Info
Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2015, Kwiecień2 - 5
- 2015, Marzec8 - 7
- 2015, Luty3 - 7
- 2015, Styczeń4 - 4
- 2014, Grudzień6 - 17
- 2014, Listopad10 - 37
- 2014, Październik13 - 25
- 2014, Wrzesień17 - 34
- 2014, Sierpień9 - 26
- 2014, Lipiec16 - 45
- 2014, Czerwiec13 - 43
- 2014, Maj12 - 37
- 2014, Kwiecień12 - 29
- 2014, Marzec9 - 23
- 2014, Luty8 - 12
- 2014, Styczeń6 - 6
- 2013, Grudzień8 - 40
- 2013, Listopad9 - 20
- 2013, Październik11 - 25
- 2013, Wrzesień17 - 51
- 2013, Sierpień12 - 31
- 2013, Lipiec10 - 25
- 2013, Czerwiec11 - 36
- 2013, Maj13 - 61
- 2013, Kwiecień11 - 31
- 2013, Marzec7 - 46
- 2013, Luty5 - 22
- 2013, Styczeń4 - 32
- 2012, Grudzień5 - 26
- 2012, Listopad11 - 58
- 2012, Październik12 - 32
- 2012, Wrzesień15 - 44
- 2012, Sierpień25 - 62
- 2012, Lipiec28 - 56
- 2012, Czerwiec25 - 26
- 2012, Maj25 - 55
- 2012, Kwiecień14 - 27
- 2012, Marzec12 - 38
- 2012, Luty5 - 32
- 2012, Styczeń6 - 36
- 2011, Grudzień25 - 37
- 2011, Listopad29 - 30
- 2011, Październik26 - 12
- 2011, Wrzesień26 - 11
- 2011, Sierpień24 - 24
- 2011, Lipiec22 - 20
- 2011, Czerwiec24 - 17
- 2011, Maj29 - 28
- 2011, Kwiecień25 - 23
- 2011, Marzec3 - 0
- 2011, Luty4 - 5
- 2011, Styczeń4 - 2
- 2010, Listopad10 - 0
- 2010, Październik27 - 3
- 2010, Wrzesień23 - 3
- 2010, Sierpień17 - 0
- 2010, Lipiec28 - 4
- 2010, Czerwiec26 - 0
- 2010, Maj23 - 2
- 2010, Kwiecień24 - 0
- 2010, Marzec9 - 1
- 2010, Luty1 - 0
- 2010, Styczeń1 - 0
Szlakiem komunikacji miejskiej
Dystans całkowity: | 5033.34 km (w terenie 140.34 km; 2.79%) |
Czas w ruchu: | 268:20 |
Średnia prędkość: | 18.62 km/h |
Maksymalna prędkość: | 42.60 km/h |
Suma podjazdów: | 3454 m |
Liczba aktywności: | 154 |
Średnio na aktywność: | 32.68 km i 1h 45m |
Więcej statystyk |
- DST 48.58km
- Teren 1.50km
- Czas 02:38
- VAVG 18.45km/h
- VMAX 35.70km/h
- Temperatura 20.0°C
- Podjazdy 46m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Dwa w jednym dniu, czyli parada, Miedzeszyn i coś z nocy Muzeów
Sobota, 14 maja 2011 · dodano: 15.05.2011 | Komentarze 3
1. 12,15km
2. 36,43km
Parada autobusów cz.1© oelka
Potem Jelcze 043, MEX272 (tzw. "ogórki") z przyczepami PO-01:
Parada autobusów cz. 2© oelka
parada autobusów cz. 3© oelka
Parada autobusów cz. 4.© oelka
A na koniec podstawa miejskiego transportu w latach 80. i 90. Ikarusy 260 i 280:
Parada autobusów cz. 5© oelka
Powrót był już po zachodzie słońca, bo po 21.00. A że była to noc muzeów to zajrzałem sobie na plac Narutowicza, gdzie można było cofnąć się w czasie o dobre kilkadziesiąt lat na widok wagonów tramwajowych C-257 z 1925 roku, A-43 z 1907, i nieco schowanego z tyłu K-445 (tzw. "Berlinka") z 1940 roku:
Niemal tak jak kiedyś© oelka
Majowy bez© oelka
- DST 20.84km
- Czas 01:11
- VAVG 17.61km/h
- VMAX 33.40km/h
- Temperatura 28.0°C
- Podjazdy 4m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (165)
Wtorek, 10 maja 2011 · dodano: 11.05.2011 | Komentarze 4
A teraz powrócę do tematu przewodniego z ostatniego czasu, czyli historycznych już krańców linii autobusowych.
Nie dalej, jak w sobotę pisałem o pętli przy Wiślickiej zlokalizowanej w osiedlu Rakowiec, przy przedwojennej kolonii WSM. Jednak osiedla w tej części Ochoty są sporo młodsze.
W latach 1957 - 1967 powstało osiedle Szosa Krakowska, obejmujące teren Ochoty pomiędzy ulicami Bitwy Warszawskiej 1920 (ex Wery Kostrzewy), Szczęśliwicką, Dickensa, Urbanistów, Korotyńskiego, Skorochód-Majewskiego i terenem dawnego "Zieleniaka" czyli obecnym bazarem i halami przy Banacha. Drugie osiedle budowane mniej więcej w tym samym czasie to wspomniany już Rakowiec ograniczony ulicami księcia Trojdena, Skorochód-Majewskiego, Korotyńskiego, Żwirki i Wigury. Ulica rozgraniczająca oba osiedla to Skorochód-Majewskiego:
Wąsko na Skorochód-Majewskiego© oelka
Innym miejscem, takim, gdzie się z kolei czas zatrzymał jest ulica Mołdawska i Jasielska, ale nie na terenie osiedli Rakowiec, czy Noworacławicka, ale bliżej linii kolejowej z Warszawy do Radomia.
Ulica Mołdawska jakiej nie znamy© oelka
A tuż obok na wspomnianej już linii numer 8: Warszawa Zachodnia - Kraków Główny Osobowy, znajduje się przystanek osobowy Warszawa Żwirki i Wigury:
Warszawa Żwirki i Wigury© oelka
- DST 22.09km
- Czas 01:18
- VAVG 16.99km/h
- VMAX 37.00km/h
- Temperatura 20.0°C
- Podjazdy 8m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (164), i... stowarzyszeniem
Poniedziałek, 9 maja 2011 · dodano: 09.05.2011 | Komentarze 0
To miejsce na zdjęciu wyglądające na całkiem nieźle zadbane podwórko, lub uliczkę osiedlową jest bardzo mocno związane z transportem szynowym...
Zjazd do Zakładu "Wola"© oelka
Być może przy okazji dziesiątych Dni Transportu Publicznego we wrześniu będzie okazja do odwiedzin tego bardzo ciekawego miejsca jakim jest "tramwajowe gospodarstwo" na Woli.
- DST 46.12km
- Teren 5.00km
- Czas 02:16
- VAVG 20.35km/h
- VMAX 38.40km/h
- Temperatura 15.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Z Miedzeszyna przez Radość
Niedziela, 8 maja 2011 · dodano: 09.05.2011 | Komentarze 0
Krzyż na skrzyżowaniu Zasadowej i Panny Wodnej. W okolicy jest ich zresztą kilka.
Na rozdrożu© oelka
Po pierwszej z nich trudno znaleźć choćby ślad.
Linia 161 pojawiła się w Radości 3 listopada 1965 roku. Połączyła cmentarz przy Izbickiej z rejonem skrzyżowania Panny Wodnej i Zasadowej, jak to widać na planie Warszawy z 1970 roku.
Latem 1971 roku linia 161 pojechała dalej w rejon ulicy Przewodowej.
Obecnie 161 obsługiwana jest autobusami Autosan Solina z Mobilisu. Ich pojemność w zupełności wystarcza na potrzeby tej linii. Poniżej Autosan H7-20.07.01 Solina City A360 w pobliżu dawnej pętli 161 na Panny Wodnej.
Solina najdjeżdża© oelka
Na wspomnianym planie Warszawy z 1970 roku widać też, że w Radości swój kraniec posiada też linia C-bis. Jednak nie było to na Patriotów, lecz sto metrów w prawo, przy Panny Wodnej:
Dawna pętla w Radości© oelka
C-bis dotarła do Radości 22 listopada 1965. Kończyła tam do 1 października 1982, kiedy to zlikwidowano tę linię.
Jadąc ścieżką rowerową przez Park Rydza-Śmigłego (ex Park Kutury i Wypoczynku na Powiślu) w kierunku Agrykoli przy wylocie ulicy Hoene-Wrońskiego na Górnośląską można natrafić na pojemnik do zbierania zużytych ubrań.
Skrzynia na drodze© oelka
- DST 14.45km
- Czas 00:54
- VAVG 16.06km/h
- VMAX 30.70km/h
- Temperatura 15.0°C
- Podjazdy 4m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (163). Jeździec w... deszczu
Sobota, 7 maja 2011 · dodano: 08.05.2011 | Komentarze 4
Rozkopana Nowowiejska© oelka
"Tobruk" na placu Zbawiciela© oelka
Na początek Mokotów i pętla na Dąbrowskiego przy Łowickiej. Było to tzw. "kryterium uliczne" (Dąbrowskiego - Łowicka - Madalińskiego - al. Niepodległości) działające od 4.08.1954. W tym czasie korzystała z niego linia 125. A od 23.07.1974 również 182. Pętla została zlikwidowana 16.10.1977.
Autobusy miały postój w zatoczce, która na zdjęciu kryje się za drzewami i krzakami po lewej stronie.
Tu była pętla - Dąbrowskiego© oelka
Pętla "Wiślicka" znajdowała się przy skrzyżowaniu Pruszkowskiej i Wiślickiej.
Tu była pętla - Wiślicka© oelka
- DST 36.35km
- Teren 1.50km
- Czas 01:48
- VAVG 20.19km/h
- VMAX 35.10km/h
- Temperatura 9.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Przedśnieżny Zerzeń i Miedzeszyn
Wtorek, 3 maja 2011 · dodano: 03.05.2011 | Komentarze 1
Chłodny dzień, pogodowo pasujący na marzec. Koło 14.30 zaczął kropić, a potem padać deszcz, czyli zgodnie z przewidywaniami wszystkich możliwych prognoz. Co w moim przypadku oznaczało umiarkowanie mokry powrót.
Mało kto zagląda na ścieżkę z kostki dokoła południowej części fosy fortu Augustówka. Droga prowadzi w kółko i wraca się niemal do punktu wyjścia, stąd też nikły ruch zapewne. Projekty dróg rowerowych wzdłuż Trasy Siekierkowskiej są dziełem kogoś, kto rower traktuje wyłącznie jako weekendową rozrywkę, a nie środek transportu. Niemniej miejsce jest ciekawe:
Dojeżdżam do Zerzenia. Parafia Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny erygowana została w 1406 roku. Obecny kościół ukończono w 1888 roku. Jak na razie wieża góruje nad okolicznymi łąkami:
W dniu 22.07.1959 roku (tzw. "święto Wedla"), uruchomiono linię 147 z Alei Zielenieckiej do Zerzenia. w 1969 roku wyasfaltowano ulicę Zwoleńską i 147 miał od 20.04.1969 towarzystwo w postaci linii 156, jadącej do Zbójnej Góry przez Międzylesie, o którym pisałem przedwczoraj. Taka sytuacja trwała do 29.07.1979, gdy obie linie połączono jako 147 zapewniając dojazd bez przesiadek z Dworca Wschodniego do Zbójnej Góry. Od tego czasu pętla w Zerzeniu nie była już użytkowana. Dziś coraz trudniej odnaleźć jej ślad, pomiędzy ogrodzeniami, na tyłach kościoła:
- DST 21.71km
- Czas 01:07
- VAVG 19.44km/h
- VMAX 36.20km/h
- Temperatura 10.0°C
- Podjazdy 9m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (159)... z dłuższym powrotem
Poniedziałek, 2 maja 2011 · dodano: 03.05.2011 | Komentarze 1
Po południu zrobiło się bardzo rześko. Rano było zdecydowanie cieplej.
A przed wojną w tym miejscu znajdowała się zajezdnia tramwajowa przy Opaczewskiej. Oddana do użytku została w 1930 roku, jednak później hala była stopniowo wydłużana w kierunku ulicy Włodarzewskiej, wysadzona w 1944 roku. Niestety nie odbudowano jej, po zmianie rozstawu szyn tramwajowych z 1525mm na normalny 1435mm, w latach 1945-50. Z zajezdni przy Opaczewskiej tramwaje zniknęły w maju 1948 roku. A dziesięć lat później w tym miejscu stała już szkoła podstawowa i budynki mieszkalne.
Na Ordona też kiedyś była pętla autobusowa. W latach 1968 - 1982 zaglądała tu linia 149.
Trasa niby nie najlepsza jak na pojazd z oponami 700C-25, ale z drugiej strony nasi przodkowie jakoś sobie na wąskich oponach na bruku i kocich łbach radzili. A po czym odbywały się pierwsze wyścigi takie jak Tour de France, czy Giro d'Italia w początkach XX wieku, jak nie po takich nawierzchniach?
- DST 66.32km
- Teren 12.50km
- Czas 03:46
- VAVG 17.61km/h
- VMAX 36.70km/h
- Temperatura 11.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Przez Skrzypki, Józefów i Międzylesie
Niedziela, 1 maja 2011 · dodano: 02.05.2011 | Komentarze 0
Ponieważ problemy się nie wyjaśniły jeszcze, to skorzystam ze swojego konta w innym miejscu, gdzie jest trochę moich zdjęć, aby jednak coś się dało zobaczyć. A tymczasem różni osobnicy się budzą ze snu zimowego. Skoro ludzie są coraz wyżsi, to i ślimaki mogą sobie podrosnąć:
Jadąc Wałem Miedzeszyńskim po drodze przejeżdża się nad kanałami odwadniającymi niższą część Wawra: Nowa Ulga (bezpośrednio przy Trasie Siekierkowskiej) i Nowe Ujście - przechodzący pod Wałem Miedzeszyńskim między skrzyżowaniem z Bronowską a Osiedlem Las. Ten kanał nie wpada zresztą bezpośrednio do Wisły, tylko do jeziora o wdzięcznej nazwie "Wieloryb".
Do 30.05.1969 linie 115 i F (obecnie 125) dojeżdżały do Anina, do ówczesnego kina "Wrzos". A od tego dnia jako pętla pojawiła się Bursztynowa. Co widać na planie Warszawy z 1970 roku. Śladem po istnieniu pętli jest zapewne ścięta działka narożna...
A na koniec jeszcze linia otwocka, w okolicy ulicy Makowskiej z jednostką typu 14We (2120 000-6) z SKMu jadącą do Otwocka.
- DST 55.31km
- Teren 7.00km
- Czas 02:55
- VAVG 18.96km/h
- VMAX 38.80km/h
- Temperatura 20.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Z radością nad Wisłę przez Miedzeszyn i Radość
Poniedziałek, 25 kwietnia 2011 · dodano: 26.04.2011 | Komentarze 2
Wał Miedzeszyński 376A (3)© oelka
Wał Miedzeszyński 376A (2)© oelka
Wał Miedzeszyński 376A (1)© oelka
Ale tym czasem jedziemy dalej i lądujemy w Mazowieckim Parku Krajobrazowym. Część lasu pomiędzy Radością i Międzylesiem pełna spacerujących, niczym w Łazienkach. Ot choćby na czerwonym szlaku rowerowym:
MPK - na czerwonym szlaku© oelka
Trek nad Wisła© oelka
Most Średnicowy po raz kolejny© oelka
Most Średnicowy po stronie praskiej© oelka
To już chyba czwarty schemat malowania u tego przewoźnika. Wiadomo, że sam fakt użycia srebrnej i czerwonej farby powoduje, że pociąg podobnie jak rower jedzie szybciej ;-)
Na moście Poniatowskiego widać tramwaje. Mijają się skład z rodziny 105N, oraz wagon z PESY, typu 120N jadący na dziewiątce w kierunku Gocławka:
Warszawskie mosty© oelka
Ruch na Wiśle© oelka
Był sobie grzyb.© oelka
I przechodzimy do roślin (Archaeplastida, dawniej nazwy naukowe to: Vegetabilia, Plantae, Phytobionta, Plastida, Primoplantae)
Wiosna w pełni© oelka
Wiosna w sadzie© oelka
Wiosna w rozkwicie© oelka
- DST 14.70km
- Czas 00:46
- VAVG 19.17km/h
- VMAX 34.60km/h
- Temperatura 18.0°C
- Podjazdy 4m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (149)
Poniedziałek, 18 kwietnia 2011 · dodano: 18.04.2011 | Komentarze 0
Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Boya - Bagatela - Al. Ujazdowskie - pl. Trzech Krzyży - Mokotowska - Wilcza - Marszałkowska
Taka ładna pogoda, a ja mam pilną pracę do wykonania... Do tego już się dawno temu przyzwyczaiłem, więc nie marudzę. Tylko robię swoje.
Na Żwirki i Wigury zrobiłem zdjęcie Ikarusa 280.58 nr. ta. 5163 (ex 5181). Rok produkcji 1991, a przypisany jest do zakładu T6 Redutowa. Jeszcze trochę a Ikarusy będą wspominane tak, jak teraz wspomina się Chaussony, czy Jelcze MEX, lub Jelcze MPA, jako pojazdy "kultowe".
A zdjęcie ze skrzyżowania Żwirki i Wigury jest już historyczne na swój sposób. Po prawej stronie rosła sobie lipa, której cień i gałęzie są widoczne. Dziś została wycięta. Fakt, że może to i poprawi widoczność na skrzyżowaniu, ale drzewa szkoda.Przejazd techniczny matuzalema
© oelka
A tymczasem Aleje Ujazdowskie powoli się zielenią. Na ogrodzeniu Ogordu Botanicznego można obejrzeć zdjęcia autorstwa znanej portrecistki zajmującej się fotografią Annie Leibovitz, ale na razie jakoś nie mam okazji przyjrzeć się im dokładniej. Bo na to potrzeba jednak trochę wolnego czasu.Południe w Ujazdowie
© oelka
Fakt, że wracałem dzisiaj stosunkowo wcześnie, ale muszę przyznać, że liczba osób na rowerach napotkanych w rejonie Pola Mokotowskiego była jak na kwiecień naprawdę duża.