Info

Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.

Moje rowery
Wykres roczny

Archiwum bloga
- 2015, Kwiecień2 - 5
- 2015, Marzec8 - 7
- 2015, Luty3 - 7
- 2015, Styczeń4 - 4
- 2014, Grudzień6 - 17
- 2014, Listopad10 - 37
- 2014, Październik13 - 25
- 2014, Wrzesień17 - 34
- 2014, Sierpień9 - 26
- 2014, Lipiec16 - 45
- 2014, Czerwiec13 - 43
- 2014, Maj12 - 37
- 2014, Kwiecień12 - 29
- 2014, Marzec9 - 23
- 2014, Luty8 - 12
- 2014, Styczeń6 - 6
- 2013, Grudzień8 - 40
- 2013, Listopad9 - 20
- 2013, Październik11 - 25
- 2013, Wrzesień17 - 51
- 2013, Sierpień12 - 31
- 2013, Lipiec10 - 25
- 2013, Czerwiec11 - 36
- 2013, Maj13 - 61
- 2013, Kwiecień11 - 31
- 2013, Marzec7 - 46
- 2013, Luty5 - 22
- 2013, Styczeń4 - 32
- 2012, Grudzień5 - 26
- 2012, Listopad11 - 58
- 2012, Październik12 - 32
- 2012, Wrzesień15 - 44
- 2012, Sierpień25 - 62
- 2012, Lipiec28 - 56
- 2012, Czerwiec25 - 26
- 2012, Maj25 - 55
- 2012, Kwiecień14 - 27
- 2012, Marzec12 - 38
- 2012, Luty5 - 32
- 2012, Styczeń6 - 36
- 2011, Grudzień25 - 37
- 2011, Listopad29 - 30
- 2011, Październik26 - 12
- 2011, Wrzesień26 - 11
- 2011, Sierpień24 - 24
- 2011, Lipiec22 - 20
- 2011, Czerwiec24 - 17
- 2011, Maj29 - 28
- 2011, Kwiecień25 - 23
- 2011, Marzec3 - 0
- 2011, Luty4 - 5
- 2011, Styczeń4 - 2
- 2010, Listopad10 - 0
- 2010, Październik27 - 3
- 2010, Wrzesień23 - 3
- 2010, Sierpień17 - 0
- 2010, Lipiec28 - 4
- 2010, Czerwiec26 - 0
- 2010, Maj23 - 2
- 2010, Kwiecień24 - 0
- 2010, Marzec9 - 1
- 2010, Luty1 - 0
- 2010, Styczeń1 - 0
Kolejowe klimaty
Dystans całkowity: | 4395.22 km (w terenie 181.66 km; 4.13%) |
Czas w ruchu: | 238:47 |
Średnia prędkość: | 18.41 km/h |
Maksymalna prędkość: | 43.10 km/h |
Suma podjazdów: | 3041 m |
Liczba aktywności: | 113 |
Średnio na aktywność: | 38.90 km i 2h 06m |
Więcej statystyk |
- DST 15.30km
- Czas 00:48
- VAVG 19.12km/h
- VMAX 34.00km/h
- Temperatura 23.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Kolej na Powiśle
Środa, 31 sierpnia 2011 · dodano: 02.09.2011 | Komentarze 0
Wilcza - Emilii Plater - Noakowskiego - pl. Politechniki - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - al. Armii Ludowej - Al. Ujazdowskie - Agrykola - Myśliwiecka - Rozbrat - Śniegockiej - Czerniakowska - Wilanowska - Wioślarska - Wybrzeże Kościuszkowskie - Jaracza - Dobra - Księgarnia - Tamka - Wybrzeże Kościuszkowskie - Jaracza - Solec - al. 3 Maja - Kruczkowskiego - Park Kultury - Myśliwiecka - Agrykola - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Koszykowa - Piękna
Trafiła się wreszcie okazja, aby dotrzeć do pewnej księgarni na Powiślu. Wcześniej godziny, gdy była otwarta za nic nie dały się dopasować do moich możliwości, choć przecież nie jest to daleko.
A tymczasem po drodze znów jest okazja "złowienia" pociągu do Radomia. Ale tym razem KMy wysłały zmodernizowaną klasykę, czy EN57:Tym razem klasyka
© oelka
Po dokładniejszym obejrzeniu zdjęcia widać, że na grupie podmiejskiej pociąg SKMu goni za pociągiem Kolei Mazowieckich.
Jakiś czas temu pisałem o oficjalnym dopuszczeniu ruchu rowerów po Agrykoli. Dziś wykorzystałem to i przejechałem się w dwie strony. Nawierzchnia tej ulicy niestety nie powala swoim stanem. Liczne ubytki i łaty w asfalcie nie ułatwiają niestety jazdy. Do tego Straż Miejska lub policja mogą jeśli chcą nieźle zarobić na samochodziarzach nielegalnie skracających sobie przejazd do Alei Ujazdowskich. Ja naliczyłem w ciągu kilku minut trzech takich spryciarzy.
Powinni uważać, bo w końcu może się na nich wkurzyć król Jan III Sobieski stojący na pomniku od 1788, na mostku koło Łazienek i zamiast tratować Turka może zniszczyć przemykający obok cud techniki.
- DST 58.30km
- Teren 7.00km
- Czas 02:57
- VAVG 19.76km/h
- VMAX 36.70km/h
- Temperatura 22.0°C
- Podjazdy 25m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Z Traxxem do Miedzeszyna
Niedziela, 28 sierpnia 2011 · dodano: 29.08.2011 | Komentarze 4

Traxx jedzie do Radomia© oelka
Na Gocławiu, na skrzyżowaniu Bora-Komorowskiego i Fieldorfa niespodziewanie objawił się jako nauka jazdy Irisbus Citelis 18M CNG z MZK Słupsk.

Gocław w Słupsku czy Słupsk w Warszawie© oelka
A tymczasem jeszcze inny środek transportu szumnie nazwany "tramwajem wodnym". Z tramwajami ma tyle wspólnego, że przez dłuższy czas organizatorem rejsów ze strony miasta były... Tramwaje Warszawskie.

Tramwaj płynie po Wiśle© oelka
Przy Wale Miedzeszyńskim, u jego zbiegu z Wałem Gocławskim w 1916 zbudowano skromny pomnik, pamiątkę ofiar przegranej bitwy ze Szwedami w 1656 roku. Gdy kilka lat temu poszerzano Wał Miedzeszyński pomnik został przeniesiony w obecne miejsce. W bitwie tej zginął atakując króla szwedzkiego Karola Gustawa Jakub Kowalewski, pierwowzór Rocha Kowalskiego znanego z Potopu Henryka Sienkiewicza.

Pomnik Bitwy ze Szwedami© oelka
Gocław jest obecnie jednym z osiedli mieszkaniowych. Do 1976 roku było to lotnisko Aeroklubu Warszawskiego. W 1934 roku kiedy zdecydowano się na likwidację lotniska na Polu Mokotowskim zaplanowano budowę trzech lotnisk: wojskowego na Okęciu, sportowego na Bielanach i komunikacyjnego na Gocławiu. Do wybuchu wojny wytyczono pole wzlotów. Natomiast po 1945 roku wniesiono obecnie istniejące hangary i oddano w użytkowanie Aeroklubowi, który z Gocławia przeniósł się do Babic (Bemowo). Do 1977 roku, zanim zaczęły powstawać pierwsze bloki na osiedla Orlik okolice obecnego osiedla były cichymi łąkami. Słychać było tylko ptaki i przelatujące samoloty. W 1979 roku do bloków na Orliku zaczęli sprowadzać się mieszkańcy i zaczęła się zupełnie inna epoka widoczna na planie Warszawy z lat 1980/81.

Lotnisko Gocław© oelka

Pełno wody© oelka
- DST 62.70km
- Teren 12.00km
- Czas 03:28
- VAVG 18.09km/h
- VMAX 37.00km/h
- Temperatura 24.0°C
- Podjazdy 37m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Zimnowojenne tory w Zielonce
Niedziela, 21 sierpnia 2011 · dodano: 22.08.2011 | Komentarze 6
I dlatego też zacznę od części kolejowej.
Na prawym brzegu Wisły szkielet sieci kolejowej tworzą trzy linie zbudowane w czasach zaborów: Kolej Petersburska (obecnie linie nr 21 i 8) zaczynające się od Warszawy Wileńskiej, Kolej Moskiewska (linia nr 2) od Warszawy Wschodniej i Kolej Nadwiślańska (linie 7 i 9) z główną dla nich stacją Warszawa Praga. W 1933 roku linię nr 2 i linie nr. 8. Połączyła linia nr. 449 z Rembertowa do Zielonki. W latach 50., w okresie tzw. "Zimnej Wojny" rozpoczęto przygotowania na wypadek wybuchu kolejnej wojny w Europie. Dowództwo Układu Warszawskiego do transportu wojska i zaopatrzenia zamierzało wykorzystać kolej, w tym również linie wschód - zachód przechodzące przez Warszawę. Większość transportów, które jechałyby przez Warszawę (Warszawski Węzeł Kolejowy - WWK) miała być prowadzona przez most pod Cytadelą i stację Warszawa Gdańska. Jednak trzeba było być przygotowanym na zniszczenia torów, mostów, wiaduktów i stacji. W tym celu zbudowano i utrzymywano w stanie gotowości szereg łącznic zapewniających obejście poszczególnych stacji. Takie zabezpieczenia istniały również dla rejonu stacji Warszawa Wschodnia i Warszawa Wschodnia Rozrządowa (Towarowa).
Przewidziano, że w razie uniemożliwienia przejazdu pociągów od strony Siedlec przez Warszawę Wschodnią Rozrządową, zostaną uruchomione specjalne łącznice. Pierwsza z nich przez poligon w Wesołej od linii nr 2 do linii 449, oraz druga w Zielonce od linii 449 w km 20.4 do linii 21 w kilometrze 9.0. Moim obiektem zainteresowania była ta druga łącznica, a dokładniej jej resztki leżące w lesie na terenie Zielonki.
Początek miał być od linii do Zielonki:

Linia 21, kilometr 9.0© oelka

Zimnowojenna łącznica (4)© oelka

Zimnowojenna łącznica (3)© oelka

Zimnowojenna łącznica (2)© oelka
Co ciekawe jest bardzo prawdopodobne, że tą łącznicą nigdy nie przejechał żaden pociąg.
Na południe w kilometrze 19.24 znajduje się przystanek osobowy Zielonka Bankowa, który wygląda cały czas tak, jak ze trzydzieści lat temu:

P.O. Zielonka Bankowa© oelka
Droga pożarowa wygląda obecnie tak jak wiele dróg leśnych na Mazowszu, gdzie można się niemal utopić w błocie:

Droga pożarowa (1)© oelka

Droga pożarowa (2)© oelka

Solina w Wesołej© oelka

Tramwajowa bez tramwaju© oelka
Po drodze mijałem trzy kościoły.
W Ząbkach przy Piłsudskiego:

Kościół Świętej Trójcy w Ząbkach© oelka

Kościół M.B. Zwycięskiej w Rembertowie© oelka

Kościół bł. Brata Alberta w Zielonej© oelka

W drodze do komina© oelka
A druga to jednokierunkowa DDR poprowadzona na Nowowiejskiej w Warszawie od placu Zbawiciela do Waryńskiego po torze tramwajowym w kierunku Ochoty.

Rowery na tory© oelka
Na razie przejechałem tam na góralu z ponad dwu calowymi oponami, ale postaram się tam wybrać również singlem, który ma znacznie węższe koła (700-25C).
- DST 19.14km
- Czas 01:14
- VAVG 15.52km/h
- VMAX 34.70km/h
- Temperatura 21.0°C
- Podjazdy 7m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (226) i ... stowarzyszeniem
Poniedziałek, 8 sierpnia 2011 · dodano: 11.08.2011 | Komentarze 0
Wilcza - Emilii Plater - Noakowskiego - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Skarżyńskiego - Grójecka - Bitwy Warszawskiej 1920r. - al. Prymasa Tysiąclecia - Kasprzaka - Płocka - Skierniewicka - Wolska - R1 - Wolska - Okopowa - al. Solidarności - Żelazna - pl. Starynkiewicza - Nowogrodzka - Lindleya - Koszykowa - Noakowskiego - Lwowska - Koszykowa - Chałubińskiego - Hoża - Marszałkowska
Trochę ciężko wyruszało się mi z domu, po weekendowym wyjeździe.
A powrót do domu oczywiście, bo jak mogło by byc inaczej... w deszczu!
Ale było warto podjechać na Wolę, aby usłyszeć kilka informacji o dziesiątych Dniach Transportu Publicznego, które mają się odbyć 17-18 września w Warszawie. Mnie szczególnie interesuje drugi dzień, kolejowy, który będzie organizowany na stacji Warszawa Zachodnia.
- DST 11.83km
- Czas 00:38
- VAVG 18.68km/h
- VMAX 36.20km/h
- Temperatura 25.0°C
- Podjazdy 3m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (219).
Czwartek, 28 lipca 2011 · dodano: 30.07.2011 | Komentarze 3
Narożnik Kaliskiej i Grójeckiej zajmuje ucięty przedwojenny budynek z numerem Grójecka 42A.

Obcięta kamienica przy Grójeckiej© oelka
- DST 42.52km
- Teren 1.40km
- Czas 02:04
- VAVG 20.57km/h
- VMAX 35.40km/h
- Temperatura 20.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Szosowy Miedzeszyn
Niedziela, 12 czerwca 2011 · dodano: 13.06.2011 | Komentarze 2
Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Aleje Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Beethovena - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Cyklamenów - Heliotropów -- Zawilców - Wał Miedzeszyński - Odrębna - Trakt Lubelski - Borowiecka - Zasadowa - Panny Woidnej - Mrówcza - Lucerny - Antenowa - Wierchów - Błękitna - Wodzisławska - Widoczna - Hermanowska - Sępia - Nowowiśniowa - Płowiecka - Ostrobramska - Trasa Siekierkowska - Kosmatki - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Beethovena - Sobieskiego - Belwederska - Aleje Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna
Pogoda niezła, ale niejaki Eol stara się aby przypomnieć o sobie - wiatr jednak trochę przeszkadzał w jeździe.
Na początek zgrabna kamienica stojąca przy skrzyżowaniu Błękitnej i Wierchów.Kamienica w Wawrze
© oelka
Stacja w Wawrze posiada budynek z lat 60. Oczywiście jak to często w dzisiejszych czasach jest w nim wszytko chyba tylko z wyjątkiem kolei. Warszawa Wawer
© oelka
Kiedyś podjazd przed budynkiem dworca był wykorzystywany jako pętla autobusowa. W 1967 roku dotarła tu linia 204. W 1985 roku w związku ze zmianami zakresów numeracji zmieniła numer na 704. W tym samym roku zyskała towarzystwo linii 722 jadącej do sanatorium w Zagórzu. W 1992 roku obie linie zostały wycofane z tej pętli i zaczęły dojeżdżać do Wiatracznej.
Powoli kończy się remont ulicy Nowowiejskiej. Wyremontowano już tory i jezdnie, wciąż rozgrzebane są chodniki. Nowowiejska na nowo
© oelka
Przed remontem w miejscu widocznym na zdjęciu co jakiś czas samochody parkowane były tak, że blokowały przejazd w stronę Ochoty. Jak widać nie wyciągnięto z tego żądnych wniosków. Będzie DDR, ale że jest źle zaprojektowana, to będzie mało użyteczna.
- DST 22.15km
- Czas 01:28
- VAVG 15.10km/h
- VMAX 35.90km/h
- Temperatura 20.0°C
- Podjazdy 40m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Z "pełną" parą do pary na Gdańskim
Sobota, 11 czerwca 2011 · dodano: 12.06.2011 | Komentarze 1
Sądząc po średniej to ta tytułowa pełna para zdecydowanie wymaga wzięcia jej w cudzysłów, ale w końcu nie pojechałem na wyścig sprinterów, tylko aby uwiecznić ciekawostkę, jaką był przyjazd do Warszawy trzech czynnych parowozów. Jest to bodaj pierwsza taka okazja od wielu lat. Jeśli się nie mylę to od 1995 roku, gdy podczas obchodów 150 lat kolei w Polsce w Warszawie pojawiło się kilkanaście czynnych lokomotyw parowych. Dziś to już niestety nie możliwe.
Parowozy przyjechały na nocny pokaz na Moście Średnicowym, na który się nie wybrałem, natomiast w ciągu dnia urządzono pokaz wodowania parowozu na stacji Warszawa Gdańska. Wykorzystując do tego celu zachowany żuraw wodny z lat 40. XX wieku.
Jednak kiedy dotarłem na stację skład był już zestawiony do przejazdu na Warszawę Wschodnią.
Nie mogłem nie sfotografować lokomotywy, której zwyczajowa przyjęta nazwa jest tożsama z wykorzystywanym przeze mnie nickiem. Ol49-59, czyli oelka:

Most kolejowy pod Cytadelą© oelka
I jeszcze koniec pociągu. Wygląda jakby Ty2-911 jechała na popychu ciężkiego składu.
A na koniec jeszcze "rzut oka" z góry na ścieżkę przyrodniczą nad Wisła.

Ścieżka nad Wislą© oelka
- DST 44.01km
- Teren 1.50km
- Czas 02:11
- VAVG 20.16km/h
- VMAX 35.20km/h
- Temperatura 28.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Przez Miedzeszyn i Kaczy Dół do najnowszej patelni
Niedziela, 5 czerwca 2011 · dodano: 06.06.2011 | Komentarze 0
Na początek ulica Zasadowa 9 i jeden z nielicznych już drewnianych budynków w Warszawie. Widać, że jest to zdecydowanie wiejski budynek mieszkalny, a nie dawny letniak typowy dla linii otwockiej.

Zasadowa 9© oelka
Kolej Jabłonowska ruszyła od Jabłonny do stacji Most zlokalizowanej w Warszawie, nad Wisła przy obecnym Wybrzeżu Szczecińskim koło Trasy WZ i ulicy Olszowej, w 1900 roku. Rok póżniej pociągi dotarły do Wawra. Budynek stacji do dziś zachował się przy ulicy Widocznej. W 1914 roku uruchomiono dalszy ciąg linii aż do Karczewa. Zachował się również budynek dworca w Międzylesiu. Jednak początkowo miejscowość i przystanek funkcjonowały pod nazwą... Kaczy Dół. Obecna nazwa pojawiła się w 1932 roku na wniosek mieszkańców. 1 lipca 1952 roku zamknięto dla ruchu odcinek od stacji Most do Otwocka. Od tego czasu kolej działała jako dwie oddzielne linie: Most - Jabłonna do 1956 roku i Otwock - Karczew do 1963 roku.

Stacja Międzylesie© oelka

Wielka patelnia (1)© oelka

Wielka patelnia (2)© oelka

Wielka patelnia (3)© oelka

Wielka patelnia (5)© oelka

Wielka patelnia (4)© oelka

Wielka patelnia (6)© oelka
A tymczasem kończy się wolne pora wrócić do zajęć typowych dla dni roboczych.
- DST 31.56km
- Czas 01:47
- VAVG 17.70km/h
- VMAX 35.30km/h
- Temperatura 30.0°C
- Podjazdy 9m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (172).
Piątek, 20 maja 2011 · dodano: 21.05.2011 | Komentarze 0

DDR i Bardzo Ważna Ulica© oelka
Maszyna losująca wybrała jako punkt docelowy wiadukt na ulicy Poleczki. Wybierałem się tam już od dawna, bo lubię mieć coś w rodzaju znajomości szlaku (niczym maszynista na kolei), jest to zresztą dobre połączenie Ursynowa z Włochami i Ochotą. A drugi powód to również ze względu na widoki z wiaduktu na stację kolejową Okęcie. I tu się nie zawiodłem:

Stacja Okęcie© oelka
A lotnisko przy okazji też się może załapać. Na przykład w części Cargo.

Wiadukt na Okęcie© oelka
Przy Puławskiej zachowały się jeszcze słupy, które postawiono na początku lat 80. Do nich były przymocowane wysięgniki do sieci trakcyjnej kursujących tędy od 1983 do 1995 roku trolejbusów w ich drugim warszawskim wcieleniu (linie 51 i 651), ale trolejbusy to temat na inną okazję.

Puławska tu kiedyś jeździły trolejbusy© oelka

Ślady dawnych Szop© oelka
- DST 20.84km
- Czas 01:11
- VAVG 17.61km/h
- VMAX 33.40km/h
- Temperatura 28.0°C
- Podjazdy 4m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (165)
Wtorek, 10 maja 2011 · dodano: 11.05.2011 | Komentarze 4
A teraz powrócę do tematu przewodniego z ostatniego czasu, czyli historycznych już krańców linii autobusowych.
Nie dalej, jak w sobotę pisałem o pętli przy Wiślickiej zlokalizowanej w osiedlu Rakowiec, przy przedwojennej kolonii WSM. Jednak osiedla w tej części Ochoty są sporo młodsze.
W latach 1957 - 1967 powstało osiedle Szosa Krakowska, obejmujące teren Ochoty pomiędzy ulicami Bitwy Warszawskiej 1920 (ex Wery Kostrzewy), Szczęśliwicką, Dickensa, Urbanistów, Korotyńskiego, Skorochód-Majewskiego i terenem dawnego "Zieleniaka" czyli obecnym bazarem i halami przy Banacha. Drugie osiedle budowane mniej więcej w tym samym czasie to wspomniany już Rakowiec ograniczony ulicami księcia Trojdena, Skorochód-Majewskiego, Korotyńskiego, Żwirki i Wigury. Ulica rozgraniczająca oba osiedla to Skorochód-Majewskiego:

Wąsko na Skorochód-Majewskiego© oelka
Innym miejscem, takim, gdzie się z kolei czas zatrzymał jest ulica Mołdawska i Jasielska, ale nie na terenie osiedli Rakowiec, czy Noworacławicka, ale bliżej linii kolejowej z Warszawy do Radomia.

Ulica Mołdawska jakiej nie znamy© oelka
A tuż obok na wspomnianej już linii numer 8: Warszawa Zachodnia - Kraków Główny Osobowy, znajduje się przystanek osobowy Warszawa Żwirki i Wigury:

Warszawa Żwirki i Wigury© oelka