Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
Wpisy archiwalne w kategorii

infrastruktura

Dystans całkowity:5911.52 km (w terenie 231.50 km; 3.92%)
Czas w ruchu:312:45
Średnia prędkość:18.90 km/h
Maksymalna prędkość:43.60 km/h
Suma podjazdów:3419 m
Liczba aktywności:208
Średnio na aktywność:28.42 km i 1h 30m
Więcej statystyk
  • DST 12.24km
  • Czas 00:45
  • VAVG 16.32km/h
  • VMAX 31.10km/h
  • Temperatura 10.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (277)

Piątek, 4 listopada 2011 · dodano: 09.11.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - Flory - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Powrót wieczorem to już teraz będzie norma. Po zmianie czasu praktycznie nie ma szans na powrót przy świetle dziennym.
Podróż po ciemku przez Pole Mokotowskie po tamtejszej DDR to brodzenie w liściach, które opadły zgodnie z nazwą miesiąca. Gorzej, że trzeba zgadywać którędy poprowadzono DDR, bo inaczej można się zaryć w trawniku...




  • DST 11.12km
  • Czas 00:37
  • VAVG 18.03km/h
  • VMAX 29.90km/h
  • Temperatura 12.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (276)

Środa, 2 listopada 2011 · dodano: 05.11.2011 | Komentarze 3

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - Marszałkowska - pl. Konstytucji - Koszykowa - Mokotowska - Lwowska - Piękna

Teraz gdy już się rok akademicki rozkręcił na dobre widać jakie błędy popełniono przy remoncie Nowowiejskiej. Widać jak bardzo źle był przygotowany ten remont. Projektanci nie wzięli pod uwagę potoków pieszych jakie przemieszczając się w okolicy każdej parzystej godziny pomiędzy stacją metra a obiektami Politechniki. Ważniejszy był fetysz upchnięcia jak największej liczby miejsc parkingowych. W efekcie udało się dobudować dwa miejsca parkingowe kosztem wepchnięcia pieszych na drogę dla rowerów.

Ciasno na Nowowiejskiej © oelka

Drugą ofiarą uporu inżyniera ruchu i fetysza budowy miejsc parkingowych jest zlikwidowany przystanek tramwajowy przy placu Zbawiciela. Bo kierowca musi podjechać jak najbliżej a pasażer tramwaju wygrał nogi na loterii.




  • DST 28.37km
  • Czas 01:34
  • VAVG 18.11km/h
  • VMAX 33.10km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • Podjazdy 21m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (273)

Sobota, 29 października 2011 · dodano: 04.11.2011 | Komentarze 1

Wilcza - Koszykowa - Lindleya - pl. Starynkiewicza - Żelazna - Chłodna - Biała - Ogrodowa - Żelazna - Nowolipie - al. Jana Pawła II - Stawki - Dzika - Słomińskiego - Bonifraterska - Andersa - Mickiewicza - pl. Inwalidów - al. Wojska Polskiego - Kozietulskiego - Niegolewskiego - pl. Henkla - Wyspiańskiego - al. Wojska Polskiego - Broniewskiego - Literacka - al. Armii Krajowej - al. Prymasa Tysiąclecia - Bitwy Warszawskiej 1920 - Grójecka - Majewskiego-Skorochód - Archiwalna -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - Flory - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna



Sobota, ale do pracy zajrzeć trzeba. A ponieważ na krótko, to trasa dojazdowa mocno się wydłużyła. Dawno już nie było okazji pokręcić się po mieście i nadrobić zaległości. Na początek Chłodna, którą pokazywałem już w porze nocnej. Tym razem w dzień.

Odnowiona Chłodna i Elektoralna © oelka

Ciąg ulic: Chłodna, Wolska Połczyńska do 1949 roku zapewniał dojazd do Śródmieścia od zachodu. Po zbudowaniu Trasy WZ Chłodna znalazła się na uboczu. W drugiej połowie lat 50. odcinek przed Żelazną znalazł się na brzegu budowanego wówczas Mirowa, a w końcu lat 60. po drugiej stronie pojawiły się zwaliste bloki Osiedla za Żelazną Bramą. A na środku, pomiędzy Chłodną a Elektoralną od 1849 roku stoi neorenesansowy kościół św. Karola Boromeusza, zaprojektowany przez Henryka Marconiego.
Na lewo od kościoła na osi ulicy Elektoralnej w oddali osoby spostrzegawcze mogą zauważyć wieżę pałacu Jabłonowskich przy placu Teatralnym. Dla tej perspektywy warto było odbudować cała zachodnią pierzeję placu Teatralnego.
Na zasadzie kontrastu kolejny obiekt to budynek przy al. Solidarności 153. Kamienica od lat stoi opuszczona i może niedługo podzielić los budynku przy Wolskiej 6.

Aleja Solidarności 153 © oelka

Kolejny budynek to chyba jedyny jaki może pamiętać okres świetności ulicy Dzikiej. A była to kiedyś najkrótsza droga z miasta na Cmentarz Powązkowski. Tędy kursowały tramwaje na Powązki. Kamienica przy Dzikiej 17 jest najmłodszym budynkiem jaki zbudowano przy tej ulicy. Ukończony został w 1939 roku i jako jedyny przetrwał. Stanowił własność braci Goldbandów, a powstał na podstawie projektu Edwarda Hersteina. Pozostałe wypalone budynki rozebrano w 1946 roku.

Kamienica braci Golbandów, Dzika 17 © oelka

Kolejny ciekawy budynek to już Żoliborz.
W latach 1927-289 przy ulicy Niegolewskiego 8 małżeństwo architektów Barbara i Stanisław Brukalscy wnieśli na swoje potrzeby dom, który stał się później jednym z przykładów modernizmu w polskiej architekturze. Trzeba przyznać, (co nie często się zdarza) że szczęśliwie do dzisiaj nie został w żaden sposób przebudowany.

Willa Brukalskich © oelka


A teraz trochę o komunikacji w mieście.
Budowa II linii metra spowodowała zamknięcie ulicy Prostej. Od 1964 roku było to alternatywne dla Trasy WZ połączenie Woli ze Śródmieściem. Teraz część ulicy jest rozkopana a reszta tej zakorkowanej zawsze ulicy jest pusta.

Pusta Prosta (1) © oelka

Pusta Prosta (2) © oelka


Po długim czasie zamknięcia otwarto zbudowany od nowa wiadukt łączący Śródmieście z Żoliborzem. Pierwszy raz został uruchomiony w 1937 roku. Po zniszczeniach wojennych odbudowany został w 1946 roku i otwarty 15 grudnia.
Tym razem otwierany był na raty. Najpierw jezdnia, a teraz tory tramwajowe.

Droga do Śródmieścia © oelka


Widoczną drogę dla rowerów bardziej szczegółowo opisałem na SSC.
Od czasu powstania w 1937 roku wiadukt przy Dworcu Gdańskim łączył ulice Mickiewicza z Bonifraterską. Co widać na planie z 1939 roku. W 1947 roku przez ruiny Getta zbudowano przedłużenie Marszałkowskiej i zjazd z wiaduktu skierowano w tę stronę. Nowa ulica za patrona otrzymała komunistycznego działacza Marcelego Nowotkę, który na początku lat 90. został zastąpiony przez gen. Władysława Andersa. Bonifraterską połączono z Dworcem Gdańskim, gdzie powstała pętla trolejbusowa jeszcze w 1946 roku. W 1959 roku gdy budowano Most Gdański i ulicę Buczka, jako dojazd do mostu, pętlę przeniesiono na Bonifraterską. I taki stan widać na planie z 1970 roku:



Do Dworca Gdańskiego docierały trolejbusy linii C, a po zakończeniu budowy Trasy WZ i otwarciu Miodowej w 1949 roku, dotarła tu linia 53, gdyż zmieniono oznaczenia linii z literowych na liczbowe. Trolejbusy kursowały tu do 12 kwietnia 1970 roku. Wówczas linie 53 i 53 bis skrócono do Franciszkańskiej ze względu na remont skrzyżowania Bonifraterskiej z Muranowską. Trolejbusy już tu nie powróciły. Chociaż oficjalnie linie trolejbusowe na Bonifraterskiej zlikwidowano w 1972 roku. Na Bonifraterską zaczęły kursować autobusy różnych linii. Pierwsza była linia 171, którą wprowadzono za trolejbusy linii 56. 171 dotarło do Dworca Gdańskiego w 1971 roku. Obecnie pętla jest nieużywana.

Dawna pętla trolejbusowa przy Dw. Gdańskim (2) © oelka

Dawna pętla trolejbusowa przy Dw. Gdańskim (1) © oelka




  • DST 11.09km
  • Czas 00:35
  • VAVG 19.01km/h
  • VMAX 32.10km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (272)

Piątek, 28 października 2011 · dodano: 30.10.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - Marszałkowska - pl. Konstytucji - Koszykowa - Mokotowska - Lwowska - Piękna

Wiosną pokazywałem to miejsce, gdzie aż się prosi o zbudowanie DDR. A że nie drogi nie ma więc obywatele zrobili sobie sami na trawniku. Zresztą po tym trawniku biegają ludzie uprawiający jogging, poruszają się matki prowadzące wózki z dziećmi. A to dlatego, że chodnik jest bardzo nierówny, a wydeptane i wyjeżdżone ścieżki są w dużo lepszym stanie.

Jesień na Ochocie © oelka

Trzeba przyznać, że przedpołudniem było całkiem ładnie.

Mam też takie wrażenie, że rowerzyści się roztrenowują, a biegacze nie. Bo tych, dla których rower jest sposobem na uprawianie sportu prawie nie widać, a biegający są ilościowo niemal bez zmian.




  • DST 34.66km
  • Teren 1.00km
  • Czas 01:47
  • VAVG 19.44km/h
  • VMAX 33.00km/h
  • Temperatura 7.0°C
  • Podjazdy 27m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Od Wilanówki do Miedzeszyna

Niedziela, 23 października 2011 · dodano: 29.10.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Noakowskiego - pl. Zbawiciela - al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - al. Armii Ludowej - Aleje Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Beethovena - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Skalnicowa - Cyklamenów - Heliotropów -- Heliotropów - Cyklamenów - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Idzikowskiego - Sobieskiego - Belwederska - Al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Kolejny wyjazd i kolejny przejazd przez Siekierki. Kiedyś pisałem tu Siekierkach jako wsi. Wspominałem też o forcie jakiego pozostałości są do dziś widoczne w pobliżu Siekierek.

Tym razem będzie o pamiątkach po rzece.

Na Siekierkach (1) © oelka

Siekierki obok Wisły miały też kiedyś drugą rzekę koło wsi. Była nią Wilanówka. Była dolną częścią biegu rzeki Jeziorki.

Siekierki (2) © oelka

W pobliżu ulicy Gościniec było kąpielisko. Zaznaczone również na stylizowanym planie, na stronie Korzenie Siekierek.

Siekierki (3) © oelka

Jednak w latach 50. przekopano Jeziorkę do Wisły koło Obórek, a Wilanówka stała się zespołem kilku zbiorników wodnych ciągnących się od Jeziorki po Siekierki. Jednak czy to skracanie rzeki było jednorazowe? Dużo wskazuje na to, że nie. Jeśli spojrzeć na plan Warszawy z 1929 roku, to nawet biorąc poprawkę na niedoskonałości i przekłamania ówczesnych planów widać, że wpadała do Wisły poniżej Siekierek. Na późniejszych planach Warszawy Wilanówka jest już krótsza i wpada do Wisły koło Augustówki, w pobliżu miejsca, gdzie obecnie znajduje się punkt poboru wody dla Elektrociepłowni Siekierki. Widać to na planie z 1932 roku, a także kolejnym z 1935, a najlepiej na planie z 1947 roku, gdzie również zaznaczono starorzecza w rejonie wsi na Siekierkach.

W pobliżu dawnego kąpieliska stoi sobie od kilku lat ławka. Przeznaczona jest raczej dla ludizi o nieco bardziej wybujałym wzroście, skoro siedzisko wypada na gdzieś wysokości blatu normalnego stołu i nie wiele poniżej siodełka w moim Treku.

Ławka dla olbrzyma © oelka

I na koniec coś zupełnie innego, już nie związanego z życiem szuwarowo-bagiennym. Tydzień temu pokazywałem parkujących na początku niedawno zbudowanej DDR przy placu Politechniki. Dziś kolejna dawka.

Sponsorzy Straży Miejskiej © oelka

Parkują głównie w weekendy, o co podejrzewam studentów zaocznych z Politechniki, ale w tygodniu pojedynczy chętni też się trafiają. Jednak na prawdę trzeba będzie coś zaproponować strażnikom miejskim, aby się ludzie nie przyzwyczajali do tego miejsca.




  • DST 46.72km
  • Teren 3.50km
  • Czas 02:16
  • VAVG 20.61km/h
  • VMAX 32.40km/h
  • Temperatura 9.0°C
  • Podjazdy 27m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Słoneczny jesienny Miedzeszyn po raz kolejny

Niedziela, 16 października 2011 · dodano: 19.10.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Noakowskiego - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - al. Armii Ludowej - Aleje Ujazdowskie - Agrykola - Myśliwiecka - Rozbrat - Śniegockiej - Czerniakowska - Wilanowska - Wioślarska - Wybrzeże Kościuszkowskie - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Szczecińskie - /ścieżka przyrodniczo-edukacyjna/ - Wał Miedzeszyński - Zwyciezców - Międzynarodowa - Bulwar Stanisława Augusta - Terespolska - Stanisławowska - Dwernickiego - Szaserów - Chłopickiego - Makowska - Podolska - Szaserów - Makowska - Kresowa - Murmańska - Ostrobramska - Trasa Siekierkowska - Kosmatki - Sęczkowa - Wojsławicka - Wał Miedzeszyński - Cyklamenów - Heliotropów -- Heliotropów - Cyklamenów - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Idzikowskiego - Sobieskiego - Belwederska - Al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna


Początkowo myślałem, aby przejechać przez Mazowiecki Park Krajobrazowy, ale pora wyjazdu nieco zmodyfikowała te plany.
Zjechałem Więc nad Wisłę na ścieżkę edukacyjno-przyrodniczą. Gdzie pierwszy raz zajrzałem wiosną. Dziś sporo większość, którzy tam się pojawili to rowerzyści potem biegacze, a na końcu typowi spacerowicze.

Nadwiślańskie knieje © oelka

Natura 2000 nad Wisła © oelka

Potem przemknąłem sobie do Międzynarodowej, która za Waszyngtona rozdziela dawne podmokłe łąki (od lat 70. uporządkowany teren zielony) od Parku Paderewskiego. Przy jeziorku Kamionkowskim od lat jest tu wąska kładka.
Kładka na Międzynarodowej © oelka

Dalej wjechałem w lokalną uliczkę Grochowa o dość szumnej nazwie Bulwar Stanisława Augusta.

Na Kamionku © oelka

Można zobaczyć tu zaplecze zakładów Perun, które od ponad 100 lat zajmują się produkcją gazów technicznych i wyposażenia niezbędnego w spawalnictwie.

Zakłady Perun © oelka

A potem dotarłem na Chłopickiego, do wrót królestwa kolei. Za torami znajduje się wagonownia Grochów i lokomotywownia Olszynka Grochowska, należące do PKP IC, oraz lokomotywownia Grochów należąca obecnie do Kolei Mazowieckich. A tuż za torami znajduje się Instytut Kolejnictwa, kiedyś występujący pod nazwą Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa (CNTK).
Na początek skład Kolei Mazowieckich wyjeżdżający z lokomotywowni w stronę Warszawy Wschodniej.

Wyjazd na Wschodnią © oelka

I pociąg SKM jadący z Otwocka.

SKM jedzie z Otwocka © oelka

Wracałem już po ciemku. Tydzień temu było zdjęcie z Mostu Siekierkowskiego w górę Wisły. A dziś w dół, czyli w stronę Centrum Warszawy.

Warszawa nocą © oelka

A na koniec jeszcze wjazd na DDR na ulicy Noakowskiego. Drugi weekend z rzędu widzę, że jest zastawiany przez samochody. W dni robocze ten problem nie występuje.

Samochody na rowery © oelka

Po kolejnym takim weekendzie chyba trzeba będzie zaproponować Straży Miejskiej, aby zrobiła sobie dobrze i wzięła się za tych, którzy łamią zakaz parkowania.




  • DST 12.74km
  • Czas 00:45
  • VAVG 16.99km/h
  • VMAX 32.90km/h
  • Temperatura 15.0°C
  • Podjazdy 9m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (258)

Piątek, 7 października 2011 · dodano: 08.10.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - Flory - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Niedawno złapałem gumę. A dziś zdjęcia z miejsca, gdzie mogło do tego dojść. Jest to odcinek al. Niepodległości pomiędzy kładką a ulicą Batorego. (O źle ustawionych światłach na tym skrzyżowaniu również już wspominałem).

DDR w Alei Niepodległości © oelka

Najprawdopodobniej winowajcą jest studzienka leżąca na pierwszym planie oraz zapadająca się kostka przy tej studzience. W każdym snake na dętce na to wskazuje.
Dalej w kierunku Batorego są jeszcze dwie studzienki, z czego pierwsza duża i z dość wrednie ułożonymi otworami.
DDR w al. Niepodległości (2) © oelka

A z kolei w przeciwnym kierunku przy Urzędzie Patentowym i kładce jest studzienka telefoniczna, którą już kiedyś pokazywałem, ale może warto jeszcze raz.
Dziurawa DDR © oelka

W sumie to cały ten wytwór DDRo-podobny wymaga zbudowania od nowa, po dobrych kilku latach użytkowania jego stan jest jak widać zły, do tego dochodzą miejsca omijąjące latarnie, które widać na zdjęciach i nie jest to skrót obiektywu w aparacie.
A na koniec ciekawostka warta zapamiętania.
Na forum Masy Krytycznej pojawiła się informacja o liście koordynatorów rowerowych Urzędu Miasta w poszczególnych dzielnicach.
Myślę, że warto ją przejrzeć i może zapewnić zajęcie tym osobom.
A teraz odnośniki do tego ciekawego dokumentu:
- Pismo z BDiK
- pierwsza część listy (Bemowo, Białołęka, Bielany, Mokotów, Ochota, Praga Południe, Praga Północ)
- druga część listy (Rembertów, Śródmieście, Targówek, Ursus, Ursynów, Wawer)
- trzecia część listy (Wesoła, Wilanów, Włochy, Wola, Żoliborz)
Warto jeszcze przeczytać zakres obowiązków każdej z tych osób, ponieważ w zależności od dzielnicy każda osoba ma nieco inny zakres obowiązków. Do tego są to osoby dla których bycie pełnomocnikiem jest dodatkową częścią ich obowiązków.




  • DST 15.81km
  • Czas 01:00
  • VAVG 15.81km/h
  • VMAX 30.40km/h
  • Temperatura 18.0°C
  • Podjazdy 9m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (256) i... załatwianiem spraw różnych

Środa, 5 października 2011 · dodano: 05.10.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - Metro Centrum - Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna -- pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Klonowa - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Powrót wieczorem, w świetle księżyca. Tu parking WUM, od strony ulicy księcia Trojdena.

Księżyc nad Rakowcem © oelka

Ale bez bocialarki ciężko by było wracać. Źle oświetlona DDR na Polu Mokotowskim ginie gdzieś między liśćmi, które spadły z drzew. Bez znajomości szlaku po ciemku można tu wylądować w trawie. Do tego na pierwszej części Pola Mokotowskiego w pobliżu RPZ Batory i z drugiej strony klubu Park po ciemku przycinano drzewa. Miejsce prac zabezpieczone jak to bywa w takiej sytuacji taśmą, która nie jest odblaskowa, a więc trudno ją zauważyć.
A na Waryńskiego przy budowie czegoś w miejscu Supersamu też prowadzono jakieś prace na tamtejszym DDR i zabezpieczenie było praktycznie żadne.




  • DST 9.86km
  • Czas 00:41
  • VAVG 14.43km/h
  • VMAX 31.70km/h
  • Temperatura 21.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (254)

Piątek, 30 września 2011 · dodano: 01.10.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Waryńskiego - pl. Konstytucji - Marszałkowska

Złapałem gumę - typowy snake, ale nie w poprzek dętki, lecz wzdłuż. Tak wzdłuż, bo zrobił się zapewne w momencie, gdy w al. Niepodległości zahaczyłem o sterczącą studzienkę. Ale nim powietrze zeszło, to ja już byłem na pierwszej części Pola Mokotowskiego. Dałem rady się doczołgać do Ronda Jazdy Polskiej, choć jazda na obręczy w tylnym kole nie jest zbyt miła, a i opony oraz dętki szkoda. Zmieniać nie chciałem ponieważ te kilkaset metrów od domu szkoda mi było czasu.
W sumie to ZDM powinien mi teraz kupić nową dętkę. Tylko jak im udowodnić, żeto ich wina, skoro powietrze schodziło na tyle powoli, że nim się zorientowałem co się stało to przejechałem jeszcze spory kawałek.




  • DST 17.07km
  • Czas 01:03
  • VAVG 16.26km/h
  • VMAX 35.80km/h
  • Temperatura 24.0°C
  • Podjazdy 11m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (251)

Poniedziałek, 26 września 2011 · dodano: 30.09.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - pl. Politechniki - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Skorochód-Majewskiego - Grójecka - Bitwy Warszawskiej 1920r. - al. Prymasa Tysiąclecia - Kasprzaka - Krzyżanowskiego - Płocka - Skierniewicka - Wolska - R1 - Wolska - Chłodna - Żelazna - pl. Starynkiewicza - Nowogrodzka - Lindleya - Koszykowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Wracałem Chłodną. Podróż po nierównym bruku kolarką to raczej przyjemność bardzo wątpliwa.
Wola chwali się zakończonym remontem ulicy Chłodnej. Ale wyremontowali tylko fragment przed Żelazną, a dalej jest tak jak było, czyli fatalnie.
Chłodna była kiedyś główną ulicą Woli, z wielkomiejskimi kamienicami z dużym ruchem ulicznym. Po zbudowaniu Trasy WZ znalazła się na uboczu, jako tzw. "dziki zachód" z resztkami i ruinami kamienic. Do czego zresztą walnie przyczynili się powojenni przedsiębiorcy rozbiórkowi i BOS podpisujący im automatycznie zgody na rozbiórki.
A tymczasem wyremontowany fragment wygląda wieczorem tak:

Wieczór na Chłodnej © oelka