Info
Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2015, Kwiecień2 - 5
- 2015, Marzec8 - 7
- 2015, Luty3 - 7
- 2015, Styczeń4 - 4
- 2014, Grudzień6 - 17
- 2014, Listopad10 - 37
- 2014, Październik13 - 25
- 2014, Wrzesień17 - 34
- 2014, Sierpień9 - 26
- 2014, Lipiec16 - 45
- 2014, Czerwiec13 - 43
- 2014, Maj12 - 37
- 2014, Kwiecień12 - 29
- 2014, Marzec9 - 23
- 2014, Luty8 - 12
- 2014, Styczeń6 - 6
- 2013, Grudzień8 - 40
- 2013, Listopad9 - 20
- 2013, Październik11 - 25
- 2013, Wrzesień17 - 51
- 2013, Sierpień12 - 31
- 2013, Lipiec10 - 25
- 2013, Czerwiec11 - 36
- 2013, Maj13 - 61
- 2013, Kwiecień11 - 31
- 2013, Marzec7 - 46
- 2013, Luty5 - 22
- 2013, Styczeń4 - 32
- 2012, Grudzień5 - 26
- 2012, Listopad11 - 58
- 2012, Październik12 - 32
- 2012, Wrzesień15 - 44
- 2012, Sierpień25 - 62
- 2012, Lipiec28 - 56
- 2012, Czerwiec25 - 26
- 2012, Maj25 - 55
- 2012, Kwiecień14 - 27
- 2012, Marzec12 - 38
- 2012, Luty5 - 32
- 2012, Styczeń6 - 36
- 2011, Grudzień25 - 37
- 2011, Listopad29 - 30
- 2011, Październik26 - 12
- 2011, Wrzesień26 - 11
- 2011, Sierpień24 - 24
- 2011, Lipiec22 - 20
- 2011, Czerwiec24 - 17
- 2011, Maj29 - 28
- 2011, Kwiecień25 - 23
- 2011, Marzec3 - 0
- 2011, Luty4 - 5
- 2011, Styczeń4 - 2
- 2010, Listopad10 - 0
- 2010, Październik27 - 3
- 2010, Wrzesień23 - 3
- 2010, Sierpień17 - 0
- 2010, Lipiec28 - 4
- 2010, Czerwiec26 - 0
- 2010, Maj23 - 2
- 2010, Kwiecień24 - 0
- 2010, Marzec9 - 1
- 2010, Luty1 - 0
- 2010, Styczeń1 - 0
Szlakiem komunikacji miejskiej
Dystans całkowity: | 5033.34 km (w terenie 140.34 km; 2.79%) |
Czas w ruchu: | 268:20 |
Średnia prędkość: | 18.62 km/h |
Maksymalna prędkość: | 42.60 km/h |
Suma podjazdów: | 3454 m |
Liczba aktywności: | 154 |
Średnio na aktywność: | 32.68 km i 1h 45m |
Więcej statystyk |
- DST 18.09km
- Czas 01:01
- VAVG 17.79km/h
- VMAX 33.40km/h
- Temperatura 20.0°C
- Podjazdy 3m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (203)
Wtorek, 5 lipca 2011 · dodano: 07.07.2011 | Komentarze 0
Wilcza - Emilii Plater - Noakowskiego - Polna - Waryńskiego - al. Armii Ludowej - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Siemieńskiego - Skorochód-Majewskiego - Korotyńskiego - Sierpińskiego - Racławicka - Sąchocka - Gorlicka - Mołdawska - Baleya - Mołdawska - Racławicka - Płatowcowa - Olimpijska - Balonowa - Miączyńska - Wołoska - Bytnara "Rudego" - Joliot-Curie - Malczewskiego - Tyniecka - Lenartowicza - Krasickiego - Kazimierzowska - Narbutta - Wiśniowa - Batorego - al. Niepodłegłości - al. Armii Ludowej - Podoskich - Polna - Pl. Politechniki - Lwowska - Piękna
Jak ktoś jest chętny może sobie zrobić zdjęcie przed gmachem Wydziału Inżynierii Lądowej, przed głównym wejściem od strony alei Armii Ludowej. Stoi tam bowiem, jako reklama studiów taki gustowny landszaft z miejscami na głowy potencjalnych chętnych:
Autobus czerwony...© oelka
- DST 42.52km
- Teren 1.40km
- Czas 02:04
- VAVG 20.57km/h
- VMAX 35.40km/h
- Temperatura 20.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Szosowy Miedzeszyn
Niedziela, 12 czerwca 2011 · dodano: 13.06.2011 | Komentarze 2
Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Aleje Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Beethovena - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Cyklamenów - Heliotropów -- Zawilców - Wał Miedzeszyński - Odrębna - Trakt Lubelski - Borowiecka - Zasadowa - Panny Woidnej - Mrówcza - Lucerny - Antenowa - Wierchów - Błękitna - Wodzisławska - Widoczna - Hermanowska - Sępia - Nowowiśniowa - Płowiecka - Ostrobramska - Trasa Siekierkowska - Kosmatki - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Beethovena - Sobieskiego - Belwederska - Aleje Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna
Pogoda niezła, ale niejaki Eol stara się aby przypomnieć o sobie - wiatr jednak trochę przeszkadzał w jeździe.
Na początek zgrabna kamienica stojąca przy skrzyżowaniu Błękitnej i Wierchów.Kamienica w Wawrze
© oelka
Stacja w Wawrze posiada budynek z lat 60. Oczywiście jak to często w dzisiejszych czasach jest w nim wszytko chyba tylko z wyjątkiem kolei. Warszawa Wawer
© oelka
Kiedyś podjazd przed budynkiem dworca był wykorzystywany jako pętla autobusowa. W 1967 roku dotarła tu linia 204. W 1985 roku w związku ze zmianami zakresów numeracji zmieniła numer na 704. W tym samym roku zyskała towarzystwo linii 722 jadącej do sanatorium w Zagórzu. W 1992 roku obie linie zostały wycofane z tej pętli i zaczęły dojeżdżać do Wiatracznej.
Powoli kończy się remont ulicy Nowowiejskiej. Wyremontowano już tory i jezdnie, wciąż rozgrzebane są chodniki. Nowowiejska na nowo
© oelka
Przed remontem w miejscu widocznym na zdjęciu co jakiś czas samochody parkowane były tak, że blokowały przejazd w stronę Ochoty. Jak widać nie wyciągnięto z tego żądnych wniosków. Będzie DDR, ale że jest źle zaprojektowana, to będzie mało użyteczna.
- DST 44.34km
- Teren 1.50km
- Czas 02:21
- VAVG 18.87km/h
- VMAX 36.00km/h
- Temperatura 17.0°C
- Podjazdy 27m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (187) i... Miedzeszynem.
Czwartek, 9 czerwca 2011 · dodano: 10.06.2011 | Komentarze 0
Po upalnych dniach zrobiło się pochmurnie a wieczorem nawet było coś w rodzaju bardzo drobnej mżawki. Kierowcy takiej wilgoci nie zauważają w efekcie czego nie zdają sobie sprawy, że jezdnia jest śliska. I w ten sposób trzech kierujących potłukło na Moście Siekierkowskim swoje pojazdy mechaniczne.
W samym niemal sercu dolnego Mokotowa znajduje się teren, gdzie czas płynie inaczej. Zielono, niska przedmiejska zabudowa, całkiem cicho bez hałasu typowego dla Puławskiej, czy Sobieskiego. To dwie uliczki odchodzące od Piaseczyńskiej: Jaworowska i Bandoski.
Wieś w środku Mokotowa© oelka
Ale jest też miejska cześć Piaseczyńskiej. Mniej więcej od Konduktorskiej po Dolną i dalej aż do Belwederskiej, choć tu jest obecnie osiedlowym dojazdem do kilku posesji. Przez jakiś czas Piaseczyńska widniała na tablicach autobusów, jako pętla, co widać również na planie Warszawy. Było to kryterium uliczne: Dolna - Konduktorska - Piaseczyńska - Dolna. Przystanek był ulokowany za skrzyżowaniem z ulicą Braci Pillatich. Na zdjęciu poniżej jest to w miejscu gdzie widać stojący w poprzek samochód za znakiem z ograniczeniem prędkości.
Ulica Piaseczyńska© oelka
Warto jeszcze zwrócić uwagę na zgrupowane w jednym miejscu ze względu na patronów ulice Braci Ksawerego i Henryka Pillatich, Franciszka Kostrzewskiego, Jana Feliksa Piwarskiego i najbardziej znanego z tej grupy Aleksandra Gierymskiego. Wszyscy ci panowie zajmowali się bądź malarstwem, bądź grafiką. Jako malarz najbardziej znany jest Gierymski, który dla mnie zawsze będzie się kojarzył z obrazem "Piaskarze", przedstawiającym brzeg Wisły w okolicach obecnego Wybrzeża Kościuszkowskiego bulwaru Grzymały-Siedleckiego, wylotu ulic Karowej, Bednarskiej i obecnego Nowego Zjazdu, który z przedwojennym, wiaduktem prowadzącym do Mostu Kierbedzia widocznym na obrazie wspólną ma tylko nazwę, ponieważ obecny przebieg tej ulicy jest tożsamy z dawną ulicą Źródłową i fragmentem Dobrej. Ale to już inna wycieczka i inna opowieść, niż dzisiejsza.
- DST 15.42km
- Czas 00:48
- VAVG 19.27km/h
- VMAX 36.20km/h
- Temperatura 25.0°C
- Podjazdy 4m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (182).
Piątek, 3 czerwca 2011 · dodano: 04.06.2011 | Komentarze 0
Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Rostafińskich - Biały Kamień - Żaryna - Rakowiecka - Kazimierzowska - Narbutta - Wiśniowa - Batorego - Boya - Bagatela - Aleje Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna
Kolejny dzień z ładną pogodą. Ciekawe co będzie dalej? Czy to przedwczesne lato, czy też ten rok będzie miał więcej takiej pogody.
A tymczasem opisywany już Ringstand 58c, zwany "Tobrukiem" znika pod torem tramwajowym. To już jeden z ostatnich momentów gdy można go jeszcze zobaczyć.Żegnamy "Tobruka"
© oelka
- DST 50.20km
- Teren 6.00km
- Czas 02:34
- VAVG 19.56km/h
- VMAX 34.50km/h
- Temperatura 22.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Przez Miedzeszyn, Radość, Anin i Marysin Wawerski
Niedziela, 29 maja 2011 · dodano: 30.05.2011 | Komentarze 1
Krzyż przy Borowieckiej był prezentowany w lutym. Kolejny krzyż na skrzyżowaniu Zasadowej i Panny Wodnej na początku maja. Tym razem po środku, czyli na skrzyżowaniu Zasadowej i Borowieckiej. Można tam znaleźć dwa krzyże stojące po dwóch stronach ulicy jeden przy Zasadowej na wprost wylotu Borowieckiej,...
Drugi krzyż przy Zasadowej© oelka
Krzyż przy Zasadowej© oelka
I tak się stało. We wrześniu 1952 roku linia 115 dojechała do przejazdu kolejowego przez linię otwocką. Dziś jest w tym miejscu zbudowany wiadukt w ciągu ulicy Płowieckiej. W 1954 roku linia ta przekroczyła tory kolejowe i zaczęła kończyć na narożniku ulic Bronisława Czecha i Kajki. A od 8 maja 1960 roku dotarła do nowej pętli na ulicy Kajki, tuż za wylotem Alpejskiej. Co widać również na planie z 1962 roku. Zimą 1964 roku uruchomiono linię pośpieszną F, która przez moment kończyła swoją trasę przy narożniku Kajki i Czecha. Ale już miesiąc później dotarła do naszej pętli, która nosiła nazwę Kino "Wrzos", od pobliskiego przybytku kultury zlokalizowanego przy Rzeźbiarskiej 30. Obie linie z dniem 30 maja 1970 roku zostały przedłużone do nowej do pętli przy ulicy Bursztynowej w Międzylesiu. Później pętla nie była już użytkowana.
Stara pętla w Aninie© oelka
Przedłużeniem Kajki w Marysinie Wawerskim jest ulica Kościuszkowców. Przy niej, tuż za wylotem Skrzyneckiego znajduje się ciekawy budynek o architekturze nawiązującej do budynków kolejowych, lub wojskowych z końca XIX wieku.
Zabytki w Marysinie© oelka
Zabytki Marysina© oelka
Kocie łby w Marysinie© oelka
Garbaty garb© oelka
- DST 42.38km
- Teren 3.00km
- Czas 01:57
- VAVG 21.73km/h
- VMAX 34.00km/h
- Temperatura 18.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Do Miedzeszyna przez Muranów
Sobota, 28 maja 2011 · dodano: 29.05.2011 | Komentarze 0
Piękna - Koszykowa - Lindleya - Żelazna - Nowolipie - al. Jana Pawła II - Stawki - Muranowska - Konwiktorska - Sanguszki - Wybrzeże Gdańskie - Wybrzeże Kościuszkowskie - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Szczecińskie - /ścieżka edukacyjno-przyrodniczna - Wał Miedzeszyński - Skalnicowa - Cyklamenów - Heliotropów -- Heliotropów - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Idzikowskiego - Puławska - Naruszewicza - Krasickiego - Kazimierzowska - Narbutta - Wiśniowa - Batorego - pl. Unii Lubelskiej - Marszałkowska - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna
Wybór trasy był celowy, aby nie trzeba było czekać gdzieś aż konwój z Drogocennym Gościem się przemieści. I to się udało znakomicie.
Na placu Starynkiewicza można było dziś zobaczyć tramwaje. Na tej pętli jest to rzadki widok. Używana jest od wielu lat wyłącznie w sytuacjach awaryjnych. Dziś w związku z zamknięciem czasowym ruchu w Alejach kończyła tam swoją trasę dziewiątka. Na zdjęciu wagon 120N-3106.Dziewiątką pojechac w Aleje...
© oelka
I jest to chyba dobra okazja, aby napisać kilka słów o tej pętli.
Tramwaje elektryczne w Alejach Jerozolimskich od Marszałkowskiej do Rogatek Jerozolimskich dotarł już 24.08.1908 roku i była to linia 8. Jednak w tym czasie na placu Starynkiewicza pętli jeszcze nie było. W spisach linii pętla ta pojawia się 1.08.1937 roku. I kończą tu linie 24 i W. Po wojnie 15.09.1945 roku zawitała tu linia 8. Potem zamiast niej zaczęła tu zaglądać linia 9 i znacznie krócej 10, trwało to do 22.08.1947, kiedy to zamknięto ten odcinek Alej Jerozolimskich i przekuto tory z rozstawu szerokiego 1525mm, na normalny 1435. Natomiast pętla jeszcze przez rok była szerokotorowa i do 4 maja 1948 docierała tu Żelazną szerokotorowa linia 21. Powróciła w sierpniu 1948 już jako normalnotorowa, na przebudowaną pętlę. W 1949 roku zaczęła kończyć tu 12. W marcu 1950 roku na pętle zawitała linia dodatkowo 8 potem również 24 bis, a miesiąc wcześniej nocne 7, 12, 20 i 24 kreślone. W 1957 roku na dwa lata zawitała tu linia 33, następnie zastąpiona przez 33 bis, który kończył tu swoje kursy do 1963 roku. W tym czasie, w latach 1960-62 zaglądała tu też linia 35, w swoim pierwszym wcieleniu. Po wycofaniu linii 33 bis 7 stycznia 1963, pętla zaczęła być używana już wyłącznie okazjonalnie. W latach 1938 - 1968 z pętli można było wyjechać również w ulicę Żelazną. W latach 1985-89 podczas remontu Mostu Poniatowskiego i tunelu średnicowego była wyłączona z użytkowania, wraz z linią w Alejach Jerozolimskich.
Kiedyś już willa przy Wale Miedzeszyńskim 376A pojawiła się tu, wraz z opisem. Teraz straszy na niej reklama firmy zajmującej się robotami ziemnymi i rozbiórkowymi, a przed ruiną zwieziono gruz...Wał Miedzeszyński 376A
© oelka
- DST 12.93km
- Czas 00:40
- VAVG 19.39km/h
- VMAX 31.00km/h
- Temperatura 25.0°C
- Podjazdy 4m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (174).
Wtorek, 24 maja 2011 · dodano: 24.05.2011 | Komentarze 2
Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Koszykowa - Piękna
A teraz ciekawostka. Gdy wracałem i czekałem na zielone światło, na przystanek przy Dickensa, przyjechał tramwaj linii dziewięć. A gdy dojechałem Barską do placu Narutowicza ten sam tramwaj dojeżdżał właśnie do przystanku na środku placu. Tramwaj jechał cały czas Grójecką, a ja Dickensa, Białobrzeską i Barską. Ja jechałem dłuższą drogą, a tramwaj miał o dwa przystanki więcej, niż ja świateł po drodze.
- DST 31.56km
- Czas 01:47
- VAVG 17.70km/h
- VMAX 35.30km/h
- Temperatura 30.0°C
- Podjazdy 9m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (172).
Piątek, 20 maja 2011 · dodano: 21.05.2011 | Komentarze 0
DDR i Bardzo Ważna Ulica© oelka
Maszyna losująca wybrała jako punkt docelowy wiadukt na ulicy Poleczki. Wybierałem się tam już od dawna, bo lubię mieć coś w rodzaju znajomości szlaku (niczym maszynista na kolei), jest to zresztą dobre połączenie Ursynowa z Włochami i Ochotą. A drugi powód to również ze względu na widoki z wiaduktu na stację kolejową Okęcie. I tu się nie zawiodłem:
Stacja Okęcie© oelka
A lotnisko przy okazji też się może załapać. Na przykład w części Cargo.
Wiadukt na Okęcie© oelka
Przy Puławskiej zachowały się jeszcze słupy, które postawiono na początku lat 80. Do nich były przymocowane wysięgniki do sieci trakcyjnej kursujących tędy od 1983 do 1995 roku trolejbusów w ich drugim warszawskim wcieleniu (linie 51 i 651), ale trolejbusy to temat na inną okazję.
Puławska tu kiedyś jeździły trolejbusy© oelka
Ślady dawnych Szop© oelka
- DST 43.40km
- Czas 02:13
- VAVG 19.58km/h
- VMAX 40.40km/h
- Temperatura 26.0°C
- Podjazdy 27m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (170) i...załatwianiem spraw różnych.
Środa, 18 maja 2011 · dodano: 19.05.2011 | Komentarze 5
(trasa 12,76km, średnia 18,23km/h, maksymalna 36,50km/h)
(trasa 30,64km, średnia 20,202km/h, maksymalna 40,40km/h)
Na miejscu okazało się, że mój przejazd ze Śródmieścia wyszedł szybciej, a na pewno sprawniej niż autobusem 169 od Dworca Wileńskiego. Jak się umówiłem na 19.00, to dotarłem dwie minuty wcześniej, z niezłą średnią i prędkością maksymalną.
Okolice Cmentarza na Bródnie to okolice, które nie cieszyły się najlepszą sławą. Dzisiaj oczywiście jest już nieco inaczej. Niemniej pierwszym obiektem który wita nas tuż za rondem dowcipnie nazywanym "żabą" u zbiegu ulic 11 Listopada, Odrowąża i św. Wincentego jest stary drewniany budynek przy ulicy Biruty. Kiedyś stał w głębi dziś po przebudowie ulicy św. Wincentego znalazł się niemal na środku jezdni.
Ostatni Mohikanin, czyli drewniak przy ulicy Biruty© oelka
Posterunek odgałęźny Targówek© oelka
Stare Bródno - Łąkocińska© oelka
Stare Bródno - Krzywińska© oelka
Współczesne Bródno to między innymi ulica Kondratowicza, tu widziana na skrzyżowaniu z Chodecka, obok Szpitala Bródnowskiego.
Na Bródnie© oelka
Powrócę też do tematu zlikwidowanych pętli. Dzisiaj jednak zajmuje mnie pętla tramwajowa na Odrowąża przy Cmentarzu Bródnowskim. Jej układ można znaleźć na schemacie naszkicowanym przed laty przez p. Leszka Pohorylesa pod numerem 22. Dziś w tym miejscu jest druga jezdnia ulicy Odrowąża:
Odrowąża - dawna pętla tramwajowa© oelka
W latach 1967-71 po likwidacji torowiska na św. Wincentego, do bramy cmentarza, pętla na Odrowąża była pętlą linii 2 i 34.
W 1924 roku, gdy kończono budowę linii tramwajowej na Odrowąża i Wysockiego, przez kilka miesięcy do czasu zakończenia montażu sieci trakcyjnej obsługę pasażerów zapewniały autobusy Benz Gaggenau dostosowane do jazdy po torze tramwajowym. Co było znacznie dogodniejszym rozwiązaniem niż ich użytkowanie na ulicach o bardzo kiepskiej nawierzchni.
Miałem też przyjemność zaliczyć dzisiaj podjazd i na most Gdański, o który walczyła sliwka.
Podjazd na Most Gdański© oelka
- DST 20.05km
- Czas 01:09
- VAVG 17.43km/h
- VMAX 33.30km/h
- Temperatura 15.0°C
- Podjazdy 4m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (169)
Poniedziałek, 16 maja 2011 · dodano: 17.05.2011 | Komentarze 0
Po pierwsze cała ulica stanowiła jeden ciąg. Dziś Odcinek od Puławskiej od Wołoskiej nie ma bezpośredniego połączenia z Odcinkiem od Wołoskiej do Żwirki i Wigury. I na tym odcinku podobnie jak na opisywanej niedawno, bo 13 maja 2011 roku Księcia Trojdena można podejrzewać, że jezdnia była poprowadzona w miejscu obecnego chodnika po stronie północnej:
Zielono na Racławickiej© oelka
Racławicka przy Płatowcowej© oelka
Racławicka koło Miłobędzkiej© oelka
Tak to miejsce widać z ulicy Płatowcowej.
Płatowcowa i Racławicka© oelka
Widok w kierunku Miłobędzkiej© oelka