Info

Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.

Moje rowery
Wykres roczny

Archiwum bloga
- 2015, Kwiecień2 - 5
- 2015, Marzec8 - 7
- 2015, Luty3 - 7
- 2015, Styczeń4 - 4
- 2014, Grudzień6 - 17
- 2014, Listopad10 - 37
- 2014, Październik13 - 25
- 2014, Wrzesień17 - 34
- 2014, Sierpień9 - 26
- 2014, Lipiec16 - 45
- 2014, Czerwiec13 - 43
- 2014, Maj12 - 37
- 2014, Kwiecień12 - 29
- 2014, Marzec9 - 23
- 2014, Luty8 - 12
- 2014, Styczeń6 - 6
- 2013, Grudzień8 - 40
- 2013, Listopad9 - 20
- 2013, Październik11 - 25
- 2013, Wrzesień17 - 51
- 2013, Sierpień12 - 31
- 2013, Lipiec10 - 25
- 2013, Czerwiec11 - 36
- 2013, Maj13 - 61
- 2013, Kwiecień11 - 31
- 2013, Marzec7 - 46
- 2013, Luty5 - 22
- 2013, Styczeń4 - 32
- 2012, Grudzień5 - 26
- 2012, Listopad11 - 58
- 2012, Październik12 - 32
- 2012, Wrzesień15 - 44
- 2012, Sierpień25 - 62
- 2012, Lipiec28 - 56
- 2012, Czerwiec25 - 26
- 2012, Maj25 - 55
- 2012, Kwiecień14 - 27
- 2012, Marzec12 - 38
- 2012, Luty5 - 32
- 2012, Styczeń6 - 36
- 2011, Grudzień25 - 37
- 2011, Listopad29 - 30
- 2011, Październik26 - 12
- 2011, Wrzesień26 - 11
- 2011, Sierpień24 - 24
- 2011, Lipiec22 - 20
- 2011, Czerwiec24 - 17
- 2011, Maj29 - 28
- 2011, Kwiecień25 - 23
- 2011, Marzec3 - 0
- 2011, Luty4 - 5
- 2011, Styczeń4 - 2
- 2010, Listopad10 - 0
- 2010, Październik27 - 3
- 2010, Wrzesień23 - 3
- 2010, Sierpień17 - 0
- 2010, Lipiec28 - 4
- 2010, Czerwiec26 - 0
- 2010, Maj23 - 2
- 2010, Kwiecień24 - 0
- 2010, Marzec9 - 1
- 2010, Luty1 - 0
- 2010, Styczeń1 - 0
Rowerkiem po Warszawie
Dystans całkowity: | 14800.84 km (w terenie 352.44 km; 2.38%) |
Czas w ruchu: | 784:34 |
Średnia prędkość: | 18.77 km/h |
Maksymalna prędkość: | 45.40 km/h |
Suma podjazdów: | 11284 m |
Liczba aktywności: | 503 |
Średnio na aktywność: | 29.43 km i 1h 33m |
Więcej statystyk |
- DST 37.85km
- Teren 1.00km
- Czas 01:58
- VAVG 19.25km/h
- VMAX 31.90km/h
- Temperatura 2.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Przez Siekierki do Miedzeszyna
Sobota, 7 stycznia 2012 · dodano: 09.01.2012 | Komentarze 7
Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - pl. Politechniki - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - al. Armii Ludowej - Aleje Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Beethovena - Witosa - Becka - Wolicka - Antoniewska - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Cyklamenów - Heliotropów -- Heliotropów - Cyklamenów - Wał Miedzeszyński - Wybrzeże Szczecińskie - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Kościuszkowskie - Wioślarska - Solec - Wilanowska - Czerniakowska - Śniegockiej - Koźmińska - Jezierskiego - Rozbrat - Myśliwiecka - Agrykola - Aleje Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna
W prasie lokalnej można znaleźć artykuły o dyskusji na temat ochrony Jeziorka Czerniakowskiego. Teraz wątpliwości budzi projekt planu ochrony tego terenu jaki opracowała Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska.Jeziorko Czerniakowskie
© oelka
A ja przypomniałem sobie przy okazji tego tekstu, że już jakiś czas temu obiecałem sobie odszukać resztki ulicy Wolickiej. Kiedyś zaczynała się od skrzyżowania Czerniakowskiej i Witosa (ex Stegny - istniejąca od drugiej połowy lat 70.) i prowadziła na Siekierki, co widać na planie Warszawy z 1978 roku. A obecnie zaczyna się na trawniku przy alei Becka, czyli Trasie Siekierkowskiej.Ulica Wolicka (1)
© oelka
Dalej widać, że kiedyś była czymś więcej niż polną drogą. Widać spore odcinki z zachowanym brukiem.Zapomniana ulica
© oelka
Punktem charakterystycznym był punkt bazowy do pomiarów geodezyjnych, który jest do zobaczenia właśnie przy Wolickiej, koło dawnego starorzecza Wisły i Wilanówki.Punkt pomiarowy na Siekierkach
© oelka
Tuż obok wokół starorzecza zbudowano podczas budowy Trasy Siekierkowskiej chodnik i DDR z fazowanej kostki. Obie drogi zataczają koło i wracają do punktu wyjścia czyli skrzyżowania ulic Antoniewskiej, Wolickiej i Polskiej. W efekcie zarastają trawą, bo nie ma chętnych na spacery w tym miejscu i podziwianie industrialnych krajobrazów z blokami...Starorzecza Wisły i Wilanówki
© oelka
... lub kominami elektrociepłowni "Siekierki" i linią 110kV.Socrealizm na miarę naszych możliwości
© oelka
A tymczasem jadąc dalej przy Wale Miedzeszyńskim w dalszym ciągu można podziwiać pułapkę na dziki. Prezentowałem ją jakiś czas temu, dzisiaj kolejna okazja. Tym razem w porze dziennej.Dzik jest dziki, dzik jest zły i... może wpadnie w pułapkę
© oelka
A na samym początku wału, jako nasypu trwają prace przy jego umacnianiu, prace są prowadzone na pierwszych stu merach wału, od strony rzeki. Sprawa jest o tyle ciekawa, że nie pamiętam, by dokładnie w tym miejscu woda kiedyś podchodziła pod sam wał.Poprawianie wału
© oelka
- DST 28.85km
- Czas 01:49
- VAVG 15.88km/h
- VMAX 29.00km/h
- Temperatura 6.0°C
- Podjazdy 27m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Popołudniowe załatwianie spraw różnych
Środa, 4 stycznia 2012 · dodano: 06.01.2012 | Komentarze 0
Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - pl. Konstytucji - Marszałkowska - pl. Defilad - Emilii Plater - Twarda - pl. Grzybowski - Grzybowska - Waliców - Krochmalna - Żelazna - Nowolipie - al. Jana Pawła II - Dzielna - Karmelicka - Stawki - al. Jana Pawła II - Broniewskiego - Perzyńskiego - Podczaszyńskiego - Podleśna - Gwiaździsta - Wybrzeże Gdyńskie - Wybrzeże Gdańskie - Wybrzeże Kościuszkowskie - Wioślarska - Solec - Wilanowska - Czerniakowska - Śniegockiej - Koźmińska - Jezierskiego - Rozbrat - Myśliwiecka - Agrykola - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Marszałkowska - pl. Konstytucji - Koszykowa - Mokotowska - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Poznańska - Wilcza - Koszykowa - Chałubińskiego - Hoża - Marszałkowska
Wyruszyłem późnym popołudniem aby załatwić kilka spraw w różnych miejscach miasta.
A przy okazji:Most Śląsko-Dąbrowski na niebiesko
© oelka
I na jednym zdjęciu mam podświetlone: kościół św. Floriana, Most Śląsko-Dąbrowski, Stadion Dziesięciolecia w nowym wcieleniu i Most Świętokrzyski.
A teraz trochę infrastruktury.
Na schodach do przejścia pod rondem u zbiegu Marszałkowskiej i Alej Jerozolimskich pojawiły się żółte rynny pozwalające sprowadzić rower. Jak na razie są w wyjściach po stronie północnej. Tam gdzie potencjalnie będzie najwięcej chętnych a więc koło pawilonu Cepelii od strony Nowogrodzkiej, gdzie się urywa pseduo-DRR na Marszałkowskiej rynny na razie nie zainstalowano. Prowadnica dla rowerów na schodach pod Patelnię
© oelka
Podobne rozwiązanie zastosowano kiedyś na Moście Łazienkowskim, gdzie schodów również nie brakuje.
A teraz trochę prawa, bo szykują się zmiany.
W ubiegłym roku znowelizowano Prawo o ruchu drogowym, wprowadzając korzystne z punktu widzenia użytkowników rowerów zmiany, począwszy od likwidacji niezgodności z Konwencji Wiedeńskiej o Ruchu Drogowym w kwestii pierwszeństwa na przejeździe dla rowerów. Teraz przyszła kolej na rozporządzenia wykonawcze. Aktualnie konsultowany jest projekt rozporządzenia dotyczącego obowiązkowego wyposażenia pojazdu. Jest to rozporządzenie gdzie są zapisane takie sprawy, jak w przypadku roweru w oświetlenie przednie i tylne, oraz sprawnie działający hamulec. Obecnie obowiązuje wersja tego rozporządzenia z 2002 roku. Swoją drogą warto się z nią zapoznać.
Projekt zmian w rozporządzeniu został udostępniony przez ministerstwo.
Najpierw pozytywne zmiany:
§ 53. 1. Rower, wózek rowerowy, powinien być wyposażony:
(...)
1a. Dopuszcza się, aby światła pozycyjne pojazdu, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, były zdemontowane, jeżeli kierujący tym pojazdem nie jest zobowiązany do ich używania podczas jazdy.
A więc w ciągu dnia, przy dobrej widoczności, będzie można jeździć bez założonego oświetlenia.
6) w § 56 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) światła pozycyjne oraz światła odblaskowe oświetlone światłem drogowym innego
pojazdu powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 150 m; w przypadku roweru dopuszcza się migające światła pozycyjne;”;
Zapisano wyraźnie, że migać może zarówno tylna, jak i przednia lampa. Dotychczas zapis dotyczył tylko tylnej lampy.
Niestety pozostawiono w mocy zapis limitujący wysokość montażu oświetlenia na 95cm. Co w przypadku lamp montowanych na kierownicy jest nie do spełnienia.
To były zmiany na lepsze. A teraz bzdury.
7) w § 56 ust. 2 i 3 otrzymuje brzmienie:
„2. Dopuszcza się umieszczanie świateł odblaskowych:
1) barwy żółtej samochodowej – na bocznych płaszczyznach kół pojazdu, o którym
mowa w § 53-55, z tym zastrzeżeniem, że z każdego boku pojazdu powinny być
widoczne dwa światła: jedno umieszczone na kole przedniej osi, a drugie – na kole
tylnej osi;
To oznacza, że np. opony z białymi odblaskami będą niezgodne z tym rozporządzeniem. Przedziwne podejście, gdy z jednej strony promuje się kamizelki z odblaskami, a z drugiej ogranicza się ilość i kolor odblasków na rowerze. Moim zdaniem ciężko jest pomylić białe odblaski na kołach z przodem pojazdu lub przyczepy, gdzie się takowe najczęściej stosuje. Chciałbym zresztą zobaczyć przyczepę lub pojazd z białymi odblaskami z przodu o kształcie okręgu i średnicy 26-29 cali...
§ 53. 1. Rower, wózek rowerowy, powinien być wyposażony:
1b. Przyczepa ciągnięta przez rower lub wózek rowerowy powinna być wyposażona w:
1) światła, o których mowa w § 56 ust. 3;
2) dyszel wyposażony w urządzenie sprzęgowe, uniemożliwiające przewrócenie się
przyczepy w przypadku przewrócenia się roweru;
3) dodatkowe połączenie (łańcuch, linka), które w razie zerwania głównego urządzenia
łączącego będzie zapobiegało dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewniało niezbędną
kierowalność przyczepy”;
Ktoś chyba bezmyślnie przekopiował zapisy dotyczące przyczep samochodowych. Punkt drugi praktycznie uniemożliwia stosowanie przyczep w rodzaju jednokołowego Extrawheela, bo cudów nie ma. Ta przyczepa samodzielnie stać nie będzie, bez złamania podstawowych praw fizyki.
I jeszcze jedna wyjątkowa bzdura:
5) § 53 otrzymuje brzmienie:
„§ 53. 1. Rower, wózek rowerowy, powinien być wyposażony:
3) co najmniej w jeden skutecznie działający hamulec; w przypadku pojazdów
wprowadzonych do obrotu od dnia 1 stycznia 2013 r. – w dwa niezależne skutecznie
działające układy hamulcowe;
W dołączonym uzasadnieniu czytamy na ten temat:
w § 53 ust. 1 w pkt 3 dodano zapis, iż rower/wózek rowerowy powinien być
wyposażony w dwa niezależne skutecznie działające układy hamulcowe.
Rozwiązanie to stanowi propozycję Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego
i ma na celu zapewnienie zwiększenia poziomu bezpieczeństwa kierujących
tymi pojazdami. Dodatkowo projekt wprowadza przepis przejściowy, zgodnie
z którym wymóg ten będzie miał zastosowanie do pojazdów wprowadzonych
do obrotu od dnia 1 stycznia 2013 r.
Co ciekawe Konwencja Wiedeńska wymaga jednego sprawnego hamulca w rowerze. I w sumie to wystarczy. Druga ciekawostka to przepis przejściowy, którego nie da się wyegzekwować. Bo jeśli mam samodzielnie złożony rower i nigdy go nie sprzedawałem, to policja nie będzie w stanie mi udowodnić, że nie spełnia on przepisów. A z kolei rower złożony lat temu ponad czterdzieści mający jeden hamulec będzie nie do sprzedania po 01.01.2013.
I jeszcze warto się przyjrzeć kto upichcił tę bzdurę:
Polskie Stowarzyszenie Rowerowe.
Przeglądając skład zarządu tej organizacji można spostrzec, że rej wodzą tam osoby powiązane z niektórymi spośród krajowych producentów, oraz importerów rowerów. Można podejrzewać tu działania lobbystyczne mające zapewnić lepszy zbyt produktów, kosztem konkurencji. A przede wszystkim kosztem użytkowników rowerów.
A na koniec jako podsumowanie pismo w tej sprawie do ministerstwa przygotowane przez Miasta Dla Rowerów.
Jest jeszcze dyskusja na forum Masy Krytycznej, gdzie też jest poruszony ten temat.
W sprawie tej nowelizacji do Ministerstwa może napisać każdy. W końcu po to są konsultacje społeczne.
- DST 23.53km
- Czas 01:26
- VAVG 16.42km/h
- VMAX 31.70km/h
- Temperatura 3.0°C
- Podjazdy 5m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (314)
Poniedziałek, 26 grudnia 2011 · dodano: 27.12.2011 | Komentarze 4
A dzisiaj podjechałem sobie w pobliże skrzyżowania Alej Jerozolimskich i Grzymały-Sokołowskiego, gdzie przy torach Linii Średnicowej znajduje się "tobruk", ale z dość okazałą obudową.

Ringstadt przy Linii Średnicowej.© oelka
Chwilę później przejechał też 19WE z warszawskiego SKMu.

Jedzie sobie SKM© oelka
Od strony rowerowej skrzyżowanie jest nie najgorzej zbudowane.
Tu widok na wschodnią część skrzyżowania z północno-wschodniego narożnika:

Wezeł Łopuszańska/Aleje Jerozolimskie (3)© oelka
Ale są też i poważne błędy, bo jak ma na DDR, zaczynający się przy wylocie na Łopuszańską ulicy Jutrzenki, wjechać rowerzysta mając do pokonania pokaźny krawężnik?

Wezeł Łopuszańska/Aleje Jerozolimskie (4)© oelka
Może wystarczy marudzenia.
Jedna z choinek stoi przy głównym wejściu do kościoła Najświętszego Zbawiciela, bardzo zresztą ciekawej świątyni ulokowanej niemal w sercu miasta.

Choinka u progów Zbawiciela© oelka
- DST 9.84km
- Czas 00:46
- VAVG 12.83km/h
- VMAX 27.80km/h
- Temperatura 0.0°C
- Podjazdy 7m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (313)
Piątek, 23 grudnia 2011 · dodano: 24.12.2011 | Komentarze 6
Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - Al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - Rondo Jazdy Polskiej - al. Armii Ludowej - Podoskich - Polna - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna
Jutro już wigilia Bożego Narodzenia. Wracając kupiłem choinkę na Polnej. Jechać z choinką byłoby zdecydowanie trudno, ale przewieźć ją na rowerze niczym dwa worki ziemniaków, czy zboża dało radę i było zdecydowanie wygodniej niż taszczyć ją w ręku. Oczywiście spacer z choinką na rowerze odbił się na średniej.
A tymczasem choinka nie moja, bo na terenie Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, przed gmachem rektoratu, przy narożniku ulic Trojdena oraz Żwirki i Wigury. Medyczna choinka
© oelka
A na koniec wszystkim znajomym z BS i nieznajomym czytelnikom życzę spokojnego Bożego Narodzenia, najlepiej jeszcze z czasem i pogodą na wycieczkę rowerową.
- DST 12.30km
- Czas 00:53
- VAVG 13.92km/h
- VMAX 25.90km/h
- Temperatura -1.0°C
- Podjazdy 7m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (311)
Środa, 21 grudnia 2011 · dodano: 23.12.2011 | Komentarze 2
Początków pałacu szukać można w XVII wieku, gdy po roku 1659, a zapewne przed rokiem 1663, Krzysztof Zygmunt Pac buduje willę, czy też pałacyk "Belwedere" (po włosku piękny widok), w miejscu gdzie najprawdopodobniej wcześniej znajdowała się willa królowej Bony. W latach 30. lub 40 XVIII wieku w miejscu willi powstaje pałac według projektu Józefa Fontany wzniesiono pałac dla Józefa Paca. W 1767 roku pałac przeszedł w ręce Stanisława Augusta Poniatowskiego. Król w oficynach pałacu urządził manufakturę produkującą porcelanę i fajans, korzystając ze złoży gliny w okolicy skarpy. Do dzisiaj na zboczu skarpy koło skrzyżowania Puławskiej i Madalińskiego zachował się staw będący dawnym wyrobiskiem gliny. Koło 1780 roku powstały plany przebudowy Belwederu przygotowane przez Jana Krystiana Kamsetzera. Plany te przewidujące budowę dużego pałacu zamykającego oś Alei Ujazdowskich nie zostały zrealizowane. Przebudowę do obecnego wyglądu przeprowadził kolejny użytkownik pałacu, Wielki Książę Konstanty w latach 1819-22. projekt sporządził Jakub Kubicki, a prace nadzorował Józef Boretti. W późniejszym czasie remontowano wnętrza, natomiast na zewnątrz nie było już większych zmian. Warto przypomnieć, że 29 listopada 1830 roku salwował się ucieczką z Belwederu w przebraniu kobiety przed nadchodzącymi spiskowcami z Podchorążówki.
W okresie międzywojennym pałac był siedzibą prezydentów RP. Po 1926 roku urzędował tu Marszałek Piłsudski. Po jego śmierci w 1935 roku powstało tu jego muzeum.
W czasie wojny Belweder był siedzibą Hansa Franka - generalnego gubernatora terenów Polski nie włączonych bezpośrednio do III Rzeszy. Po wojnie jako prezydent urzędował tu Bolesław Bierut. Potem zaś kolegialna głowa PRL czyli Rada Państwa i jej przewodniczący. Prezydenci powrócili tu po 1989 roku. Pierwszym był Wojciech Jaruzelski, drugim Lech Wałęsa, który w 1994 roku przeniósł się do Pałacu Radziwiłlów (Namiestnikowskiego) przy Krakowskim Przedmieściu 46/48. Obecnie Belweder jest miejscem zamieszkania prezydenta.

Nocny Belweder© oelka
- DST 12.17km
- Czas 00:51
- VAVG 14.32km/h
- VMAX 29.40km/h
- Temperatura 0.0°C
- Podjazdy 7m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (310)
Wtorek, 20 grudnia 2011 · dodano: 21.12.2011 | Komentarze 2
Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - Al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- WUM - Banacha - Pole Mokotowskie - Waryńskiego - Boya - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna
Skoro lud się zimy domagał to dostał pierwszy śnieg, przynajmniej w Warszawie. Nie wszędzie jest widoczny, ale w Alejach Ujazdowskich widać. Widać też kilka śladów rowerów, co dedykuję pracownikom ZDMu, przekonanym, że dróg rowerowych nie ma potrzeby odśnieżać.Śnieg w Alejach Ujazdowskich
© oelka
W al. Niepodległości śnieg nie był aż tak widoczny. Śnieg w al. Niepodległości
© oelka
A wcześniej w ciągu dnia było słońce i minimum mrozu. Kałuże dziś nie rozmarzły, w kilku miejscach można było ryzykować poślizg. Przymrozek na Polu Mokotowskim
© oelka
- DST 34.62km
- Teren 1.00km
- Czas 01:49
- VAVG 19.06km/h
- VMAX 34.70km/h
- Temperatura 5.0°C
- Podjazdy 27m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Zielony Miedzeszyn
Sobota, 17 grudnia 2011 · dodano: 18.12.2011 | Komentarze 3
Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - al. Armii Ludowej - Aleje Ujazdowskie - Agrykola - Myśliwiecka - 29 Listopada - Czerniakowska - Suligowskiego - Podchorążych - Czerska - Gagrina - Nehru - al. Polski Walczącej - WSK - Bluszczańska - Siekierkowska - Gościniec - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Cyklamenów - Heliotropów -- Heliotropów - Cyklamenów - Wał Miedzeszyński - Wybrzeże Szczecińskie - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Kościuszkowskie - Wioślarska - Solec - Wilanowska - Czerniakowska - Śniegockiej - Koźmińska - Jezierskiego - Rozbrat - Myśliwiecka - Agrykola - Aleje Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna
Zielony w grudniu? A właśnie tak:Zielono w grudniu
© oelka
Gałąź na róży pnącej jest w takim stanie od września i jakoś nic jej nie rusza. A tymczasem tuż przy Wale Miedzeszyńskim od strony Wisły pojawił się kojec-pułapka. Wygląda na to, że próbuje się tu zwabić stado dzików. Złapać dzika
© oelka
O tym jak dziki buszują po Warszawie sporo mogą opowiedzieć mieszkańcy Białołęki, głównie z tej tzw. "zielonej" położonej bliżej pasma lasów należących do Nadleśnictwa Drewnica, którego część stanowi też Puszcza Słupecka.
Świąteczne ozdoby pojawiły się na budynkach Wodociągu Praskiego u zbiegu Wału Miedzeszyńskiego i Wersalskiej.Świąteczny wodciąg
© oelka
A na koniec jeszcze jak zawsze namiastka gór w postaci podjazdu na skarpę. Dzisiaj maszyna losująca wybrała Agrykolę. Urokliwy wąwóz oświetlony latarniami gazowymi - wzór z roku 1856. Agrykola nocą
© oelka
Szkoda jednak, że ulica ta ma fatalnie zaniedbaną nawierzchnię: asfalt z dziurami i łatami to nie najlepsza wizytówka tego miejsca.
A skoro już dotarliśmy do infrastruktury to warto też zwrócić uwagę na DDR na koronie Wału Miedzeszyńskiego. Co jakiś czas przez Wał przeprowadzone są przejazdy na teren zalewowy. Chodnik i DDR są zabezpieczone składanymi słupkami, które po ciemku widać, o ile stoją. Jeśli leżą to już nie koniecznie. Jakiś czas temu spotkałem się z sytuacją, gdy kobieta na miejskim rowerze wywróciła się najeżdżając na leżący słupek. Podejrzewam, że złożony słupek to pozostałość po wizycie służb miejskich. A na zdjęciu widać też, że jeden ze słupków komuś się przydał.Słupki na Wale Miedzeszyńskim
© oelka
- DST 13.78km
- Czas 00:51
- VAVG 16.21km/h
- VMAX 29.70km/h
- Temperatura 3.0°C
- Podjazdy 7m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (305)
Wtorek, 13 grudnia 2011 · dodano: 17.12.2011 | Komentarze 0
W 1980 roku, po legalizacji NSZZ "Solidarność" siedziba biura regionu Mazowsze mieściła się przy Szpitalnej 5. W maju 1981 roku została przeniesiona na Mokotowską 16/20.

Szkoła na Mokotowskiej© oelka
Zdjęcia z demonstracji w dniu 13 grudnia są dostępne na stronie Ośrodka "Karta". Dla przykładu zdjęcie o numerze sygnatury OK_011845 i kolejnych pięć zdjęć. I jeszcze szczegółowy opis wydarzeń z 13 grudnia.
Teraz powrót do teraźniejszości.

Kamienie na drodze© oelka
- DST 11.11km
- Czas 00:38
- VAVG 17.54km/h
- VMAX 28.90km/h
- Temperatura 2.0°C
- Podjazdy 14m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (304)
Poniedziałek, 12 grudnia 2011 · dodano: 16.12.2011 | Komentarze 0
Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - Al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna
Noc była zimna i chyba była to pierwsza okazja do zobaczenia zamarzniętych kałuż w Warszawie.Zamarzło się kałużom
© oelka
O pustym terenie z tyłu za Centralnym Szpitalem Klinicznym WUM przy Banacha już pisałem - ostatnio we wrześniu.
A teraz ruszyły prace przy budowie ścian szczelinowych i prace ziemne. Mniej przyjemna strona to błoto ciągnące się również na ulicy ks. Trojdena, choć wykonawca prac w ostatnich dniach wziął się za jego sprzątanie.Szpital się buduje
© oelka
Powrót tym razem ulicami przez Ochotę, aby minąć się z pewną demonstracją idącą w tym czasie z placu Konstytucji na Mokotów. Organizatorzy zapowiadali tysiące uczestników, a szło ponoć około stu osób.
- DST 36.93km
- Teren 2.00km
- Czas 02:00
- VAVG 18.46km/h
- VMAX 32.90km/h
- Temperatura 2.0°C
- Podjazdy 29m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Przez Ujazdów do Miedzeszyna
Niedziela, 11 grudnia 2011 · dodano: 13.12.2011 | Komentarze 3
W ostatnich dniach głośno się zrobiło wokół "domków fińskich" przy ulicy Jazdów. Urzędnicy dzielnicy Śródmieście i Zarządu Gospodarowania Nieruchomościami dążą bowiem do takiego przygotowania planu zagospodarowania przestrzennego Ujazdowa, aby domki zostały rozebrane. Szerzej o domkach pisałem 29 czerwca, podając wówczas miejsca gdzie kiedyś zostały zbudowane. I tam też odsyłam do opisu domków. Przypomnę tylko, że te drewniane domy stoją dwa kroki od Sejmu i blisko Łazienek. Taka podmiejska cicha enklawa w samym centrum miasta. Dziś więc mniej treści a więcej zdjęć.
Na początek dom pod adresem ul. Jazdów 7/8. Jeden z nielicznych, którego stan jest zbliżony do wyglądu oryginalnego, gdyż większość z nich jest mniej lub więcej zmodyfikowana. Ten niestety stwarza wrażenie opuszczonego.

Klasyczny domek fiński© oelka

Jazdów. Za ścianą żywopłotu...© oelka

Ulica Jazdów. Domki w szeregu.© oelka

Domki przy ulicy Jazdów© oelka
Na końcu tego odcinka ulicy Jazdów przed łukową kładką nad Trasą Łazienkowską stoi rzeźba. Jedna z kilku ustawionych w tym miejscu w latach 70.

Rzeźba w Ujazdowie© oelka
Kiedy niedawno pisałem o gwiaździstych placach południowego Śródmieścia i łączących je ulicach wspomniałem o osi widokowej związanej z Zamkiem Ujazdowskim (zwaną również Osią Stanisławowską od ostatniego króla Polski Stanisława Augusta Poniatowskiego, inicjatora tego założenia urbanistycznego). Szkoda, że nie jest ona wycięta pomiędzy drzewami okalającymi zamek. Wówczas bryła zamku była by widoczna z Nowowiejskiej. Dziś widać tylko ścianę drzew. A tak wygląda Oś Stanisławowska widziana od strony bramy do Zamku.

Gwiazda Ujazdowa© oelka

Tu był szpital (1)© oelka

Tu był szpital (2)© oelka
Pozostały też i inne pamiątki w postaci kratownicowych słupów po których poprowadzone były linie energetyczne:

Tu był szpital (3)© oelka

Tu był szpital (4)© oelka
Z tyłu, za słupem widać mocno przebudowany pawilon szpitalny. Po przebudowie otrzymał wygląd stylizowany na staropolski dwór. Kiedyś był to prosty jednopiętrowy budynek.