Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
Wpisy archiwalne w kategorii

Rowerkiem po Warszawie

Dystans całkowity:14800.84 km (w terenie 352.44 km; 2.38%)
Czas w ruchu:784:34
Średnia prędkość:18.77 km/h
Maksymalna prędkość:45.40 km/h
Suma podjazdów:11284 m
Liczba aktywności:503
Średnio na aktywność:29.43 km i 1h 33m
Więcej statystyk
  • DST 15.16km
  • Czas 00:49
  • VAVG 18.56km/h
  • VMAX 32.20km/h
  • Temperatura 18.0°C
  • Podjazdy 4m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (175).

Środa, 25 maja 2011 · dodano: 25.05.2011 | Komentarze 3

Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Marszałkowska - Oleandrów - Polna - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - pl. Zbawiciela - Marszałkowska - pl. Konstytucji - Koszykowa - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna
Powrót po dwudziestej, czyli w całkiem przyjemnej porze gdy nie ma już zbyt wielkiego ruchu samochodów. Choć widziałem dla równowagi stadko jadące na skuterach, które zawineło ze trzy kółka wokół wyspy na placu Zbawiciela.
Na skrzyżowaniu Mokotowskiej i Koszykowej szykowano się do prac remontowych nawierzchni. Z poustawianych byle jak znaków wynikało, że w nocy Koszykowa będzie bez wyjazdu na Mokotowską.
Wspominany już kilka razy "Tobruk", czyli bunkier z czasów II wojny światowej znajdujący się na placu Zbawiciela, jest już ponownie zasypywany. Tak wyglądał wieczorem:

Ringstand 58c © oelka




  • DST 41.01km
  • Teren 1.50km
  • Czas 01:54
  • VAVG 21.58km/h
  • VMAX 34.40km/h
  • Temperatura 30.0°C
  • Podjazdy 23m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Z "Tobrukiem" do Miedzeszyna

Sobota, 21 maja 2011 · dodano: 21.05.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Aleje Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Idzikowskiego - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Skalnicowa - Cyklamenów - Heliotropów -- Trakt Lubelski - Odrębna - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Sikorskiego - al. Wilanowska - Bukowińska - Puławska - Naruszewicza - Kazimierzowska - Narbutta - Wiśniowa - Batorego - Boya - pl. Unii Lubelskiej - Marszałkowska - pl. Zbawiciela - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna

Ja oczywiście tytułowego "Tobruka" ze sobą nie wiozłem, bo jest nieco zbyt duży i ciężki jak na moje możliwości. Dla Tramwajów Warszawskich również, skoro TW wycofały się z wydobycia i transportu betonowego bunkra. Ringstand 58c ma zostać na swoim miejscu pod torowiskiem tramwajowym. Grunt, że nikt nie zamierza go rozwalać.
Dużo wskazuje na to, że identyczny bunkier znajduje się pod kwietnikiem na wyspie placu Zbawiciela. Można wypatrzeć obydwa na zdjęciu lotniczym z 1945 roku. A poza tym jest jeszcze kilka innych, identycznych, w Warszawie do odkopania.
A tymczasem nasz bohater aktualnie prezentuje się tak:

"Tobruk" czyli Ringstand 58c na placu Zbawiciela © oelka


Podobnych obiektów jest w Warszawie jeszcze z kilkanaście. Pojawił się pomysł, żeby spróbować wyeksponować jeden z warszawskich "Tobruków" w miejscu gdzie został zbudowany. Jednak pomysłodawcy jak na razie mają problem, aby przebić się z tym gdzieś dalej do mediów, potencjalnych sponsorów. A może ktoś z czytelników ma coś do zaproponowania w tej kwestii?

Od poniedziałku zmienia się organizacja ruchu w rejonie placu Politechniki. Warto o tym pamiętać, aby się nie być zaskoczonym w poniedziałek rano.




  • DST 31.56km
  • Czas 01:47
  • VAVG 17.70km/h
  • VMAX 35.30km/h
  • Temperatura 30.0°C
  • Podjazdy 9m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (172).

Piątek, 20 maja 2011 · dodano: 21.05.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - Al. Ujazdowskie - Bagatela - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Cmentarz Żołnierzy Radzieckich - Żwirki i Wigury - Bennetta - Narkiewicza - Wirażowa - Poleczki - Pileckiego - Ciszewskiego - al. Komisji Edukacji Narodowej - Surowieckiego - Dolina Służewiecka - Puławska - Bacha - Batuty - Rolna - al. Wilanowska - Bukowińska - Puławska - Ursynowska - Kazimierzowska - Narbutta - Wiśniowa - Batorego - Boya - Bagatela - Aleje Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna


Dzień był gorący i duszny, co raczej nie zachęcało do energiczniejszej jazdy. Choć na widok taki, jak na Ursynowie energii, przynajmniej na potrzeby śmiechu może przybyć. To skrzyżowanie drogi rowerowej i ulicy Nutki. Osiedlowej drogi, na której z rzadka widać samochód.
DDR i Bardzo Ważna Ulica © oelka

Mając ciągły niedosyt przebywanych odległości, postanowiłem wrócić dziś nieco okrężną drogą.
Maszyna losująca wybrała jako punkt docelowy wiadukt na ulicy Poleczki. Wybierałem się tam już od dawna, bo lubię mieć coś w rodzaju znajomości szlaku (niczym maszynista na kolei), jest to zresztą dobre połączenie Ursynowa z Włochami i Ochotą. A drugi powód to również ze względu na widoki z wiaduktu na stację kolejową Okęcie. I tu się nie zawiodłem:

Stacja Okęcie © oelka

Na pierwszym planie stoi skład bardzo ciekawych od strony konstrukcji węglarek typu E04A - seria Eamnoss11, należące do prywatnego przewoźnika kolejowego jakim jest Freightliner Polska. A w tle widać budowę łącznika autostradowego zapewniającego dojazd na lotnisko Okęcie.
A lotnisko przy okazji też się może załapać. Na przykład w części Cargo.

Wiadukt na Okęcie © oelka

Na Poleczki przed skrzyżowaniem z Poloneza zwraca uwagę stercząca niczym wulkan studzienka z włazem kanałowym, oczywiście na samym środku DDR. A z kolei Ursynów z mocno powybijaną DDR wzdłuż Pileckiego, to raczej nie jest zbyt miłe wspomnienie, szczególnie, gdy jedzie się na calowych oponach.
Przy Puławskiej zachowały się jeszcze słupy, które postawiono na początku lat 80. Do nich były przymocowane wysięgniki do sieci trakcyjnej kursujących tędy od 1983 do 1995 roku trolejbusów w ich drugim warszawskim wcieleniu (linie 51 i 651), ale trolejbusy to temat na inną okazję.

Puławska tu kiedyś jeździły trolejbusy © oelka

Ciekawe ilu mieszkańców bloków jakie wyrosły w ostatnich latach w pobliżu ulicy Bukowińskiej zdaje sobie sprawę, że jest mieszkańcami miejsca, które kiedyś funkcjonowało pod nazwą Szopy Niemieckie, dla odróżnienia od Szop Polskich, które znajdowały się po drugiej stronie Puławskiej. Wieś zajmowała teren na południe od Królikarni. Do dziś pozostało kilka, czy kilkanaście budynków pamiętających te czasy. Część z nich zapewne polegnie, podczas przedłużania ciągu alei KEN i Rolnej od alei Wilanowskiej do Puławskiej.

Ślady dawnych Szop © oelka

Dla porównania widok tego rejonu na zdjęciach lotniczych z późnej wiosny 1945 roku. Po lewej widać stację Kolei Grójeckiej - linii wąskotorowej o szerokości toru 1000mm. Do 1935 roku stacja początkowa znajdowała się przy placu Unii Lubelskiej, w miejscu gdzie dziś jest skrzyżowanie Puławskiej i Waryńskiego. Potem stopniowo była skracana aż do ówczesnych Szop. I tak też nazywała się stacja. Podczas okupacji Niemcy zmienili nazwę na Warszawa Południe. Dworzec Południowy zapadł w pamięć wielu Warszawiaków. Szkoda, że nie jest to nazwa obecnej stacji metra znajdującej się dokładnie w tym miejscu. Zresztą nazwa stacji metra "Wilanowska" może być myląca dla osób nieznających topografii miasta. W Warszawie mamy bowiem aleję Wilanowską od Puławskiej do Wiertniczej, czyli w omawianym rejonie i ulicę Wilanowską na Powiślu od Czerniakowskiej do Solca. Ale to poza moją dzisiejszą trasą.




  • DST 43.40km
  • Czas 02:13
  • VAVG 19.58km/h
  • VMAX 40.40km/h
  • Temperatura 26.0°C
  • Podjazdy 27m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (170) i...załatwianiem spraw różnych.

Środa, 18 maja 2011 · dodano: 19.05.2011 | Komentarze 5

1. Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Marszałkowska - Oleandrów - Polna - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - Batorego - Boya - pl. Unii Lubelskiej - Marszałkowska - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna
(trasa 12,76km, średnia 18,23km/h, maksymalna 36,50km/h)

2. Piękna - Poznańska - Hoża - pl. Trzech Krzyży - Książęca - Solec - Dobra - Lipowa - Wybrzeże Kościuszkowskie - Wybrzeże Gdańskie - Most Gdański - Starzyńskiego - Odrowąża - Budowlana - Chodecka -- Kondratowicza - Rembielińska - Budowlana - Odrowąża - 11 Listopada - Namysłowska - Szymanowska - Dąbrowszczaków - Szanajcy - Jagiellońska - Starzyńskiego - Most Gdański - Wybrzeże Gdańskie - Grodzka - Nowy Zjazd - Dobra - Solec - 3 Maja - Park Kultury - Hoene-Wrońskiego - Agrykola - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - Służewska - Koszykowa - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna
(trasa 30,64km, średnia 20,202km/h, maksymalna 40,40km/h)

Wyjazd do pracy to w sumie nic specjalnego, może poza tym, że gdyby nie skleroza, nie byłoby potrzeby zaglądać do domu aby zabrać to, co miałem podrzucić na Bródno. A tak wyszły dwa wyjazdy, choć w sumie do domu było mi po drodze, więc problemu nie było.
Na miejscu okazało się, że mój przejazd ze Śródmieścia wyszedł szybciej, a na pewno sprawniej niż autobusem 169 od Dworca Wileńskiego. Jak się umówiłem na 19.00, to dotarłem dwie minuty wcześniej, z niezłą średnią i prędkością maksymalną.

Okolice Cmentarza na Bródnie to okolice, które nie cieszyły się najlepszą sławą. Dzisiaj oczywiście jest już nieco inaczej. Niemniej pierwszym obiektem który wita nas tuż za rondem dowcipnie nazywanym "żabą" u zbiegu ulic 11 Listopada, Odrowąża i św. Wincentego jest stary drewniany budynek przy ulicy Biruty. Kiedyś stał w głębi dziś po przebudowie ulicy św. Wincentego znalazł się niemal na środku jezdni.
Ostatni Mohikanin, czyli drewniak przy ulicy Biruty © oelka

W pobliżu drewnianą konstrukcję ostatniego piętra posiada jeszcze budynek posterunku odgałęźnego "Targówek" dawnej Kolei Nadwiślańskiej, przy wiadukcie nad 11 Listopada.
Posterunek odgałęźny Targówek © oelka

Po zbudowaniu bloków na Bródnie pod koniec lat 60. i na początku 70. zniknęło bezpowrotnie stare Bródno i Pelcowizna. Dziś pamiątkami z tamtych czasów jest kilka uliczek, takich jak Łąkocińska...
Stare Bródno - Łąkocińska © oelka

...albo Krzywińska.
Stare Bródno - Krzywińska © oelka

Szkoda, że nie zachowały się na tych uliczkach latarnie gazowe wzoru z 1856 roku. Takie jak na Agrykoli. Tu zdecydowanie pasowałyby.
Współczesne Bródno to między innymi ulica Kondratowicza, tu widziana na skrzyżowaniu z Chodecka, obok Szpitala Bródnowskiego.
Na Bródnie © oelka

Ciekawe, że Ludwik Władysław Franciszek Kondratowicz herbu Syrokomla, poeta pisujący pod pseudonimem Władysław Syrokomla, związany przez całe życie z Wileńszczyną, jest darzony w Warszawie wyjątkową atencją. Na Bródnie posiada bowiem aż dwie ulice: raz jako Syrokomla, a drugi raz jako Kondratowicz.
Powrócę też do tematu zlikwidowanych pętli. Dzisiaj jednak zajmuje mnie pętla tramwajowa na Odrowąża przy Cmentarzu Bródnowskim. Jej układ można znaleźć na schemacie naszkicowanym przed laty przez p. Leszka Pohorylesa pod numerem 22. Dziś w tym miejscu jest druga jezdnia ulicy Odrowąża:
Odrowąża - dawna pętla tramwajowa © oelka
W 1928 roku zawitała tu linia sześć z Towarowej (przy skrzyżowaniu ze Srebrną)
W latach 1967-71 po likwidacji torowiska na św. Wincentego, do bramy cmentarza, pętla na Odrowąża była pętlą linii 2 i 34.
W 1924 roku, gdy kończono budowę linii tramwajowej na Odrowąża i Wysockiego, przez kilka miesięcy do czasu zakończenia montażu sieci trakcyjnej obsługę pasażerów zapewniały autobusy Benz Gaggenau dostosowane do jazdy po torze tramwajowym. Co było znacznie dogodniejszym rozwiązaniem niż ich użytkowanie na ulicach o bardzo kiepskiej nawierzchni.

Miałem też przyjemność zaliczyć dzisiaj podjazd i na most Gdański, o który walczyła sliwka.
Podjazd na Most Gdański © oelka

Jako podjazd może czasem, niektórym mniej wprawionym sprawić trochę problemów. Zaraz od przejazdu prowadzi pod górę a w połowie drogi zakręca o 180 stopni w stronę mostu. Na szczęście nie jest zbyt mocno pochylony. Ale najważniejsze, że zapewnia normalny wjazd na most, bez konieczności kombinowania po trawniku, czy schodach.




  • DST 20.05km
  • Czas 01:09
  • VAVG 17.43km/h
  • VMAX 33.30km/h
  • Temperatura 15.0°C
  • Podjazdy 4m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (169)

Poniedziałek, 16 maja 2011 · dodano: 17.05.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Marszałkowska - Oleandrów - Polna - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Cmentarz Żołnierzy Radzieckich - Racławicka - Płatowcowa - Miłobędzka - Gimnastyczna - Turystyczna - Gimnastyczna - Wołoska - Paszkowskiego - Madalińskiego - Sandomierska - Rakowiecka - Puławska - Bagatela - Aleje Ujazdowskie - pl. Trzech Krzyży - Mokotowska - Wilcza - Marszałkowska



Wracałem ulicą Racławicką. Obecnie jest to ulica dwujezdniowa. Jeszcze kilka lat temu posiadała jedną, wąską jezdnię, jednak jeśli spojrzymy się na ortofotomapę z 1945 roku, to okaże się, że kiedyś jezdnia miała znacznie ciekawszy przebieg.
Po pierwsze cała ulica stanowiła jeden ciąg. Dziś Odcinek od Puławskiej od Wołoskiej nie ma bezpośredniego połączenia z Odcinkiem od Wołoskiej do Żwirki i Wigury. I na tym odcinku podobnie jak na opisywanej niedawno, bo 13 maja 2011 roku Księcia Trojdena można podejrzewać, że jezdnia była poprowadzona w miejscu obecnego chodnika po stronie północnej:

Zielono na Racławickiej © oelka

Tak było do skrzyżowania z Płatowcową. Tam był trójkątny placyk.

Racławicka przy Płatowcowej © oelka

Ulica przechodziła po przekątnej na drugą stronę obecnej jezdni w miejsce południowego chodnika i drogi dla rowerów i w ten sposób docierała do Żwirki i Wigury.

Racławicka koło Miłobędzkiej © oelka

Wspomniany placyk między Płatowcową, a obecną Miłobędzką jest obecnie przystankiem, a był kiedyś pętlą. Co można zobaczyć na planie Warszawy z 1958 roku, opublikowanym na Trasbusie:

1958-48.jpg
Tak to miejsce widać z ulicy Płatowcowej.

Płatowcowa i Racławicka © oelka

Widok w kierunku Miłobędzkiej © oelka

Już 28.12.1946 dotarła tam linia autobusowa R (o ile samochód ciężarowy można nazwać autobusem), z placu Zbawiciela, która w 1949 roku zmieniła oznaczenie na 111. Linia ta docierała tam do 1954 roku. Po dwóch latach przerwy miejsce to stało się znów krańcem, ale tym razem dla linii 134, która kończyła tam trasę od 12.02.1956 do 25.10.1958 roku. I na tym historia pętli się kończy. Ja zaś mogę dalej jechać do domu.




  • DST 18.35km
  • Czas 01:03
  • VAVG 17.48km/h
  • VMAX 30.60km/h
  • Temperatura 15.0°C
  • Podjazdy 4m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (168)

Piątek, 13 maja 2011 · dodano: 14.05.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Marszałkowska - Oleandrów - Polna - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Cmentarz Żołnierzy Radzieckich - Racławicka - Płatowcowa - Miłobędzka - Gimnastyczna - Turystyczna - Gimanstyczna - Wołoska - Paszkowskiego - Madalińskiego - Sandomierska - Rakowiecka - Puławska - Bagatela - Aleje Ujazdowskie - pl. Trzech Krzyży - Mokotowska - Wilcza - Marszałkowska



Księcia Trojdena
Ulica ta dość często z oczywistych powodów przewija się w moich trasach.
Obecnie łączy Żwirki i Wigury z Pawińskiego. Do czasu budowy osiedli Rakowiec i Szosa Krakowska zaczynała się od Sanockiej a kończyła przy Grójeckiej, tuż obok skrzyżowania Grójeckiej z Dickensa. Wzdłuż chodnika są dwa dość szeroko rozstawione szpalery drzew. Tak jak tu, przed skrzyżowaniem z Pawińskiego:

Na księcia Trojdena © oelka

Co więcej ciągną się dalej za Pawińskiego w stronę Grójeckiej. Co widać przy Siemieńskiego:

Tu była ulica © oelka
Na planie Warszawy z 1958 roku, mimo jego niedokładności można zaobserwować przebieg ulicy jaki istniał do czasu zbudowania osiedla:

1958-45.jpg
Spójrzmy jeszcze na dość chimerycznie działającą ortofotomapę Warszawy. W części historycznej opartej o zdjęcia lotnicze z 1945 roku widać, że jezdnia od Sanockiej, aż do mniej więcej obecnej ulicy Skorochód Majewskiego posiadała szpalery drzew po obu stronach. Można to zestawić, z warstwą współczesną i wygląda na to, że kiedyś jezdnia była poprowadzona dzisiejszym chodnikiem. W latach 60, gdy budowano osiedla nową jezdnię zbudowano obok za drzewami a w miejscu starej powstał chodnik dla pieszych. Nie jest to jedyny taki przypadek w Warszawie.


A na koniec coś w rodzaju "wielki brat patrzy". A jak będzie częściej to czasem może jeszcze zadzwonić do straży miejskiej (tel 986).
Tu al. Armii Ludowej przy Mokotowskiej.

Geniusz parkowania © oelka




  • DST 20.36km
  • Czas 01:07
  • VAVG 18.23km/h
  • VMAX 34.60km/h
  • Temperatura 28.0°C
  • Podjazdy 4m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (167)

Czwartek, 12 maja 2011 · dodano: 13.05.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Marszałkowska - Oleandrów - Polna - Boya - Batorego - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Skarżyńskiego - Opaczewska - Grójecka - Bitwy Warszawskiej 1920 - al. Prymasa Tysiąclecia - Kasprzaka - Krzyżanowskiego - Szarych Szeregów - Karolkowa - Kasprzaka - Giełdowa - Karolkowa - Siedmiogrodzka - Grzybowska - Przyokopowa - Prosta - Towarowa - Łucka - Żelazna - Pereca - Waliców - Grzybowska - Królewska - pl. Małachowskiego - Kredytowa - Jasna - Świętokrzyska - Zgoda - Bracka - Krucza - Wilcza - Marszałkowska



Dziś będzie przewrotnie. Ostatnio ze względu na remont placu Politechniki i Nowowiejskiej co dzień jeżdżę Piękną, przez jej skrzyżowanie z Kruczą. Kiedyś na rogu Kruczej i Pięknej był pusty plac. Na ścianie kamienicy Jakuba Zalewskiego przy Kruczej 3 namalowano dwie reklamy. Nie wiem kiedy powstała reklama po lewej stronie. Natomiast kot był dziełem Janusza Rapnickiego z 1959 roku. Ta informująca o filmach była taka sobie, ale kot z pantoflem w łapach budził zainteresowanie w oczach młodego mieszkańca Warszawy w latach 70. Potem plac zarósł drzewami i reklam nie dało się zobaczyć, aż do czasu budowy biurowca na tym terenie. Dziś reklamy znów są nie do zobaczenia, ponieważ znalazły się za ścianą.
Piękna - tak kiedyś było. © oelka



Powrót okrężną trasą. Objazdy na Woli mogą spowodować oczopląs wśród kierowców nie znających okolic Prostej i Grzybowskiej. Informacja jest jak zwykle kiepska.
A budowa metra pod ulicą Prostą powoli się rozkręca:

Prosta budowa © oelka

Na koniec jeszcze wizyta na poczcie głównej. To chyba jedyne miejsce w Warszawie, gdzie listy ze skrzynki wyjmuje się częściej niż raz dziennie o 14.00. A ja wysyłałem list około 19.00. I nie chciałem by zalegał w skrzynce do następnego popołudnia.




  • DST 60.05km
  • Teren 4.60km
  • Czas 03:12
  • VAVG 18.77km/h
  • VMAX 39.00km/h
  • Temperatura 17.0°C
  • Podjazdy 23m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Dwa w jednym, czyli Miedzeszyn i próba wozu

Niedziela, 3 kwietnia 2011 · dodano: 04.04.2011 | Komentarze 0

Wyjazd pierwszy, czyli Trek w akcji - 53,79km:

Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - pl. Zbawiciela - al. Armii Ludowej - Sempołowskiej - al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - al. Armii Ludowej - al. Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Idzikowskiego - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Skalnicowa - Cyklamenów - Heliotropów -- Heliotropów - Cyklamenów - Wał Miedzeszyński - Odrębna - Trakt Lubelski - Borowiecka - Zasadowa - Prymulki - Mozaikowa - Brodnicka - Malczycka - Patriotów - Szafirowa - Drozdowa - Sarny - Mszańska - Derwida - Młodzieży - Radłowa - Izbicka - Zimowa - Wilgi - Trakt Napoleński - Pożaryskiego - Żegańska - Zwoleńska - Mrówcza - Lucerny - Antenowa - Wierchów - Błękitna - Rubinowa - Widoczna - Hermanowska - Sępia - Naddnieprzańska - Tytoniowa - Kresowa - Makowska - Szaserów - Chłopickiego - Zamieniecka - Łukowska - Zagójska - Majdańska - Grenadierów - Spalinowa - Turbinowa – Rozłucka - Kinowa - al. Stanów Zjednoczonych - Kanał Wystawowy - Zwycięzców - Wał Miedzeszyński - Wybrzeże Szczecińskie - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Kościuszkowskie - Lipowa - Dobra - Solec - al. 3 Maja - Kruczkowskiego - Park Rydza-Smigłego - Hoene-Wrońskiego - Agrykola - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - Aleja Wyzwolenia - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna


Silny wiatr w pierwszą stronę dość mocno utrudniał jazdę. Nie ułatwiali jej też tzw. niedzielni rowerzyści, którzy dziś wyroili się całą masą.
Na Rozłuckiej pani wyprzedzająca swoim krążownikiem szos autobus miejski bardzo pragnęła czołowego zderzenia ze mną, ale jej nie wyszło.

Remontowana jest Nowowiejska od pl. Politechniki do pl. Zbawiciela. Plac Zbawiciela po południowej stronie jest teraz dwukierunkową jezdnią, z przejazdem "pod prąd od Mokotowskiej do jej dalszego ciągu w stronę al. Armii Ludowej.

Plac Zbawiciela - "wielka" modernizacja (1) © oelka

Nowowiejska - wielka "modernizacja" (2) © oelka

 W Wawrze postanowiono przebudować skrzyżowanie Mrówczej i Przewodowej, tak, aby ulice krzyżowały się pod kątem zbliżonym do prostego:

Przebudowa Mrówczej w Wawrze © oelka

I jeszcze obrazek z budowy drugiej linii metra. Nad Wisła szykują się do kopania szybu niezbędnego do budowy tuneli pod Wisła:

Metro podkopuje pomnik Syreny © oelka

Trochę architektury. Znika drewniany budynek przy Wale Miedzeszyńskim 470A, w Osiedlu Las. Szkoda, bo to jeden z ostatnich takich obiektów w Osiedlu Las.

Znika kolejny drewniak © oelka

W Radości przy ulicy Młodzieży 1 zachował się w dobrym stanie, łącznie z oryginalnymi tynkami budynek o modernistycznej architekturze:

Radosny modernizm w Radości © oelka


Wyjazd drugi - 6,25km.

Piękna - Poznańska - Wilcza - Koszykowa - pl. Starynkiewicza - Lindleya - Koszykowa - Krzywickiego - Wawelska - al. Niepodległości - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Poznańska - Hoża - Marszałkowska


Tym razem próba wozu, czyli singla z nową ramą, po awarii Railegh'a . A swoją droga, nie mam pomysłu na nazwę, tego nowego nieszczęśnika, który będzie musiał na swoim grzbiecie znosić moją skromną osobę. Może konkurs urządzę? Co najwyżej ewentualny zwycięzca, będzie musiał się obejść smakiem w kwestii nagrody...




  • DST 15.49km
  • Czas 01:06
  • VAVG 14.08km/h
  • VMAX 31.10km/h
  • Temperatura 0.0°C
  • Podjazdy 23m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Pożegnanie WGB

Niedziela, 2 stycznia 2011 · dodano: 02.01.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - Wilcza - Koszykowa - Chałubińskiego - Hoża - Krucza - Szpitalna - pl. Powstańców Warszawy - Mazowiecka - Królewska - Krakowskie Przedmieście - Miodowa - pl. Krasińskich - Bonifraterska - Międzyparkowa - Słomińskiego - WGB - Park Sportowy im. Kusocińskiego - Międzyparkowa - Słomińskiego - Wybrzeże Gdańskie - Grodzka - Nowy Zjazd - Dobra - Solec - pl. Wóycickiej - Solec - Wilanowska - Czerniakowska - Śniegockiej - Rozbrat - Myśliwiecka - Górnośląska - Piękna - Koszykowa - Marszałkowska


Powodem do wyjazdu stała się potrzeba wykonania zdjęć przeznaczonego do zburzenia budynku nastawni stacji Warszawa Gdańska - WGB.
Padał z przerwami śnieg, było ślisko. Ale jakoś nie było lodu, którego po roztopach i falach mrozu można było się spodziewać. Drogi dla rowerów nie odgarnięte. Pas dla rowerów na Międzyparkowej tylko częściowo doczekał się odgarnięcia.

Ślady © oelka

Nie zdecydowałem się zjechać... Było zbyt ślisko, pod spodem był twardy zlodowaciały śnieg. To tylko ślady sprowadzenia roweru.

A poniżej zdjęcie tytułowej nastawni WGB, widzianej od strony ulicy Krajewskiego.
Warszawa Gdańska WGB © oelka

Nastawnia wygląda tak, jak nastawnie budowane przez Niemców w ramach programu "Otto" - rozbudowy infrastruktury kolejowej na potrzeby ataku na ZSRR. W ramach tego samego planu budowano również wieże wodne - takie jak na przykład w Pruszkowie. Nastawnia pod koniec swojego funkcjonowania wyposażona była w scentralizowane urządzenia do sterowania ruchem oparte na przekaźnikach. Niemniej pierwotnie były to urządzenia mechaniczne. Resztki pędni zachowały się przy wiadukcie nad dawnym przebiegiem ulicy Szymanowskiej.




  • DST 92.62km
  • Teren 3.00km
  • Czas 03:50
  • VAVG 24.16km/h
  • VMAX 37.80km/h
  • Temperatura 16.0°C
  • Podjazdy 61m
  • Sprzęt Railegh Eclipse
  • Aktywność Jazda na rowerze

Czersk przez Górę Kalwarię

Sobota, 4 września 2010 · dodano: 05.09.2010 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Piękna - al. Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - al. Rzeczypospolitej - Klimczaka - Przyczółkowa - Rosochata - Wiechy - || - Okrzeszyn - Obórki - Ciszyca - Opacz - Łęg - Czernidła - Gassy - Piaski - Cieciszew - Dębówka - Podłęcze - Wólka Dworska - | [Góra Kalwaria] - Lipkowska - Sajny - 3 Maja - Dominikańska - Wojska Polskiego - Czerska - | [Czersk] Warszawska - Podzamcze - pl. Tysiąclecia - Warszawska - | [Góra Kalwaria] - Czerska - Wojska Polskiego - Dominikańska - Piłsudskiego - Sajny - Lipkowska - | - Wólka Dworska - Podłęcze - Dębówka - Cieciszew - | [Konstancin-Jeziorna] - Podlaska - Baczyńskiego - Literatów - Mickiewicza - Wilanowska - Warszawska - Bielawska - | [Bielawa] - Bielawska - Powsińska - || Waflowa - Przyczółkowa - Ptysiowa - Przekorna - Drewny - Przyczółkowa - Klimczaka - Al. Rzeczypospolitej - Sobieskiego - Belwederska - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna


Tytuł brzmi jak tablica kierunkowa w autobusie PKS-u. Bo też i różnymi drogami można dojechać do Czerska. Zanim jednak dojadę do Czerska trzeba przedostać się przez Warszawę. Otwarto w Wilanowie aleję Rzeczypospolitej:

Aleja Rzeczypospolitej (1) © oelka

Aleja Rzeczypospolitej (2) © oelka

Skrzyżowanie z ulicą Klimczaka:

Aleja Wilanowska (3) © oelka

W Powsinie można zobaczyć remont ulicy Przyczółkowej i budowę drogi dla rowerów:

Powsin © oelka


Wisła przybiera. Widok na groblę w Gassach.

Nadpływa kolejna fala (1) © oelka

Nadchodzi kolejna fala © oelka

Czersk. Widok z rynku w kierunku Kościoła i drogę do ruin zamku:

Czersk © oelka
Zamek w Czersku. Rowerzyści mają zniżkę przy wstępie taką jak dzieci w wieku szkolnym. Choć raz ktoś docenia ludzi z rowerami.

Zamek w Czersku © oelka