Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi oelka z miasteczka Warszawa Śródmieście. Mam przejechane 23730.98 kilometrów w tym 681.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.78 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 17514 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy oelka.bikestats.pl
Wpisy archiwalne w kategorii

Kolejowe klimaty

Dystans całkowity:4395.22 km (w terenie 181.66 km; 4.13%)
Czas w ruchu:238:47
Średnia prędkość:18.41 km/h
Maksymalna prędkość:43.10 km/h
Suma podjazdów:3041 m
Liczba aktywności:113
Średnio na aktywność:38.90 km i 2h 06m
Więcej statystyk
  • DST 5.62km
  • Czas 00:19
  • VAVG 17.75km/h
  • VMAX 27.30km/h
  • Temperatura 7.0°C
  • Podjazdy 20m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Komu w drogę temu...

Czwartek, 10 listopada 2011 · dodano: 13.11.2011 | Komentarze 2

...rower i bilet na pociąg.

Marszałkowska - Aleje Jerozolimskie - Warszawa Centralna - /TLK25102/ - Bydgoszcz Główna - Dworcowa - Królowej Jadwigi - Marszałka - Focha - Kruszwicka - Grudziądzka - Podgórna - Ugory - Szwederowo

Wyjazd ustawiłem na wczesne popołudnie, aby nie załapać się na te pociągi, którymi część mieszkańców Warszawy podąża do korzeni.
Pociąg prowadzi wagon z miejscem na rowery. Jest to klasyczny wagon klasy 2, typu 111A, z klasycznymi łamanymi drzwiami wejściowymi, z jednym przedziałem przystosowanym do przewożenia rowerów, poprzez demontaż wyposażenia i części ściany dzielącej od korytarza. Kolejny przedział jest dostosowany dla rowerzystów, poprzez wstawienie okna pozwalającego na obserwację swojego jednośladu. Jak koszt transportu roweru za dziewięć złotych polskich to nie za dużo. Wagon jedzie do Bydgoszczy jako pierwszy za lokomotywą, przedziałem rowerowym do przodu. A kolejny przedział rezerwuje dla siebie drużyna konduktorska. Pytanie jak ma w takim razie wyglądać opieka podróżnego nad rowerem? Chyba się o to zapytam PKP IC.




  • DST 46.72km
  • Teren 3.50km
  • Czas 02:16
  • VAVG 20.61km/h
  • VMAX 32.40km/h
  • Temperatura 9.0°C
  • Podjazdy 27m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Słoneczny jesienny Miedzeszyn po raz kolejny

Niedziela, 16 października 2011 · dodano: 19.10.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Noakowskiego - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - al. Armii Ludowej - Aleje Ujazdowskie - Agrykola - Myśliwiecka - Rozbrat - Śniegockiej - Czerniakowska - Wilanowska - Wioślarska - Wybrzeże Kościuszkowskie - Most Świętokrzyski - Wybrzeże Szczecińskie - /ścieżka przyrodniczo-edukacyjna/ - Wał Miedzeszyński - Zwyciezców - Międzynarodowa - Bulwar Stanisława Augusta - Terespolska - Stanisławowska - Dwernickiego - Szaserów - Chłopickiego - Makowska - Podolska - Szaserów - Makowska - Kresowa - Murmańska - Ostrobramska - Trasa Siekierkowska - Kosmatki - Sęczkowa - Wojsławicka - Wał Miedzeszyński - Cyklamenów - Heliotropów -- Heliotropów - Cyklamenów - Wał Miedzeszyński - Most Siekierkowski - Becka - Witosa - Idzikowskiego - Sobieskiego - Belwederska - Al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna


Początkowo myślałem, aby przejechać przez Mazowiecki Park Krajobrazowy, ale pora wyjazdu nieco zmodyfikowała te plany.
Zjechałem Więc nad Wisłę na ścieżkę edukacyjno-przyrodniczą. Gdzie pierwszy raz zajrzałem wiosną. Dziś sporo większość, którzy tam się pojawili to rowerzyści potem biegacze, a na końcu typowi spacerowicze.

Nadwiślańskie knieje © oelka

Natura 2000 nad Wisła © oelka

Potem przemknąłem sobie do Międzynarodowej, która za Waszyngtona rozdziela dawne podmokłe łąki (od lat 70. uporządkowany teren zielony) od Parku Paderewskiego. Przy jeziorku Kamionkowskim od lat jest tu wąska kładka.
Kładka na Międzynarodowej © oelka

Dalej wjechałem w lokalną uliczkę Grochowa o dość szumnej nazwie Bulwar Stanisława Augusta.

Na Kamionku © oelka

Można zobaczyć tu zaplecze zakładów Perun, które od ponad 100 lat zajmują się produkcją gazów technicznych i wyposażenia niezbędnego w spawalnictwie.

Zakłady Perun © oelka

A potem dotarłem na Chłopickiego, do wrót królestwa kolei. Za torami znajduje się wagonownia Grochów i lokomotywownia Olszynka Grochowska, należące do PKP IC, oraz lokomotywownia Grochów należąca obecnie do Kolei Mazowieckich. A tuż za torami znajduje się Instytut Kolejnictwa, kiedyś występujący pod nazwą Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa (CNTK).
Na początek skład Kolei Mazowieckich wyjeżdżający z lokomotywowni w stronę Warszawy Wschodniej.

Wyjazd na Wschodnią © oelka

I pociąg SKM jadący z Otwocka.

SKM jedzie z Otwocka © oelka

Wracałem już po ciemku. Tydzień temu było zdjęcie z Mostu Siekierkowskiego w górę Wisły. A dziś w dół, czyli w stronę Centrum Warszawy.

Warszawa nocą © oelka

A na koniec jeszcze wjazd na DDR na ulicy Noakowskiego. Drugi weekend z rzędu widzę, że jest zastawiany przez samochody. W dni robocze ten problem nie występuje.

Samochody na rowery © oelka

Po kolejnym takim weekendzie chyba trzeba będzie zaproponować Straży Miejskiej, aby zrobiła sobie dobrze i wzięła się za tych, którzy łamią zakaz parkowania.




  • DST 49.51km
  • Czas 02:23
  • VAVG 20.77km/h
  • VMAX 36.00km/h
  • Temperatura 9.0°C
  • Podjazdy 37m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Wilczy Dół w Kabatach

Sobota, 8 października 2011 · dodano: 09.10.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Waryńskiego - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - Aleje Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Sikorskiego - Dolina Służewiecka - Fosa - Nowoursynowska - Ciszewskiego - Rosoła - Belgradzka -al. KEN - Wąwozowa - Mielczarskiego -- Wilczy Dół - Mielczarskiego - Na Przyzbie - Pod Lupą - Ekologiczna - Polnej Róży - Wilczy Dół - al. KEN - Wąwozowa - Iwanowa-Szajnowicza - Zaruby - Kabacka - Nowoursynowska - Rzekotki - Podgrzybków - Gąsek - Przekorna - Drewny - Przyczółkowa - Klimczaka - al. Rzeczypospolitej - al. Wilanowska - Sikorskiego - Pory -Sikorskiego - Sobieskiego - Beethovena - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Wybrzeże Szczecińskie - Wybrzeże Kościuszkowskie - Wioślarska - Wilanowska - Czerniakowska - Śniegockiej - Koźmińska - Jezierskiego - Rozbrat - Myśliwiecka - Agrykola - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Tytułowy Wilczy Dół to ulica na samym końcu (albo początku) Kabat. W odróżnieniu od Krakowa, gdzie jest ulica Poniedziałkowy Dół, ale to już w blogu CheEvary było obiektem dyskusji. Składa się z dwóch części brakuje środkowego fragmentu tej ulicy. A wygląda ona tak:

Wilczy Dół na Kabatach © oelka

Po prawej stronie zdjęcia widać obok linii energetycznej 110kV, widać wał ziemny i ekran akustyczny za którym mieści się stacja techniczno-postojowa Metra Warszawskiego. Również zaadresowana do naszej ulicy.
A tak naprawdę zdołować się można jak się zobaczy ten wytwór DDRo-podobny:
Węzykiem, wężykiem © oelka

To co tak pięknie się wije między krzakami i drzewami to jest DDR. Jest to całkiem niedaleko od Wilczego Dołu za halą targową i łączy ulice Wąwozową i Iwanowa-Szajnowicza. Zastawiam się czy projektant tego wężykującego tworu kiedykolwiek siedział na rowerze. A może był pod wpływem jednej ze specyficznych substancji substancji mających poprawiać nastrój? I może przez to ręka mu drżała, lub miał problemy z utrzymaniem myszy w autocadzie? Dość że wyszło coś, co praktycznie nie posiada odcinka prostego tylko same łuki.


Budowa metra © oelka

Skoro już było o metrze, to kolejny dół związany z metrem jest nad Wisłą, gdzie buduje się stacja drugiej linii metra, a wkrótce zacznie się przekopywanie tunelu pod Wisłą.
A w tle widać Most Średnicowy oblepiony siatką sol... a może prościej szmatą. Słowo szmata bardzo uraziło dyrektora projektu ds. Euro 2012 w PKP PLK. Ale nie ma się co oszukiwać, wygląda to fatalnie. Rzekomo chodzi o zasłonięcie zardzewiałej konstrukcji. Malunek na owej siatce wygląda jak wymalowany na tekturze. Ale może ważniejsze jest to, że z boku umieszczono logo pewnego zagranicznego browaru, oraz koncernu od napojów gazowanych. Moim zdaniem most nawet niepomalowany wygląda lepiej niż ta szmata z rysunkiem konstrukcji mostu.

A na koniec jeszcze jesienny obrazek znad Wisły. Las na terenie zalewowym Wisły koło Mostu Siekierkowskiego.
Jesienna zieleń © oelka

Pogoda była niemal jak w marcu: chłodno, deszczowo i słonecznie zarazem. I jeszcze dość silny wiatr. A ja dzięki temu przywiozłem do domu chyba z kilogram mokrego piachu i na rowerze i na sobie.




  • DST 10.54km
  • Czas 00:39
  • VAVG 16.22km/h
  • VMAX 32.50km/h
  • Temperatura 21.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (255)

Wtorek, 4 października 2011 · dodano: 04.10.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Banacha - Pasteura - Korzeniowskiego - Mochnackiego - Filtrowa - Asnyka - Niemcewicza - Grójecka -- Daleka - Tarczyńska - Niemcewicza - Asnyka - Filtrowa - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Grójecka 17. To adres kojarzący się bądź z urzędem dzielnicy - Ochoty, bądź z kasami kolejowymi na drugim końcu tego gmachu. Większą część pomieszczeń zajmują od początku istnienia gmachu kolejarze. Kiedyś tuż pod budynkiem mieli również kolej. Od 1927 do 1963 roku EKD pokonywała ulice Nowogrodzką, Tarczyńską, następnie jeden z najostrzejszych zakrętów na trasie i dalej Niemcewicza do Szczęśliwickiej i Drawskiej. Na skrzyżowaniu Grójeckiej i Niemcewicza tory EKD (a później WKD) krzyżowały się z torami tramwajowymi. A poniżej to samo miejsce blisko 50 lat później, widziane z drugiej strony i po zachodzie słońca spod budynku przy Grójeckiej 17.

Październikowy wieczór na Grójeckiej © oelka
Skrzyżowanie Grójeckiej i Niemcewicza wykorzystano do próby przejazdu wagonem 13N po linii WKD. W tym celu jeden z wagonów tego typu przestawiono na skrzyżowaniu torów na tor WKD. Na linii do Grodziska tabor tramwajowy pojawiał się już wcześniej. Wagony K, doczepy ze Szczecina pochodzące z Norwegii czy dość tajemnicza doczepa tramwajowa po naprawie w Stoczni Północnej z powodzeniem obsługiwały np. linię do Włoch po II wojnie światowej. Niestety próba z wagonem 13N zakończyła się wykolejeniem. Jednym z powodów był zły stan torów na trasie WKD. Tabor WKD posiadał też nieco inny profil kół niż tramwaje. W każdym razie późniejszy projekt jednostek 101N/Na był już zdecydowanie bardziej zbliżony do taboru kolejowego niż tramwajowego.




  • DST 34.33km
  • Teren 2.00km
  • Czas 01:48
  • VAVG 19.07km/h
  • VMAX 36.20km/h
  • Temperatura 18.0°C
  • Podjazdy 14m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Komu śrubkę komu...

Sobota, 24 września 2011 · dodano: 30.09.2011 | Komentarze 4

Piękna - Koszykowa - Noakowskiego - Nowowiejska - Krzywickiego - Filtrowa - pl. Narutowicza - Słupecka - Sękocińska - Szczęśliwicka - Kopińska - Aleje Jerozolimskie - Popularna - Czereśniowa - Łopuszańska - Kleszczowa - Dojazdowa - Ryżowa - Prystora - Sławoja-Składkowskiego - Hassa - Tomcia Palucha - Kolorowa - Kompanii Kordian - Regulska - [Michałowice] - Regulska - Aleje Jerozolimskie -- Aleje Jerozolimskie - Regulska - [Warszawa] - Kompanii Kordian - Pużaka - Sławka - Bohaterów Warszawy - Tomcia Palucha - Dzieci Warszawy - Ryżowa - Dojazdowa - Płomyka - Cietrzewia - Wilczycka - Popularna - Chrobrego - Śląska - Sławy - Popularna - Aleje Jerozolimskie - Kopińska - Szczęśliwicka - Barska - pl. Narutowicza - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna



O tym jak mi odpadło siodełko pisałem kilka dni temu. A dziś udałem się w miejsce, gdzie śrubę M8 zakręcaną na imbus można nabyć drogą kupna.
Na poniższym zdjęciu u góry resztka zniszczonej śruby z mojej sztycy, a poniżej to co można nabyć w rzeczonym miejscu. Dodam, że średnio za sztukę wyszło 33 grosze. A jeden ze sklepów rowerowych sugerował mi zakup całej sztycy...
A w rzeczonym miejscu mogłem kupować te śruby M8 na kilogramy, niezależnie od długości, tyle ich tam było. Podejrzewam, że problem sklepów z branży to marża. No bo ile można zarobić na śrubie M8? - Dziesięć groszy? No może pięćdziesiąt. Firma jest zlokalizowana po amerykańsku, czyli można tam dojechać, ale dojść ciężko, bo na tym odcinku Alej brakuje chodnika. Rower nieco ułatwia tę kwestię, choć Aleje są fatalne do takiej podróży.

Śruby © oelka

A teraz pora na przyjemniejsze tematy.
Aby dotrzeć do interesującego mnie sklepu potrzebowałem przebyć między innymi Włochy i Ursus. A właściwie nie tyle Ursus, kiedyś znany jako Czechowice, ale Skorosze i Czechowice, aby dotrzeć do Reguł.
Ulica Kompanii Kordian to Czechowice. A pod numerem 26 stoi dobrze utrzymany budynek o typowej architekturze dla przedmieść Warszawy i okolic. Podobny kiedyś znalazłem przy Wale Miedzeszyńskim.

Dom typowy © oelka

Zanim wjedzie się na teren zajęty przez Stare Włochy, trzeba przebyć okolice Fortu V "Włochy"

Fort Włochy © oelka

A potem już Stare Włochy. I kilka budynków pamiętających czasy, gdy Włochy były samodzielną gminą a potem miastem. Najpierw ulica Konewki i numer 9:

Konewki 9 © oelka

A potem leżący tuż obok malowniczy narożnik ulic Konewki i Cietrzewia:

Na rogu Cietrzewia i Konewki © oelka

U wylotu Cietrzewia stoją przy Wilczyckiej dwie jednakowe kamienice z lat 30. Jedna widoczna częściowo po prawej stronie zdjęcia została opakowana w styropian, a jej bliźniaczka pod numerem 8 jest jeszcze cały czas przykładem ceglanych Włoch.

Wilczycka 8 © oelka

Na koniec jeszcze współczesność, czyli Kościół Salezjanów przy Popularnej.

Kościół Matki Bożej Saletyńskiej w Starych Włochach © oelka

A teraz jeszcze część kolejowa.

Przez Włochy przemknął się po cichu Acatus jako IR z Łodzi do Warszawy:

Acatus we Włochach © oelka

Dość intrygujące jest zapewne ustawienie kasy i poczekalni koło stacji we Włochach, która nijak nie pasuje do obecnego układu ulic. Do lat 60. We Włochach nie było tunelu. Istniał przejazd w poziomie, a przy skrzyżowaniu Popularnej i Chrobrego kończyły bieg pociągi Elektrycznych Kolei Dojazdowych, które posiadały własną linię do Włoch w latach 1932 - 1971. Linia odgałęziała się od linii do Grodziska i wzdłuż Popularnej dochodziła do Włoch. Najpóźniej w okresie okupacji EKD zyskało pętlę do zawracania, taką jak w tramwajach miejskie. Pętlę zlikwidowano podczas budowy tunelu na początku lat 60. Wówczas pociągi już teraz WKD kończyły bieg przed skrzyżowaniem. Ta sytuacja skończyła się w 1971 roku, wraz z budową przedłużenia Alej Jerozolimskich do Pruszkowa.

Dawna kasa EKD we Włochach. © oelka

Tor EKD był poprowadzony wzdłuż ulicy Popularnej. Dziś w tym miejscu można znaleźć drogę dla rowerów.

DDR na dawnym szlaku EKD © oelka




  • DST 19.89km
  • Teren 3.00km
  • Czas 00:42
  • VAVG 28.41km/h
  • VMAX 32.10km/h
  • Temperatura 17.0°C
  • Podjazdy 11m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (250)

Piątek, 23 września 2011 · dodano: 26.09.2011 | Komentarze 0

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - pl. Politechniki - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Siemieńskiego - Skorochód-Majewskiego - Korotyńskiego - Sierpińskiego - Racłąwicka - Sąchocka - Drygały - Żwirki i Wigury - Etiudy Rewolucyjnej - Malawskiego - Maklakiewicza - Miączyńska - Spartańska - Woronicza - Wołoska - Rzymowskiego - Orzycka - Modzelewskiego - Domaniewska - Puławska - Naruszewicza - Tyniecka - Goszczyńskiego - Krasickiego - Kazimierzowska - Narbutta - Wiśniowa - Batorego - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - pl. Unii Lubelskiej - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Kiedyś już pokazywałem te okolice opisując relikty ulic Mołdawskiej i Jasielskiej. Dziś znów powrót w te okolice.
Przy Żwirki i Wigury, w pobliżu wiaduktu kolejowego zachował się niczym ostatni mohikanin, schowany wśród drzew dom pod numerem 25.

Dom wśród drzew © oelka

A powód odwiedzenia okolic linii radomskiej jest zupełnie inny.
W prasie ukazały się informacje o likwidacji przejścia nad torami przy Mołdawskiej.
Pomiędzy Aleją Krakowską a Żwirki i Wigury kładki były dwie. Jedna znajduje się na zakończeniu Sąchockiej.
LInia radomska (1) © oelka

A druga była na końcu Mołdawskiej:
Linia radomska (3) © oelka

Aby przejść przez wiadukt na Żwirki i Wigury trzeba nieźle nadłożyć drogi. Ale sprawa jest już rozdmuchana, więc tu jest szansa na kładkę. Natomiast podejrzewam, że dzikie przejście pomiędzy ulicami Woronicza i 1 Sierpnia istniejące od wielu lat będzie jeszcze długo funkcjonować w ten sposób. Tu nie ma przychodni lub kościoła, więc nie ma komu się upomnieć o kładkę.
Linia radomska (4) © oelka

Niedaleko od tego miejsca jest konstrukcja z rurami, podobna jak ta przy Mołdawskiej, ale problem z jej wykorzystaniem też zapewne byłby podobny.
Linia radomska (5) © oelka

Zauważyłem, że trafiłem po 18.00, czyli w dobrej porze na zdjęcia kolejowe. Nie zdążyłem zrobić zdjęcia Veltawy jadącej z Moskwy do Pragi, ale już Traxxa z piętrowymi Bombardierami dałem radę złapać.
Linia radomska (2) © oelka




  • DST 12.62km
  • Czas 00:42
  • VAVG 18.03km/h
  • VMAX 31.20km/h
  • Temperatura 17.0°C
  • Podjazdy 7m
  • Sprzęt Trek 800 Sport
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (249)

Czwartek, 22 września 2011 · dodano: 26.09.2011 | Komentarze 2

Marszałkowska - pl. Konstytucji - Śniadeckich - pl. Politechniki - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Trojdena - Żwirki i Wigury - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Batorego - Waryńskiego - Skolimowska - Chocimska - Klonowa - pl. Unii Lubelskiej - Bagatela - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Dziś dzień bez samochodu.
Typowy Polak takie święta obchodzi na przekór. W dniu bez papierosa musi zapalić, a w dniu bez samochodu pojechać samochodem, bo przecież nie po to kupował obiekt swojej dumy, aby teraz pospolitować się w tramwaju, gdzie według niego śmierdzi, albo spocić się na rowerze w drodze do pracy. Tak więc korki były takie jak zawsze (na przykład rok temu), a nawet większe bo swoją masę krytyczną urządzili taksówkarze snując się kupami po mieście jako zlot gwiaździsty do centrum. Chcieli w ten sposób wymusić podwyżkę taryfy na władzach Warszawy. Twierdzili, że to będzie dobry dzień na taką imprezę, gdyż w tym dniu większość osób odstawi swoje samochody i skorzysta z transportu publicznego... To albo żart, albo objaw wyjątkowej naiwności.

A jeśli już mowa o transporcie publicznym, to w poprzedni weekend podczas Dni Transportu Publicznego, SKM zaprezentowała swojego Elfa świeżo sprowadzonego od producenta - PESY Bydgoszcz. Zespół trakcyjny zestawiony jest z sześciu wagonów.

DTP - Elf na Warszawie Zachodniej (1) © oelka


W wagonach skrajnych przewidziano miejsca na rowery. Po jednym przy każdej parze drzwi wejściowych.

DTP Elf na Warszawie Zachodniej (2) © oelka

Niestety szkoda, że na zewnątrz nie ma wyraźnych oznaczeń gdzie są miejsca dla rowerów. Co oznacza, że mniej zorientowany pasażer z rowerem będzie wsiadał gdzie popadnie.
Pytanie też na ile użyteczne są takie opuszczane haki w konfiguracji z rozkładanym krzesełkiem? Podejrzewam, że jeśli ktoś usiądzie na rozkładanym miejscu, to na widok roweru nie będzie się podrywał i zwalniał miejsce, aby powiesić rower. Inna sprawa, że w przejazdach po mieście wieszanie roweru na jeden dwa czy trzy przystanki średnio się opłaca.
Pociągi te mają obsługiwać połączenia ze stacji pod lotniskiem na Okęciu w stronę centrum a dalej Sulejówka lub Legionowa.




  • DST 43.59km
  • Teren 1.50km
  • Czas 02:09
  • VAVG 20.27km/h
  • VMAX 35.40km/h
  • Temperatura 27.0°C
  • Podjazdy 27m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Wzdłuż po Poprzecznej

Niedziela, 11 września 2011 · dodano: 13.09.2011 | Komentarze 0

Piękna - Koszykowa - Noakowskiego - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - al. Wyzwolenia - Czerwijowskiego - al. Armii Ludowej - Belwederska - Sobieskiego - Beethovena - Witosa - Becka - Most Siekierkowski - Wał Miedzeszyński - Cyklamenów - Heliotropów -- Heliotropów - Cyklamenów - Wał Miedzeszyński - Odrębna - Trakt Lubelski - Borowiecka - Zasadowa - Panny Wodnej - Mrówcza - Zwoleńska - Żagańska - Kajki - IX Poprzeczna - Kosynierów - Zorzy - Kajki - VIII Poprzeczna - Rzeźbiarska - VII Poprzeczna - Wydawnicza - Lucerny - Antenowa - Wierchów - Błękitna - Wodzisławska - Widoczna - Hermanowska - Edisona - Płowiecka - Ostrobramska - Trasa Siekierkowska - Becka - Witosa - Beethovena - Sobieskiego - Belwederska - Bagatela - Marszałkowska - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Wracając z Miedzeszyna przejechałem sobie przez Anin. Anin ma dość specyficzne nazwy części ulic. Można powiedzieć, że w stylu amerykańskim stylu. Otóż ulice o przebiegu południkowym dostały jednolitą nazwę "Poprzeczna" poprzedzoną kolejnym numerem. Co ciekawe inne ulice zmieniały nazwy, a Poprzeczne z wyjątkiem drugiej przetrwały. Dzisiejsza Kajki to kiedyś aleja Królewska, Reźbiarska była kiedyś aleją Parkową, Wydawnicza - aleją Warszawską. Pożaryskiego nosiła nazwę Tramwajowej, od kolei konnej do Starej Miłosnej, o czym nie tak dawno wspominałem. Zresztą ta ulica ma dzisiaj mocno zaburzony przebieg, ze względu na budowę ciepłowni w zakładach ZWARu. Ciekawe, że tego faktu nie uwzględniał żaden plan Warszawy do 1989 roku. A sytuacja jest o tyle ciekawa, że w pewnym miejscu ulica Pożaryskiego ma dwa równoległe biegi.
Z Poprzecznych, tylko II Poprzeczna po wojnie do lat 60. zmieniła nazwę na 27 Grudnia. A potem wróciła do dawnej nazwy.
I tak zajechałem sobie na ulicę VII Poprzeczną. Na zdjęciu dom o dość fajnym adresie VII Poprzeczna 7.

VII Poprzeczna 7 © oelka

A VII Poprzeczna 2 się załapała, ponieważ jej stan sugeruje, że może jej niedługo już nie być.
VII Poprzeczna 2 © oelka


Bardzo blisko jest przystanek kolejowy Warszawa Anin. Mnie trafił się przy okazji pociąg SKMu jadący z Otwocka. SKM wystawił jednostkę o numerach 2120 018/019/020, z numerem operacyjnym SKM: 107. A w dokumentacji fabrycznej jest to 14We-08. Jeden zespół trakcyjny, a tyle różnych oznaczeń raz serii, a raz typu...
Odjeżdża SKM © oelka

Jakiś czas temu pokazywałem nadmiar znaków naćkany na rondzie przy Płowieckiej, Marsa i Ostrobramskiej. A tym razem będzie o tym czego brakuje.
Zagadka dla ZDMu © oelka

Kierowcy są informowani o przejeździe dla rowerów i przejściu dla pieszych, więc czegoś tu brak w oznakowaniu poziomym...




  • DST 28.51km
  • Czas 01:39
  • VAVG 17.28km/h
  • VMAX 40.80km/h
  • Temperatura 17.0°C
  • Podjazdy 29m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (239)

Środa, 7 września 2011 · dodano: 07.09.2011 | Komentarze 0

Wilcza - Emilii Plater - Noakowskiego - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Skorochód-Majewskiego - Grójecka - Bitwy Warszawskiej 1920r. - al. Prymasa Tysiąclecia - Literacka - Broniewskiego - al. Wojska Polskiego - Or-Ota - Zajączka - Mickiewicza - Andersa - Słomińskiego - Wybrzeże Gdańskie - Wybrzeże Kościuszkowskie - Wioślarska - Wilanowska - ks. Stanka - Park Kultury - Hoene-Wrońskiego - Agrykola - al. Ujazdowskie - al. Armii Ludowej - Czerwijowskiego - al. Wyzwolenia - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Piękna

Dziś sobie wróciłem lekko dłuższą trasą. W końcu też coś się mi czasem należy, a okazja niezła, bo na singlu właśnie dziś miałem przejechać dwutysięczny kilometr. I tak dotarłem na niedokończony jeszcze wiadukt żoliborski na Mickiewicza. Tam zawsze był niezły widok na stację Warszawa Gdańska. Akurat gdy się pojawiłem wjechał Elf należący do SKMu a za chwilę z Ciechanowa przyjechał EN57-19XX, co widać na zdjęciu, które zrobiłem kilka minut przed deszczem.

Warszawa Gdańska żyje © oelka

W niedzielę 18.09 podczas Dni Transportu Publicznego zawita tu parowóz najpewniej Pm36-2, aby skorzystać z widocznego na zdjęciu przed peronem kranu.

A na Polu Mokotowskim sypie się DDR. O tym miejscu pisałem rok temu, 8 lipca. Potem jakoś to naprawiono, a teraz wracamy do punktu wyjścia:
Droga się rozpada... © oelka




  • DST 20.80km
  • Czas 01:21
  • VAVG 15.41km/h
  • VMAX 34.50km/h
  • Temperatura 24.0°C
  • Podjazdy 9m
  • Sprzęt ??? [Singel]
  • Aktywność Jazda na rowerze

Między domem i pracą (237) i... stowarzyszeniem.

Poniedziałek, 5 września 2011 · dodano: 05.09.2011 | Komentarze 0

Wilcza - Emilii Plater - Noakowskiego - Polna - Waryńskiego - Pole Mokotowskie - al. Niepodległości - Pole Mokotowskie - Żwirki i Wigury - Trojdena -- Pawińskiego - Dickensa - Skorochód-Majewskiego - Grójecka - Bitwy Warszawskiej 1920r. - al. Prymasa Tysiąclecia - Tunelowa - Brylowska - Szarych-Szeregów - Krzyżanowskiego - Płocka - Skierniewicka - Wolska - R1 - Wolska - Okopowa - al. Solidarności - Żelazna - pl. Starynkiewicza - Nowogrodzka - Lindleya - Koszykowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - Marszałkowska - pl. Konstytucji - Koszykowa - Mokotowska - pl. Zbawiciela - Nowowiejska - pl. Politechniki - Lwowska - Koszykowa - Chałubińskiego - Hoża - Marszałkowska

A na Woli rozmowa o zbliżających się okrągłych dziesiątych Dniach Transportu Publicznego, które odbędą się w weekend 17/18 sierpnia tego roku. Z ubiegłorocznych opisałem tu dzień pierwszy związany z transportem miejskim.
Ale to za prawie dwa tygodnie.
A tymczasem w Mrozach szykują się do odbudowy linii kolejowej, albo jak kto woli tramwajowej...
Trzeba się będzie tam kiedyś wybrać i zobaczyć postęp prac. Wybrać się oczywiście na rowerze.