Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
Wpisy archiwalne w kategorii

Kolejowe klimaty

Dystans całkowity:4395.22 km (w terenie 181.66 km; 4.13%)
Czas w ruchu:238:47
Średnia prędkość:18.41 km/h
Maksymalna prędkość:43.10 km/h
Suma podjazdów:3041 m
Liczba aktywności:113
Średnio na aktywność:38.90 km i 2h 06m
Więcej statystyk
  • DST 55.31km
  • Teren 7.00km
  • Czas 02:55
  • VAVG 18.96km/h
  • VMAX 38.80km/h
  • Temperatura 20.0°C
  • Podjazdy 23m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Z radością nad Wisłę przez Miedzeszyn i Radość

Poniedziałek, 25 kwietnia 2011 · dodano: 26.04.2011 | Komentarze 2

Piękna - Koszykowa - Piękna - al. Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Idzikowskiego - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Skalnicowa - Heliotropów -- Zawilców - Wał Miedzeszyński - Odrębna -Trakt Lubelski - Borowiecka - Zasadowa - Przewodowa - Jałowcowa - Iglasta - Szafirowa - Drozdowa - Mszańska - Truskolaska - Sarny - Izbicka - Kwitnącej Akacji - Cygańska - Artystyczna - Janosika - Rawicka - MPK - Przedwiośnie - al. Dzieci Polskich - Żagańska - Zwoleńska - Mrówcza - Lucerny - Kadetów - Poprawna - Stoczniowców - Kosmatki - Wał Miedzeszyński - /ścieżka przyrodniczo-edukacyjna/ - Wybrzeże Szczecińskie - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Kościuszkowskie - Lipowa - Dobra - Solec - Wilanowska - ks. Stanka - Park Rydza-Śmigłego - Hoene-Wrońskiego - Agrykola - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Marszałkowska - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna


Gdy jedzie się wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego, na odcinku pomiędzy ulicami Jeziorową i Chodzieską można zobaczyć pozostałości bramy:

Wał Miedzeszyński 376A (3) © oelka

Są również słupki, między którymi była furtka:
Wał Miedzeszyński 376A (2) © oelka

I na koniec zrujnowana przedwojenna willa pod adresem Wał Miedzeszyński 376A:
Wał Miedzeszyński 376A (1) © oelka

A jeszcze trzynaście lat temu wyglądała całkiem nie najgorzej. Niedawno pytanie o jej historię padło na WERTTREW'ie - forum poświęconym wojennym tajemnicom Warszawy i okolic (choć tak na prawdę nie tylko wojennym). Jednak nie pojawiła się konkretna odpowiedź. O budynku krążą różne legendy. Zdaje się, że dość często zmieniał właścicieli i często stał pusty bez lokatorów.
Ale tym czasem jedziemy dalej i lądujemy w Mazowieckim Parku Krajobrazowym. Część lasu pomiędzy Radością i Międzylesiem pełna spacerujących, niczym w Łazienkach. Ot choćby na czerwonym szlaku rowerowym:

MPK - na czerwonym szlaku © oelka

A potem powrót oczywiście zgodnie z obserwacją sliwki w kwestii wydłużania drogi powrotnej do domu, a więc przez Międzylesie, Sadul i Osiedle Las. A kiedy dojechałem do skrzyżowania Wału Miedzeszyńskiego i Zwycięzców stwierdziłem, że zamiast tłuc się po dziurawym chodniku Wału Miedzeszyńskiego i rozkopanym Wybrzeża Szczecińskiego zjadę sobie nad Wisłę na opisywaną niedawno przeze mnie ścieżkę przyrodniczą i nie tylko, bo również przez sliwkę i surfa. Po sympatycznym slalomie pomiędzy drzewami, bo tak jest poprowadzona ta droga, zjechałem sobie na jedną z ostróg regulujących prąd wody na Wiśle:

Trek nad Wisła © oelka

Rozsypał się worek z przejeżdżającymi pociągami. Na początek SKM Warszawa i jego EZT typu 19We, podążający po grupie podmiejskiej Linii Średnicowej w kierunku Warszawy Zachodniej. A potem między innymi srebrna strzała, czyli zmodernizowany EN57 Przewozów Regionalnych:

Most Średnicowy po raz kolejny © oelka

Most Średnicowy po stronie praskiej © oelka

To już chyba czwarty schemat malowania u tego przewoźnika. Wiadomo, że sam fakt użycia srebrnej i czerwonej farby powoduje, że pociąg podobnie jak rower jedzie szybciej ;-)
Na moście Poniatowskiego widać tramwaje. Mijają się skład z rodziny 105N, oraz wagon z PESY, typu 120N jadący na dziewiątce w kierunku Gocławka:
Warszawskie mosty © oelka

I jeszcze jeden środek transportu, w postaci drewnianej łodzi, płynącej najprawdopodobniej do Portu Czerniakowskiego.

Ruch na Wiśle © oelka

A na koniec nieco przyrody w ogrodzie. Zacznijmy od przedstawiciela królestwa grzybów. Tu Żagiew (Polyporus) popularnie zwana hubą.

Był sobie grzyb. © oelka

I przechodzimy do roślin (Archaeplastida, dawniej nazwy naukowe to: Vegetabilia, Plantae, Phytobionta, Plastida, Primoplantae)

Wiosna w pełni © oelka

Wiosna w sadzie © oelka

Wiosna w rozkwicie © oelka




  • DST 26.65km
  • Czas 01:50
  • VAVG 14.54km/h
  • VMAX 33.40km/h
  • Temperatura 11.0°C
  • Podjazdy 23m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Kolej na fotokolej, czyli na spotkanie i prezentację...

Niedziela, 10 kwietnia 2011 · dodano: 11.04.2011 | Komentarze 2

Piękna - Koszykowa - Piękna - Górnośląska - Myśliwiecka - Rozbrat - Śniegockiej - Czerniakowska - Wilanowska - Wioślarska - Wybrzeże Kościuszkowskie - Most Świętokrzyski - Sokola - Zamoyskiego - Lubelska - Warszawa Wschodnia - Lubelska - al. Emila Wedla - Międzynarodowa - Stanisława Augusta - Waszyngtona - al. Zieleniecka - Targowa - Zamoyskiego - Sokola - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Kościuszkowskie - Jaracza - Solec - al. 3 Maja - Park Rydza-Śmigłego - Hoene-Wrońskiego - Agrykola - al. Armii Ludowej - Marszałkowska - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Chałubińskiego - Hoża - Marszałkowska



Dziś była prezentacja mojego nowego rumaka znajomemu, który to bardzo chciał go obejrzeć i dosiąść. Pojazd się spodobał, co połechtało dumę konstruktora. Podobno też jest bardzo stabilny i bardzo łatwo się nim manewruje, nie jest nadsterowny. Dużo pochwał zebrał pomysł zastosowania kierownicy do jazdy na czas, jako najlepszej do jazdy po mieście. Może już wystarczy tego samochwalstwa.



Po drodze na spotkanie była okazja poszerzyć zbiory moich zdjęć kolejowych. Pierwsze dla złapania kadru to TLK83108 z EU07-309:

TLK83108 na Moście Średnicowym © oelka

A na drugim obiekt pożądania fotograficznego, czyli "Kasia" a dokładnie 163 046-6 Czeskich Drach, prowadząca pociąg TLK19109 z Warszawy Wschodniej do Łodzi Fabrycznej:

Kasia na Moście Średnicowym © oelka

Czeskie lokomotywy docierają do Warszawy Wschodniej, a równocześnie polskie do stacji Praha hlavní nádraží, po blisko 40 latach przerwy.

A teraz coś nie coś o objazdach budowy metra nad Wisła. Objazd niby jest wytyczony, ale sposób jego wytyczenia jest typowy dla urzędników ZDMu i pokrewnych instytucji: dziury, krawężniki, masa znaków drogowych poustawiania bez ładu i składu. Jak to wygląda można zobaczyć tu.




  • DST 15.49km
  • Czas 01:06
  • VAVG 14.08km/h
  • VMAX 31.10km/h
  • Temperatura 0.0°C
  • Podjazdy 23m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Pożegnanie WGB

Niedziela, 2 stycznia 2011 · dodano: 02.01.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - Wilcza - Koszykowa - Chałubińskiego - Hoża - Krucza - Szpitalna - pl. Powstańców Warszawy - Mazowiecka - Królewska - Krakowskie Przedmieście - Miodowa - pl. Krasińskich - Bonifraterska - Międzyparkowa - Słomińskiego - WGB - Park Sportowy im. Kusocińskiego - Międzyparkowa - Słomińskiego - Wybrzeże Gdańskie - Grodzka - Nowy Zjazd - Dobra - Solec - pl. Wóycickiej - Solec - Wilanowska - Czerniakowska - Śniegockiej - Rozbrat - Myśliwiecka - Górnośląska - Piękna - Koszykowa - Marszałkowska


Powodem do wyjazdu stała się potrzeba wykonania zdjęć przeznaczonego do zburzenia budynku nastawni stacji Warszawa Gdańska - WGB.
Padał z przerwami śnieg, było ślisko. Ale jakoś nie było lodu, którego po roztopach i falach mrozu można było się spodziewać. Drogi dla rowerów nie odgarnięte. Pas dla rowerów na Międzyparkowej tylko częściowo doczekał się odgarnięcia.

Ślady © oelka

Nie zdecydowałem się zjechać... Było zbyt ślisko, pod spodem był twardy zlodowaciały śnieg. To tylko ślady sprowadzenia roweru.

A poniżej zdjęcie tytułowej nastawni WGB, widzianej od strony ulicy Krajewskiego.
Warszawa Gdańska WGB © oelka

Nastawnia wygląda tak, jak nastawnie budowane przez Niemców w ramach programu "Otto" - rozbudowy infrastruktury kolejowej na potrzeby ataku na ZSRR. W ramach tego samego planu budowano również wieże wodne - takie jak na przykład w Pruszkowie. Nastawnia pod koniec swojego funkcjonowania wyposażona była w scentralizowane urządzenia do sterowania ruchem oparte na przekaźnikach. Niemniej pierwotnie były to urządzenia mechaniczne. Resztki pędni zachowały się przy wiadukcie nad dawnym przebiegiem ulicy Szymanowskiej.