Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
  • DST 48.58km
  • Teren 1.50km
  • Czas 02:38
  • VAVG 18.45km/h
  • VMAX 35.70km/h
  • Temperatura 20.0°C
  • Podjazdy 46m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Dwa w jednym dniu, czyli parada, Miedzeszyn i coś z nocy Muzeów

Sobota, 14 maja 2011 · dodano: 15.05.2011 | Komentarze 3

1. 12,15km

Piękna - Koszykowa - Piękna - Górnośląska - Rozbrat - Śniegockiej - Wilanowska - Solec - Dobra - Lipowa - Wybrzeże Kościuszkowskie - Wioślarska - Solec - Wilanowska - Czerniakowska - Górnośląska - Hoene-Wrońskiego - Agrykola - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - Służewska - Koszykowa - Mokotowska - Piękna


2. 36,43km
Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - Sempołowskiej - al. Armii Ludowej - Marszałkowska - Oleandrów - Polna - Bagatela - Belwederska - Sobieskiego - Idzikowskiego - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Cyklamenów - Heliotropów -- Heliotropów - Cyklamenów - Wał Miedzeszynski - Most Łazienkowski - Solec - Łazienkowska - Myśliwiecka - Górnośląska - Piękna - Koszykowa - pl. Starynkiewicza - Koszykowa - Krzywickiego - Filtrowa - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - Lwowska - Piękna


Przy okazji pierwszego wyjazdu sobotniego, wiedząc że parada autobusów rusza o 13.00 i będzie jechać Wisłostradą znalazłem sobie miejscówkę na kładce koło mostu Poniatowskiego. Okazało się zresztą, że nie tylko ja. Na początek był nadzór ruchu z epoki, czyli Fiat 125p:
Parada autobusów cz.1 © oelka

Potem Jelcze 043, MEX272 (tzw. "ogórki") z przyczepami PO-01:
Parada autobusów cz. 2 © oelka

Potem przyszła kolej na produkty z Sanoka. SANy H100 w wersji miejskiej (czerwony) i podmiejskiej (niebieski w dolnym prawym rogu):
parada autobusów cz. 3 © oelka

I ulubiony autobus mojego dzieciństwa. Berliet PR100:
Parada autobusów cz. 4. © oelka

A na koniec podstawa miejskiego transportu w latach 80. i 90. Ikarusy 260 i 280:
Parada autobusów cz. 5 © oelka



Wyjazd drugi popołudniowy był pewnym wyzwaniem dla singla, który musiał pokonać na swoich wąskich oponach kawałek mocno piaszczystej drogi. Dał radę w obie strony. I bardzo dobrze, bo dzięki temu udało się wykosić niemal cały trawnik, czego w niedzielę nie dało by się dokonać podczas deszczu.
Powrót był już po zachodzie słońca, bo po 21.00. A że była to noc muzeów to zajrzałem sobie na plac Narutowicza, gdzie można było cofnąć się w czasie o dobre kilkadziesiąt lat na widok wagonów tramwajowych C-257 z 1925 roku, A-43 z 1907, i nieco schowanego z tyłu K-445 (tzw. "Berlinka") z 1940 roku:
Niemal tak jak kiedyś © oelka

A inny efekt mojego wyjazdu stoi w kuchni i pachnie konwaliami i bzem.
Majowy bez © oelka




  • DST 18.35km
  • Czas 01:03
  • VAVG 17.48km/h
  • VMAX 30.60km/h
  • Temperatura 15.0°C
  • Podjazdy 4m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (168)

Piątek, 13 maja 2011 · dodano: 14.05.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Marszałkowska - Oleandrów - Polna - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Cmentarz Żołnierzy Radzieckich - Racławicka - Płatowcowa - Miłobędzka - Gimnastyczna - Turystyczna - Gimanstyczna - Wołoska - Paszkowskiego - Madalińskiego - Sandomierska - Rakowiecka - Puławska - Bagatela - Aleje Ujazdowskie - pl. Trzech Krzyży - Mokotowska - Wilcza - Marszałkowska



Księcia Trojdena
Ulica ta dość często z oczywistych powodów przewija się w moich trasach.
Obecnie łączy Żwirki i Wigury z Pawińskiego. Do czasu budowy osiedli Rakowiec i Szosa Krakowska zaczynała się od Sanockiej a kończyła przy Grójeckiej, tuż obok skrzyżowania Grójeckiej z Dickensa. Wzdłuż chodnika są dwa dość szeroko rozstawione szpalery drzew. Tak jak tu, przed skrzyżowaniem z Pawińskiego:

Na księcia Trojdena © oelka

Co więcej ciągną się dalej za Pawińskiego w stronę Grójeckiej. Co widać przy Siemieńskiego:

Tu była ulica © oelka
Na planie Warszawy z 1958 roku, mimo jego niedokładności można zaobserwować przebieg ulicy jaki istniał do czasu zbudowania osiedla:

1958-45.jpg
Spójrzmy jeszcze na dość chimerycznie działającą ortofotomapę Warszawy. W części historycznej opartej o zdjęcia lotnicze z 1945 roku widać, że jezdnia od Sanockiej, aż do mniej więcej obecnej ulicy Skorochód Majewskiego posiadała szpalery drzew po obu stronach. Można to zestawić, z warstwą współczesną i wygląda na to, że kiedyś jezdnia była poprowadzona dzisiejszym chodnikiem. W latach 60, gdy budowano osiedla nową jezdnię zbudowano obok za drzewami a w miejscu starej powstał chodnik dla pieszych. Nie jest to jedyny taki przypadek w Warszawie.


A na koniec coś w rodzaju "wielki brat patrzy". A jak będzie częściej to czasem może jeszcze zadzwonić do straży miejskiej (tel 986).
Tu al. Armii Ludowej przy Mokotowskiej.

Geniusz parkowania © oelka




  • DST 20.36km
  • Czas 01:07
  • VAVG 18.23km/h
  • VMAX 34.60km/h
  • Temperatura 28.0°C
  • Podjazdy 4m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (167)

Czwartek, 12 maja 2011 · dodano: 13.05.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Marszałkowska - Oleandrów - Polna - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Skarżyńskiego - Opaczewska - Grójecka - Bitwy Warszawskiej 1920 - al. Prymasa Tysiąclecia - Kasprzaka - Krzyżanowskiego - Szarych Szeregów - Karolkowa - Kasprzaka - Giełdowa - Karolkowa - Siedmiogrodzka - Grzybowska - Przyokopowa - Prosta - Towarowa - Łucka - Żelazna - Pereca - Waliców - Grzybowska - Królewska - pl. Małachowskiego - Kredytowa - Jasna - Świętokrzyska - Zgoda - Bracka - Krucza - Wilcza - Marszałkowska



Dziś będzie przewrotnie. Ostatnio ze względu na remont placu Politechniki i Nowowiejskiej co dzień jeżdżę Piękną, przez jej skrzyżowanie z Kruczą. Kiedyś na rogu Kruczej i Pięknej był pusty plac. Na ścianie kamienicy Jakuba Zalewskiego przy Kruczej 3 namalowano dwie reklamy. Nie wiem kiedy powstała reklama po lewej stronie. Natomiast kot był dziełem Janusza Rapnickiego z 1959 roku. Ta informująca o filmach była taka sobie, ale kot z pantoflem w łapach budził zainteresowanie w oczach młodego mieszkańca Warszawy w latach 70. Potem plac zarósł drzewami i reklam nie dało się zobaczyć, aż do czasu budowy biurowca na tym terenie. Dziś reklamy znów są nie do zobaczenia, ponieważ znalazły się za ścianą.
Piękna - tak kiedyś było. © oelka



Powrót okrężną trasą. Objazdy na Woli mogą spowodować oczopląs wśród kierowców nie znających okolic Prostej i Grzybowskiej. Informacja jest jak zwykle kiepska.
A budowa metra pod ulicą Prostą powoli się rozkręca:

Prosta budowa © oelka

Na koniec jeszcze wizyta na poczcie głównej. To chyba jedyne miejsce w Warszawie, gdzie listy ze skrzynki wyjmuje się częściej niż raz dziennie o 14.00. A ja wysyłałem list około 19.00. I nie chciałem by zalegał w skrzynce do następnego popołudnia.




  • DST 12.94km
  • Czas 00:41
  • VAVG 18.94km/h
  • VMAX 31.70km/h
  • Temperatura 28.0°C
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (166).

Środa, 11 maja 2011 · dodano: 11.05.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Od poniedziałku otwarty jest przejazd Nowowiejską na wprost przez skrzyżowanie z al. Niepodległości. Natomiast zabawne są tablice informujące o zmianach w okresie między 13.04 z 9.05 w rejonie placu Politechniki. Sam plac jest ciągle rozkopany i zapewne potrwa to jeszcze z miesiąc.
Dziś bez wydłużania, bo pora powrotu nie była zbyt wczesna. Za to widzę, że rower staje się coraz popularniejszy w tym mieście. Mam przynajmniej troje sąsiadów na mojej klatce schodowej, korzystających stale z tego środka transportu.




  • DST 20.84km
  • Czas 01:11
  • VAVG 17.61km/h
  • VMAX 33.40km/h
  • Temperatura 28.0°C
  • Podjazdy 4m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (165)

Wtorek, 10 maja 2011 · dodano: 11.05.2011 | Komentarze 4

Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Siemieńskiego - Skorochód Majewskiego - Korotyńskiego - Sierpińskiego - Racławicka - Sąchocka - Gorlicka - Mołdawska - Drygały - Jasielska - Mołdawska - Racławicka - Płatowcowa - Olimpijska - Balonowa - Miączyńska - Głogowa - Staszowska - Wołoska - Bytnara - Pułku Baszta - Joliot-Curie - Malczewskiego - Krasickiego - Kazimierzowska - Narbutta - Wiśniowa - Batorego - Boya - Bagatela - Al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna


Udało się mi trochę wydłużyć powrót do domu. Jakoś te 3 do 7 kilometrów to jednak trochę za mało, abym poczuł przyjemność z jazdy na rowerze. Z drugiej strony miejsce w centrum ma też swoje zalety. A choćby i takie, że w zasadzie wszędzie mam tak samo daleko lub blisko. Nie zależnie od tego czy wybieram się w kierunku Puszczy Kampinoskiej, Mazowieckiego Parku Krajobrazowego czy np. Kanału Żerańskiego.

A teraz powrócę do tematu przewodniego z ostatniego czasu, czyli historycznych już krańców linii autobusowych.
Nie dalej, jak w sobotę pisałem o pętli przy Wiślickiej zlokalizowanej w osiedlu Rakowiec, przy przedwojennej kolonii WSM. Jednak osiedla w tej części Ochoty są sporo młodsze.
W latach 1957 - 1967 powstało osiedle Szosa Krakowska, obejmujące teren Ochoty pomiędzy ulicami Bitwy Warszawskiej 1920 (ex Wery Kostrzewy), Szczęśliwicką, Dickensa, Urbanistów, Korotyńskiego, Skorochód-Majewskiego i terenem dawnego "Zieleniaka" czyli obecnym bazarem i halami przy Banacha. Drugie osiedle budowane mniej więcej w tym samym czasie to wspomniany już Rakowiec ograniczony ulicami księcia Trojdena, Skorochód-Majewskiego, Korotyńskiego, Żwirki i Wigury. Ulica rozgraniczająca oba osiedla to Skorochód-Majewskiego:
Wąsko na Skorochód-Majewskiego © oelka

Ta wąska ulica przez kilka lat gościła linię 157, która dotarła tu w 1968 roku. Jako pętla służyło kryterium uliczne: Pawińskiego - Dickensa - Skorochód-Majewskiego - Korotyńskiego - Pawińskiego. Taka sytuacja trwała do 1973 roku, gdy podobnie jak 128 i 172 z pobliskiego Rakowca 157 dotarł na nową pętlę uliczną na Korotyńskiego, Mołdawską i Pruszkowską. Patrząc na wąską osiedlową uliczkę zastawioną parkującymi samochodami, jaką jest obecnie Skorochód-Majewskiego, aż trudno wyobrazić sobie tam autobus, nawet jeśli był to Jelcz MEX, zwany popularnie "ogórkiem".
Innym miejscem, takim, gdzie się z kolei czas zatrzymał jest ulica Mołdawska i Jasielska, ale nie na terenie osiedli Rakowiec, czy Noworacławicka, ale bliżej linii kolejowej z Warszawy do Radomia.
Ulica Mołdawska jakiej nie znamy © oelka

Jakoś mój singiel na wąskich szosowych oponach poradził sobie z tą niezbyt przyjemną nawierzchnia.
A tuż obok na wspomnianej już linii numer 8: Warszawa Zachodnia - Kraków Główny Osobowy, znajduje się przystanek osobowy Warszawa Żwirki i Wigury:
Warszawa Żwirki i Wigury © oelka

Ścieżka, z której robiłem zdjęcie też jest ulicą miejską pod patronatem pana Drygały.




  • DST 22.09km
  • Czas 01:18
  • VAVG 16.99km/h
  • VMAX 37.00km/h
  • Temperatura 20.0°C
  • Podjazdy 8m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (164), i... stowarzyszeniem

Poniedziałek, 9 maja 2011 · dodano: 09.05.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Siemieńskiego - Grójecka - Bitwy Warszawskiej 1920r. - al. Prymasa Tysiąclecia - Górczewska - Płocka - Żytnia - Młynarska - R1 "Wola" - Wolska - Chłodna - Wronia - Łucka - Żelazna - Pereca - Waliców - Grzybowska - Królewska - Kredytowa - Jasna - Zgoda - Bracka - Krucza - Wspólna - Emilii Plater - Wilcza - Koszykowa - Chałubińskiego - Hoża - Marszałkowska



Fakt, że rzadko się mi zdarza jeździć po mieście między 16, a 17.00. Ale trzeba przyznać, że liczba osób jaką dziś widziałem korzystających z rowerów była pokaźna. Szczególnie ciasno było na skrzyżowaniach takich jak Rondo Zesłańców Syberyjskich, Prymasa Tysiąclecia z Kasprzaka, oraz z Wolską.



A teraz będzie przewrotnie.
To miejsce na zdjęciu wyglądające na całkiem nieźle zadbane podwórko, lub uliczkę osiedlową jest bardzo mocno związane z transportem szynowym...

Zjazd do Zakładu "Wola" © oelka

...bo jest to teren należący Tramwajów Warszawskich. Budynki po prawej stronie to budynek biurowy i socjalny, oraz hala zajezdni tramwajowej "Wola", po lewej ogrodzenie oddzielające zajezdnię od terenu szpitala zakaźnego. Miejsce gdzie stoją samochody widać jest ze skrzyżowania Wolskiej z Młynarską, oraz z drugiej strony od Siedmiogrodzkiej.
Być może przy okazji dziesiątych Dni Transportu Publicznego we wrześniu będzie okazja do odwiedzin tego bardzo ciekawego miejsca jakim jest "tramwajowe gospodarstwo" na Woli.




  • DST 46.12km
  • Teren 5.00km
  • Czas 02:16
  • VAVG 20.35km/h
  • VMAX 38.40km/h
  • Temperatura 15.0°C
  • Podjazdy 23m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Z Miedzeszyna przez Radość

Niedziela, 8 maja 2011 · dodano: 09.05.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - al. Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Idzikowskiego - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Cyklamenów - Heliotropów -- Trakt Lubelski - Borowiecka - Zasadowa - Panny Wodnej - Izbicka - Żwanowiecka - Strzegomska - Orzechowskiego - Izbicka - Burzliwa - Wilgi - Trakt Napoleoński - Pożaryskiego - Żagańska - Zwoleńska - Mrówcza - Lucerny - Kadetów - Poprawna - Stoczniowców - Bora-Komorowskiego - Fieldorfa - Wał Miedzeszyński - /ścieżka-dekacyjno-przyrodnicza/ - Wybrzeże Szczecińskie - Most Świętokrzyski - Lipowa - Dobra - Solec - al. 3 Maja - Park Rydza-Smigłego - Hoene-Wrońskiego - Agrykola - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna

Dzień z ładna pogodą. Szczególnie wieczorem gdy nie było wiatru.
Krzyż na skrzyżowaniu Zasadowej i Panny Wodnej. W okolicy jest ich zresztą kilka.

Na rozdrożu © oelka

I dwie pętle autobusowe w Radości.
Po pierwszej z nich trudno znaleźć choćby ślad.
Linia 161 pojawiła się w Radości 3 listopada 1965 roku. Połączyła cmentarz przy Izbickiej z rejonem skrzyżowania Panny Wodnej i Zasadowej, jak to widać na planie Warszawy z 1970 roku.

1970-42.jpg
Latem 1971 roku linia 161 pojechała dalej w rejon ulicy Przewodowej.
Obecnie 161 obsługiwana jest autobusami Autosan Solina z Mobilisu. Ich pojemność w zupełności wystarcza na potrzeby tej linii. Poniżej Autosan H7-20.07.01 Solina City A360 w pobliżu dawnej pętli 161 na Panny Wodnej.

Solina najdjeżdża © oelka

Na wspomnianym planie Warszawy z 1970 roku widać też, że w Radości swój kraniec posiada też linia C-bis. Jednak nie było to na Patriotów, lecz sto metrów w prawo, przy Panny Wodnej:

Dawna pętla w Radości © oelka

C-bis dotarła do Radości 22 listopada 1965. Kończyła tam do 1 października 1982, kiedy to zlikwidowano tę linię.

Jadąc ścieżką rowerową przez Park Rydza-Śmigłego (ex Park Kutury i Wypoczynku na Powiślu) w kierunku Agrykoli przy wylocie ulicy Hoene-Wrońskiego na Górnośląską można natrafić na pojemnik do zbierania zużytych ubrań.

Skrzynia na drodze © oelka




  • DST 14.45km
  • Czas 00:54
  • VAVG 16.06km/h
  • VMAX 30.70km/h
  • Temperatura 15.0°C
  • Podjazdy 4m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (163). Jeździec w... deszczu

Sobota, 7 maja 2011 · dodano: 08.05.2011 | Komentarze 4

Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - pl. Zbawiciela - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Marszałkowska - Oleandrów - Polna - Boya - Batorego - Wiśniowa - Rakowiecka - Kazimierzowska - Dąbrowskiego - Wołoska - Racławicka - Maratońska - Gimnastyczna - Miłobędzka - Racławicka - Jasielska - Korotyńskiego - Mołdawska - Pruszkowska - Pawińskiego -- WUM - Banacha - Pole Mokotowskie - al. Armii Ludowej - Podoskich - Polna - Lwowska - Piękna


Powrót po 21.00 i przy mocno padającym deszczu... Na szczęście nie była to ulewa, więc moje przeciwdeszczowe ubranko poradziło sobie w sposób zadowalający.


A tymczasem na Nowowiejskiej powoli buduje się betonowe podtorze.

Rozkopana Nowowiejska © oelka

A opisywany już blisko miesiąc temu Ringstand 58c zwany "Tobrukiem" jeszcze znajduje się na placu Zbawiciela.

"Tobruk" na placu Zbawiciela © oelka



A teraz powrócę do wałkowanego w ostatnim czasie tematu dawnych pętli autobusowych.

Na początek Mokotów i pętla na Dąbrowskiego przy Łowickiej. Było to tzw. "kryterium uliczne" (Dąbrowskiego - Łowicka - Madalińskiego - al. Niepodległości) działające od 4.08.1954. W tym czasie korzystała z niego linia 125. A od 23.07.1974 również 182. Pętla została zlikwidowana 16.10.1977.
Autobusy miały postój w zatoczce, która na zdjęciu kryje się za drzewami i krzakami po lewej stronie.

Tu była pętla - Dąbrowskiego © oelka

A teraz pora na Ochotę, a dokładniej Rakowiec. Część bloków tego osiedla powstała już w latach 30. XX wieku. Dalsza nowsza część to druga połowa lat 60. Ciekawostką są dość spore zmiany w układzie drogowym dokonane podczas budowy nowych bloków, co widać dobrze na planie Warszawy z 1958 roku.

1958-45.jpg
Pętla "Wiślicka" znajdowała się przy skrzyżowaniu Pruszkowskiej i Wiślickiej.
Tu była pętla - Wiślicka © oelka

Z pętli korzystały linie 114bis od 25 marca 1949, wraz początkiem 1953 roku przemianowana na 128. Od 18.04.1971 dołączyła linia 172. Pętla przestała być użytkowana 1 grudnia 1973 roku. A autobusy przeniosły się na Korotyńskiego wykonując po drodze kryterium przez Pruszkowską, Pawińskiego, Korotyńskiego i Mołdawską. Do tej pętli dotrzemy w przyszłości.




  • DST 13.57km
  • Czas 00:48
  • VAVG 16.96km/h
  • VMAX 32.60km/h
  • Temperatura 10.0°C
  • Podjazdy 4m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (162)... i załatwianiem spraw różnych.

Piątek, 6 maja 2011 · dodano: 06.05.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Banacha - Pasteura - Wawelska - Pługa - Mochnackiego - Asnyka - Niemcewicza - Grójecka - Tarczyńska - Niemcewicza - Asnyka - Filtrowa - Krzywickiego - Koszykowa - pl. Konstytucji - Koszykowa - Mokotowska - Koszykowa - Piękna

Koszykowa x4 to chyba rekord w moich wpisach :-)

Na Grójeckiej przed Urzędem... przepraszam ratuszem dzielnicy Ochota, wystawiono plansze dotyczące historii, a dokładnie powstania w 1831r. Szkoda, że na pierwszej planszy poświęconej fortyfikacjom jest błąd i zdjęcie na samym dole jednej z rogatek jerozolimskich zbudowanych w 1818 roku na obecnym placu Zawiszy podpisano jako obrona szańca na Woli przez generała Sowińskiego. Błąd wynikający chyba z użycia klawiszy Ctr C i Ctr V, ponieważ identyczny jest sąsiedni podpis.

Wystawa na Grójeckiej © oelka

Rogatki na placu Zawiszy rozebrano w czasie okupacji w latach 40. Do dziś przetrwały siostrzane rogatki na placu Unii Lubelskiej, oraz na Zamoyskiego, przy Lubelskiej.




  • DST 13.39km
  • Czas 00:43
  • VAVG 18.68km/h
  • VMAX 32.80km/h
  • Temperatura 8.0°C
  • Podjazdy 4m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (161).

Czwartek, 5 maja 2011 · dodano: 05.05.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Koszykowa - Noakowskiego - Lwowska - Piękna

Powrót częściowo w deszczu. Oczywiście padać zaczyna dokładnie w momencie wyjścia do domu, ale niezbyt mocno. Kończy nim dotarłem do domu.
Wczoraj spotkałem się z pytaniem, gdzie się wybrałem, że mam opaleniznę na twarzy. A ja się nie musiałem nigdzie daleko wybierać. Wystarczyła jazda na rowerze pod słońce przy dość silnym czołowym wietrze.
Może warto by było zbudować solarium w tunelu areodynamicznym? Chyba zacznę szukać sponsora, czy też partnera do takiej inwestycji ;-)