Info

Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.

Moje rowery
Wykres roczny

Archiwum bloga
- 2015, Kwiecień2 - 5
- 2015, Marzec8 - 7
- 2015, Luty3 - 7
- 2015, Styczeń4 - 4
- 2014, Grudzień6 - 17
- 2014, Listopad10 - 37
- 2014, Październik13 - 25
- 2014, Wrzesień17 - 34
- 2014, Sierpień9 - 26
- 2014, Lipiec16 - 45
- 2014, Czerwiec13 - 43
- 2014, Maj12 - 37
- 2014, Kwiecień12 - 29
- 2014, Marzec9 - 23
- 2014, Luty8 - 12
- 2014, Styczeń6 - 6
- 2013, Grudzień8 - 40
- 2013, Listopad9 - 20
- 2013, Październik11 - 25
- 2013, Wrzesień17 - 51
- 2013, Sierpień12 - 31
- 2013, Lipiec10 - 25
- 2013, Czerwiec11 - 36
- 2013, Maj13 - 61
- 2013, Kwiecień11 - 31
- 2013, Marzec7 - 46
- 2013, Luty5 - 22
- 2013, Styczeń4 - 32
- 2012, Grudzień5 - 26
- 2012, Listopad11 - 58
- 2012, Październik12 - 32
- 2012, Wrzesień15 - 44
- 2012, Sierpień25 - 62
- 2012, Lipiec28 - 56
- 2012, Czerwiec25 - 26
- 2012, Maj25 - 55
- 2012, Kwiecień14 - 27
- 2012, Marzec12 - 38
- 2012, Luty5 - 32
- 2012, Styczeń6 - 36
- 2011, Grudzień25 - 37
- 2011, Listopad29 - 30
- 2011, Październik26 - 12
- 2011, Wrzesień26 - 11
- 2011, Sierpień24 - 24
- 2011, Lipiec22 - 20
- 2011, Czerwiec24 - 17
- 2011, Maj29 - 28
- 2011, Kwiecień25 - 23
- 2011, Marzec3 - 0
- 2011, Luty4 - 5
- 2011, Styczeń4 - 2
- 2010, Listopad10 - 0
- 2010, Październik27 - 3
- 2010, Wrzesień23 - 3
- 2010, Sierpień17 - 0
- 2010, Lipiec28 - 4
- 2010, Czerwiec26 - 0
- 2010, Maj23 - 2
- 2010, Kwiecień24 - 0
- 2010, Marzec9 - 1
- 2010, Luty1 - 0
- 2010, Styczeń1 - 0
Rowerkiem po Warszawie
Dystans całkowity: | 14800.84 km (w terenie 352.44 km; 2.38%) |
Czas w ruchu: | 784:34 |
Średnia prędkość: | 18.77 km/h |
Maksymalna prędkość: | 45.40 km/h |
Suma podjazdów: | 11284 m |
Liczba aktywności: | 503 |
Średnio na aktywność: | 29.43 km i 1h 33m |
Więcej statystyk |
- DST 22.15km
- Czas 01:28
- VAVG 15.10km/h
- VMAX 35.90km/h
- Temperatura 20.0°C
- Podjazdy 40m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Z "pełną" parą do pary na Gdańskim
Sobota, 11 czerwca 2011 · dodano: 12.06.2011 | Komentarze 1
Sądząc po średniej to ta tytułowa pełna para zdecydowanie wymaga wzięcia jej w cudzysłów, ale w końcu nie pojechałem na wyścig sprinterów, tylko aby uwiecznić ciekawostkę, jaką był przyjazd do Warszawy trzech czynnych parowozów. Jest to bodaj pierwsza taka okazja od wielu lat. Jeśli się nie mylę to od 1995 roku, gdy podczas obchodów 150 lat kolei w Polsce w Warszawie pojawiło się kilkanaście czynnych lokomotyw parowych. Dziś to już niestety nie możliwe.
Parowozy przyjechały na nocny pokaz na Moście Średnicowym, na który się nie wybrałem, natomiast w ciągu dnia urządzono pokaz wodowania parowozu na stacji Warszawa Gdańska. Wykorzystując do tego celu zachowany żuraw wodny z lat 40. XX wieku.
Jednak kiedy dotarłem na stację skład był już zestawiony do przejazdu na Warszawę Wschodnią.
Nie mogłem nie sfotografować lokomotywy, której zwyczajowa przyjęta nazwa jest tożsama z wykorzystywanym przeze mnie nickiem. Ol49-59, czyli oelka:

Most kolejowy pod Cytadelą© oelka
I jeszcze koniec pociągu. Wygląda jakby Ty2-911 jechała na popychu ciężkiego składu.
A na koniec jeszcze "rzut oka" z góry na ścieżkę przyrodniczą nad Wisła.

Ścieżka nad Wislą© oelka
- DST 44.34km
- Teren 1.50km
- Czas 02:21
- VAVG 18.87km/h
- VMAX 36.00km/h
- Temperatura 17.0°C
- Podjazdy 27m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (187) i... Miedzeszynem.
Czwartek, 9 czerwca 2011 · dodano: 10.06.2011 | Komentarze 0
Po upalnych dniach zrobiło się pochmurnie a wieczorem nawet było coś w rodzaju bardzo drobnej mżawki. Kierowcy takiej wilgoci nie zauważają w efekcie czego nie zdają sobie sprawy, że jezdnia jest śliska. I w ten sposób trzech kierujących potłukło na Moście Siekierkowskim swoje pojazdy mechaniczne.
W samym niemal sercu dolnego Mokotowa znajduje się teren, gdzie czas płynie inaczej. Zielono, niska przedmiejska zabudowa, całkiem cicho bez hałasu typowego dla Puławskiej, czy Sobieskiego. To dwie uliczki odchodzące od Piaseczyńskiej: Jaworowska i Bandoski.

Wieś w środku Mokotowa© oelka
Ale jest też miejska cześć Piaseczyńskiej. Mniej więcej od Konduktorskiej po Dolną i dalej aż do Belwederskiej, choć tu jest obecnie osiedlowym dojazdem do kilku posesji. Przez jakiś czas Piaseczyńska widniała na tablicach autobusów, jako pętla, co widać również na planie Warszawy. Było to kryterium uliczne: Dolna - Konduktorska - Piaseczyńska - Dolna. Przystanek był ulokowany za skrzyżowaniem z ulicą Braci Pillatich. Na zdjęciu poniżej jest to w miejscu gdzie widać stojący w poprzek samochód za znakiem z ograniczeniem prędkości.

Ulica Piaseczyńska© oelka
Warto jeszcze zwrócić uwagę na zgrupowane w jednym miejscu ze względu na patronów ulice Braci Ksawerego i Henryka Pillatich, Franciszka Kostrzewskiego, Jana Feliksa Piwarskiego i najbardziej znanego z tej grupy Aleksandra Gierymskiego. Wszyscy ci panowie zajmowali się bądź malarstwem, bądź grafiką. Jako malarz najbardziej znany jest Gierymski, który dla mnie zawsze będzie się kojarzył z obrazem "Piaskarze", przedstawiającym brzeg Wisły w okolicach obecnego Wybrzeża Kościuszkowskiego bulwaru Grzymały-Siedleckiego, wylotu ulic Karowej, Bednarskiej i obecnego Nowego Zjazdu, który z przedwojennym, wiaduktem prowadzącym do Mostu Kierbedzia widocznym na obrazie wspólną ma tylko nazwę, ponieważ obecny przebieg tej ulicy jest tożsamy z dawną ulicą Źródłową i fragmentem Dobrej. Ale to już inna wycieczka i inna opowieść, niż dzisiejsza.
- DST 14.48km
- Czas 00:47
- VAVG 18.49km/h
- VMAX 33.00km/h
- Temperatura 29.0°C
- Podjazdy 4m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (186).
Środa, 8 czerwca 2011 · dodano: 09.06.2011 | Komentarze 0
Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Boya - Bagatela - Aleje Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna
Powrót przez Pole Mokotowskie to jakiś horror. Jakiś gość sunął dostojnie w towarzystwie dwóch dam na czołowe zderzenie ze mną. Dzwonek nieco go otrzeźwił, a jego towarzyszki zarżały ze śmiechu. Obawiam, się, że gdybym spotkał się z nim czołowo, to nie byłoby to takie radosne. Sumując moje coś koło 30km/h i jego z 15, to nie byłoby dobrze.
Na szczęście poza tym trasa była luźna.
Wczoraj pokazywałem Trasę Łazienkowską, a dziś raptem niecałe kilkadziesiąt metrów od niej widok, który kojarzy mi się z amfiladą pokojów w jakimś pałacu. Czyli ciąg ulic Czerwijowskiego, skrzyżowanie z aleją Wyzwolenia i Służewska do Koszykowej.Amfilada na Latawcu
© oelka
Niemal identyczny jest również bliżej placu Zbawiciela gdzie z ulicy Sempołowskiej można przez bramy zobaczyć Natolińską. Taka jest specyfika osiedla "Latawiec" stanowiącego cześć Marszałkowskiej Dzielnicy Mieszkaniowej. Dość sympatyczne budynki przypominające architekturę późnego renesansu od początku były lubiane przez mieszkańców Warszawy. Ja ma jeszcze pewne skojarzenia z architekturą krakowskiej Nowej Huty, która również odwołuje się do renesansu i jest może nieznacznie starsza, niż pochodzący z lat 1953-55 Latawiec.
A tymczasem na ogrodzeniu Parku Łazienkowskiego można zobaczyć wystawę dokumentów, planów, projektów i zdjęć związanych z Wodociągiem Centralnym.Filtry na płocie łazienkowskim
© oelka
- DST 15.73km
- Czas 00:55
- VAVG 17.16km/h
- VMAX 35.00km/h
- Temperatura 29.0°C
- Podjazdy 4m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (185)
Wtorek, 7 czerwca 2011 · dodano: 09.06.2011 | Komentarze 1
Kiedy w latach 1972-74 budowano ten fragment Trasy Łazienkowskiej, zaistniał problem z przygotowaniem na czas wykopu. Problem był typowy dla epoki, z dostawami paliwa, częściami zamiennymi dla sprzętu itd. Jednak nie wykorzystano wówczas pomysłu sprzed kilku lat. W różny sposób interwencyjnie ściągano części zamienne i paliwo. Wykop jakoś udało się ukończyć w zakładanym terminie. Inna sprawa, że jakość ówczesnych inwestycji była kiepska i już po kilku latach wymagały one solidnego remontu.
A w ramach dobranocki... księżyc.

Czerwcowy księżyc© oelka
- DST 24.61km
- Czas 01:27
- VAVG 16.97km/h
- VMAX 37.50km/h
- Temperatura 27.0°C
- Podjazdy 7m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (184), i... stowarzyszeniem.
Poniedziałek, 6 czerwca 2011 · dodano: 09.06.2011 | Komentarze 5
Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Marszałkowska - Oleandrów - Polna - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Skarżyńskiego - Grójecka - Bitwy Warszawskiej 1920r. - al. Prymasa Tysiąclecia - Kasprzaka - Płocka - Skierniewicka - Wolska - R1 - Wolska - Chłodna - Wronia - Grzybowska - Królewska - pl. Małachowskiego - Kredytowa - Jasna - Zgoda - Krucza - Wspólna - Wilcza - Chałubińskiego - Hoża - Mokotowska - Marszałkowska - pl. Konstytucji - Koszykowa - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna

Opuszczony modernizm© oelka
Budynek jest jak na razie w dobrym stanie, ale opuszczony może szybko popaść w ruinę, a dalej to już tylko czekać na grabarzy z firmy rozbiórkowej.
A tymczasem na Polu Mokotowskim piasek zalega na DDR i sam nie chce się sprzątnąć. Deszcze nieco go zmyły, ale ślisko to tam jest cały czas.

wypiaskowana DDR© oelka
- DST 44.01km
- Teren 1.50km
- Czas 02:11
- VAVG 20.16km/h
- VMAX 35.20km/h
- Temperatura 28.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Przez Miedzeszyn i Kaczy Dół do najnowszej patelni
Niedziela, 5 czerwca 2011 · dodano: 06.06.2011 | Komentarze 0
Na początek ulica Zasadowa 9 i jeden z nielicznych już drewnianych budynków w Warszawie. Widać, że jest to zdecydowanie wiejski budynek mieszkalny, a nie dawny letniak typowy dla linii otwockiej.

Zasadowa 9© oelka
Kolej Jabłonowska ruszyła od Jabłonny do stacji Most zlokalizowanej w Warszawie, nad Wisła przy obecnym Wybrzeżu Szczecińskim koło Trasy WZ i ulicy Olszowej, w 1900 roku. Rok póżniej pociągi dotarły do Wawra. Budynek stacji do dziś zachował się przy ulicy Widocznej. W 1914 roku uruchomiono dalszy ciąg linii aż do Karczewa. Zachował się również budynek dworca w Międzylesiu. Jednak początkowo miejscowość i przystanek funkcjonowały pod nazwą... Kaczy Dół. Obecna nazwa pojawiła się w 1932 roku na wniosek mieszkańców. 1 lipca 1952 roku zamknięto dla ruchu odcinek od stacji Most do Otwocka. Od tego czasu kolej działała jako dwie oddzielne linie: Most - Jabłonna do 1956 roku i Otwock - Karczew do 1963 roku.

Stacja Międzylesie© oelka

Wielka patelnia (1)© oelka

Wielka patelnia (2)© oelka

Wielka patelnia (3)© oelka

Wielka patelnia (5)© oelka

Wielka patelnia (4)© oelka

Wielka patelnia (6)© oelka
A tymczasem kończy się wolne pora wrócić do zajęć typowych dla dni roboczych.
- DST 49.12km
- Teren 1.50km
- Czas 02:21
- VAVG 20.90km/h
- VMAX 36.20km/h
- Temperatura 25.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (183) i... Miedzeszynem.
Sobota, 4 czerwca 2011 · dodano: 04.06.2011 | Komentarze 0

Gazowy modernizm© oelka
Kiedy tydzień temu zobaczyłem reklamę firmy rozbiórkowej na willi przy Wale Miedzeszyńskim 376A wiedziałem, że to nie wróży dobrze. I niestety miałem rację.

Wał Miedzeszyński 376A. Tu stał dom.© oelka
Oddano do ruchu przebudowany fragment Wybrzeża Szczecińskiego w okolicach stadionu. Pojawiła się asfaltowa DDR. Mam nadzieję, że pojawią się też słupki, bo inaczej w czasie imprez użyteczność tej drogi dla rowerów będzie żadna.
W al. Armii Ludowej na DDR, koło Mokotowskiej namalowano linie i przejazd dla rowerów. Delikwent parkujący swój wehikół, wolał nie ryzykować całkowitego zastawienia drogi dla rowerów...
- DST 15.42km
- Czas 00:48
- VAVG 19.27km/h
- VMAX 36.20km/h
- Temperatura 25.0°C
- Podjazdy 4m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (182).
Piątek, 3 czerwca 2011 · dodano: 04.06.2011 | Komentarze 0
Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Rostafińskich - Biały Kamień - Żaryna - Rakowiecka - Kazimierzowska - Narbutta - Wiśniowa - Batorego - Boya - Bagatela - Aleje Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna
Kolejny dzień z ładną pogodą. Ciekawe co będzie dalej? Czy to przedwczesne lato, czy też ten rok będzie miał więcej takiej pogody.
A tymczasem opisywany już Ringstand 58c, zwany "Tobrukiem" znika pod torem tramwajowym. To już jeden z ostatnich momentów gdy można go jeszcze zobaczyć.Żegnamy "Tobruka"
© oelka
- DST 50.20km
- Teren 6.00km
- Czas 02:34
- VAVG 19.56km/h
- VMAX 34.50km/h
- Temperatura 22.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Przez Miedzeszyn, Radość, Anin i Marysin Wawerski
Niedziela, 29 maja 2011 · dodano: 30.05.2011 | Komentarze 1
Krzyż przy Borowieckiej był prezentowany w lutym. Kolejny krzyż na skrzyżowaniu Zasadowej i Panny Wodnej na początku maja. Tym razem po środku, czyli na skrzyżowaniu Zasadowej i Borowieckiej. Można tam znaleźć dwa krzyże stojące po dwóch stronach ulicy jeden przy Zasadowej na wprost wylotu Borowieckiej,...

Drugi krzyż przy Zasadowej© oelka

Krzyż przy Zasadowej© oelka
I tak się stało. We wrześniu 1952 roku linia 115 dojechała do przejazdu kolejowego przez linię otwocką. Dziś jest w tym miejscu zbudowany wiadukt w ciągu ulicy Płowieckiej. W 1954 roku linia ta przekroczyła tory kolejowe i zaczęła kończyć na narożniku ulic Bronisława Czecha i Kajki. A od 8 maja 1960 roku dotarła do nowej pętli na ulicy Kajki, tuż za wylotem Alpejskiej. Co widać również na planie z 1962 roku. Zimą 1964 roku uruchomiono linię pośpieszną F, która przez moment kończyła swoją trasę przy narożniku Kajki i Czecha. Ale już miesiąc później dotarła do naszej pętli, która nosiła nazwę Kino "Wrzos", od pobliskiego przybytku kultury zlokalizowanego przy Rzeźbiarskiej 30. Obie linie z dniem 30 maja 1970 roku zostały przedłużone do nowej do pętli przy ulicy Bursztynowej w Międzylesiu. Później pętla nie była już użytkowana.

Stara pętla w Aninie© oelka
Przedłużeniem Kajki w Marysinie Wawerskim jest ulica Kościuszkowców. Przy niej, tuż za wylotem Skrzyneckiego znajduje się ciekawy budynek o architekturze nawiązującej do budynków kolejowych, lub wojskowych z końca XIX wieku.

Zabytki w Marysinie© oelka

Zabytki Marysina© oelka

Kocie łby w Marysinie© oelka

Garbaty garb© oelka
- DST 42.38km
- Teren 3.00km
- Czas 01:57
- VAVG 21.73km/h
- VMAX 34.00km/h
- Temperatura 18.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Do Miedzeszyna przez Muranów
Sobota, 28 maja 2011 · dodano: 29.05.2011 | Komentarze 0
Piękna - Koszykowa - Lindleya - Żelazna - Nowolipie - al. Jana Pawła II - Stawki - Muranowska - Konwiktorska - Sanguszki - Wybrzeże Gdańskie - Wybrzeże Kościuszkowskie - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Szczecińskie - /ścieżka edukacyjno-przyrodniczna - Wał Miedzeszyński - Skalnicowa - Cyklamenów - Heliotropów -- Heliotropów - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Idzikowskiego - Puławska - Naruszewicza - Krasickiego - Kazimierzowska - Narbutta - Wiśniowa - Batorego - pl. Unii Lubelskiej - Marszałkowska - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna
Wybór trasy był celowy, aby nie trzeba było czekać gdzieś aż konwój z Drogocennym Gościem się przemieści. I to się udało znakomicie.
Na placu Starynkiewicza można było dziś zobaczyć tramwaje. Na tej pętli jest to rzadki widok. Używana jest od wielu lat wyłącznie w sytuacjach awaryjnych. Dziś w związku z zamknięciem czasowym ruchu w Alejach kończyła tam swoją trasę dziewiątka. Na zdjęciu wagon 120N-3106.Dziewiątką pojechac w Aleje...
© oelka
I jest to chyba dobra okazja, aby napisać kilka słów o tej pętli.
Tramwaje elektryczne w Alejach Jerozolimskich od Marszałkowskiej do Rogatek Jerozolimskich dotarł już 24.08.1908 roku i była to linia 8. Jednak w tym czasie na placu Starynkiewicza pętli jeszcze nie było. W spisach linii pętla ta pojawia się 1.08.1937 roku. I kończą tu linie 24 i W. Po wojnie 15.09.1945 roku zawitała tu linia 8. Potem zamiast niej zaczęła tu zaglądać linia 9 i znacznie krócej 10, trwało to do 22.08.1947, kiedy to zamknięto ten odcinek Alej Jerozolimskich i przekuto tory z rozstawu szerokiego 1525mm, na normalny 1435. Natomiast pętla jeszcze przez rok była szerokotorowa i do 4 maja 1948 docierała tu Żelazną szerokotorowa linia 21. Powróciła w sierpniu 1948 już jako normalnotorowa, na przebudowaną pętlę. W 1949 roku zaczęła kończyć tu 12. W marcu 1950 roku na pętle zawitała linia dodatkowo 8 potem również 24 bis, a miesiąc wcześniej nocne 7, 12, 20 i 24 kreślone. W 1957 roku na dwa lata zawitała tu linia 33, następnie zastąpiona przez 33 bis, który kończył tu swoje kursy do 1963 roku. W tym czasie, w latach 1960-62 zaglądała tu też linia 35, w swoim pierwszym wcieleniu. Po wycofaniu linii 33 bis 7 stycznia 1963, pętla zaczęła być używana już wyłącznie okazjonalnie. W latach 1938 - 1968 z pętli można było wyjechać również w ulicę Żelazną. W latach 1985-89 podczas remontu Mostu Poniatowskiego i tunelu średnicowego była wyłączona z użytkowania, wraz z linią w Alejach Jerozolimskich.
Kiedyś już willa przy Wale Miedzeszyńskim 376A pojawiła się tu, wraz z opisem. Teraz straszy na niej reklama firmy zajmującej się robotami ziemnymi i rozbiórkowymi, a przed ruiną zwieziono gruz...Wał Miedzeszyński 376A
© oelka