Info

Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.

Moje rowery
Wykres roczny

Archiwum bloga
- 2015, Kwiecień2 - 5
- 2015, Marzec8 - 7
- 2015, Luty3 - 7
- 2015, Styczeń4 - 4
- 2014, Grudzień6 - 17
- 2014, Listopad10 - 37
- 2014, Październik13 - 25
- 2014, Wrzesień17 - 34
- 2014, Sierpień9 - 26
- 2014, Lipiec16 - 45
- 2014, Czerwiec13 - 43
- 2014, Maj12 - 37
- 2014, Kwiecień12 - 29
- 2014, Marzec9 - 23
- 2014, Luty8 - 12
- 2014, Styczeń6 - 6
- 2013, Grudzień8 - 40
- 2013, Listopad9 - 20
- 2013, Październik11 - 25
- 2013, Wrzesień17 - 51
- 2013, Sierpień12 - 31
- 2013, Lipiec10 - 25
- 2013, Czerwiec11 - 36
- 2013, Maj13 - 61
- 2013, Kwiecień11 - 31
- 2013, Marzec7 - 46
- 2013, Luty5 - 22
- 2013, Styczeń4 - 32
- 2012, Grudzień5 - 26
- 2012, Listopad11 - 58
- 2012, Październik12 - 32
- 2012, Wrzesień15 - 44
- 2012, Sierpień25 - 62
- 2012, Lipiec28 - 56
- 2012, Czerwiec25 - 26
- 2012, Maj25 - 55
- 2012, Kwiecień14 - 27
- 2012, Marzec12 - 38
- 2012, Luty5 - 32
- 2012, Styczeń6 - 36
- 2011, Grudzień25 - 37
- 2011, Listopad29 - 30
- 2011, Październik26 - 12
- 2011, Wrzesień26 - 11
- 2011, Sierpień24 - 24
- 2011, Lipiec22 - 20
- 2011, Czerwiec24 - 17
- 2011, Maj29 - 28
- 2011, Kwiecień25 - 23
- 2011, Marzec3 - 0
- 2011, Luty4 - 5
- 2011, Styczeń4 - 2
- 2010, Listopad10 - 0
- 2010, Październik27 - 3
- 2010, Wrzesień23 - 3
- 2010, Sierpień17 - 0
- 2010, Lipiec28 - 4
- 2010, Czerwiec26 - 0
- 2010, Maj23 - 2
- 2010, Kwiecień24 - 0
- 2010, Marzec9 - 1
- 2010, Luty1 - 0
- 2010, Styczeń1 - 0
Rowerkiem po Warszawie
Dystans całkowity: | 14800.84 km (w terenie 352.44 km; 2.38%) |
Czas w ruchu: | 784:34 |
Średnia prędkość: | 18.77 km/h |
Maksymalna prędkość: | 45.40 km/h |
Suma podjazdów: | 11284 m |
Liczba aktywności: | 503 |
Średnio na aktywność: | 29.43 km i 1h 33m |
Więcej statystyk |
- DST 15.28km
- Czas 00:52
- VAVG 17.63km/h
- VMAX 33.10km/h
- Temperatura 18.0°C
- Podjazdy 7m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (246)
Poniedziałek, 19 września 2011 · dodano: 25.09.2011 | Komentarze 0
Wilcza - Emilii Plater - Noakowskiego - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Cmentarz Żołnierzy Radzieckich - Kulskiego - Madalińskiego - Lewicka - Różana - Kazimierzowska - Narbutta - Wiśniowa - Batorego - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - pl. Unii Lubelskiej - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna
Kolejny dzień gdy do pracy jadę na góralu. Tymczasem urwaną w piątek śrubę, zastąpiłem identyczną, ale nieco dłuższą z singla. Teraz sterczy pod skorupą siodełka, a ja się zastanawiam, czy dała by radę wbić się od spodu w siodełko i co mogłoby z tego wyniknąć...
Wiosną pokazywałem wycinkę drzew na tyłach szpitala przy Banacha. A teraz zaczynają się przygotowania do zabudowy pustego placu. Stanąć ma w tym miejscu szpital dla dzieci.Tu będzie szpital
© oelka
- DST 56.45km
- Czas 03:47
- VAVG 14.92km/h
- VMAX 35.20km/h
- Temperatura 21.0°C
- Podjazdy 27m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (245) i... szukaniem śruby M8
Piątek, 16 września 2011 · dodano: 20.09.2011 | Komentarze 0
Miałem odebrać zamówione rzeczy na Anopolu. Wyjechałem wcześniej, na Agrykoli pusto, żadnych niedzielnych rowerzystów. Jedzie się niemal jak w nocy. I tak pięknie było do momentu, gdy w połowie drogi między mostami Śląsko-Dąbrowskim i Gdańskim usłyszałem trzask i... siodełko uciekło do tyłu spod miejsca gdzie plecy tracą swoją szlachetną nazwę.
Do kompletu jeszcze koło przednie zahaczyło o jakiś luźno leżący kawałek cegły podczas hamowania i w efekcie spotkałem się z ziemią. Szczęśliwie i tym razem wychodzę z takiej sytuacji bez szwanku, no, z rozdartym rękawkiem i przytartą skórą na łokciu, ale to w sumie nic.
W pierwszej chwili myślałem o tym, że musiała się połamać sztyca. Wyszło gorzej: sztyca jest cała, ale pięknie ścięta została śruba mocująca siodełko do sztycy...
Gdybym rozwalił sztycę sprawa była by prosta, bo w najbliższym sklepie rowerowym kupiłbym nową. Los był łaskawy dla mojej kieszeni i do kupienia była tylko śruba. Tylko, że śrub M8 zakręcanej na imbus w żoliborskich sklepach rowerowych nie ma w sprzedaży. Dobrze, że gość w budce na bazarze miał M8 z płaskim łbem do mebli. Dało się dalej jechać, choć w domu zobaczyłem, że mosiężna śruba jest za miękka. Wygięła się nieco podczas pracy. Tak więc śrubę pożyczyłem sobie z odstawionego chwilowo singla. Jest dłuższa niż ta ze sztycy górala, ale spełnia prawidłowo swoją rolę. Mam nadzieję, że za chwilę będę miał tę prawidłową. W niedzielę, podczas DTP koledzy z FPKW uświadomili mnie, że jeśli potrzebuje śruby, to sklep w Regułach jest takim miejscem, że jeśli tam nie kupię, to nie kupię jej nigdzie. Zobaczymy, ale myślę, że ludzie odtwarzający kolej wąskotorową w Rogowie mają duże doświadczenie w poszukiwaniu rzadziej spotykanych rodzajów śrub.
Po raz kolejny mam wrażenie, że sklepy rowerowe w Warszawie nastawiły się tylko na tych, którzy do sklepu przychodzą tylko po to aby kupić cały rower. Znam tylko dwa sklepy, które oferują jako taki wybór części. To Cyklop na Nowowiejskiej i sklep Skuczyńskiego na Woli. Podejrzewam, że problem leży w tym, że śruba warta jest coś z 80 groszy lub może złotówkę i sklep ma na tym nikłą marżę.

Willa R. Gutta© oelka

Leżak dla olbrzyma© oelka

Wieczorne Pole Mokotowskie© oelka
- DST 13.68km
- Czas 00:49
- VAVG 16.75km/h
- VMAX 31.00km/h
- Temperatura 21.0°C
- Podjazdy 7m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (242)
Poniedziałek, 12 września 2011 · dodano: 13.09.2011 | Komentarze 0
Wilcza - Emilii Plater - Noakowskiego - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - pl. Unii Lubelskiej - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna
Już w porze Dziennika Telewizyjnego, czy obecnych Wiadomości w publicznej TV, robi się ciemno. Szkoda, że najdłuższe dni w roku rzadko kiedy są w okresie ciepłej i suchej pogody a koniec sierpnia i pierwsza połowa września niestety są już znacznie krótsze.
A tymczasem dwa landszafty z pory dnia gdy słońce zachodzi. Oba powstały na kładce nad Trasą Łazienkowską. Do początku lat 70. stały w tym miejscu pawilony Szpitala Ujazdowskiego, oraz kilka tzw. domków fińskich. Potem w czasie budowy trasy na miejsca już z grubsza ukończone można było wejść i nikt nie przeganiał spacerowiczów, których zresztą nie brakowało. Dziś chyba trudne do wyobrażenia.
Widok w stronę Placu Na Rozdrożu.Wieczór na kładce (2)
© oelka
Widok w stronę Wisły:Wieczór na kładce (1)
© oelka
- DST 43.59km
- Teren 1.50km
- Czas 02:09
- VAVG 20.27km/h
- VMAX 35.40km/h
- Temperatura 27.0°C
- Podjazdy 27m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Wzdłuż po Poprzecznej
Niedziela, 11 września 2011 · dodano: 13.09.2011 | Komentarze 0
Piękna - Koszykowa - Noakowskiego - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - al. Armii Ludowej - Belwederska - Sobieskiego - Beethovena - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Cyklamenów - Heliotropów -- Heliotropów - Cyklamenów - Wał Miedzeszyński - Odrębna - Trakt Lubelski - Borowiecka - Zasadowa - Panny Wodnej - Mrówcza - Zwoleńska - Żagańska - Kajki - IX Poprzeczna - Kosynierów - Zorzy - Kajki - VIII Poprzeczna - Rzeźbiarska - VII Poprzeczna - Wydawnicza - Lucerny - Antenowa - Wierchów - Błękitna - Wodzisławska - Widoczna - Hermanowska - Edisona - Płowiecka - Ostrobramska - Trasa Siekierkowska - Becka - Witosa - Beethovena - Sobieskiego - Belwederska - Bagatela - Marszałkowska - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna
Wracając z Miedzeszyna przejechałem sobie przez Anin. Anin ma dość specyficzne nazwy części ulic. Można powiedzieć, że w stylu amerykańskim stylu. Otóż ulice o przebiegu południkowym dostały jednolitą nazwę "Poprzeczna" poprzedzoną kolejnym numerem. Co ciekawe inne ulice zmieniały nazwy, a Poprzeczne z wyjątkiem drugiej przetrwały. Dzisiejsza Kajki to kiedyś aleja Królewska, Reźbiarska była kiedyś aleją Parkową, Wydawnicza - aleją Warszawską. Pożaryskiego nosiła nazwę Tramwajowej, od kolei konnej do Starej Miłosnej, o czym nie tak dawno wspominałem. Zresztą ta ulica ma dzisiaj mocno zaburzony przebieg, ze względu na budowę ciepłowni w zakładach ZWARu. Ciekawe, że tego faktu nie uwzględniał żaden plan Warszawy do 1989 roku. A sytuacja jest o tyle ciekawa, że w pewnym miejscu ulica Pożaryskiego ma dwa równoległe biegi.
Z Poprzecznych, tylko II Poprzeczna po wojnie do lat 60. zmieniła nazwę na 27 Grudnia. A potem wróciła do dawnej nazwy.
I tak zajechałem sobie na ulicę VII Poprzeczną. Na zdjęciu dom o dość fajnym adresie VII Poprzeczna 7. VII Poprzeczna 7
© oelka
A VII Poprzeczna 2 się załapała, ponieważ jej stan sugeruje, że może jej niedługo już nie być. VII Poprzeczna 2
© oelka
Bardzo blisko jest przystanek kolejowy Warszawa Anin. Mnie trafił się przy okazji pociąg SKMu jadący z Otwocka. SKM wystawił jednostkę o numerach 2120 018/019/020, z numerem operacyjnym SKM: 107. A w dokumentacji fabrycznej jest to 14We-08. Jeden zespół trakcyjny, a tyle różnych oznaczeń raz serii, a raz typu...Odjeżdża SKM
© oelka
Jakiś czas temu pokazywałem nadmiar znaków naćkany na rondzie przy Płowieckiej, Marsa i Ostrobramskiej. A tym razem będzie o tym czego brakuje. Zagadka dla ZDMu
© oelka
Kierowcy są informowani o przejeździe dla rowerów i przejściu dla pieszych, więc czegoś tu brak w oznakowaniu poziomym...
- DST 50.86km
- Teren 11.30km
- Czas 02:43
- VAVG 18.72km/h
- VMAX 36.60km/h
- Temperatura 22.0°C
- Podjazdy 27m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Leśna Radość
Niedziela, 4 września 2011 · dodano: 05.09.2011 | Komentarze 2
Piękna - Koszykowa - Noakowskiego - pl. Zbawiciela - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Szucha - pl. Unii Lubelskiej - Bagatela - Belwederska - Sobieskiego - Beethovena - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Skalnicowa - Kuligowska - Cyklamenów - Heliotropów -- Zawilców - Wał Miedzeszyński - Śnieguliczki - Borowiecka - Zasadowa - Malwowa - Mozaikowa - Kruszwicka - Halki - Ślimaka - Zasobna - Panny Wodnej - Izbicka - Kąkolowa - Żeglarska - Aleksandrowska - Młodzieży - Przełęczy - Bodo - Śląskiej - Izbicka - Kwitnącej Akacji - Janosika - Wolęcińska - Trakt Napoleoński - Pożaryskiego - Żegańska - Zwoleńska - Mrówcza - Lucerny - Antenowa - Wierchów - Solidna - Widoczna - Hermanowska - Edisona - Minerska - Nowowiśniowa - Płowiecka - Ostrobramska - Trasa Siekierkowska - Kosmatki - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Beethovena - Sobieskiego - Belwederska - Bagatela - Marszałkowska - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna
Ładna niedzielna pogoda zachęcała do wyjścia z domu. I znów straciłem szprychę w tylnym kole. Poprzednio było to podczas wyjazdu w Beskidy. Oczywiście jak zawsze było to na asfalcie, ale tym razem miałem ten luksus posiadania po drodze miejsca, gdzie mogę podokręcać na spokojnie pozostałe szprychy. Zresztą tym razem koło się bardzo nie wyboczyło i dało się kilka kilometrów przejechać bez regulacji. A wszytko dlatego, że dopompowałem opony.
Między Skalnicową i Cyklamenów przejechałem sobie ulicę Kuligowską. A właściwie to przebiłem się przez krzaki, trawę, osty, pokrzywy i komary, bo ulica na tym odcinku jest ledwie przedeptaną ścieżką.
Kiedyś tak zwana linia otwocka, czyli miejscowości leżące wzdłuż linii Kolei Nadwiślańskiej pomiędzy Wawrem a Otwockiem znane były ze specyficznej drewnianej architektury nazywanej czasem przekornie "Świdermajer". Dziś przykładów tego stylu pozostało już bardzo mało. Szkoda, że ludzie kupujący działki wolą stawiać nijakie klocki z pustaków, natomiast brak jest odważnych do rekonstrukcji starych drewnianych budynków, które po odbudowie mogą być niemniej szykowne niż współczesne projekty, często nieudolnie nawiązujące do architektury dworkowej. Budynek przy Wolęcińskiej 66, to typowy przykład agonii.Studium upadku
© oelka
Przejazd przez las. Jeszcze przez las. W miarę jak kolejne działki zyskują nowych właścicieli przybywa nowych właścicieli. Za kilka lat w tym tempie las pozostanie tylko tam, gdzie jest bezpośrednio teren Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. A nie będę zaskoczony, jeśli i na tereny MPK będą zakusy. Na razie las się grodzi, bo niemal każdy kto kupi działkę musi ją ogrodzić, nawet jeśli przez najbliższe dziesięć lat domu w tym miejscu nie postawi. W ten sposób są w lesie drogi i ścieżki donikąd, bo nagle na drodze wyrasta płot z siatki i z tabliczką firmy ochroniarskiej mającej chronić to miejsce. Las w Zbójnej Górze
© oelka
Miejsce na zdjęciu leżące blisko cmentarza przy Izbickiej jeszcze przez jakiś czas pozostanie lasem. Tam nikt domów nie stawia, ponieważ jest to miejsce przeznaczone pod budowę autostrady...
- DST 42.46km
- Czas 02:09
- VAVG 19.75km/h
- VMAX 35.60km/h
- Temperatura 24.0°C
- Podjazdy 27m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (236)
Sobota, 3 września 2011 · dodano: 03.09.2011 | Komentarze 0
Piękna - Koszykowa - Noakowskiego - Nowowiejska - Krzywickiego - Filtrowa - pl. Narutowicza - Słupecka - Sękocińska - Białobrzeska - Opaczewska - Dickensa - Pawińskiego - ks. Trojdena -- Ks. Trojdena - Cm. Żołnierzy Radzieckich - Racławicka - Balonowa - Miączyńska - Bytnara "Rudego" - Joliot-Curie - Malczewskiego - Puławska - Grabowa - al. Wilanowska - Skrzetuskiego - Niedźwiedzia - Rolna - Batuty - Bacha - Puławska - Dolina Służewiecka - Surowieckiego - al. KEN - Wąwozowa - Szajnowicza - Zaruby - Kabacka - Nowoursynowska - Rzekotki - Podgrzybków - Gąsek - Przekorna - Drewny - Przyczółkowa - al. Wilanowska - Sikorskiego - Sobieskiego - Belwederska - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna
Sobota była tym razem pracująca ale tylko częściowo. Taka była potrzeba. Praca z żywym materiałem zmusza czasem do pojawienia się w pracy w dni wolne. Teraz pozostaje czekać na efekty mojej działalności.
Było też coś dla mnie, w postaci powrotu z Ochoty przez Kabaty i Powsin do Śródmieścia, w porze zmroku. Dzięki temu udało się uniknąć spotkania z częścią tzw. "niedzielnych". Ale za to nie brakowało nieoświetlonych "batmanów", biegaczy i osób na rolkach.
Dzisiejsza Ochota to głównie bloki kolejnych osiedli budowane od drugiej połowy lat 50. począwszy aż do lat 70. Tymczasem wcześniej teren do mniej więcej Opaczewskiej był dość gęsto zabudowany, głównie w okolicy Grójeckiej. Często były to typowo przedmiejskie budynki, które częściowo zostały zniszczone już w 1939 roku, a potem w 1944. A to co przetrwało zostało najczęściej rozebrane w czasie poszerzania Grójeckiej i budowy kolejnych osiedli na Ochocie. Do dziś przetrwały budynki stawiane bliżej końca okresu międzywojennego o solidniejszej konstrukcji i już typowo wielkomiejskim charakterze. Jednym z nielicznych przedstawicieli przedmiejskiej zabudowy jest budynek przy Opaczewskiej 26, na rogu z Orzeszkowej. Dziś stoi opuszczony, z zamurowaną częścią okien.Opaczewska 26
© oelka
Kiedyś budynek ten nosił adres Opaczewska 44. Na zdjęciu z Refaratu Gabarytów widać zniszczenia z 1939 roku.
Dokładnie na przeciwko tego miejsca po drugiej stronie Opaczewskiej pod numerem 35, po 1928 roku rozpoczęto budowę zajezdni tramwajowej. Przed wybuchem II wojny światowej ukończoną większą część tego obiektu. W zajezdni mogło wówczas stacjonować 118 wagonów. Zajezdnia została zniszczona w 1944 roku. Mimo to w latach 1945 - 49, w bardzo mocno zniszczonej hali stacjonowały wagony tramwajowe. Po zmianie rozstawu torów tramwajowych zrezygnowano z odbudowy zajezdni i rozebrano zniszczony obiekt. Wspominałem o tym w maju opisując pętlę autobusową na ulicy Trzech Budrysów.
We wtorek anonsowałem tematykę poświęconą przyrodzie, ilustrując to zdjęciem pewnego owocu. A dziś widoki drzew na których można znaleźć takie owoce.
Jedno z nich można znaleźć w Parku Ujazdowskim. Miejsce może nie jest za bardzo rowerowe, ale to z tego drzewa pochodzi ów owoc.Orzech czarny w Parku Ujazdowskim (1)
© oelka
A tak wygląda na zbliżeniu części korony z liśćmi:Orzech czarny w Parku Ujazdowskim (2)
© oelka
Co bardziej spostrzegawczy czytelnicy mogą poszukać na zdjęciu niedojrzałego owocu.
Inny egzemplarz tego gatunku rośnie na tyłach przedszkola przy Trojdena 5b, na tyłach ogródka:Orzech czarny- ks. Trojdena 5b
© oelka
Jest to jak widać z podpisów pod zdjęciami Orzech czarny - Juglans nigra. Ciekawe drzewo, krewniak znanego u nas doskonale orzecha włoskiego. Do Europy zawitał z USA w 1630 roku. W Europie nie ma odmian jadalnych, które są hodowane w USA. Podobno orzechy są na tyle twarde, że wymagają specjalnych dziadków do orzechów, gdyż tradycyjne nie radzą sobie z tymi pestkami. Zdaje się, że wiewiórkom to jednak nie przeszkadza...
- DST 15.30km
- Czas 00:48
- VAVG 19.12km/h
- VMAX 34.00km/h
- Temperatura 23.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Kolej na Powiśle
Środa, 31 sierpnia 2011 · dodano: 02.09.2011 | Komentarze 0
Wilcza - Emilii Plater - Noakowskiego - pl. Politechniki - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - al. Armii Ludowej - Al. Ujazdowskie - Agrykola - Myśliwiecka - Rozbrat - Śniegockiej - Czerniakowska - Wilanowska - Wioślarska - Wybrzeże Kościuszkowskie - Jaracza - Dobra - Księgarnia - Tamka - Wybrzeże Kościuszkowskie - Jaracza - Solec - al. 3 Maja - Kruczkowskiego - Park Kultury - Myśliwiecka - Agrykola - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Koszykowa - Piękna
Trafiła się wreszcie okazja, aby dotrzeć do pewnej księgarni na Powiślu. Wcześniej godziny, gdy była otwarta za nic nie dały się dopasować do moich możliwości, choć przecież nie jest to daleko.
A tymczasem po drodze znów jest okazja "złowienia" pociągu do Radomia. Ale tym razem KMy wysłały zmodernizowaną klasykę, czy EN57:Tym razem klasyka
© oelka
Po dokładniejszym obejrzeniu zdjęcia widać, że na grupie podmiejskiej pociąg SKMu goni za pociągiem Kolei Mazowieckich.
Jakiś czas temu pisałem o oficjalnym dopuszczeniu ruchu rowerów po Agrykoli. Dziś wykorzystałem to i przejechałem się w dwie strony. Nawierzchnia tej ulicy niestety nie powala swoim stanem. Liczne ubytki i łaty w asfalcie nie ułatwiają niestety jazdy. Do tego Straż Miejska lub policja mogą jeśli chcą nieźle zarobić na samochodziarzach nielegalnie skracających sobie przejazd do Alei Ujazdowskich. Ja naliczyłem w ciągu kilku minut trzech takich spryciarzy.
Powinni uważać, bo w końcu może się na nich wkurzyć król Jan III Sobieski stojący na pomniku od 1788, na mostku koło Łazienek i zamiast tratować Turka może zniszczyć przemykający obok cud techniki.
- DST 58.30km
- Teren 7.00km
- Czas 02:57
- VAVG 19.76km/h
- VMAX 36.70km/h
- Temperatura 22.0°C
- Podjazdy 25m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Z Traxxem do Miedzeszyna
Niedziela, 28 sierpnia 2011 · dodano: 29.08.2011 | Komentarze 4

Traxx jedzie do Radomia© oelka
Na Gocławiu, na skrzyżowaniu Bora-Komorowskiego i Fieldorfa niespodziewanie objawił się jako nauka jazdy Irisbus Citelis 18M CNG z MZK Słupsk.

Gocław w Słupsku czy Słupsk w Warszawie© oelka
A tymczasem jeszcze inny środek transportu szumnie nazwany "tramwajem wodnym". Z tramwajami ma tyle wspólnego, że przez dłuższy czas organizatorem rejsów ze strony miasta były... Tramwaje Warszawskie.

Tramwaj płynie po Wiśle© oelka
Przy Wale Miedzeszyńskim, u jego zbiegu z Wałem Gocławskim w 1916 zbudowano skromny pomnik, pamiątkę ofiar przegranej bitwy ze Szwedami w 1656 roku. Gdy kilka lat temu poszerzano Wał Miedzeszyński pomnik został przeniesiony w obecne miejsce. W bitwie tej zginął atakując króla szwedzkiego Karola Gustawa Jakub Kowalewski, pierwowzór Rocha Kowalskiego znanego z Potopu Henryka Sienkiewicza.

Pomnik Bitwy ze Szwedami© oelka
Gocław jest obecnie jednym z osiedli mieszkaniowych. Do 1976 roku było to lotnisko Aeroklubu Warszawskiego. W 1934 roku kiedy zdecydowano się na likwidację lotniska na Polu Mokotowskim zaplanowano budowę trzech lotnisk: wojskowego na Okęciu, sportowego na Bielanach i komunikacyjnego na Gocławiu. Do wybuchu wojny wytyczono pole wzlotów. Natomiast po 1945 roku wniesiono obecnie istniejące hangary i oddano w użytkowanie Aeroklubowi, który z Gocławia przeniósł się do Babic (Bemowo). Do 1977 roku, zanim zaczęły powstawać pierwsze bloki na osiedla Orlik okolice obecnego osiedla były cichymi łąkami. Słychać było tylko ptaki i przelatujące samoloty. W 1979 roku do bloków na Orliku zaczęli sprowadzać się mieszkańcy i zaczęła się zupełnie inna epoka widoczna na planie Warszawy z lat 1980/81.

Lotnisko Gocław© oelka

Pełno wody© oelka
- DST 69.59km
- Teren 3.00km
- Czas 03:24
- VAVG 20.47km/h
- VMAX 36.70km/h
- Temperatura 32.0°C
- Podjazdy 47m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Rowery dwa, wyjazdy dwa
Sobota, 27 sierpnia 2011 · dodano: 27.08.2011 | Komentarze 0
Numer 1:
Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - pl. Politechniki - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - Mokotowska - al. Armii Ludowej - Marszałkowska - Oleandrów - Polna - Boya - Batorego - Wiśniowa - Rakowiecka - Kazimierzowska - Krasickiego - Wiktorska - Drużynowa - Racławicka - Bałuckiego - Olkuska - Puławska - Domaniewska - Bukowiecka - Rolna - Batuty - Bacha - Puławska - Dolina Służewiecka - Melodyjna - al. KEN - al. KEN 49 - al. KEN - Surowieckiego - Dolina Służewiecka - Puławska - Bacha - Batuty - Rolna - Bukowiecka - Domaniewska - Puławska - Narutowicza - Krasickiego - Kazimierzowska - Narbutta -Wiśniowa - Batorego - Pole Mokotowskie - Batorego - Boya - Marszałkowska - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Koszykowa - Piękna
Na singlu - 28,31km - 01:28:21 - AVS 19,302km/h.
Numer 2:
Piękna - Koszykowa - Noakowskiego - pl. Zbawiciela - al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - al. Armii Ludowej - Aleje Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Beethovena - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Skalnicowa - Cyklamenów - Heliotropów -- Zawilców - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Idzikowskiego - Sobieskiego - al. Wilanowska - Sikorskiego - Sobieskiego - Belwederska - Al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna
Trek - 41,28km - 01:57:36 - AVS 20,9898km/h;
Przekonałem się ostatnio, że mam niemal po sąsiedzku stację pomiarową, meteorologiczną podająca dane w czasie rzeczywistym. Bardzo się mi to podoba. Dotychczas bowiem korzystałem sobie z danych, podawanych przez podobny obiekt w... Regułach. To jednak nie jest już miasto i kilkanaście kilometrów na południowy zachód. Więc dane mogą się nieco różnić od tego co mnie interesuje.
Pierwszy wyjazd to pora pomiędzy 13.00 a 15.00. Oczywiście w pierwszą stronę pod wiatr, choć dzisiaj to był on nawet pożyteczny na swój sposób. A drugi po południu z powrotem w porze zachodu słońca i nieco już po nim. Tu też najpierw pod wiatr. Ale tu już było całkiem sympatycznie, bo nieco luźniej i chłodniej, choć cześć DDR przy Sobieskiego i nowej przy al. Wilanowskiej między Sobieskiego i Sikorskiego tonie w ciemności.
Ciekawe, że włączenie bocialarki w najmocniejszym trybie powoduje, że jeżdżący po DDR nocą "batmani" mają tendencję do ucieczki na trawnik, co ma swoją zaletę. Drugą ulicą gdzie tzw. "niedzielni" sprawiają problemy obok oczywiście al. KEN, są Aleje Ujazdowskie. Dziś dwie pańcie i gość snuli się obok siebie i ciężko im było pojąć, że ktoś może jechać za nimi. I jeszcze chce ich wyprzedzić, przeszkadzając w konwersacji.
Klimat nam się zmienia to i palm przybywa.
Ale świecących palm.
Tą na środku skrzyżowania Alej i Nowego Światu chyba wszyscy znają. A dwie jej młodsze siostry wyrosły przy Sikorskiego pomiędzy al. Wilanowską a św. Bonifacego.Palma na Mokotowie
© oelka
Gdyby w Polsce nie było ograniczeń w hodowli roślin zmodyfikowanych genetycznie (GMO) popracował bym nad palmą raz znoszącą mrozy, a dwa fosforyzująca w nocy. Oczywiście można ją hodować tradycyjnie poprzez chów wsobny i podobne metody, ale to zabawa do późnej emerytury hodowcy.
- DST 62.70km
- Teren 12.00km
- Czas 03:28
- VAVG 18.09km/h
- VMAX 37.00km/h
- Temperatura 24.0°C
- Podjazdy 37m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Zimnowojenne tory w Zielonce
Niedziela, 21 sierpnia 2011 · dodano: 22.08.2011 | Komentarze 6
I dlatego też zacznę od części kolejowej.
Na prawym brzegu Wisły szkielet sieci kolejowej tworzą trzy linie zbudowane w czasach zaborów: Kolej Petersburska (obecnie linie nr 21 i 8) zaczynające się od Warszawy Wileńskiej, Kolej Moskiewska (linia nr 2) od Warszawy Wschodniej i Kolej Nadwiślańska (linie 7 i 9) z główną dla nich stacją Warszawa Praga. W 1933 roku linię nr 2 i linie nr. 8. Połączyła linia nr. 449 z Rembertowa do Zielonki. W latach 50., w okresie tzw. "Zimnej Wojny" rozpoczęto przygotowania na wypadek wybuchu kolejnej wojny w Europie. Dowództwo Układu Warszawskiego do transportu wojska i zaopatrzenia zamierzało wykorzystać kolej, w tym również linie wschód - zachód przechodzące przez Warszawę. Większość transportów, które jechałyby przez Warszawę (Warszawski Węzeł Kolejowy - WWK) miała być prowadzona przez most pod Cytadelą i stację Warszawa Gdańska. Jednak trzeba było być przygotowanym na zniszczenia torów, mostów, wiaduktów i stacji. W tym celu zbudowano i utrzymywano w stanie gotowości szereg łącznic zapewniających obejście poszczególnych stacji. Takie zabezpieczenia istniały również dla rejonu stacji Warszawa Wschodnia i Warszawa Wschodnia Rozrządowa (Towarowa).
Przewidziano, że w razie uniemożliwienia przejazdu pociągów od strony Siedlec przez Warszawę Wschodnią Rozrządową, zostaną uruchomione specjalne łącznice. Pierwsza z nich przez poligon w Wesołej od linii nr 2 do linii 449, oraz druga w Zielonce od linii 449 w km 20.4 do linii 21 w kilometrze 9.0. Moim obiektem zainteresowania była ta druga łącznica, a dokładniej jej resztki leżące w lesie na terenie Zielonki.
Początek miał być od linii do Zielonki:

Linia 21, kilometr 9.0© oelka

Zimnowojenna łącznica (4)© oelka

Zimnowojenna łącznica (3)© oelka

Zimnowojenna łącznica (2)© oelka
Co ciekawe jest bardzo prawdopodobne, że tą łącznicą nigdy nie przejechał żaden pociąg.
Na południe w kilometrze 19.24 znajduje się przystanek osobowy Zielonka Bankowa, który wygląda cały czas tak, jak ze trzydzieści lat temu:

P.O. Zielonka Bankowa© oelka
Droga pożarowa wygląda obecnie tak jak wiele dróg leśnych na Mazowszu, gdzie można się niemal utopić w błocie:

Droga pożarowa (1)© oelka

Droga pożarowa (2)© oelka

Solina w Wesołej© oelka

Tramwajowa bez tramwaju© oelka
Po drodze mijałem trzy kościoły.
W Ząbkach przy Piłsudskiego:

Kościół Świętej Trójcy w Ząbkach© oelka

Kościół M.B. Zwycięskiej w Rembertowie© oelka

Kościół bł. Brata Alberta w Zielonej© oelka

W drodze do komina© oelka
A druga to jednokierunkowa DDR poprowadzona na Nowowiejskiej w Warszawie od placu Zbawiciela do Waryńskiego po torze tramwajowym w kierunku Ochoty.

Rowery na tory© oelka
Na razie przejechałem tam na góralu z ponad dwu calowymi oponami, ale postaram się tam wybrać również singlem, który ma znacznie węższe koła (700-25C).