Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
  • DST 34.33km
  • Teren 2.00km
  • Czas 01:48
  • VAVG 19.07km/h
  • VMAX 36.20km/h
  • Temperatura 18.0°C
  • Podjazdy 14m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Komu śrubkę komu...

Sobota, 24 września 2011 · dodano: 30.09.2011 | Komentarze 4

Piękna - Koszykowa - Noakowskiego - Nowowiejska - Krzywickiego - Filtrowa - pl. Narutowicza - Słupecka - Sękocińska - Szczęśliwicka - Kopińska - Aleje Jerozolimskie - Popularna - Czereśniowa - Łopuszańska - Kleszczowa - Dojazdowa - Ryżowa - Prystora - Sławoja-Składkowskiego - Hassa - Tomcia Palucha - Kolorowa - Kompanii Kordian - Regulska - [Michałowice] - Regulska - Aleje Jerozolimskie -- Aleje Jerozolimskie - Regulska - [Warszawa] - Kompanii Kordian - Pużaka - Sławka - Bohaterów Warszawy - Tomcia Palucha - Dzieci Warszawy - Ryżowa - Dojazdowa - Płomyka - Cietrzewia - Wilczycka - Popularna - Chrobrego - Śląska - Sławy - Popularna - Aleje Jerozolimskie - Kopińska - Szczęśliwicka - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna



O tym jak mi odpadło siodełko pisałem kilka dni temu. A dziś udałem się w miejsce, gdzie śrubę M8 zakręcaną na imbus można nabyć drogą kupna.
Na poniższym zdjęciu u góry resztka zniszczonej śruby z mojej sztycy, a poniżej to co można nabyć w rzeczonym miejscu. Dodam, że średnio za sztukę wyszło 33 grosze. A jeden ze sklepów rowerowych sugerował mi zakup całej sztycy...
A w rzeczonym miejscu mogłem kupować te śruby M8 na kilogramy, niezależnie od długości, tyle ich tam było. Podejrzewam, że problem sklepów z branży to marża. No bo ile można zarobić na śrubie M8? - Dziesięć groszy? No może pięćdziesiąt. Firma jest zlokalizowana po amerykańsku, czyli można tam dojechać, ale dojść ciężko, bo na tym odcinku Alej brakuje chodnika. Rower nieco ułatwia tę kwestię, choć Aleje są fatalne do takiej podróży.

Śruby © oelka

A teraz pora na przyjemniejsze tematy.
Aby dotrzeć do interesującego mnie sklepu potrzebowałem przebyć między innymi Włochy i Ursus. A właściwie nie tyle Ursus, kiedyś znany jako Czechowice, ale Skorosze i Czechowice, aby dotrzeć do Reguł.
Ulica Kompanii Kordian to Czechowice. A pod numerem 26 stoi dobrze utrzymany budynek o typowej architekturze dla przedmieść Warszawy i okolic. Podobny kiedyś znalazłem przy Wale Miedzeszyńskim.

Dom typowy © oelka

Zanim wjedzie się na teren zajęty przez Stare Włochy, trzeba przebyć okolice Fortu V "Włochy"

Fort Włochy © oelka

A potem już Stare Włochy. I kilka budynków pamiętających czasy, gdy Włochy były samodzielną gminą a potem miastem. Najpierw ulica Konewki i numer 9:

Konewki 9 © oelka

A potem leżący tuż obok malowniczy narożnik ulic Konewki i Cietrzewia:

Na rogu Cietrzewia i Konewki © oelka

U wylotu Cietrzewia stoją przy Wilczyckiej dwie jednakowe kamienice z lat 30. Jedna widoczna częściowo po prawej stronie zdjęcia została opakowana w styropian, a jej bliźniaczka pod numerem 8 jest jeszcze cały czas przykładem ceglanych Włoch.

Wilczycka 8 © oelka

Na koniec jeszcze współczesność, czyli Kościół Salezjanów przy Popularnej.

Kościół Matki Bożej Saletyńskiej w Starych Włochach © oelka

A teraz jeszcze część kolejowa.

Przez Włochy przemknął się po cichu Acatus jako IR z Łodzi do Warszawy:

Acatus we Włochach © oelka

Dość intrygujące jest zapewne ustawienie kasy i poczekalni koło stacji we Włochach, która nijak nie pasuje do obecnego układu ulic. Do lat 60. We Włochach nie było tunelu. Istniał przejazd w poziomie, a przy skrzyżowaniu Popularnej i Chrobrego kończyły bieg pociągi Elektrycznych Kolei Dojazdowych, które posiadały własną linię do Włoch w latach 1932 - 1971. Linia odgałęziała się od linii do Grodziska i wzdłuż Popularnej dochodziła do Włoch. Najpóźniej w okresie okupacji EKD zyskało pętlę do zawracania, taką jak w tramwajach miejskie. Pętlę zlikwidowano podczas budowy tunelu na początku lat 60. Wówczas pociągi już teraz WKD kończyły bieg przed skrzyżowaniem. Ta sytuacja skończyła się w 1971 roku, wraz z budową przedłużenia Alej Jerozolimskich do Pruszkowa.

Dawna kasa EKD we Włochach. © oelka

Tor EKD był poprowadzony wzdłuż ulicy Popularnej. Dziś w tym miejscu można znaleźć drogę dla rowerów.

DDR na dawnym szlaku EKD © oelka





Komentarze
oelka
| 12:28 wtorek, 13 listopada 2012 | linkuj Sklepy w terenie mają to co się najczęściej sprzedaje. Natomiast w Alejach mają cały przegląd swojej twórczości. Znajomi składający stare silniki spalinowe od razu wysłali mnie w Aleje. Dlatego pojechałem do Michałowic, choć znacznie bliżej mam ich sklep na Bartyckiej.
rmikke
| 12:20 wtorek, 13 listopada 2012 | linkuj Asmet ma własne sklepy, ale nawet w tych sklepach mówią "a po takie śrubki to dzwoń Pan do centrali, moze oni mają" - a w każdym razie tak mi powiedzieli w tym, do którego zadzwoniłem. Trochę dziwny model biznesowy...
oelka
| 16:23 piątek, 30 września 2011 | linkuj Ja na stronie Asmetu nie widzę możliwości zakupu przez internet. Ale zawsze można się ich zapytać. Bo może się np. okazać, że jest jakiś sklep w Twojej okolicy, który od nich bierze towar i będzie miał nie tylko te najbardziej typowe i standadowe śruby.
A jak nic nie znajdziesz, to się odezwij na prv, to jakoś to załatwimy :-)
amiga
| 07:56 piątek, 30 września 2011 | linkuj Mozna u nich kupić te śruby w przez internet ? jakiśczas temu zerwałem śruby w sztycy i profilaktycznie wolałbym mieć zapas. W sklepach rowerowych proponowali mi zakup sztycy, tylko w jednym serwisie goście mieli te śruby z odzysku. Dzięki temu niewielkim kosztem udało mi się dojechać do domu, nie stojąc na pedałach ;)
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa nazeg
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]