przez kolej wąskotorową planowano zbudowanie wieżowca z siedzibą Polskiego Radia, jednak wybuch wojny uniemożliwił ten zamiar. Na interesującym nas placu obok stacji kolejowej i warsztatów znajdował się też staw z zamieszkującymi go kaczkami. Staw przetrwał aż do końca lat 50 XX wieku. Wówczas w tym miejscu rozpoczęła się budowa obiektu, który przez wiele lat stał się miejscem zaopatrzenia dla mieszkańców południowego Śródmieścia i Mokotowa - "Supersamu". Duży samoobsługowy sklep został zaprojektowany przez architektów: Jerzego Hryniewieckiego, Macieja Krasińskiego, Macieja Gintowta oraz konstruktorów: Wacława Zalewskiego, Stanisława Kusia i Andrzeja Żórawskiego. Szczególnym i charakterystycznym elementem był dach o konstrukcji złożonej z dźwigarów i lin. Budynek wyróżniał się konstrukcją i wyglądem, ale też wykończeniem wnętrza szczególnie w części restauracyjnej. Obecnie nikt już nie dba o architekturę takich obiektów. Stawia się po prostu jak najtańsze pudło pokryte blachą.
Warto przeczytać ilustrowany historycznymi zdjęciami opis "Supersamu", a także tekst pierwotnie opublikowany w "Stolicy" w numerze 23 z 10 czerwca 1962. Jest też dostępny drugi tekst z tego numeru "Stolicy" Aleksego Czerwińskiego - "Wielki kram".
W 2006 roku mimo protestów rozebrano halę, aby w tym miejscu postawić wieżowiec.
Warto pamiętać o "Supersamie" w wigilię 50 rocznicy jego otwarcia (6 czerwca 1962 roku).




  • DST 45.95km
  • Czas 02:19
  • VAVG 19.83km/h
  • VMAX 31.30km/h
  • Temperatura 19.0°C
  • Podjazdy 29m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Komunikat Instytutu Łączności o Krajowej Częstotliwości Wzorcowej

Niedziela, 3 czerwca 2012 · dodano: 09.06.2012 | Komentarze 0

Marszałkowska - Pl. Konstytucji - Śniadeckich - Pl. Politechniki - Nowowiejska - Pl. Zbawiciela - al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - al. Armii Ludowej - Al. Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Beethovena - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Ligustrowa - Bronowska - Masłowiecka - Przygodna - Trakt Lubelski - Borków - Juhasów - Mrówcza - Patriotów - Zagajnikowa - Łosicka - Króla Kazimierza - Bajkowa - Klimatyczna - Bajkowa - Junaków - Patriotów - Zasobna - Ślimaka - Halki - Wielowiejska - Garncarska - Przewodowa - Patriotów - Szafirowa - Tawułkowa - Zasadowa - Borowiecka - Trakt Lubelski - Śnieguliczki - Wał Miedzeszyński - Zawilców -- Heliotropów - Cyklamenów - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Beethovena - Sobieskiego - Belwederska - Al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna


Komunikat Instytutu Łączności o Krajowej Częstotliwości Wzorcowej: dnia 3 czerwca, godzina 8.30 - zero

Każdy kto miał kiedyś okazję słuchać pierwszego programu Polskiego Radia tuż przed południem zapewne słyszał ten komunikat.

Komunikat Instytutu Łączności o Krajowej Częstotliwości Wzorcowej... czyli Instytut Łączności w Miedzeszynie © oelka

Radio podawało komunikat przesyłany właśnie z Miedzeszyna, gdzie rezyduje Instytut Łączności w swojej siedzibie wybudowanej w latach 1955-58.
O częstotliwości wzorcowej można poczytać Burdż Chalifa. Może jeszcze warto zajrzeć do dokładnego opisu instytutu w artykule dr inż. Andrzeja Hildebrandta z czasopisma Telekomunikacja i Techniki Informacyjne nr. 3-4/2009.
A tymczasem jeszcze dwa zdjęcia opuszczonego budynku drewnianego przy ulicy Junaków 22.

Opuszczony drewniak w Radości (2) © oelka

Opuszczony drewniak w Radości (1) © oelka

Ciekawe jak długo jeszcze będzie go można oglądać?




  • DST 13.73km
  • Czas 00:52
  • VAVG 15.84km/h
  • VMAX 30.20km/h
  • Temperatura 19.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Zakupy w Forcie Mokotów

Sobota, 2 czerwca 2012 · dodano: 08.06.2012 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Śniadeckich - pl. Politechniki - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Bruna - Rakowiecka - Łowicka - Madalińskiego - Kulskiego - Paszkowskiego - Wołoska - Gimanstyczna - Miłobędzka - Racławicka - Płatowcowa - Olimpijska - Miłobędzka - Gimanstyczna - Wołoska - Boboli - Pole Mokotowskie - Rokitnicka - Ondraszka - Łęczycka - Błogosławionego Ładysława z Gielniowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna



Jak się ma coś popsuć to wszystko naraz. O zużyciu się obręczy w Treku było nie tak dawno. Ostatnio dopatrzyłem się, że w singlu na jednej z obręczy pokazał się ślad sugerujący zbliżający się jej koniec. Jazda po dużym mieście to niekończący się ciąg hamowań, więc obręcz ma szanse zużyć się dużo szybciej niż w warunkach pozamiejskich, gdzie przez czasem można przejechać i dobrych kilka kilometrów bez używania hamulców.
A więc pora złożyć nowe koło. Postanowiłem zbratać szosową obręcz Accent RoadRunner (taką, jak już użytkowane w singlu, a wcześniej w Railegh'ie z również accentową piastą Accent Rush przeznaczoną raczej do MTB i złożyć sobie tylne koło w singlu. Z przeglądu strony importera wyszło, że najłatwiej kupić te rzeczy na Racławickiej w sklepie mieszczącym się na terenie dawnego fortu z czasów carskich.
Historia fortu jest ciekawa. Fort "M" Mokotów powstał ok. 1886 roku wraz z większością podobnych budowli w Warszawie, jako jeden z obiektów wewnętrznego pierścienia fortów. W okresie między wojennym był siedzibą stacji nadawczej Polskiego Radia. We wrześniu 1939 roku był atakowany przez Niemców pod koniec września. Został zdobyty przez nich 26 września.
Szczęśliwie przetrwał wojnę, mimo tego, że z racji znajdujących się tu urządzeń radiowych był wielokrotnie bombardowany.

Fort Mokotów © oelka

Obecnie jest wykorzystywany przez różne firmy warsztaty, sklepy i lokale gastronomiczne. Jest jednak dość trudno dostępny, co widać choćby na powyższym zdjęciu.
Obecna Racławicka to dawna droga fortowa, choć po różnych przebudowach ulica zmieniła swój przebieg zbliżając się do fortu. Pisałem o tym w ubiegłym roku.

Na Racławickiej © oelka

Obecnie jakoś trudno sobie wyobrazić wąska jednię pomiędzy drzewami...




  • DST 12.85km
  • Czas 00:46
  • VAVG 16.76km/h
  • VMAX 31.20km/h
  • Temperatura 20.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (351)

Piątek, 1 czerwca 2012 · dodano: 08.06.2012 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Śniadeckich - pl. Politechniki - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - WUM -- WUM - Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie al. Niepodległości - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - Flory - Bagatela - Al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Trochę padało, ale się jakoś z deszczem minąłem. Za to pod wieczór na Ochocie kiedy jeszcze kropił deszcz można było obserwować taki widok nad Mokotowem:

Tęcza nad Mokotowem © oelka

Po za tak sielskimi widokami widziałem też coś znacznie mniej przyjemnego na skrzyżowaniu Banacha oraz Żwirki i Wigury:

Autobus kontra samochód © oelka

Podejrzewam, że jak to często u nas bywa samochód zjeżdżający ze skrzyżowania zajechał drogę autobusowi.
Inne ujęcie autobusu wykonane nieco później można znaleźć na TWB. TVN Warszawa napisał o dwóch osobach rannych z samochodu osobowego.