Info
Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2015, Kwiecień2 - 5
- 2015, Marzec8 - 7
- 2015, Luty3 - 7
- 2015, Styczeń4 - 4
- 2014, Grudzień6 - 17
- 2014, Listopad10 - 37
- 2014, Październik13 - 25
- 2014, Wrzesień17 - 34
- 2014, Sierpień9 - 26
- 2014, Lipiec16 - 45
- 2014, Czerwiec13 - 43
- 2014, Maj12 - 37
- 2014, Kwiecień12 - 29
- 2014, Marzec9 - 23
- 2014, Luty8 - 12
- 2014, Styczeń6 - 6
- 2013, Grudzień8 - 40
- 2013, Listopad9 - 20
- 2013, Październik11 - 25
- 2013, Wrzesień17 - 51
- 2013, Sierpień12 - 31
- 2013, Lipiec10 - 25
- 2013, Czerwiec11 - 36
- 2013, Maj13 - 61
- 2013, Kwiecień11 - 31
- 2013, Marzec7 - 46
- 2013, Luty5 - 22
- 2013, Styczeń4 - 32
- 2012, Grudzień5 - 26
- 2012, Listopad11 - 58
- 2012, Październik12 - 32
- 2012, Wrzesień15 - 44
- 2012, Sierpień25 - 62
- 2012, Lipiec28 - 56
- 2012, Czerwiec25 - 26
- 2012, Maj25 - 55
- 2012, Kwiecień14 - 27
- 2012, Marzec12 - 38
- 2012, Luty5 - 32
- 2012, Styczeń6 - 36
- 2011, Grudzień25 - 37
- 2011, Listopad29 - 30
- 2011, Październik26 - 12
- 2011, Wrzesień26 - 11
- 2011, Sierpień24 - 24
- 2011, Lipiec22 - 20
- 2011, Czerwiec24 - 17
- 2011, Maj29 - 28
- 2011, Kwiecień25 - 23
- 2011, Marzec3 - 0
- 2011, Luty4 - 5
- 2011, Styczeń4 - 2
- 2010, Listopad10 - 0
- 2010, Październik27 - 3
- 2010, Wrzesień23 - 3
- 2010, Sierpień17 - 0
- 2010, Lipiec28 - 4
- 2010, Czerwiec26 - 0
- 2010, Maj23 - 2
- 2010, Kwiecień24 - 0
- 2010, Marzec9 - 1
- 2010, Luty1 - 0
- 2010, Styczeń1 - 0
Szlakiem komunikacji miejskiej
Dystans całkowity: | 5033.34 km (w terenie 140.34 km; 2.79%) |
Czas w ruchu: | 268:20 |
Średnia prędkość: | 18.62 km/h |
Maksymalna prędkość: | 42.60 km/h |
Suma podjazdów: | 3454 m |
Liczba aktywności: | 154 |
Średnio na aktywność: | 32.68 km i 1h 45m |
Więcej statystyk |
- DST 20.80km
- Czas 01:21
- VAVG 15.41km/h
- VMAX 34.50km/h
- Temperatura 24.0°C
- Podjazdy 9m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (237) i... stowarzyszeniem.
Poniedziałek, 5 września 2011 · dodano: 05.09.2011 | Komentarze 0
Wilcza - Emilii Plater - Noakowskiego - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Skorochód-Majewskiego - Grójecka - Bitwy Warszawskiej 1920r. - al. Prymasa Tysiąclecia - Tunelowa - Brylowska - Szarych-Szeregów - Krzyżanowskiego - Płocka - Skierniewicka - Wolska - R1 - Wolska - Okopowa - al. Solidarności - Żelazna - pl. Starynkiewicza - Nowogrodzka - Lindleya - Koszykowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - Marszałkowska - pl. Konstytucji - Koszykowa - Mokotowska - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Koszykowa - Chałubińskiego - Hoża - Marszałkowska
A na Woli rozmowa o zbliżających się okrągłych dziesiątych Dniach Transportu Publicznego, które odbędą się w weekend 17/18 sierpnia tego roku. Z ubiegłorocznych opisałem tu dzień pierwszy związany z transportem miejskim.
Ale to za prawie dwa tygodnie.
A tymczasem w Mrozach szykują się do odbudowy linii kolejowej, albo jak kto woli tramwajowej...
Trzeba się będzie tam kiedyś wybrać i zobaczyć postęp prac. Wybrać się oczywiście na rowerze.
- DST 42.46km
- Czas 02:09
- VAVG 19.75km/h
- VMAX 35.60km/h
- Temperatura 24.0°C
- Podjazdy 27m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (236)
Sobota, 3 września 2011 · dodano: 03.09.2011 | Komentarze 0
Piękna - Koszykowa - Noakowskiego - Nowowiejska - Krzywickiego - Filtrowa - pl. Narutowicza - Słupecka - Sękocińska - Białobrzeska - Opaczewska - Dickensa - Pawińskiego - ks. Trojdena -- Ks. Trojdena - Cm. Żołnierzy Radzieckich - Racławicka - Balonowa - Miączyńska - Bytnara "Rudego" - Joliot-Curie - Malczewskiego - Puławska - Grabowa - al. Wilanowska - Skrzetuskiego - Niedźwiedzia - Rolna - Batuty - Bacha - Puławska - Dolina Służewiecka - Surowieckiego - al. KEN - Wąwozowa - Szajnowicza - Zaruby - Kabacka - Nowoursynowska - Rzekotki - Podgrzybków - Gąsek - Przekorna - Drewny - Przyczółkowa - al. Wilanowska - Sikorskiego - Sobieskiego - Belwederska - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna
Sobota była tym razem pracująca ale tylko częściowo. Taka była potrzeba. Praca z żywym materiałem zmusza czasem do pojawienia się w pracy w dni wolne. Teraz pozostaje czekać na efekty mojej działalności.
Było też coś dla mnie, w postaci powrotu z Ochoty przez Kabaty i Powsin do Śródmieścia, w porze zmroku. Dzięki temu udało się uniknąć spotkania z częścią tzw. "niedzielnych". Ale za to nie brakowało nieoświetlonych "batmanów", biegaczy i osób na rolkach.
Dzisiejsza Ochota to głównie bloki kolejnych osiedli budowane od drugiej połowy lat 50. począwszy aż do lat 70. Tymczasem wcześniej teren do mniej więcej Opaczewskiej był dość gęsto zabudowany, głównie w okolicy Grójeckiej. Często były to typowo przedmiejskie budynki, które częściowo zostały zniszczone już w 1939 roku, a potem w 1944. A to co przetrwało zostało najczęściej rozebrane w czasie poszerzania Grójeckiej i budowy kolejnych osiedli na Ochocie. Do dziś przetrwały budynki stawiane bliżej końca okresu międzywojennego o solidniejszej konstrukcji i już typowo wielkomiejskim charakterze. Jednym z nielicznych przedstawicieli przedmiejskiej zabudowy jest budynek przy Opaczewskiej 26, na rogu z Orzeszkowej. Dziś stoi opuszczony, z zamurowaną częścią okien.Opaczewska 26
© oelka
Kiedyś budynek ten nosił adres Opaczewska 44. Na zdjęciu z Refaratu Gabarytów widać zniszczenia z 1939 roku.
Dokładnie na przeciwko tego miejsca po drugiej stronie Opaczewskiej pod numerem 35, po 1928 roku rozpoczęto budowę zajezdni tramwajowej. Przed wybuchem II wojny światowej ukończoną większą część tego obiektu. W zajezdni mogło wówczas stacjonować 118 wagonów. Zajezdnia została zniszczona w 1944 roku. Mimo to w latach 1945 - 49, w bardzo mocno zniszczonej hali stacjonowały wagony tramwajowe. Po zmianie rozstawu torów tramwajowych zrezygnowano z odbudowy zajezdni i rozebrano zniszczony obiekt. Wspominałem o tym w maju opisując pętlę autobusową na ulicy Trzech Budrysów.
We wtorek anonsowałem tematykę poświęconą przyrodzie, ilustrując to zdjęciem pewnego owocu. A dziś widoki drzew na których można znaleźć takie owoce.
Jedno z nich można znaleźć w Parku Ujazdowskim. Miejsce może nie jest za bardzo rowerowe, ale to z tego drzewa pochodzi ów owoc.Orzech czarny w Parku Ujazdowskim (1)
© oelka
A tak wygląda na zbliżeniu części korony z liśćmi:Orzech czarny w Parku Ujazdowskim (2)
© oelka
Co bardziej spostrzegawczy czytelnicy mogą poszukać na zdjęciu niedojrzałego owocu.
Inny egzemplarz tego gatunku rośnie na tyłach przedszkola przy Trojdena 5b, na tyłach ogródka:Orzech czarny- ks. Trojdena 5b
© oelka
Jest to jak widać z podpisów pod zdjęciami Orzech czarny - Juglans nigra. Ciekawe drzewo, krewniak znanego u nas doskonale orzecha włoskiego. Do Europy zawitał z USA w 1630 roku. W Europie nie ma odmian jadalnych, które są hodowane w USA. Podobno orzechy są na tyle twarde, że wymagają specjalnych dziadków do orzechów, gdyż tradycyjne nie radzą sobie z tymi pestkami. Zdaje się, że wiewiórkom to jednak nie przeszkadza...
- DST 58.30km
- Teren 7.00km
- Czas 02:57
- VAVG 19.76km/h
- VMAX 36.70km/h
- Temperatura 22.0°C
- Podjazdy 25m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Z Traxxem do Miedzeszyna
Niedziela, 28 sierpnia 2011 · dodano: 29.08.2011 | Komentarze 4
Traxx jedzie do Radomia© oelka
Na Gocławiu, na skrzyżowaniu Bora-Komorowskiego i Fieldorfa niespodziewanie objawił się jako nauka jazdy Irisbus Citelis 18M CNG z MZK Słupsk.
Gocław w Słupsku czy Słupsk w Warszawie© oelka
A tymczasem jeszcze inny środek transportu szumnie nazwany "tramwajem wodnym". Z tramwajami ma tyle wspólnego, że przez dłuższy czas organizatorem rejsów ze strony miasta były... Tramwaje Warszawskie.
Tramwaj płynie po Wiśle© oelka
Przy Wale Miedzeszyńskim, u jego zbiegu z Wałem Gocławskim w 1916 zbudowano skromny pomnik, pamiątkę ofiar przegranej bitwy ze Szwedami w 1656 roku. Gdy kilka lat temu poszerzano Wał Miedzeszyński pomnik został przeniesiony w obecne miejsce. W bitwie tej zginął atakując króla szwedzkiego Karola Gustawa Jakub Kowalewski, pierwowzór Rocha Kowalskiego znanego z Potopu Henryka Sienkiewicza.
Pomnik Bitwy ze Szwedami© oelka
Gocław jest obecnie jednym z osiedli mieszkaniowych. Do 1976 roku było to lotnisko Aeroklubu Warszawskiego. W 1934 roku kiedy zdecydowano się na likwidację lotniska na Polu Mokotowskim zaplanowano budowę trzech lotnisk: wojskowego na Okęciu, sportowego na Bielanach i komunikacyjnego na Gocławiu. Do wybuchu wojny wytyczono pole wzlotów. Natomiast po 1945 roku wniesiono obecnie istniejące hangary i oddano w użytkowanie Aeroklubowi, który z Gocławia przeniósł się do Babic (Bemowo). Do 1977 roku, zanim zaczęły powstawać pierwsze bloki na osiedla Orlik okolice obecnego osiedla były cichymi łąkami. Słychać było tylko ptaki i przelatujące samoloty. W 1979 roku do bloków na Orliku zaczęli sprowadzać się mieszkańcy i zaczęła się zupełnie inna epoka widoczna na planie Warszawy z lat 1980/81.
Lotnisko Gocław© oelka
Pełno wody© oelka
- DST 21.80km
- Czas 01:18
- VAVG 16.77km/h
- VMAX 33.80km/h
- Temperatura 25.0°C
- Podjazdy 27m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (231)
Piątek, 26 sierpnia 2011 · dodano: 26.08.2011 | Komentarze 0
Wilcza - Emilii Plater - Koszykowa - Piękna -- Wilcza - Emilii Plater - Noakowskiego - Polna - Waryńskiego - al. Armii Ludowej - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Cm. Żołnierzy Radzieckich - Kulskiego - Madalińskiego - Kazimierzowska - Racławicka - Bałuckiego - Olkuska - Puławska - Okolska - Merliniego - Bielawska - Puławska - Bukowiecka - al. Wilanowska - Sikorskiego - Sobieskiego - Belwederska - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Koszykowa - Piękna
Jechało się mi dzisiaj tak sobie, co widać po średniej. To zdecydowanie nie był mój dzień pod ty względem. Inna sprawa, że przy jeździe po mieście są takie trasy gdzie wiele nie da się wyciągnąć.
Po raz kolejny "zaliczyłem" Nowowiejską. Tym razem przede mną znalazł się żoliborski skład 105Na 1216+1217 na 35. Okazuje się, że na jednym świetle da radę przejechać i tramwaj, i rower mimo zakrętów DDR.
- DST 15.01km
- Czas 00:52
- VAVG 17.32km/h
- VMAX 32.30km/h
- Temperatura 25.0°C
- Podjazdy 3m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (228)
Wtorek, 23 sierpnia 2011 · dodano: 23.08.2011 | Komentarze 2
DDR po torze© oelka
W al. Niepodległości gość samochodem wjechał wczoraj na słup do sieci trakcyjnej. Torowisko jest tam wyasfaltowane, ale miejsce jest z dala od skrzyżowania. Nie wiem jak się ta sztuka udała temu panu. Słup jest uszkodzony na tyle, że TW już obok betonują fundament pod nowy.
Uszkodzony słup© oelka
- DST 62.70km
- Teren 12.00km
- Czas 03:28
- VAVG 18.09km/h
- VMAX 37.00km/h
- Temperatura 24.0°C
- Podjazdy 37m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Zimnowojenne tory w Zielonce
Niedziela, 21 sierpnia 2011 · dodano: 22.08.2011 | Komentarze 6
I dlatego też zacznę od części kolejowej.
Na prawym brzegu Wisły szkielet sieci kolejowej tworzą trzy linie zbudowane w czasach zaborów: Kolej Petersburska (obecnie linie nr 21 i 8) zaczynające się od Warszawy Wileńskiej, Kolej Moskiewska (linia nr 2) od Warszawy Wschodniej i Kolej Nadwiślańska (linie 7 i 9) z główną dla nich stacją Warszawa Praga. W 1933 roku linię nr 2 i linie nr. 8. Połączyła linia nr. 449 z Rembertowa do Zielonki. W latach 50., w okresie tzw. "Zimnej Wojny" rozpoczęto przygotowania na wypadek wybuchu kolejnej wojny w Europie. Dowództwo Układu Warszawskiego do transportu wojska i zaopatrzenia zamierzało wykorzystać kolej, w tym również linie wschód - zachód przechodzące przez Warszawę. Większość transportów, które jechałyby przez Warszawę (Warszawski Węzeł Kolejowy - WWK) miała być prowadzona przez most pod Cytadelą i stację Warszawa Gdańska. Jednak trzeba było być przygotowanym na zniszczenia torów, mostów, wiaduktów i stacji. W tym celu zbudowano i utrzymywano w stanie gotowości szereg łącznic zapewniających obejście poszczególnych stacji. Takie zabezpieczenia istniały również dla rejonu stacji Warszawa Wschodnia i Warszawa Wschodnia Rozrządowa (Towarowa).
Przewidziano, że w razie uniemożliwienia przejazdu pociągów od strony Siedlec przez Warszawę Wschodnią Rozrządową, zostaną uruchomione specjalne łącznice. Pierwsza z nich przez poligon w Wesołej od linii nr 2 do linii 449, oraz druga w Zielonce od linii 449 w km 20.4 do linii 21 w kilometrze 9.0. Moim obiektem zainteresowania była ta druga łącznica, a dokładniej jej resztki leżące w lesie na terenie Zielonki.
Początek miał być od linii do Zielonki:
Linia 21, kilometr 9.0© oelka
Zimnowojenna łącznica (4)© oelka
Zimnowojenna łącznica (3)© oelka
Zimnowojenna łącznica (2)© oelka
Co ciekawe jest bardzo prawdopodobne, że tą łącznicą nigdy nie przejechał żaden pociąg.
Na południe w kilometrze 19.24 znajduje się przystanek osobowy Zielonka Bankowa, który wygląda cały czas tak, jak ze trzydzieści lat temu:
P.O. Zielonka Bankowa© oelka
Droga pożarowa wygląda obecnie tak jak wiele dróg leśnych na Mazowszu, gdzie można się niemal utopić w błocie:
Droga pożarowa (1)© oelka
Droga pożarowa (2)© oelka
Solina w Wesołej© oelka
Tramwajowa bez tramwaju© oelka
Po drodze mijałem trzy kościoły.
W Ząbkach przy Piłsudskiego:
Kościół Świętej Trójcy w Ząbkach© oelka
Kościół M.B. Zwycięskiej w Rembertowie© oelka
Kościół bł. Brata Alberta w Zielonej© oelka
W drodze do komina© oelka
A druga to jednokierunkowa DDR poprowadzona na Nowowiejskiej w Warszawie od placu Zbawiciela do Waryńskiego po torze tramwajowym w kierunku Ochoty.
Rowery na tory© oelka
Na razie przejechałem tam na góralu z ponad dwu calowymi oponami, ale postaram się tam wybrać również singlem, który ma znacznie węższe koła (700-25C).
- DST 19.14km
- Czas 01:14
- VAVG 15.52km/h
- VMAX 34.70km/h
- Temperatura 21.0°C
- Podjazdy 7m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (226) i ... stowarzyszeniem
Poniedziałek, 8 sierpnia 2011 · dodano: 11.08.2011 | Komentarze 0
Wilcza - Emilii Plater - Noakowskiego - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Skarżyńskiego - Grójecka - Bitwy Warszawskiej 1920r. - al. Prymasa Tysiąclecia - Kasprzaka - Płocka - Skierniewicka - Wolska - R1 - Wolska - Okopowa - al. Solidarności - Żelazna - pl. Starynkiewicza - Nowogrodzka - Lindleya - Koszykowa - Noakowskiego - Lwowska - Koszykowa - Chałubińskiego - Hoża - Marszałkowska
Trochę ciężko wyruszało się mi z domu, po weekendowym wyjeździe.
A powrót do domu oczywiście, bo jak mogło by byc inaczej... w deszczu!
Ale było warto podjechać na Wolę, aby usłyszeć kilka informacji o dziesiątych Dniach Transportu Publicznego, które mają się odbyć 17-18 września w Warszawie. Mnie szczególnie interesuje drugi dzień, kolejowy, który będzie organizowany na stacji Warszawa Zachodnia.
- DST 45.05km
- Czas 02:20
- VAVG 19.31km/h
- VMAX 36.30km/h
- Temperatura 25.0°C
- Podjazdy 28m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (224) i ... załatwianiem spraw różnych
Czwartek, 4 sierpnia 2011 · dodano: 05.08.2011 | Komentarze 5
Piękna - Koszykowa - Piękna - Górnośląska - Myśliwiecka - Rozbrat - Śniegockiej - Wilanowska - Wioślarska - Wybrzeże Kościuszkowskie - Wybrzeże Gdańskie - Wenedów - Most Gdański - Starzyńskiego - 11 Listopada - Odrowąża - Rembielińska - Annopol -- Annopol - Rembielińska - Budowlana - Odrowąża - Starzyńskiego - Namysłowska - Starzyńskiego - Most Gdański - Wenedów - Wybrzeże Gdyńskie - Gwiaździstą - Promyka - Bohomolca - Żólkowskich - plac Lelewela - Krechowiecka - Park Żołnierzy Żywiciela - Tołwińskiego - Braci Załuskich - Włościańska - Broniewskiego - Literacka - Al. Armii Krajowej - al. Prymasa Tysiąclecia - Bitwy Warszawskiej 1920 - Grójecka - Skorochód-Majewskiego - Archiwalna -- Pawińskiego - Dickensa - Białobrzeska - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Koszykowa - pl. Konstytucji - Śniadeckich - Lwowska - Piękna
Dziś wydłużyłem nie powrót, lecz dojazd do pracy. Zamiast lekko ponad 5 wyszło 38km. Ale wybór był taki towar ze sklepu dostarcza kurier za dobrych kilkanaście złotych, albo dostarczam sobie sam za darmo. Wybrałem oczywiście opcję drugą.
Po drodze można było zobaczyć przebudowę Trasy Toruńskiej.Wielka przebudowa
© oelka
Ciekawostką jest zamknięty wiadukt dla samochodów w ciągu Rembielińska - Annopol. Zamknięty jest od 1 sierpnia i nic się tam nie dzieje. Ale sąsiedni tramwajowy z chodnikiem na szczęście funkcjonuje, więc dla mnie problem nie istnieje.
A to miejsce przy Starzyńskiego okazało się poważnym wyzwaniem dla ekip torowców z Tramwajów Warszawskich.Jedynka na Starzyńskiego
© oelka
Szczęśliwie dość już wiekowy skład wagonów 105N/Na 1005+1021 nie poszedł w ślady wagonu 1132 i przejechał przez feralny rozjazd.
Po drodze miałem jeszcze zagadkę do rozwiązania jak przebyć skrzyżowanie Namysłowskiej i Starzyńskiego. Zjazdu na jezdnię Starzyńskiego nie ma.DDR na Starzyńskiego (1)
© oelka
Przejazdu przez Namysłowską też nie.Skrzyżowanie Starzyńskiego i Namysłowskiej
© oelka
Gdzieś w połowie drogi do ulicy Darwina jest wyjazd z bramy, co daje możliwość zjazdu na jezdnie...Namysłowska
© oelka
Gdyby ktoś chciał pojechać prosto to przez mała uliczkę Darwina chyba trzeba się katapultować, bo projektant i zatwierdzający projekt są zapewne ślepą uliczką z teorii ewolucji:Czy ktoś posiada katapultę?
© oelka
A cały ten wytwór podąża Namysłowską do Szanajcy i dalej wzdłuż tej ulicy, aby skończyć się na środku chodnika przed wylotem w Jagiellońską.
- DST 33.57km
- Teren 3.00km
- Czas 01:40
- VAVG 20.14km/h
- VMAX 37.00km/h
- Temperatura 23.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt Trek 800 Sport
- Aktywność Jazda na rowerze
Z Miedzeszyna powrót szybki
Niedziela, 24 lipca 2011 · dodano: 25.07.2011 | Komentarze 4
Piękna - Koszykowa - Piękna - Mokotowska - pl. Zbawiciela - al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - al. Armii Ludowej - Aleje Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Idzikowskiego - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Jeziorowa - Panoramy - Heliotropów - Skalnicowa - Trakt Lubelski - Aleja Nadziei - Trakt Lubelski - Skalnicowa - Cyklamenów - Heliotropów -- Trakt Lubelski - Skalnicowa - Kuligowska - Panoramy - Peonii - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Gwintowa - Gościniec - Siekierkowska - Bluszczańska - WSK - al. Polski Walczącej - Nehru - Gagarina - Czerska - Podchorążych - Suligowskiego - 29 Listopada - Szwoleżerów - Myśliwiecka - al. Radiowej Trójki - Agrykola - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - Służewska - Koszykowa - Mokotowska - Piękna - Koszykowa - Lwowska - Piękna
I tak najszybszy powrót zaliczyłem ze znajomym kiedyś z Piaseczna przez Las Kabacki i Wilanów. Jakoś nigdy wcześniej i później nie jeździłem po Lesie Kabackim mając około 40km/h na liczniku. Ale udało się wówczas i nie zmokliśmy.
Przydrożny krzyż w Kuligowie© oelka
Przy Trakcie Lubelskim w pobliżu wylotu ulicy Skalnicowej były kiedyś folwark należący do rodziny Onyszków. Po wojnie gdzieś chyba w latach 60. w miejscu dworu powstał Ośrodek Szkolenia Kadr Stronnictwa Demokratycznego. Dawna droga do dworu występuje dziś pod nazwą Alei Nadziei. Ale na jej końcu nie widać ani dworu, ani budynku ośrodka, chociaż jest w trakcie przebudowy i nadbudowy. Taka ciekawostka dla inspektorów z PINBu: Jak można nadbudować coś, po czym została tylko dziura w ziemi?
Nadbudowa dziury w ziemi© oelka
Kasztanowiec przy alei Nadziei© oelka
24.07.2011. Deszcz na Czerniakowskiej przy Gagarina...© oelka
Jak tylko deszcz zaczął normalniej padać udałem się do domu. Jakoś nie miałem ochoty tkwić zbyt długo pod falistym daszkiem bazarowego blaszaka. A tkwić bym musiał co najmniej jeszcze godzinę. A tak zaliczyłem jeszcze podjazd Agrykolą z szumem deszczu o liście i strumykami płynącymi pod nogami. Prawie jak w górach. Prawie... Czyżby głodnemu chleb na myśli?
- DST 32.82km
- Czas 01:42
- VAVG 19.31km/h
- VMAX 35.90km/h
- Temperatura 24.0°C
- Podjazdy 23m
- Sprzęt ??? [Singel]
- Aktywność Jazda na rowerze
Między domem i pracą (207) i ... załatwianiem spraw różnych
Sobota, 9 lipca 2011 · dodano: 15.07.2011 | Komentarze 0
O urokach drogi dla rowerów którą przemierzałem pisałem w ubiegłym roku, jadąc w kierunku przeciwnym. Ale może powróćmy do ulicy Mickiewicza, która ma dwie części. Jedna to od wiaduktu nad stacją Warszawa Gdańska, do placu Wilsona. A druga to odcinek za wspomnianym placem. Kiedyś ulica kończyła się na skrzyżowaniu z Potocką. Po zbudowaniu Trasy Toruńskiej (Aleja Armii Krajowej) została przedłużona do wiaduktu nad trasą. Tramwaj na omawianą część Mickiewicza pierwszy raz zawitał 17 listopada 1935 roku. Trasa od placu Wilsona została wytyczona przez Mickiewicza i Potocką do istniejącego już wcześniej fragmentu przez Marii Kazimiery i pętli przy Rudzkiej. Na Mickiewicza pojawiła się wówczas czternastka.
Ta era zakończyła się z wybuchem Powstania Warszawskiego. Po wojnie przez długi czas tego fragmentu trasy nie odbudowywano. Ponowne otwarcie już tym razem normalnotorowej trasy tramwajowej nastąpiło dopiero 18 grudnia 1961. Jednak z krótszym przebiegiem, bo pętlę zlokalizowano tuż za skrzyżowaniem Mickiewicza z Potocką. Do czasu przebicia Mickiewicza do wiaduktu nad Aleją Armii Krajowej pętla znajdowała się wśród różnych zabudowań, również gospodarczych. Zdarzyło się w tym czasie i takie wykolejenie, kiedy to tramwaj wjechał do... kurnika. Po przedłużeniu ulicy rozebrano i uporządkowano otoczenie pętli. Tak więc drób wyprowadził się, a pętle przebudowano podczas prac nad wydłużeniem ulicy. Na Mickiewicza początkowo kursowały dwie linie 11 i 36. Od 30.06.1968 jedenastka została wycofana z Marymontu i skierowana na Piaski. Natomiast 36 od czasu wycofania z Sadyby wyróżniało się trasa w kształcie zbliżonym do linii prostej, obsługując ciąg ulic Puławska, Marszałkowska, Nowotki (obecnie Andersa) oraz Mickiewicza.
Obecnie tramwaje tą częścią ulicy poświęconej wieszczowi nie kursują, ze względu na odbudowę wiaduktu przy Dworcu Gdańskim. Najprawdopodobniej wrócą na jesieni. Ale czy będzie to 36, czy też inna linia, w tej chwili nie wiadomo.
A poniżej widok w stronę placu Wilsona:
Na Mickiewicza (2)© oelka
Na Mickiewicza dziewietnaście lat temu© oelka
Kiedyś w 1992 roku na Placu Zbawiciela© oelka
Kiedyś w 1996 roku na Placu Zbawiciela© oelka